Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door Halenaar »

Zijn contract loopt af op het einde van het seizoen, en het is nog niet zeker of dit verlengd word.

Ik vind het echt een bizarre trainer. Ik vond persoonlijk dat hij heel goed begon bij ons, met fris en aanvallend voetbal waarmee je mensen naar het stadion lonkt. Door pech, en door individuele kwaliteiten, heeft dat jammer genoeg niet de verdiende punten opgeleverd. Is daarna op het nieuwe systeem overgestapt tegen Brugge, wat bijzonder veel pijn deed aan de ogen, en dat heeft zo nog een tijdje geduurd. Tot het systeem begon te renderen en er terug mooi voetbal op de mat werd gelegd, en er punten gehaald werden. Ik heb hem toen ook uitgebreid gecomplimenteerd hierover in een topic. Tot hij over een paar weken terug het tactisch roer weer helemaal omgooide, en bijzonder verdedigend begon te spelen. Met als afgrijselijk voetbal als resultaat, en geen punten.

De eindbalans is dan ook uiteindelijk negatief. De doelstellingen zijn niet gehaald, en we hebben een enorme zwakke reputatie buitenshuis. Hij heeft laten zien dat hij heel goed voetbal op de mat kan brengen, maar hij heeft ook veel nadelen: slechte wissels, zwakke spelers veel te lang het vertrouwen geven (Swers, ...), goede spelers amper of niet gebruiken (Bezus, Valdivia, ...), tactisch en organisatorisch falen op de beslissende momenten (tegen Genk, Westerlo,...) et cetera.

Zouden jullie hem een nieuw contract geven?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Mikman »

Leko is niet einde contract. Heeft nog contract van één seizoen:

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... ding.dhtml
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door stvv'er »

Had Leko geen contract voor 2 jaar?

https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... e-talenten
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Brusselmans »

Peter Maes halen, en eens luisteren naar die mens.
Een juist signaal naar de achterban ...

Ahja, niet haalbaar, das waar ook ...
Stop er dan stillekes mee hè !!!
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Jack »

Halenaar schreef:Zijn contract loopt af op het einde van het seizoen, en het is nog niet zeker of dit verlengd word.

Ik vind het echt een bizarre trainer. Ik vond persoonlijk dat hij heel goed begon bij ons, met fris en aanvallend voetbal waarmee je mensen naar het stadion lonkt. Door pech, en door individuele kwaliteiten, heeft dat jammer genoeg niet de verdiende punten opgeleverd. Is daarna op het nieuwe systeem overgestapt tegen Brugge, wat bijzonder veel pijn deed aan de ogen, en dat heeft zo nog een tijdje geduurd. Tot het systeem begon te renderen en er terug mooi voetbal op de mat werd gelegd, en er punten gehaald werden. Ik heb hem toen ook uitgebreid gecomplimenteerd hierover in een topic. Tot hij over een paar weken terug het tactisch roer weer helemaal omgooide, en bijzonder verdedigend begon te spelen. Met als afgrijselijk voetbal als resultaat, en geen punten.

De eindbalans is dan ook uiteindelijk negatief. De doelstellingen zijn niet gehaald, en we hebben een enorme zwakke reputatie buitenshuis. Hij heeft laten zien dat hij heel goed voetbal op de mat kan brengen, maar hij heeft ook veel nadelen: slechte wissels, zwakke spelers veel te lang het vertrouwen geven (Swers, ...), goede spelers amper of niet gebruiken (Bezus, Valdivia, ...), tactisch en organisatorisch falen op de beslissende momenten (tegen Genk, Westerlo,...) et cetera.

Zouden jullie hem een nieuw contract geven?
Moeilijk, maar ik ben geneigd van wel.
De doelstelling van onze club is geen degradatiestress (en de sfeer natuurlijk).
Echt in de stress zijn we net niet geraakt door een goede periode van 2 weken op een volledig seizoen.
Weinig? Ja! Te weinig? Ja waarschijnlijk! Maar toch, veel materiaal heeft hij ook niet om mee te werken en om een trainer (en de bijhorende kosten) te ontslaan moet je toch een iets langere negatieve reeks neerzetten. Laat 'm dus maar blijven, buitengooien kan nog altijd als je 6x op rij verliest begin volgend seizoen.

