Transfers ...

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Elber
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:53

Re: Transfers ...

Bericht door Elber »

Henri is de man schreef:
Cremasco schreef:Een zware bevalling precies met Daeseleire :
http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees ... daeseleire" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat bewijst al dat een koppeling met Tisza zever,gezever is want anders stond Daeseleire hier al van gisteren.
Laat ons hopen op nog 2 spelers...
Er zijn nog veel clubs die hun ballast elders willen slijten. Malki, Dunkovic, Smajic, Pieroni, Nong (?), Coulibaly, Daeseleire, Durwael, Camus, Hanstveit, Foley, Deman, Kagé en waarschijnlijk ben ik er nog enkele vergeten.
Mogelijkheden genoeg dus en ik ben ervan overtuigd dat de laatste uren nog wel wat zal bewegen want dit zijn allemaal spelers die wegen op de loonlijst van hun clubs.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Cremasco »

Elber schreef:
Henri is de man schreef:
Cremasco schreef:Een zware bevalling precies met Daeseleire :
http://www.belgiumsoccer.be/nieuws/lees ... daeseleire" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat bewijst al dat een koppeling met Tisza zever,gezever is want anders stond Daeseleire hier al van gisteren.
Laat ons hopen op nog 2 spelers...
Er zijn nog veel clubs die hun ballast elders willen slijten. Malki, Dunkovic, Smajic, Pieroni, Nong (?), Coulibaly, Daeseleire, Durwael, Camus, Hanstveit, Foley, Deman, Kagé en waarschijnlijk ben ik er nog enkele vergeten.
Mogelijkheden genoeg dus en ik ben ervan overtuigd dat de laatste uren nog wel wat zal bewegen want dit zijn allemaal spelers die wegen op de loonlijst van hun clubs.
Voila en door zo lang mogelijk te wachten zet Roland die onder tijdsdruk en gaan ze sneller tekenen en voor minder geld omdat ze echt weg willen. Ik hoop dat dat de tactiek is van het oerlange wachten
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Transfers ...

Bericht door voetballiefhebber »

Van die G4 komt er in principe niemand meer bij.
Brepoels zei onlangs ergens dat de club zich niet populair heeft gemaakt bij de grote clubs en daardoor krijgt STVV geen speler meer los, zelfs niet tegen een hoger transferbedrag blijkbaar.

Ik hoorde van iemand die bij OHL werkt dat Anderlecht geen oefenmatch in Leuven wilt spelen, wat normaal gezien ieder jaar gebeurde.
Anderlecht is kwaad op hun omdat zij de voortrekker zijn onder de tweedeklassers om naar een competitie met 18 te gaan en die clubs moeten dat dus bekopen.
Elber
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:53

Re: Transfers ...

Bericht door Elber »

voetballiefhebber schreef:Van die G4 komt er in principe niemand meer bij.
Brepoels zei onlangs ergens dat de club zich niet populair heeft gemaakt bij de grote clubs en daardoor krijgt STVV geen speler meer los, zelfs niet tegen een hoger transferbedrag blijkbaar.

Ik hoorde van iemand die bij OHL werkt dat Anderlecht geen oefenmatch in Leuven wilt spelen, wat normaal gezien ieder jaar gebeurde.
Anderlecht is kwaad op hun omdat zij de voortrekker zijn onder de tweedeklassers om naar een competitie met 18 te gaan en die clubs moeten dat dus bekopen.
Dat was op het gala van de gouden schoen. Brepoels had daar nog een goede babbel met Adri Koster en maakte er een allusie op dat hij bepaalde spelers van Club wel zag zitten maar dat Roland bij de G4 en dus ook bij Club persona non grata is.
Bij momenten is het beter te zwijgen en netjes in de rij te lopen. De voortrekkersrol die hij als voetballeek heeft willen spelen en z'n mediageilheid kunnen STVV wel eens duur te staan komen.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers ...

