Transfers ...

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers ...

Bericht door Since '54 »

leuvenaar schreef:wat velen vergeten hier is het kostenplaatje die een voetbalploeg vandaag met zich meebrengt.
Zoals bij het bekomen van een licentie moet niet alleen kunnen bewezen worden dat men op het moment zelf solvabel is maar ook dat een ploeg financieel in staat is om het seizoen af te maken.
Ons ploegje is afhankelijk van een mecenas,wat als die er de stekker uittrekt?
De jaren 60 liggen lichtjaren voetbalgeschiedenis achter ons en wie zoals een brave ziel met een 50-tal jaren supportersschap op de site van voetbalbelgie verwees naar het voorzitterschap van de heer Massa,wel die brave ziel is werkelijk niet meegeëvolueerd.Gemiddeld loon van speler nu 200.000 Euro,zou dat in de tijd van onze vriend met zijn halve eeuw supporterservaring wel 200.000 frank bedragen hebben?
Volgens P-magazine zeggen economen dat om gezond te zijn de loonmassa ongeveer 45% van het budget mag bedragen,rond de 20 % van die som is bestemd voor de entourage zoals technische staf,werkmannen enz.
Bij Westerlo zou men er iets over zitten,bij Zulte zou men aan 42 % zitten,wat voorbeeldig is.
Bij RSCA zit men aan 55 %,bij Lier zelfs in de buurt van de 65%.
Iemand van Genk zegt in P-magazine dat 50 % loon,50 % premies het ideaal zou zijn voor een spelersloon maar dat hij al content zou zijn met een 60 - 40 verhouding.
Jammerlijk genoeg lopen er spelers rond met een 90 - 10 verhouding rond.
Het gemiddeld loon bedraagt 200.000 dus voor een kern van 22 mag je al rekenen op een budget van zeker 12,5 miljoen,voor al de transfers waarvan sommige kooplustigen op dit forum 's nachts wakker liggen en de kostplaatjes er bij gelieve het budget maar te verdubbelen.
Dus dringend behoefte aan nieuwe bijkomende investeerders.
Met het budget van nu ben je absolute top in tweede of zoals :Roland: zegt goed voor een 13 de stek in eerste en af en toe eens een seizoen zoals het vorige.
Natuurlijk zullen er nu weer vingers richting Daknam wijzen,verleden jaar stonden die met de rode lantaarn.
Lokeren is juist als STVV een jojo-ploeg.Gaat het slecht daar dan wijzen de Oost-Vlamingen naar Limburg,gaat het hier slecht wijzen de Haspengouwers naar de Waaslanders.
Vandaag en morgen zal er nog lustig getransfereerd worden,van sommige prijzen zal nog wel een mooi precentje af gaan want over 5 maanden is het nougabollen,ben er wel curieus naar.
De jaren 60,70,80,90 en zelfs 00 liggen achter ons,we moeten vooruit kijken en hope dat we in de jaren 20 ook nog deel uitmaken van het circus maar we moeten geen te grote tent willen kopen.
Ik volg het voetbal al een 45-tal jaren maar ik probeer de jongeren hier niet te onderhouden met fabeltjes uit het verleden,daar voor is het spelletje veel te veel veranderd.
Dat moet toch niet zooo moeilijk zijn om te weten wie dat zou kunnen zijn :P
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1204
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Transfers ...

Bericht door Luc »

Rikke schreef:
voetballiefhebber schreef:Van die G4 komt er in principe niemand meer bij.
Brepoels zei onlangs ergens dat de club zich niet populair heeft gemaakt bij de grote clubs en daardoor krijgt STVV geen speler meer los, zelfs niet tegen een hoger transferbedrag blijkbaar.

Ik hoorde van iemand die bij OHL werkt dat Anderlecht geen oefenmatch in Leuven wilt spelen, wat normaal gezien ieder jaar gebeurde.
Anderlecht is kwaad op hun omdat zij de voortrekker zijn onder de tweedeklassers om naar een competitie met 18 te gaan en die clubs moeten dat dus bekopen.

