Transfers ...

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Transfers ...

Bericht door Scandic »

Henri is de man schreef: Laat ons vooral ook niet te snel conclusies trekken. De media maakt al snel van een muis een olifant. Ik hoop dat Roland het verstand heeft Denis uit te leggen wat hij bedoelde met zijn uitspraken: deze winter is een transfer niet aan de orde. Zijn reactie was te zwaar, ik vermoed uit frustratie. Men roept hier vaak om duidelijke communicatie naar de supporters toe, wel voor mij hoeft dat helemaal niet. vaak is het veel beter gewoon te zwijgen in de pers, daar komen alleen maar misverstanden van. Interne communicatie, daar draait het om. In plaats van in de pers te roepen, had :Roland: of onze sportief directeur (?) de telefoon moeten nemen en bellen naar Odoi, niet naar diens manager. Denis is gene stoemerik en heeft veel gegeven en gekregen bij STVV. Ik kan me niet voorstellen dat hij rancuneus is. Interne twist met onze beste speler kunnen we echt wel missen, we gaan hem nog nodig hebben.
De makelaars zijn enorm goed in het bespelen van de pers en dan moet je als club alert reageren. Doe je dat te laat, dan ben je als club de klos. De pers lanceert soms bewust berichten om een reaktie los te weken van een bepaalde club of speler. Dat de pers in deze tijd makkelijk te misleiden is, heb ik onlangs zelf ondervonden met Genk...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4186
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Transfers ...

Bericht door stvvilvoorde »

Vanop Voetbalbelgië 11/01/11

Met Gregory Dufer haalde STVV er een ervaren middenvelder bij. Door het vertrek van Christ, Onana en Camara is de kern echter uitgedund naar 21 profspelers. Caluwé hoopt een nieuwe club te vinden.

De meeste eersteklassers bereiden zich in het buitenland voor op het resterende deel van het kampioenschap. De Kanaries blijven thuis. Ze oefenen tegen het Kroatische Sibenik en gaan op bezoek bij NAC Breda. Delorge & co overnachten twee keer in Hotel Stayen.

Eén speler erbij, drie of vier spelers weg. Trainer Guido Brepoels klinkt best tevreden. "Nu kan ik met de jongens werken waarmee ik wil werken", stelt hij in HBvL. "Wat ben ik met spelers die hun truitje niet willen nat maken voor een ploegmaat? Dit is een fantastische groep die ervoor wil gaan."

Hervé Onana wist de hoge verwachtingen niet in te lossen en maakte het seizoen af bij het Cypriotische Paralimni. Grégory Christ hoopt meer aan spelen toe te komen bij de Griekse tweedeklasser Panthrakikos. Abdou Camara keerde terug naar Standard. Tom Caluwé mag vertrekken. Benoit Masset is in beeld bij derdeklasser Grimbergen, waar hij de nodige wedstrijdervaring op zou kunnen doen.

Brepoels rekent op de komst van twee vaste waarden en enkele jonge spelers. STVV hoopt onder meer op een ja-woord van Thomas Meunier, de 19-jarige goalgetter van derdeklasser Excelsior Virton.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Jack »

Als Caluwé nog weg gaat zit STVV met 20 profspelers, en de bond verplicht elke club om er 21 te hebben. Zoniet krijg je geen licentie.
Ik zie ze nog een gastje van de jeugd prof maken... :)
joenge
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 dec 2010, 11:15

Re: Transfers ...

Bericht door joenge »

Jack schreef:Als Caluwé nog weg gaat zit STVV met 20 profspelers, en de bond verplicht elke club om er 21 te hebben. Zoniet krijg je geen licentie.
Ik zie ze nog een gastje van de jeugd prof maken... :)
zie maar bij kortrijk
die zijn al op de vinger getikt
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: Transfers ...

Bericht door ZANDER »

Jack schreef:Als Caluwé nog weg gaat zit STVV met 20 profspelers, en de bond verplicht elke club om er 21 te hebben. Zoniet krijg je geen licentie.
Ik zie ze nog een gastje van de jeugd prof maken... :)
Met Camara, Onana, Christ, Masset en eventueel Caluwé nog weg zitten we volgens mij nog altijd net aan 21 profspelers.
Proesmans kreeg toch ook een profcontract (tot 2013).. en hoe zit het met Schoofs?