Bericht door Since '54 »

enrique schreef:
Since '54 schreef:
b.art schreef:Hier sommigen die toch rap content zijn. Omdat Billen en Mangel hem hebben aangeprezen is dat nu ineens wél voldoende om iemand te gaan halen. Als er niets gebeurt en je hebt als trainer 20 voorstellen en op ter lange laatst gaan ze toch nog iemand op de kop tikken waarover ze het nooit gehad hebben paar die ze nog ergens op een lijstje van 4 jaar geleden hadden staan dan zou ik me ook wel vragen stellen.
Ik kan Tisza totaal niet beoordelen maar in mijn ogen is elke transfer die nu gebeurt al hopeloos te laat. 3 wedstrijden van de korte terugronde gespeeld eer ze speelgerechtigd zijn, 2 matchen dat ze niet mogen meedoen.
Ook mag je erop tellen dat Tisza tijd nodig zal hebben op zich aan te passen. Want dit is toch nog niveautje hoger dan Hongarije of Antwerp. Dan nog een een belachelijk contract wat nog maar eens duidelijk maakt dat het rap rap moest gaan en men dus geen keus had maar wel iets moest doen.
Voor volgende transfers geldt net hetzelfde, minstens 2 weken te laat. Lierse en Eupen pakken weer punten, 5 matchen tegen Chalala dan maar, G5 zal lachen.
Als Tibor Tisza te halen was hadden Brepoels en Voets het ook maar moeten weten. Als hij niet op hun z.g. lijstje van 20 :roll: voorkomt zegt me dat meer van Brepoels en Voets dan van Tisza.
Ja, excuseer he, maar als Guido nu eens beter op zijn lijstje staan had. We zullen in juni analyseren wat uwe toptransfer ons bijgebracht heeft. Ik denk dat de berg een dode muis gaat baren. Maar goed... Het zal op Sint-Truiden nooit goed gaan, omdat ze pas achter spelers gaan als die van hen verkocht zijn of toch bijna. Altijd te laat. Nu is het zondag 30 januari. Morgen om middernacht sluit de transferperiode. Trekt dat nu nog op iets?
Er is maar 1 conclusie, ZWAAR GEBUISD ! ! In September terug komen. Maar ik denk dat ze dan ook weinig kans hebben om erdoor te zijn. Maw, jaar over zitten ! !
Ik denk trouwens niet dat Guido hier volgend seizoen nog trainer is. Wie kan er nu werken in zo'n kiekenkot? Als hij een aanbieding krijgt, is hij weg.
1. Stilaan heb ik ook mijn bedenkingen over het z.g. 'lijstje' van Guido Brepoels. Ondanks mijn oeverloos respect voor de Mopertingenaar hebben wij met zijn allen qua spelers toch ook weinig concreets uit zijn mond horen komen. In 't verleden OH Leuven en Lommel United dat wel maar daar zal het wel ongeveer ophouden denk ik. Persoonlijk had ik verleden seizoen op de Sint-Pieterse trainingsvelden, samen met nog enkele trouwe trainingsgangers, een gesprek met Brepoels. Hij ontluikte toen verre- en diepgaande gesprekken met Sven Kums: 'Je moet zo regelmatig met een speler spreken over zijn overkomst en niet té direct maar eerder de goede contacten over maanden onderhouden. Zo gaat dat vandaag de dag'.

2. Bij Capon en Soetaers was dat blijkbaar hetzelfde. Wij stellen nu met zijn allen vast dat géén van de drie hier een contract heeft willen onderschrijven. Als dat geen teken aan de wand is.

3. Bovendien Alex Da Silva, inderdaad zeer omstreden, kon ons hier en nu nog goede diensten bewijzen. Nergens heb ik gelezen dat Brepoels en/of Voets achter zijn gratis en pro deo overkomst heeft gestaan. Dat zijn er dus al 4.

4. 'Mijn transfer' Tibor Tisza moeten we inderdaad in juni evalueren ... of wat anders? Geldt dat voor alle anderen ook niet zo? Dat de 'Berg een Muis gaat baren' in casu Tibor Tisza weet nog niemand wegens geen Glazen Bol voorhanden maar dat hij een betere speler is dat al de rest van Belgische 3de en 4de klasse daar durf ik wel mijn handen voor in 't vuur steken.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Transfers ...

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vind dat gevaarlijke uitspraken die je daar doet. Je stelt de bekwaamheid van de technische staf openlijk in vraag.
Tot voor kort was de steun van de fans richting Brepoels onvoorwaardelijk en terecht en bijgevolge lag een ontslag zeer moeilijk.
In de ivoren toren lezen ze ook mee en als we hier de bekwaamheid van Brepoels in vraag stellen, hebben ze iets minder nodig om hem evt de laan uit te sturen.
Als Tisza zonder goedkeuring van de technische staf (Brepoels-Voets) is gekomen,
dan voorspelt dat weinig goeds.