Ff nuanceren,; Anderlecht speelt al enkele jaren geen oefenmatch niemeer tegen OHL. Ik denk al minstens 2 of >3 jaar. vroeger vond die wedstrijd jaarlijks plaats aangezien de burgemeester van Oud-Heverlee een schoonmaakbedrijf had en het stadion in Anderlecht kuiste, net al dat hij daar seats had. Dit is verleden tijd.
Als ik me niet vergis was de laatste OHL-Anderlecht in 2008, want het jaar nadien heeft OHL zijn 'galamatch' tegen Standard gespeeld.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:
leuvenaar schreef:wat velen vergeten hier is het kostenplaatje die een voetbalploeg vandaag met zich meebrengt.
Zoals bij het bekomen van een licentie moet niet alleen kunnen bewezen worden dat men op het moment zelf solvabel is maar ook dat een ploeg financieel in staat is om het seizoen af te maken.
Ons ploegje is afhankelijk van een mecenas,wat als die er de stekker uittrekt?
De jaren 60 liggen lichtjaren voetbalgeschiedenis achter ons en wie zoals een brave ziel met een 50-tal jaren supportersschap op de site van voetbalbelgie verwees naar het voorzitterschap van de heer Massa,wel die brave ziel is werkelijk niet meegeëvolueerd.
Gemiddeld loon van speler nu 200.000 Euro,zou dat in de tijd van onze vriend met zijn halve eeuw supporterservaring wel 200.000 frank bedragen hebben?
Volgens P-magazine zeggen economen dat om gezond te zijn de loonmassa ongeveer 45% van het budget mag bedragen,rond de 20 % van die som is bestemd voor de entourage zoals technische staf,werkmannen enz.
Bij Westerlo zou men er iets over zitten,bij Zulte zou men aan 42 % zitten,wat voorbeeldig is.
Bij RSCA zit men aan 55 %,bij Lier zelfs in de buurt van de 65%.
Iemand van Genk zegt in P-magazine dat 50 % loon,50 % premies het ideaal zou zijn voor een spelersloon maar dat hij al content zou zijn met een 60 - 40 verhouding.
Jammerlijk genoeg lopen er spelers rond met een 90 - 10 verhouding rond.
Het gemiddeld loon bedraagt 200.000 dus voor een kern van 22 mag je al rekenen op een budget van zeker 12,5 miljoen,voor al de transfers waarvan sommige kooplustigen op dit forum 's nachts wakker liggen en de kostplaatjes er bij gelieve het budget maar te verdubbelen.
Dus dringend behoefte aan nieuwe bijkomende investeerders.
Met het budget van nu ben je absolute top in tweede of zoals :Roland: zegt goed voor een 13 de stek in eerste en af en toe eens een seizoen zoals het vorige.
Natuurlijk zullen er nu weer vingers richting Daknam wijzen,verleden jaar stonden die met de rode lantaarn.
Lokeren is juist als STVV een jojo-ploeg.Gaat het slecht daar dan wijzen de Oost-Vlamingen naar Limburg,gaat het hier slecht wijzen de Haspengouwers naar de Waaslanders.
Vandaag en morgen zal er nog lustig getransfereerd worden,van sommige prijzen zal nog wel een mooi precentje af gaan want over 5 maanden is het nougabollen,ben er wel curieus naar.
De jaren 60,70,80,90 en zelfs 00 liggen achter ons,we moeten vooruit kijken en hope dat we in de jaren 20 ook nog deel uitmaken van het circus maar we moeten geen te grote tent willen kopen.
Ik volg het voetbal al een 45-tal jaren maar ik probeer de jongeren hier niet te onderhouden met fabeltjes uit het verleden,daar voor is het spelletje veel te veel veranderd.


Het probleem is dat onze sportief directeur ook ergens in de jaren '80 is blijven hangen, alleen beseft hij het zelf nog altijd niet...