Bijkomend: wie zou het alternatief zijn?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Halenaar »

Mikman schreef:Leko is niet einde contract. Heeft nog contract van één seizoen:

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-P ... ding.dhtml
Ja lap, dacht dus echt dat die maar voor een jaar + optie had getekend.

Maar dan nog zeer benieuwd wat ze met hem gaan doen want is in totaliteit gebuisd.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Halenaar »

Brusselmans schreef:Peter Maes halen, en eens luisteren naar die mens.
Een juist signaal naar de achterban ...

Ahja, niet haalbaar, das waar ook ...
Stop er dan stillekes mee hè !!!
Houdt die kerel maar ver weg van Stayen. Ontzettend overschatte trainer, zeg ik al jaren. Had bij Genk potentieel genoeg om relatief gemakkelijk in PO1 te geraken.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door stvv'er »

Ik moet Jack bijtreden: ik zou Leko ook houden.

De balans valt dan wel negatief (gekende redenen: 14e plaats met nog geen 30 punten, erbarmelijke uit-reputatie, ...), maar met het beschikbare materiaal heeft hij er ongeveer het maximale uitgehaald.
Je weet ook niet wie er in de plaats zou komen, het alternatief zou niet beter zijn. En neen, iemand à la Peter Maes zou het nooit zijn :lol:

Ik zou dus verder gaan met hem. Hoeven we hopelijk, zoals in het transfertopic al gesteld, weer niet een heel jaar aan te horen dat ze "aan het bouwen zijn". Elk jaar van trainer veranderen heeft ook geen zin.
Een trainer is volgens mij ook niet de belangrijkste schakel in heel een voetbalploeg. Een goed samengesteld spelersteam is dat wel.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Halenaar »

stvv'er schreef:Ik moet Jack bijtreden: ik zou Leko ook houden.

De balans valt dan wel negatief (gekende redenen: 14e plaats met nog geen 30 punten, erbarmelijke uit-reputatie, ...), maar met het beschikbare materiaal heeft hij er ongeveer het maximale uitgehaald.
Ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat onze huidige spelerskern tot meer in staat is dan wat ze nu laten zien, ik blijf erbij dat ons middenveld en aanval de goede middenmoot in deze competitie waard is. Defensief is het natuurlijk wel om te janken, alhoewel het centraal met Fernandes en Mechele in theorie ook nog niet zo slecht is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Brusselmans »

Volgens iemand hadden ze een ploeg voor PO1.
:grappig:
Doelstelling dus niet gehaald ...
Als je dan ook nog eens ziet wat de bouwwerken in hun laatste faze opgeleverd hebben, en vooral op welke manier ...
COL zou het zelfs beter gedaan hebben ...
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Krisaias »

Heb ook mijn twijfels bij Leko:

Enerzijds een gemotiveerde trainer gezien die bijvoorbeeld heel scherp trainde op oefenkamp en ook alle lof voor zijn taktische omschakeling in de loop van het seizoen, maar anderzijds vaak dan weer niet in staat om adequaat te reageren op taktische aanpassing door de trainer van de tegenpartij en absoluut dramatische wissels...

I'm still sitting on a fence ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Alain »

Voor mij mag hij gaan. Ik ben lang gesust geweest door de inzet en mentaliteit die beter was ten opzichte van vorig jaar. Na het tweeluik KVM/KVO dacht ik zelfs even dat we vertrokken waren, maar de schandalige vertoning in Westerlo en vooral tegen 3600 brachten ons weer helemaal in de O'Loughlin-sfeer. Ik vrees dat de spelersgroep - net als vorig jaar - weer op de dool is. Stef Peeters krijgt na 3600 voor het eerst openlijk kritiek en is dan plots geblesseerd. Cuevas hangt blijkbaar ergens in Spanje uit... Ik heb de indruk dat het al lang niet meer "allemaal aan hetzelfde koord trekken" is. En dat zal er niet op beteren nu er al een heel pak spelers weten dat ze moeten vertrekken.