Wij sprongen ook een gat in de lucht met de komst van Onana destijds, maar Guido zag het niet in deze speler.
Terecht bleek achteraf, want hij pastte niet in het systeem en met het geld dat aan hem verspild werd had men heel wat beters kunnen doen. Hopelijk wordt dit geen vervolgverhaal met ditmaal Tisza als hoofdrolspeler.

Ik heb meer vertrouwen in de lijstjes van Brepoels dan in enig ander lijstje.
Als er gewoonweg niemand van dat lijstje gehaald wordt, tja dan is dat lijstje inderdaad niks waard.
Dat Brepoels en Voets niks wilden weten van een terugkeer van Alex Da Silva wijst meer op gezond verstand dan op een gebrek aan voetbalkennis.
lordnicky
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 okt 2010, 13:46

Re: Transfers ...

Bericht door lordnicky »

Monaco heeft Georgie Welcome gehaald, is die hier een paar maanden terug niet afgetest geweest ? :shock:

http://www.goal.com/en/news/11/transfer ... ou-georgie" onclick="window.open(this.href);return false;
Elber
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:53

Re: Transfers ...

Bericht door Elber »

Since '54 schreef:
enrique schreef:
Since '54 schreef:
b.art schreef:Hier sommigen die toch rap content zijn. Omdat Billen en Mangel hem hebben aangeprezen is dat nu ineens wél voldoende om iemand te gaan halen. Als er niets gebeurt en je hebt als trainer 20 voorstellen en op ter lange laatst gaan ze toch nog iemand op de kop tikken waarover ze het nooit gehad hebben paar die ze nog ergens op een lijstje van 4 jaar geleden hadden staan dan zou ik me ook wel vragen stellen.
Ik kan Tisza totaal niet beoordelen maar in mijn ogen is elke transfer die nu gebeurt al hopeloos te laat. 3 wedstrijden van de korte terugronde gespeeld eer ze speelgerechtigd zijn, 2 matchen dat ze niet mogen meedoen.
Ook mag je erop tellen dat Tisza tijd nodig zal hebben op zich aan te passen. Want dit is toch nog niveautje hoger dan Hongarije of Antwerp. Dan nog een een belachelijk contract wat nog maar eens duidelijk maakt dat het rap rap moest gaan en men dus geen keus had maar wel iets moest doen.
Voor volgende transfers geldt net hetzelfde, minstens 2 weken te laat. Lierse en Eupen pakken weer punten, 5 matchen tegen Chalala dan maar, G5 zal lachen.
Als Tibor Tisza te halen was hadden Brepoels en Voets het ook maar moeten weten. Als hij niet op hun z.g. lijstje van 20 :roll: voorkomt zegt me dat meer van Brepoels en Voets dan van Tisza.
Ja, excuseer he, maar als Guido nu eens beter op zijn lijstje staan had. We zullen in juni analyseren wat uwe toptransfer ons bijgebracht heeft. Ik denk dat de berg een dode muis gaat baren. Maar goed... Het zal op Sint-Truiden nooit goed gaan, omdat ze pas achter spelers gaan als die van hen verkocht zijn of toch bijna. Altijd te laat. Nu is het zondag 30 januari. Morgen om middernacht sluit de transferperiode. Trekt dat nu nog op iets?
Er is maar 1 conclusie, ZWAAR GEBUISD ! ! In September terug komen. Maar ik denk dat ze dan ook weinig kans hebben om erdoor te zijn. Maw, jaar over zitten ! !
Ik denk trouwens niet dat Guido hier volgend seizoen nog trainer is. Wie kan er nu werken in zo'n kiekenkot? Als hij een aanbieding krijgt, is hij weg.
1. Stilaan heb ik ook mijn bedenkingen over het z.g. 'lijstje' van Guido Brepoels. Ondanks mijn oeverloos respect voor de Mopertingenaar hebben wij met zijn allen qua spelers toch ook weinig concreets uit zijn mond horen komen. In 't verleden OH Leuven en Lommel United dat wel maar daar zal het wel ongeveer ophouden denk ik. Persoonlijk had ik verleden seizoen op de Sint-Pieterse trainingsvelden, samen met nog enkele trouwe trainingsgangers, een gesprek met Brepoels. Hij ontluikte toen verre- en diepgaande gesprekken met Sven Kums: 'Je moet zo regelmatig met een speler spreken over zijn overkomst en niet té direct maar eerder de goede contacten over maanden onderhouden. Zo gaat dat vandaag de dag'.