En wat onze "mecenas" betreft, ik denk dat de cijfers die vorige week door STVV zijn vrijgegeven genoeg hebben aangetoond dat het vooral de supporters zijn die deze club financieel overeind houden. RD heeft nog nooit in het sportieve geïnvesteerd, hij laat enkel geld aanrukken als hij zijn eigen sportieve wanbeleid weer eens moet corrigeren. Is vooral bezig met koppig zijn eigen zin te doen, als dat dan tegenvalt schiet hij het bedrag aan de club voor en mag de club ( = de supporters ) achteraf het door hem gemaakte gat opvullen.
Dat dacht ik ook ja. Laat ons toch vooral ne keer stoppen met die fabeltjes over dat geld te geloven. De cijfers staan er zwart op wit hè, ge moet zelfs niet de moeite doen om verder te kijken dan uw neus lang is. Ge moet alleen ne keer stoppen met de leugens te geloven die ze vanuit de Tiense aan de lopende band de wereld insturen als was het een ministerie van (des)informatie. Maar als ge da ni wilt, tja, blijf dan maar koppig en vooral blind verder de afgrond in tuimelen in de dwaasheid dat het zonder Roland niet kan en al lang afgelopen was. Ge hebt echt van die mensen die nog 'merci' zouden gaan zeggen ook tegen Roland. :roll:

Eén miljoen heeft hij geïnvesteerd toen hij overnam en that's it hè mensen. Hij heeft de gronden ruim onder hun waarde verworven en daarmee de belastingbetaler met medewerking van schepenen & gemeenteraad opgelicht. Hij heeft de club opgesplitst in een melkkoe (NV) voor zijn madam en een bodemloze put (vzw) voor zichzelf en door zijn eigen wanbeleid maakt hij zichzelf net nog 'belangrijker' in die zin dat hij alleen zich borg kan stellen voor 7 miljoen eigen geklungel. Borg stellen hè, nul effectief betalen.

Toen hij het overnam, had je iemand nodig die zich borg kon stellen voor ocharme 750 000 euro, oftewel: hadden ze destijds een beetje moeite gedaan en machtsdeling en reorganisatie (ai, heikel punt) toegestaan, had je aan 2-3 kleinere externe investeerders genoeg gehad en zat je niet met een megalomane zonnekoning opgescheept.
Laatst gewijzigd door Jacques op 30 jan 2011, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

Quest schreef:
voetballiefhebber schreef:Van die G4 komt er in principe niemand meer bij.
Brepoels zei onlangs ergens dat de club zich niet populair heeft gemaakt bij de grote clubs en daardoor krijgt STVV geen speler meer los, zelfs niet tegen een hoger transferbedrag blijkbaar.

Ik hoorde van iemand die bij OHL werkt dat Anderlecht geen oefenmatch in Leuven wilt spelen, wat normaal gezien ieder jaar gebeurde.
Anderlecht is kwaad op hun omdat zij de voortrekker zijn onder de tweedeklassers om naar een competitie met 18 te gaan en die clubs moeten dat dus bekopen.
Bekijk ook maar eens aan wie Anderlecht spelers heeft uitgeleend tijdens deze wintermercato:

Junior Kabananaga naar G. Beerschot
Pablo Chavarria - Eupen (huur)
Victor Bernardez - SK lierse (huur)

Allemaal naar directe concurenten van jullie. Behalve naar ... juist .... Charleroi

Ook AA Gent hielp een handje door Kenny Thompson naar Lierse te laten gaan.

Wil geen spoken zien die er niet zijn, maar als signaal kan dit op z'n minst tellen.

Denk zelfs dat het meer is dan een signaal. Duchatelet heeft Anderlecht (en de rest van de G4) serieus te kakken gezet en gaat hier cash voor betalen. Anderlecht zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat STVV en Charleroi dit jaar aan den lijve zullen ondervinden dat je dergelijke revolutie niet ongestraft in gang zet.

Tip: hou de abitrage de komende wedstrijden van STVV maar goed in het oog......

Wat Anderlecht betreft zijn de dalers naar tweede klasse al bekend.
Tja, toen ik datzelfde zei na die vergadering en de Mechelen-farce, zag ik volgens sommigen spoken.

Straf dat ze in Genk wel kunnen zien, wat sommigen hier niet willen zien. Ik durf nogal es naïef te geloven in een eerlijke wereld, maar onderhand zou iedereen toch moeten weten dat je die ideeën best zo goed mogelijk verbergt van het moment dat je in een voetbalstadion komt.