Ik kopieer hier even de A-kern vanuit het topic "A-kern statistieken"

(hier staan Masset en Caluwé nog tussen, Proesmans niet omdat die in de B-kern zit, alé dacht ik dat dit toch nog zo altijd is)

Kwestie contract Evertz ben ik niet zeker... ik dacht dat die op huurbasis was, maar een paar maanden geleden heb ik ergens gelezen dat die een langduriger contract had gekregen ?

K.STVV: A-kern

Doelmannen:
Volders Mark: 33 (13-04-1977) (BEL) (2012) (1m89)
Van der Jeugt Sven: 30 (17-09-1980) (BEL) (2011) (1m91)
Henkinet Laurent: 18 (14-09-1992) (BEL) (2014) (1m89)

Verdedigers:
Euvrard Vincent: 28 (12-03-1982) (BEL) (2015) (CV) (1m84)
Buysens Ludovic: 24 (13-03-1986) (BEL) (2012) (CV) (1m87)
Odoi Dennis: 22 (27-05-1988) (BEL – GHA) (2015) (RV) (1m78)
Wagemakers Mark: 32 (07-06-1978) (BEL) (2011) (RV) (1m84)
Masset Benoit: 20 (29-06-1990) (BEL) (2013 – met optie) (CV) (1m87)
Commers Benji: 18 (18-12-1992) (BEL) (2011) (LV) (1m81)
Rymenants Yannick: 22 (23-01-1989) (BEL) (2013) (V - M) (1m78)
Kotysch Sascha: 22 (02-10-1988) (DUI) (2012 + optie 1 jaar) (CV) (1m88)

Middenvelders:
Delorge Peter: 30 (19-04-1980) (BEL) (2012) (DM) (1m78)
Mennes Wim: 34 (25-01-1977) (BEL) (2011) (CDM) (1m85)
Schouterden Nils: 22 (14-12-1988) (BEL) (2015) (LM - LOM) (1m77)
Deferm Giel: 22 (30-06-1988) (BEL) (2014) (CM) (LV?) (1m79)
Antheunis Yoric: 19 (26-06-1991) (BEL) (2014) (LOM) (1m68)
Bertjens Christophe: 18 (05-01-1993) (BEL) (2016) (M) (1m82)
Caluwé Tom: 32 (11-04-1978) (BEL) (2011 + optie) (OM) (1m72)
Dufer Greogry: 29 (19-12-1981) BEL) (2013) (ROM) (1m76)

Aanvallers:
Sidibé Ibrahim: 30 (10-08-1980) (SEN) (2011) (CA) (1m93)
Mutombo Andrea: 20 (10-06-1990) (BEL - DRK) (2011 – op leenbasis) (A - OM) (1m83)
Evertz Carlo: 20 (01-08-1990) (BEL (2015) (A - OM) (1m78)

Trainer:
Brepoels Guido: 49 (07-06-1961) (BEL) (2013)

SAMENGEVAT A-KERN K.STVV:
Aantal spelers: 22 spelers
Totaalleeftijd: 545
Gemiddelde leeftijd: 24,77
Aantal Belgen: 20
Aantal buitenlanders: 2
Aantal jongeren 23 jaar of jonger: 12


B-kern:
Proesmans Nikolas: 20 (11-05-1992) (BEL) (2013 – met optie) (M) (1m78)
Schoofs Rob: 16 (23-03-1994) (BEL) (2013) (RM - RA) (?m??)
Laatst gewijzigd door ZANDER op 11 jan 2011, 10:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Jack »

ZANDER schreef:
Jack schreef:Als Caluwé nog weg gaat zit STVV met 20 profspelers, en de bond verplicht elke club om er 21 te hebben. Zoniet krijg je geen licentie.
Ik zie ze nog een gastje van de jeugd prof maken... :)
Met Camara, Onana, Christ, Masset en eventueel Caluwé nog weg zitten we volgens mij nog altijd net aan 21 profspelers.
Proesmans kreeg toch ook een profcontract (tot 2013)..
Tiens, heb dat nochtans deze morgen ergens gelezen.
Denk in HBVL.
Erik Engerd
Berichten: 412
Lid geworden op: 26 nov 2010, 10:22
Locatie: Dilsen

Re: Transfers ...

Bericht door Erik Engerd »

Het is wel duidelijk dat de STVV-top snel met "iets" moet komen... nu moet men de supporters echt iets "degelijks" geven...