2. Bij Capon en Soetaers was dat blijkbaar hetzelfde. Wij stellen nu met zijn allen vast dat géén van de drie hier een contract heeft willen onderschrijven. Als dat geen teken aan de wand is.

3. Bovendien Alex Da Silva, inderdaad zeer omstreden, kon ons hier en nu nog goede diensten bewijzen. Nergens heb ik gelezen dat Brepoels en/of Voets achter zijn gratis en pro deo overkomst heeft gestaan. Dat zijn er dus al 4.

4. 'Mijn transfer' Tibor Tisza moeten we inderdaad in juni evalueren ... of wat anders? Geldt dat voor alle anderen ook niet zo? Dat de 'Berg een Muis gaat baren' in casu Tibor Tisza weet nog niemand wegens geen Glazen Bol voorhanden maar dat hij een betere speler is dat al de rest van Belgische 3de en 4de klasse daar durf ik wel mijn handen voor in 't vuur steken.
Since, niet te snel oordelen wat Kums betreft. Toevallig heb ik wat meer achtergrondinfo ivm het afspringen van deze transfer enkele maanden geleden. In 2008 werd Kums door RSCA uitgeleend aan Kortrijk wat toen in tweede klasse speelde. Het daaropvolgende seizoen in eerste klasse tekende Kums daar zijn eerste profcontract. Uiteraard kennen we deze cijfers niet maar een top-contract zal dat volgens mij niet geweest zijn. Vorige zomer liep dat contract af en wou Kums z'n vrije transfer ten gelde maken. Logisch toch?
In STVV zag hij de ideale volgende stap in z'n carrière want " jong en Belgisch " en een knap seizoen achter de rug. Bovendien hadden Simon en Odoi toen nog " goede reclame " gemaakt en had hij al verschillende gesprekkken met Brepoels achter de rug.
Niets leek dus een transfer in de weg te staan. Toen het financiele luik echter ter sprake kwam bleek dat het voorstel van STVV minder was dan z'n vorige overeenkomst bij KVK. Enkele weken daarna deed KVK een inspanning en ondertekende Kums een verbeterd contract daar.
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: Transfers ...

Bericht door Rikke »

voetballiefhebber schreef:Van die G4 komt er in principe niemand meer bij.
Brepoels zei onlangs ergens dat de club zich niet populair heeft gemaakt bij de grote clubs en daardoor krijgt STVV geen speler meer los, zelfs niet tegen een hoger transferbedrag blijkbaar.

Ik hoorde van iemand die bij OHL werkt dat Anderlecht geen oefenmatch in Leuven wilt spelen, wat normaal gezien ieder jaar gebeurde.
Anderlecht is kwaad op hun omdat zij de voortrekker zijn onder de tweedeklassers om naar een competitie met 18 te gaan en die clubs moeten dat dus bekopen.

Ff nuanceren,; Anderlecht speelt al enkele jaren geen oefenmatch niemeer tegen OHL. Ik denk al minstens 2 of >3 jaar. vroeger vond die wedstrijd jaarlijks plaats aangezien de burgemeester van Oud-Heverlee een schoonmaakbedrijf had en het stadion in Anderlecht kuiste, net al dat hij daar seats had. Dit is verleden tijd.
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
leuvenaar
Berichten: 508
Lid geworden op: 30 nov 2010, 17:55

Re: Transfers ...