Wel een goeie grap van Standard die sommigen nu ineens menen te moeten 'bewonderen' om hun 'standvastigheid' en 'dat ze zich neerleggen bij de wil van de meerderheid'. Standard doet dat ook maar omdat het hun goed uitkomt hoor.
Als de boel ontploft en iedereen verkoopt zijn tv-rechten zelf, wie doet er dan de beste zaak? Wie heeft een quasi monopolie in 1 landsdeel? Denk maar niet dat François&Lucien hun rekening niet gemaakt hebben hoor, dat heeft niks te maken met de wil van de meerderheid. Dat voorstelletje dat zij op de dag van de stemming nog snel lanceerden? Dat was ook maar een nummertje voor de tribune hoor, schoon voor de show en het verhaal, maar inhoudelijk bij voorbaat al dood & begraven en dat wisten Francois & Lucien ook wel. Dat zij 'onze' kant zouden kiezen, is ook maar omdat hun dat beter uitkomt. Als het ontploft zijn zij de 'democraten' en de G4 de boeman (en afgaande op sommige posts lijkt het hen al te lukken om de 'sympathy vote' te krijgen. Het zet bovendien de echte strijd nog eens in de verf, de echte strijd om de macht is die tussen Brussel en Luik, door zich openlijk te associëren met de kleintjes en dus tegen Brussel krijgen ze in Luik niet enkel de 'sympathy vote' maar als het even meezit, kunnen ze de kleintjes ook nadien nog wel eens voor hun kar spannen, want ja, 'zij hebben 'ons' nu ook geholpen'...
Enfin, ik weet niet of ze het aan de Tiense ondertussen door hebben (dat zou verbazingwekkend snel zijn), maar voor een stuk lees ik de goede contacten met Standard ook in die zin. Roland heeft Brussel zo hard tegen de schenen geschopt, dat er geen andere optie dan Luik is om ons mee te associëren, kwestie van via Luik ergens misschien toch nog iets gedaan te krijgen op de bond of consoorten. Niet dat ik ervan houd hoor, absolument pas, ik wil eigenlijk niemand om een gunst vragen of 'bescherming' en alles op eigen kracht doen, maar Roland heeft toen op die vergadering net iets te veel en te openlijk tegen de schenen van Anderlecht getrapt in plaats van zoals Mechelen, Kortrijk, Westerlo, ja zelfs die van Antwerpen (die traditioneel toch gezegend zijn met een groot bakkes en de nodige arrogantie) gewoon 'low profile' te blijven. En om nu op onszelf die storm overleven...Dan gaat ge stevig moeten staan hoor en zo stevig staan wij niet vrees ik.

Voetbal is in feite maar een Afrikaanse stammentwist hoor, het enige dat ontbreekt zijn de echte knuppels om mekaar de kop mee in te slaan, maar de spreekwoordelijke messen om in mekaars rug te planten hebben ze altijd op zak.
Laatst gewijzigd door Jacques op 30 jan 2011, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transfers ...

Bericht door Jacques »

legowelt schreef: Leuke post

Ik denk dat als de club sommigen van hier moet volgen we snel de weg van Moeskroen zullen bewandelen ..
Vorig jaar was er niets als lof voor 'het project' en nu het wat minder gaat is er niks als kritiek. Rome is ook niet gebouwd op 1 dag. RD probeert de club onafhankelijk van hem te maken door te investeren in de toekomst en niet enkel al het geld nu uit te geven aan nieuwe spelers.
Aangezien de kans ook klein is dat we zullen zakken en de hervorming naar 18 ploegen zijn er ook waarschijnlijk een paar spelers van de hand gedaan/verhuurd om het kostenplaatje wat te drukken om in positieve cijfers te komen .. Hopelijk wordt dat geld gebruikt om later nieuwe fondsen te creëren of voor in de zomer jonge nieuwe spelers aan te werven..