Al dacht ik dat :Roland:
*spelers wilde die enkel ONMIDDELLIJK inzetbaar kunnen zijn, (en niet elders op de bank zaten zoals Malki, Daerden..)
*Niet aankocht tijdens de winter omdat die aanpassingsperiode voor de speler tekort zou zijn
*jong en Belgisch koopt
*geen paniekaankopen doet (na de heisa rond Odoi, Sidibé)

Sorry maar met spelers zoals Weber, Meunier, Langhourio..alleen ga je het niet redden!!
ER MOET IETS DEGELIJKS IN DE SPITS EN ALS NR.10 KOMEN!!

Ik zou Odoi een contract alla Lokeren bieden en n clausule dat 'm enkel naar de G4 of buitenland mag gaan voor minimum 2milj. euro en niet zoals Mignolet voor 1,5 milj. euro VEEL TE WEINIG
Kom aan STVV !!!

Lambrecht <--> Duchatelet
Business en voetbaldier <--> BUSINESS, BUSINESS, BUSINESS
ZANDER
Berichten: 813
Lid geworden op: 09 okt 2010, 02:03

Re: Transfers ...

Bericht door ZANDER »

Jack schreef:
ZANDER schreef:
Jack schreef:Als Caluwé nog weg gaat zit STVV met 20 profspelers, en de bond verplicht elke club om er 21 te hebben. Zoniet krijg je geen licentie.
Ik zie ze nog een gastje van de jeugd prof maken... :)
Met Camara, Onana, Christ, Masset en eventueel Caluwé nog weg zitten we volgens mij nog altijd net aan 21 profspelers.
Proesmans kreeg toch ook een profcontract (tot 2013)..
Tiens, heb dat nochtans deze morgen ergens gelezen.
Denk in HBVL.
Ik ook, maar ook in de kranten staan er op dit vlak dikwijls onjuiste gegevens... vooral op dit vlak, omdat de clubs ook niet altijd transparant communiceren... en zeker de onze niet als je bijvoorbeeld naar de spelerskern op onze website gaat kijken, geen updates van de weggaande spelers, Dufer staat er nog altijd niet tussen etc...

Soit ;) .....
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Transfers ...

Bericht door STimVV »

leuvenaar schreef:
Misschien dat binnen een vijftal matchen degradatiegevaar dreigt maar vandaag is dat er alleen in de ogen van sombere zwartkijkers als je mij vraagt.
.
Ik word extra zenuwachtig als ik dit soort zaken lees. Als dit de tendens zou zijn die algemeen in de club dringt hebben we echt een probleem.

Ik weet het, met 'stel' en 'als' kan je veel doen, maar toch... Laten we eens kijken naar de 1e matchen die er aan komen na de winterstop. Lierse trekt naar cercle, stvv trekt naar westerlo. Hoe lang is het al geleden dat we in westerlo nog eens een puntje haalden? Laten we hopen van wel, maar het is dus niet onwaarschijnlijk dat we er weer niets zouden rapen. Stel dat lierse, die een nieuwe start maken met sollied en dus iedere week een finale zullen spelen, met de 3 punten gaan lopen in cercle. Dan komt lierse dus op 4 punten van ons en volgt er voor hen een thuismatch tegen charleroi... Onze 2 volgende matchen zijn loodzwaar: thuis tegen gent en in anderlecht.

Het kan dus heel snel keren, en als we met deze kern terug op gelijke hoogte zouden zakken van lierse zijn we volgens mij gezien want zij zullen dan in een positieve spiraal zitten terwijl het bij ons paniek troef zal zijn. Er zijn nog 27 punten te verdienen en we hebben 7 punten bonus, das niks te veel...

Ik ben er HELEMAAL NIET gerust in, noem me dan maar een zwartkijker. Dat is dan het resultaat van 25 jaar wekelijks naar stvv te gaan kijken... :headbang:
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Transfers ...