Bericht door leuvenaar »

wat velen vergeten hier is het kostenplaatje die een voetbalploeg vandaag met zich meebrengt.
Zoals bij het bekomen van een licentie moet niet alleen kunnen bewezen worden dat men op het moment zelf solvabel is maar ook dat een ploeg financieel in staat is om het seizoen af te maken.
Ons ploegje is afhankelijk van een mecenas,wat als die er de stekker uittrekt?
De jaren 60 liggen lichtjaren voetbalgeschiedenis achter ons en wie zoals een brave ziel met een 50-tal jaren supportersschap op de site van voetbalbelgie verwees naar het voorzitterschap van de heer Massa,wel die brave ziel is werkelijk niet meegeëvolueerd.
Gemiddeld loon van speler nu 200.000 Euro,zou dat in de tijd van onze vriend met zijn halve eeuw supporterservaring wel 200.000 frank bedragen hebben?
Volgens P-magazine zeggen economen dat om gezond te zijn de loonmassa ongeveer 45% van het budget mag bedragen,rond de 20 % van die som is bestemd voor de entourage zoals technische staf,werkmannen enz.
Bij Westerlo zou men er iets over zitten,bij Zulte zou men aan 42 % zitten,wat voorbeeldig is.
Bij RSCA zit men aan 55 %,bij Lier zelfs in de buurt van de 65%.
Iemand van Genk zegt in P-magazine dat 50 % loon,50 % premies het ideaal zou zijn voor een spelersloon maar dat hij al content zou zijn met een 60 - 40 verhouding.
Jammerlijk genoeg lopen er spelers rond met een 90 - 10 verhouding rond.
Het gemiddeld loon bedraagt 200.000 dus voor een kern van 22 mag je al rekenen op een budget van zeker 12,5 miljoen,voor al de transfers waarvan sommige kooplustigen op dit forum 's nachts wakker liggen en de kostplaatjes er bij gelieve het budget maar te verdubbelen.
Dus dringend behoefte aan nieuwe bijkomende investeerders.
Met het budget van nu ben je absolute top in tweede of zoals :Roland: zegt goed voor een 13 de stek in eerste en af en toe eens een seizoen zoals het vorige.
Natuurlijk zullen er nu weer vingers richting Daknam wijzen,verleden jaar stonden die met de rode lantaarn.
Lokeren is juist als STVV een jojo-ploeg.Gaat het slecht daar dan wijzen de Oost-Vlamingen naar Limburg,gaat het hier slecht wijzen de Haspengouwers naar de Waaslanders.
Vandaag en morgen zal er nog lustig getransfereerd worden,van sommige prijzen zal nog wel een mooi precentje af gaan want over 5 maanden is het nougabollen,ben er wel curieus naar.
De jaren 60,70,80,90 en zelfs 00 liggen achter ons,we moeten vooruit kijken en hope dat we in de jaren 20 ook nog deel uitmaken van het circus maar we moeten geen te grote tent willen kopen.
Ik volg het voetbal al een 45-tal jaren maar ik probeer de jongeren hier niet te onderhouden met fabeltjes uit het verleden,daar voor is het spelletje veel te veel veranderd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Transfers ...

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef:Van die G4 komt er in principe niemand meer bij.
Brepoels zei onlangs ergens dat de club zich niet populair heeft gemaakt bij de grote clubs en daardoor krijgt STVV geen speler meer los, zelfs niet tegen een hoger transferbedrag blijkbaar.

Ik hoorde van iemand die bij OHL werkt dat Anderlecht geen oefenmatch in Leuven wilt spelen, wat normaal gezien ieder jaar gebeurde.
Anderlecht is kwaad op hun omdat zij de voortrekker zijn onder de tweedeklassers om naar een competitie met 18 te gaan en die clubs moeten dat dus bekopen.
Anderlecht is achter de schermen zwaar aant lobby'en sinds die desastreuze vergadering in December.
Ik heb ook van een Brussels-medewerker gelijkaardige verhalen gehoord. Anderlecht intimideert en chanteert.
Samenwerking met anderlecht en de transfer van Veselinovic gingen enkel door mits onvoorwaardelijke steun aan het Anderlecht-kamp.
Het zou me niks verbazen indien er met Cercle, Gba, Eupen en Lierse ook zulke afspraken gemaakt werden.
Het zou me ook niks verbazen dat er de volgende vergadering ineens pro-G4 gestemd wordt.
Eigenlijk valt Standard in deze nog te bewonderen voor hun standvastigheid.
In eerste instantie niet echt te vinden voor een competitie met 18, maar ze legden zich neer met de stem van de meerderheid.
Datzelfde Standard lijkt nu nog de enige ploeg die onvoorwaardelijk achter een terugkeer naar de gewone competitie met 18 staat.
De rest is al gezwicht voor het voorstel met 16 ploegen, enkel POI en financiele compensatie voor de andere ploegen. (= geen POI, dan is de competitie afgelopen van eind maart en maar 15 thuismatchen)
Zelfs Duchatelet is al bijgedraaid en dient nu als tussenpersoon om dit voorstel te onderhandelen bij de tweedeklassers die dit absoluut niet zien zitten.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 30 jan 2011, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3683
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Transfers ...