En wat mij bovendien enorm stoort - maar zeker niet de doorslag geeft - is de karikatuur die Leko van zichzelf aan het maken is. Altijd maar vertellen dat men toch zo goed voetbal speelt, dat men pech heeft en dat de refs ons al 15 punten hebben gekost. Hijzelf en sommige forumgangers geloven dat misschien nog, maar ik lach daar toch eens heel hard mee.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door miel »

Jack schreef:
Halenaar schreef:Zijn contract loopt af op het einde van het seizoen, en het is nog niet zeker of dit verlengd word.

Ik vind het echt een bizarre trainer. Ik vond persoonlijk dat hij heel goed begon bij ons, met fris en aanvallend voetbal waarmee je mensen naar het stadion lonkt. Door pech, en door individuele kwaliteiten, heeft dat jammer genoeg niet de verdiende punten opgeleverd. Is daarna op het nieuwe systeem overgestapt tegen Brugge, wat bijzonder veel pijn deed aan de ogen, en dat heeft zo nog een tijdje geduurd. Tot het systeem begon te renderen en er terug mooi voetbal op de mat werd gelegd, en er punten gehaald werden. Ik heb hem toen ook uitgebreid gecomplimenteerd hierover in een topic. Tot hij over een paar weken terug het tactisch roer weer helemaal omgooide, en bijzonder verdedigend begon te spelen. Met als afgrijselijk voetbal als resultaat, en geen punten.

De eindbalans is dan ook uiteindelijk negatief. De doelstellingen zijn niet gehaald, en we hebben een enorme zwakke reputatie buitenshuis. Hij heeft laten zien dat hij heel goed voetbal op de mat kan brengen, maar hij heeft ook veel nadelen: slechte wissels, zwakke spelers veel te lang het vertrouwen geven (Swers, ...), goede spelers amper of niet gebruiken (Bezus, Valdivia, ...), tactisch en organisatorisch falen op de beslissende momenten (tegen Genk, Westerlo,...) et cetera.

Zouden jullie hem een nieuw contract geven?
Moeilijk, maar ik ben geneigd van wel.
De doelstelling van onze club is geen degradatiestress (en de sfeer natuurlijk).
Echt in de stress zijn we net niet geraakt door een goede periode van 2 weken op een volledig seizoen.
Weinig? Ja! Te weinig? Ja waarschijnlijk! Maar toch, veel materiaal heeft hij ook niet om mee te werken en om een trainer (en de bijhorende kosten) te ontslaan moet je toch een iets langere negatieve reeks neerzetten. Laat 'm dus maar blijven, buitengooien kan nog altijd als je 6x op rij verliest begin volgend seizoen.

Bijkomend: wie zou het alternatief zijn?
HENK HOUWAART
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Jack »

miel schreef: HENK HOUWAART
Leeft die man nog?
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Ivan Leko - nieuw contract?

Bericht door Mikman »

Ik denk niet dat hij door zijn nog lopend contract ter discussie zal komen te staan. Er zijn heel wat vraagtekens bij hem te plaatsen ( hoeveel spelers heeft hij echt beter gemaakt? ) maar continuïteit is ook belangrijk. Hij weet nu waar hij aan toe is en het was ook niet zo rampzalig dat hij absoluut moet buiten gegooid worden. Herinner ook hoe Ferrera hier pas op het einde echt waardering kreeg voor zijn werk, daarvoor heeft men vaak genoeg om zijn ontslag geschreeuwd. Bovendien zijn er ook niet meteen kandidaten vrij waarvan ik denk: "die zou zeker een verbetering zijn" ( Maes wil enkel naar een club die ieder jaar meedoet voor de prijzen).
Tuurlijk is het een risico om hem te houden, kijk maar naar wat in Beveren met Vreven gebeurde. Ik zou de technische staf wel graag versterkt zien door ofwel iemand met veel tactisch inzicht ofwel iemand als Wouter Vrancken die het al enkele seizoen uitstekend doet als hoofdtrainer van THES en de staf iets extra zou kunnen bieden wat het nu niet heeft.
Plaats reactie