Als het geld er niet is, kunt ge het ook niet uitgeven, ik denk dat sommige supporters dit iets te makkelijk vergeten ..
- Niemand vraagt om Moeskroen II
- Rome is dan misschien niet gebouwd op 1 dag, maar na 7 jaar stond er wel al wat recht. Hier zijn ze nog bezig met de put te graven waar de funderingen in moeten komen. Tegen dat het dak er hier op ligt, kunt ge uwe gevel al gaan renoveren.
- die kans op degradatie is gisteren weer wat groter geworden en die hervorming naar 18 is er ook nog niet. Strikt genomen kan je dat nu ook niet, wie gaat nu in een lopende competitie effen de regels herschrijven? Na twee sets in de finale van de Australian open ga je toch ook niet zeggen dat er nu ineens naar 6 gewonnen sets gespeeld wordt? Ik vraag mij luidop af of de bondsreglementen dit toelaten en denk dat een rechtbank brandhout maakt van de 'terugkeer' (hervorming kan je het niet noemen) in ieder geval voor dit jaar. Dat je volgend jaar toewerkt naar een competitie met 18 (dus die met 16 dan laten uitdoven) akkoord, maar in ene lopende competitie de regels herschrijven...
- wat is 'het project' en hoe kader je het huidige jaar in dat project? Ik hoor nu ook weer 'onafhankelijk worden van Roland', 'structuur op poten zetten' in het interview met Tom Coninx, leuk, verstandig, dat wat iedereen wil horen en de club ook daadwerkelijk zou moeten doen. Maar dat verhaaltje wordt nu ook al 7 jaar om de zoveel tijd afgestoken als een wortel om voor onze neus te houden. Hoe lang denkt hij daar nog over te doen en waarom heeft 90% van wat hij tot nu toe gedaan heeft exact het omgekeerde effect? Als ik zie hoeveel structuur Roland hier de voorbije 7 jaar heeft aangebracht, zitten we tegen 2050 nog altijd met hetzelfde amateuristisch zootje ongeregeld opgescheept, in de veronderstelling dat we tegen dan nog niet in provinciale opnieuw zijn moeten beginnen.
Laatst gewijzigd door Jacques op 30 jan 2011, 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Transfers ...

Bericht door enrique »

Wat Guido in petto had, was enkel het volgende : Kums naar hier halen, Sidibe en Wilmet laten bijtekenen. Dan was je VEEL beter af geweest dan nu met uwe Christ en uwe Caluwe. En het financiële plaatje zal niet veel verschil gehad hebben. Maar neen, dat zou al te gemakkelijk geweest zijn. Hoe meer spelers gaan en hoe meer spelers komen, hoe meer er kan gefoefeld worden. Wat heeft Christ u gekost? Wat heeft de contractontbinding van Caluwe u gekost? Ik vrees minstens evenveel dan bovenstaande namen. Maar ach, het is altijd hetzelfde.
Rikke
Berichten: 634
Lid geworden op: 09 okt 2010, 20:17

Re: Transfers ...

Bericht door Rikke »

Luc schreef:
Rikke schreef:
voetballiefhebber schreef:Van die G4 komt er in principe niemand meer bij.
Brepoels zei onlangs ergens dat de club zich niet populair heeft gemaakt bij de grote clubs en daardoor krijgt STVV geen speler meer los, zelfs niet tegen een hoger transferbedrag blijkbaar.

Ik hoorde van iemand die bij OHL werkt dat Anderlecht geen oefenmatch in Leuven wilt spelen, wat normaal gezien ieder jaar gebeurde.
Anderlecht is kwaad op hun omdat zij de voortrekker zijn onder de tweedeklassers om naar een competitie met 18 te gaan en die clubs moeten dat dus bekopen.

Ff nuanceren,; Anderlecht speelt al enkele jaren geen oefenmatch niemeer tegen OHL. Ik denk al minstens 2 of >3 jaar. vroeger vond die wedstrijd jaarlijks plaats aangezien de burgemeester van Oud-Heverlee een schoonmaakbedrijf had en het stadion in Anderlecht kuiste, net al dat hij daar seats had. Dit is verleden tijd.
Als ik me niet vergis was de laatste OHL-Anderlecht in 2008, want het jaar nadien heeft OHL zijn 'galamatch' tegen Standard gespeeld.
Zo is dat. ineens was OHL niet goed genoeg meer voor de kiekkefretters. Ze hebben er 20 jaar een galamatch gespeeld .
" STVV is geen opvangtehuis" Guido Brepoels, 27/11/2010

" Morgen is het de dag, de grote D-Jay. Winnen moeten we " Jef Cleeren, 04/03/2011 TVL
wim vanaken
Berichten: 759
Lid geworden op: 14 okt 2010, 14:30

Re: Transfers ...