Bericht door Mikman »

leuvenaar schreef:wat velen vergeten hier is het kostenplaatje die een voetbalploeg vandaag met zich meebrengt.
Zoals bij het bekomen van een licentie moet niet alleen kunnen bewezen worden dat men op het moment zelf solvabel is maar ook dat een ploeg financieel in staat is om het seizoen af te maken.
Ons ploegje is afhankelijk van een mecenas,wat als die er de stekker uittrekt?
De jaren 60 liggen lichtjaren voetbalgeschiedenis achter ons en wie zoals een brave ziel met een 50-tal jaren supportersschap op de site van voetbalbelgie verwees naar het voorzitterschap van de heer Massa,wel die brave ziel is werkelijk niet meegeëvolueerd.
Gemiddeld loon van speler nu 200.000 Euro,zou dat in de tijd van onze vriend met zijn halve eeuw supporterservaring wel 200.000 frank bedragen hebben?
Volgens P-magazine zeggen economen dat om gezond te zijn de loonmassa ongeveer 45% van het budget mag bedragen,rond de 20 % van die som is bestemd voor de entourage zoals technische staf,werkmannen enz.
Bij Westerlo zou men er iets over zitten,bij Zulte zou men aan 42 % zitten,wat voorbeeldig is.
Bij RSCA zit men aan 55 %,bij Lier zelfs in de buurt van de 65%.
Iemand van Genk zegt in P-magazine dat 50 % loon,50 % premies het ideaal zou zijn voor een spelersloon maar dat hij al content zou zijn met een 60 - 40 verhouding.
Jammerlijk genoeg lopen er spelers rond met een 90 - 10 verhouding rond.
Het gemiddeld loon bedraagt 200.000 dus voor een kern van 22 mag je al rekenen op een budget van zeker 12,5 miljoen,voor al de transfers waarvan sommige kooplustigen op dit forum 's nachts wakker liggen en de kostplaatjes er bij gelieve het budget maar te verdubbelen.
Dus dringend behoefte aan nieuwe bijkomende investeerders.
Met het budget van nu ben je absolute top in tweede of zoals :Roland: zegt goed voor een 13 de stek in eerste en af en toe eens een seizoen zoals het vorige.
Natuurlijk zullen er nu weer vingers richting Daknam wijzen,verleden jaar stonden die met de rode lantaarn.
Lokeren is juist als STVV een jojo-ploeg.Gaat het slecht daar dan wijzen de Oost-Vlamingen naar Limburg,gaat het hier slecht wijzen de Haspengouwers naar de Waaslanders.
Vandaag en morgen zal er nog lustig getransfereerd worden,van sommige prijzen zal nog wel een mooi precentje af gaan want over 5 maanden is het nougabollen,ben er wel curieus naar.
De jaren 60,70,80,90 en zelfs 00 liggen achter ons,we moeten vooruit kijken en hope dat we in de jaren 20 ook nog deel uitmaken van het circus maar we moeten geen te grote tent willen kopen.
Ik volg het voetbal al een 45-tal jaren maar ik probeer de jongeren hier niet te onderhouden met fabeltjes uit het verleden,daar voor is het spelletje veel te veel veranderd.


Het probleem is dat onze sportief directeur ook ergens in de jaren '80 is blijven hangen, alleen beseft hij het zelf nog altijd niet...

En wat onze "mecenas" betreft, ik denk dat de cijfers die vorige week door STVV zijn vrijgegeven genoeg hebben aangetoond dat het vooral de supporters zijn die deze club financieel overeind houden. RD heeft nog nooit in het sportieve geïnvesteerd, hij laat enkel geld aanrukken als hij zijn eigen sportieve wanbeleid weer eens moet corrigeren. Is vooral bezig met koppig zijn eigen zin te doen, als dat dan tegenvalt schiet hij het bedrag aan de club voor en mag de club ( = de supporters ) achteraf het door hem gemaakte gat opvullen.
legowelt
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2011, 12:08

Re: Transfers ...