Bericht door Dreke »

Voor alle duidelijkheid. Het geld waar in Lokeren mee gesmeten wordt, komt zeker niet allemaal uit de zakken van Lambrecht.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

leuvenaar schreef: er worden volgens een bericht enkele weken terug in Het Laatste Nieuws geen spelers gehuurd,alleen aankopen met een contract van minimum 1,5 jaar.
Dekelver kan ik nog begrijpen die zou zeker nog in navolging van Wagie en Mennes anderhalf seizoen van dienst kunnen zijn maar waarom Dunkovic,een veredelde bankverwarmer die geen vaste plaats achter de kazerne wist af te dwingen noch onder Maes,noch onder Brys te gaan huren en dan maar 1 match op 10 op te stellen daar snap ik niets van.
Voor mij liever enthousiaste en ambitieuze spelers uit langere afdelingen of van over de grenzen dan gepatenteerde bankverwarmers en tribunezitters met inderdaad eerste klasse-ervaring maar dan vooral wat betreft het trainingswerk.
Misschien dat binnen een vijftal matchen degradatiegevaar dreigt maar vandaag is dat er alleen in de ogen van sombere zwartkijkers als je mij vraagt.
En daarbij wat heeft scouting voor nut als ze toch alleen maar moeten gaan zoeken op de banken en de tribunes van andere eerste klassers.
:headbang:
Geweldige instelling. Vooral niet te ambitieus doen, laat ons de kern anders nog wat meer afromen.

Een heel seizoen is iedereen het erover eens dat we een degradatiekandidaat zijn, met enige meeval win je 3 matchen en nu is er weer geen vuiltje aan de lucht en gaan we nog verder uitverkoop houden.

Als ge in 3 matchen uit de degradatiezone raakt, raak je met wat pehc er ook in 3 matchen terug in, zeker als de bond u nog af en toe ne forfait cadeau doet. En dan? Oei, transferperiode voorbij, allemaal een kaarske branden en op stage naar Lourdes? En eerlijk gezegd, zo'n laksheid werkt dat alleen maar in de hand. Altijd maar dat gezapig gedoe.
We gooien hier sportief een volledig jaar weg en imagogewijs gooien we al het goeie van de 2 jaar voordien ook weg, zowel naar spelers, supporters als media toe. Voor sommigen zal 'niet laatste eindigen' al voldoende zijn om content te zijn, maar daarvoor kom ik echt niet uit mijne zetel.
Laatst gewijzigd door Jacques op 11 jan 2011, 12:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

leuvenaar schreef:in de media werd onlangs gewag gemaakt van een West-Vlaamse eerste klasser die er 6 miljoen tegen aan ging gooien deze periode;gerealiseerde transfers tot nu 0,0 want bij Club willen ze niet aan opbodspelletjes mee doen.
Lokeren zat verleden jaar in het diepste sop en toen heeft bompa Lambrecht nog maar eens in zijn binnenzak getast en plots herleeft Daknam nu maar wie kan garanderen dat volgende seizoen het liedje er nog steeds mooi klinkt ?
Maged Samy zag al de PO I in zijn glazen bol maar in tegenstelling tot Lambrecht hebben zijn sollen niet veel baat gebracht voor de Pallieters en nu ligt alle Lierse hoop bij een Noor die als trainer in België nog nooit met degradatievoetbal werd geconfronteerd.
Uw punt is dat het NOG erger kan? :toppie:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Volgens voetbalbelgië lonkt STVV naar Delande (KVSK United).

Bericht door the fan »

Mijn collega heeft abonnement in Lommel en snapt totaal niet de interesse van STVV in die spelers.
Eerlijk gezegd, op die leeftijd (28) moet je al in éérste zitten, als je het talent hebt.
Mensen toch, waar zijn die mee bezig!
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Volgens voetbalbelgië lonkt STVV naar Delande (KVSK Unit

Bericht door Dreke »

the fan schreef:Mijn collega heeft abonnement in Lommel en snapt totaal niet de interesse van STVV in die spelers.
Eerlijk gezegd, op die leeftijd (28) moet je al in éérste zitten, als je het talent hebt.
Mensen toch, waar zijn die mee bezig!
Die wilt gewoon niet weer zijn beste spelers zien vertrekken naar het zuiden van de provincie. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Cremasco »

Vandaag in HLN staat dat er voor Sidibé buiten een paar Belgische clubs, er ook interesse is vanuit Turkije. Devriese blijft een optie maar er dreigen kapers op de kust vanuit Turkije ook. Verder toont men interesse in Delande (middenvelder van 28 (en stijve hark) en verlaat men de piste Ketting. Odoi wil weg en Christ is weg. Ook vandaag gaat manager Eerdekens toch opnieuw rond de tafel zitten met STVV over Bojovic.

Ik lees juist zelf dat de trainer van Onana en Alex Da silva bij Paralimni, Cedomir Janevski, de laan werd uitgestuurd en hij had aangestuurd op hun komst...hopelijk voor hem gaat Hervé nog kansen krijgen
Gesloten