Bericht door wim vanaken »

enrique schreef:Wat Guido in petto had, was enkel het volgende : Kums naar hier halen, Sidibe en Wilmet laten bijtekenen. Dan was je VEEL beter af geweest dan nu met uwe Christ en uwe Caluwe. En het financiële plaatje zal niet veel verschil gehad hebben. Maar neen, dat zou al te gemakkelijk geweest zijn. Hoe meer spelers gaan en hoe meer spelers komen, hoe meer er kan gefoefeld worden. Wat heeft Christ u gekost? Wat heeft de contractontbinding van Caluwe u gekost? Ik vrees minstens evenveel dan bovenstaande namen. Maar ach, het is altijd hetzelfde.
Aan de ene kant wordt een euro niet in twee maar in vier stukken gebeten, aan de andere kant wordt geld met bakken aan het venster uitgesmeten aan nutteloze contracten van 3 jaar, genre bonestaak Appeltans. Zelfs een complete voetbalimbeciel zag al die tijd dat hij nog in de A-kern zat dat hij 't nooit verder zou schoppen als zilveren schoenpoetser (de gouden was al voor Pieroni)....Maar neen, eerst naar de suikerstad een klasse en 2 niveau's lager, ook daar niet verder gekomen als bankverwarmer en nu per direkt nog een klasse lager naar Grimbergen.....Van voetbalkennis en -visie gesproken !
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Transfers ...

Bericht door voetballiefhebber »

Niemand wil hier een Moeskroen!

Als je nu eens in economische termen zou denken, dan kom je al een stuk verder. En economie zou toch meer de specialiteit van Roland moeten zijn van van mezelf.

Spelers goedkoop aanwerven en duur laten vertrekken= winst
Eigen jeugd fatsoenlijk opleiden en daarna met winst doorverkopen is ook winstgevend.

In het verleden werden er zelfs spelers gratis weggeschonken en ik hoef de lijst niet op te sommen.

En als je als club op een 14de plaats staat, dan ga je voor een speler veel minder kunnen vragen dan dat je club op de 5de plaats eindigt.
Dus investeren in een ploeg moet je doen en niet zoals STVV nu doet. Spelers huren of een contract voor een half jaar geven is toch wel kortzichtig, want dan moet je steeds opnieuw beginnen.
Als je spelers wilt huren, dan kun je beter doen zoals Cercle Brugge en zet je een samenwerkingsverband op poten met een ploeg waarvan bekend is dat ze een goede jeugdwerking hebben. De goede jeugdspelers van Sporting Lissabon die nog niet klaar zijn voor hun eerste ploeg kunnen hier een perfecte leerschool zijn.

Hoe overleven Westerlo en Zulte Waregem denk je? Ze halen een aantal ervaren spelers en bouwen daar hun ploeg rond. Ze halen ook wel spelers uit 3de klasse ofzo, maar deze spelers worden niet meteen in de basis gedropt.
Westerlo moet ook af en toe eens een speler met grote winst doorverkopen, want anders komen ze in de problemen.

De meeste clubs weten dat, maar STVV blijkbaar niet.
Gebruikersavatar
Bojan Joskamp
Berichten: 146
Lid geworden op: 16 dec 2010, 15:52

Re: Transfers ...

Bericht door Bojan Joskamp »

voetballiefhebber schreef:Niemand wil hier een Moeskroen!

Als je nu eens in economische termen zou denken, dan kom je al een stuk verder. En economie zou toch meer de specialiteit van Roland moeten zijn van van mezelf.

Spelers goedkoop aanwerven en duur laten vertrekken= winst
Eigen jeugd fatsoenlijk opleiden en daarna met winst doorverkopen is ook winstgevend.

In het verleden werden er zelfs spelers gratis weggeschonken en ik hoef de lijst niet op te sommen.

En als je als club op een 14de plaats staat, dan ga je voor een speler veel minder kunnen vragen dan dat je club op de 5de plaats eindigt.
Dus investeren in een ploeg moet je doen en niet zoals STVV nu doet. Spelers huren of een contract voor een half jaar geven is toch wel kortzichtig, want dan moet je steeds opnieuw beginnen.
Als je spelers wilt huren, dan kun je beter doen zoals Cercle Brugge en zet je een samenwerkingsverband op poten met een ploeg waarvan bekend is dat ze een goede jeugdwerking hebben. De goede jeugdspelers van Sporting Lissabon die nog niet klaar zijn voor hun eerste ploeg kunnen hier een perfecte leerschool zijn.