Bericht door legowelt »

leuvenaar schreef:wat velen vergeten hier is het kostenplaatje die een voetbalploeg vandaag met zich meebrengt.
Zoals bij het bekomen van een licentie moet niet alleen kunnen bewezen worden dat men op het moment zelf solvabel is maar ook dat een ploeg financieel in staat is om het seizoen af te maken.
Ons ploegje is afhankelijk van een mecenas,wat als die er de stekker uittrekt?
De jaren 60 liggen lichtjaren voetbalgeschiedenis achter ons en wie zoals een brave ziel met een 50-tal jaren supportersschap op de site van voetbalbelgie verwees naar het voorzitterschap van de heer Massa,wel die brave ziel is werkelijk niet meegeëvolueerd.
Gemiddeld loon van speler nu 200.000 Euro,zou dat in de tijd van onze vriend met zijn halve eeuw supporterservaring wel 200.000 frank bedragen hebben?
Volgens P-magazine zeggen economen dat om gezond te zijn de loonmassa ongeveer 45% van het budget mag bedragen,rond de 20 % van die som is bestemd voor de entourage zoals technische staf,werkmannen enz.
Bij Westerlo zou men er iets over zitten,bij Zulte zou men aan 42 % zitten,wat voorbeeldig is.
Bij RSCA zit men aan 55 %,bij Lier zelfs in de buurt van de 65%.
Iemand van Genk zegt in P-magazine dat 50 % loon,50 % premies het ideaal zou zijn voor een spelersloon maar dat hij al content zou zijn met een 60 - 40 verhouding.
Jammerlijk genoeg lopen er spelers rond met een 90 - 10 verhouding rond.
Het gemiddeld loon bedraagt 200.000 dus voor een kern van 22 mag je al rekenen op een budget van zeker 12,5 miljoen,voor al de transfers waarvan sommige kooplustigen op dit forum 's nachts wakker liggen en de kostplaatjes er bij gelieve het budget maar te verdubbelen.
Dus dringend behoefte aan nieuwe bijkomende investeerders.
Met het budget van nu ben je absolute top in tweede of zoals :Roland: zegt goed voor een 13 de stek in eerste en af en toe eens een seizoen zoals het vorige.
Natuurlijk zullen er nu weer vingers richting Daknam wijzen,verleden jaar stonden die met de rode lantaarn.
Lokeren is juist als STVV een jojo-ploeg.Gaat het slecht daar dan wijzen de Oost-Vlamingen naar Limburg,gaat het hier slecht wijzen de Haspengouwers naar de Waaslanders.
Vandaag en morgen zal er nog lustig getransfereerd worden,van sommige prijzen zal nog wel een mooi precentje af gaan want over 5 maanden is het nougabollen,ben er wel curieus naar.
De jaren 60,70,80,90 en zelfs 00 liggen achter ons,we moeten vooruit kijken en hope dat we in de jaren 20 ook nog deel uitmaken van het circus maar we moeten geen te grote tent willen kopen.
Ik volg het voetbal al een 45-tal jaren maar ik probeer de jongeren hier niet te onderhouden met fabeltjes uit het verleden,daar voor is het spelletje veel te veel veranderd.
Leuke post

Ik denk dat als de club sommigen van hier moet volgen we snel de weg van Moeskroen zullen bewandelen ..
Vorig jaar was er niets als lof voor 'het project' en nu het wat minder gaat is er niks als kritiek. Rome is ook niet gebouwd op 1 dag. RD probeert de club onafhankelijk van hem te maken door te investeren in de toekomst en niet enkel al het geld nu uit te geven aan nieuwe spelers.
Aangezien de kans ook klein is dat we zullen zakken en de hervorming naar 18 ploegen zijn er ook waarschijnlijk een paar spelers van de hand gedaan/verhuurd om het kostenplaatje wat te drukken om in positieve cijfers te komen .. Hopelijk wordt dat geld gebruikt om later nieuwe fondsen te creëren of voor in de zomer jonge nieuwe spelers aan te werven..

Als het geld er niet is, kunt ge het ook niet uitgeven, ik denk dat sommige supporters dit iets te makkelijk vergeten ..
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers ...

Bericht door Since '54 »

stvvilvoorde schreef:Ik vind dat gevaarlijke uitspraken die je daar doet. Je stelt de bekwaamheid van de technische staf openlijk in vraag.
Tot voor kort was de steun van de fans richting Brepoels onvoorwaardelijk en terecht en bijgevolge lag een ontslag zeer moeilijk.
In de ivoren toren lezen ze ook mee en als we hier de bekwaamheid van Brepoels in vraag stellen, hebben ze iets minder nodig om hem evt de laan uit te sturen.
Als Tisza zonder goedkeuring van de technische staf (Brepoels-Voets) is gekomen,
dan voorspelt dat weinig goeds.

Wij sprongen ook een gat in de lucht met de komst van Onana destijds, maar Guido zag het niet in deze speler.
Terecht bleek achteraf, want hij pastte niet in het systeem en met het geld dat aan hem verspild werd had men heel wat beters kunnen doen. Hopelijk wordt dit geen vervolgverhaal met ditmaal Tisza als hoofdrolspeler.

Ik heb meer vertrouwen in de lijstjes van Brepoels dan in enig ander lijstje.
Als er gewoonweg niemand van dat lijstje gehaald wordt, tja dan is dat lijstje inderdaad niks waard.
Dat Brepoels en Voets niks wilden weten van een terugkeer van Alex Da Silva wijst meer op gezond verstand dan op een gebrek aan voetbalkennis.
Beste stvvvilvoorde. Best zou u mijn postings eens opzoeken waar ik de bekwaamheid van onze technische staf in vraag stel. Eigenlijk met die waarop u reageert, die van een half uur geleden zou u, als u begrijoend wil lezen, voldoende hebben.

Nooit ofte nergens heb ik de bekwaamheid van Guido Brepoels in vraag gesteld maar wel voor 100 % integendeel. Het is mijn overtuiging dat De Bilzenaar voorzeker weet wie een goede voetballer is en wie niet in het plaatje past. Hetgeen ik wél in vraag stel is zijn contactenbestand dat naar mijn gevoel niet verder reikt dan het bestand van Guy Mangelschots, zijnde het gebied rond de Limburgse kerktorens.

Allez mijn vriend, lees nu mijn postings eens na als u eens (veel) tijd heeft. ;) Tracht eens te vinden waar ik de Guido Brepoels niet bewierrook. Sans rancune mijn vriend.
Laatst gewijzigd door Since '54 op 30 jan 2011, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Quest
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2011, 10:21

Re: Transfers ...

Bericht door Quest »

voetballiefhebber schreef:Van die G4 komt er in principe niemand meer bij.
Brepoels zei onlangs ergens dat de club zich niet populair heeft gemaakt bij de grote clubs en daardoor krijgt STVV geen speler meer los, zelfs niet tegen een hoger transferbedrag blijkbaar.

Ik hoorde van iemand die bij OHL werkt dat Anderlecht geen oefenmatch in Leuven wilt spelen, wat normaal gezien ieder jaar gebeurde.
Anderlecht is kwaad op hun omdat zij de voortrekker zijn onder de tweedeklassers om naar een competitie met 18 te gaan en die clubs moeten dat dus bekopen.
Bekijk ook maar eens aan wie Anderlecht spelers heeft uitgeleend tijdens deze wintermercato:

Junior Kabananaga naar G. Beerschot
Pablo Chavarria - Eupen (huur)
Victor Bernardez - SK lierse (huur)

Allemaal naar directe concurenten van jullie. Behalve naar ... juist .... Charleroi

Ook AA Gent hielp een handje door Kenny Thompson naar Lierse te laten gaan.

Wil geen spoken zien die er niet zijn, maar als signaal kan dit op z'n minst tellen.

Denk zelfs dat het meer is dan een signaal. Duchatelet heeft Anderlecht (en de rest van de G4) serieus te kakken gezet en gaat hier cash voor betalen. Anderlecht zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat STVV en Charleroi dit jaar aan den lijve zullen ondervinden dat je dergelijke revolutie niet ongestraft in gang zet.

Tip: hou de abitrage de komende wedstrijden van STVV maar goed in het oog......

Wat Anderlecht betreft zijn de dalers naar tweede klasse al bekend.
Gesloten