Hoe overleven Westerlo en Zulte Waregem denk je? Ze halen een aantal ervaren spelers en bouwen daar hun ploeg rond. Ze halen ook wel spelers uit 3de klasse ofzo, maar deze spelers worden niet meteen in de basis gedropt.
Westerlo moet ook af en toe eens een speler met grote winst doorverkopen, want anders komen ze in de problemen.

De meeste clubs weten dat, maar STVV blijkbaar niet.
Groot gelijk!

We zouden veel beter een voorbeeld nemen aan Westerlo. Elk jaar opnieuw vinden hun scouts wel een goede spits in Zuid-Amerika of Zuid-Afrika en telkens is het een schot in de roos. Wat ik wil zeggen is dat STVV meer werk moet maken van scouting in het buitenland. De echte Belgische talenten spelen vaak al bij topploegen en zijn veel te duur, dus het is moeilijk om nog veel jong talent te vinden binnen onze landsgrenzen. In Zuid-Amerika en Afrika zijn er veel talentvolle spelers die zeker betaalbaar zijn. Kijk ook naar Gent: Ruiz, Azofeifa, Soumahoro... Allemaal spelers die uit onbekende competities kwamen. Vaak willen zo'n spelers naar Europa komen en dan kunnen ploegen zoals Westerlo een goede springplank bieden. En het voordeel is dat zo'n spelers geen vooroordelen hebben tov STVV, zoals de meeste jeugdige Belgische spelers wel hebben!
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Cremasco »

Vergeet uw transfers maar. Op het moment dat het D-day is zit meneer Duchatelet morgen fijntjes in extra-time. Net gehoord op studio 1.
Ocharme. Enkel Tisza en met veel geluk nog Daeseleire.
Pfff Pff en nog eens pfff
lordnicky
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 okt 2010, 13:46

Re: Transfers ...

Bericht door lordnicky »

Bah, khad echt gehoopt dat er een 2-tal transfers aangekondigd zouden worden voor of na de match vandaag :shock:
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Transfers ...

Bericht door Since '54 »

Scandic spreekt in een andere topic over doorgedreven contacten tussen Ra.Genk en STVV waar navraag wordt gedaan over meerdere spelers die zouden kunnen getransfereerd worden.

Ik stel me hier dan ook een paar vraagjes bij:

1. Welke spelers zou Rac.Genk op overschot hebben of wil er iemand per sé weg omdat hij er ongelukkig is?
2. Is er buiten Daeseleire of Durwael nog een spits of linkerback die niet aan spelen toekomt?

Ik vraag me af wie ons door Rac.Genk 'gegund' wordt want ik vergeet nooit de woorden van Guido Brepoels toen hij op de Sint-Pieterse trainingscomplex zei: 'Wij hadden graag Jelle Vossen van Cercle Brugge overgenomen maar Dirk Degraen zei dat, na de transfer van Alex Da Silva naar STVV, Vossen waar dan ook naartoe mocht behalve naar STVV.'

De verhoudingen kunnen onderhand wel enigszins versoepeld zijn en geld doet vele deuren opengaan zeker bij Rac.Genk dat qua spelerslonen aan hun absoluut plafond zit. Anderzijds heeft de Russische deelrepubliek Dagestan sinds gisteren het water wat lager dan de lippen laten zakken.

Still 24 hours to go voor Roland & Guy.
Laatst gewijzigd door Since '54 op 31 jan 2011, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cremasco
Berichten: 2674
Lid geworden op: 29 sep 2010, 00:18
Supporter van: STVV

Re: Transfers ...

Bericht door Cremasco »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cremasco op 31 jan 2011, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
KrisP
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jan 2011, 08:58

Re: Transfers ...

Bericht door KrisP »

Net opgevangen van redelijk betrouwbaar persoon dat er ver gevorderde onderhandelingen plaatsvonden tussen Stvv en Ishiaku...
Gesloten