Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door Since '54 »

Mikman schreef: Blijkbaar zijn de onderhandelingen in vloeiend Frans verlopen en vreest STVV niet voor een taalprobleem.
Ik vraag me af hoe jij dit kan weten. Zo'n zaken verlopen in het geheim en met het minimum aan deelnemers. tss
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door Vouch »

Since '54 schreef:
Mikman schreef: Blijkbaar zijn de onderhandelingen in vloeiend Frans verlopen en vreest STVV niet voor een taalprobleem.
Ik vraag me af hoe jij dit kan weten. Zo'n zaken verlopen in het geheim en met het minimum aan deelnemers. tss
't Stond in de gazet.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door BoemBoem »

Vouch schreef:
Since '54 schreef:
Mikman schreef: Blijkbaar zijn de onderhandelingen in vloeiend Frans verlopen en vreest STVV niet voor een taalprobleem.
Ik vraag me af hoe jij dit kan weten. Zo'n zaken verlopen in het geheim en met het minimum aan deelnemers. tss
't Stond in de gazet.
:roll:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door STimVV »

Bij STVV nemen ze Zulte-Waregem als voorbeeld, hebben ze al een paar keer gezegd.
Leko is hier weg en je moet weer van 0 beginnen. Maar ze krijgen er dit keer wel € 650.000 voor... zeggen ze fier.
Dat is al een vooruitgang tov het vertrek van Ferrera natuurlijk. :?
Als ik dan dit lees:
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.3004251#
Wie deze zomer Dury wil weghalen bij Zulte-Waregem moet 3,3 miljoen euro neerdokken...en bovendien heeft hij een voorzitter die investeert, ambitie heeft en dat ook toont. Dat helpt natuurlijk ook.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door Mikman »

STimVV schreef:Bij STVV nemen ze Zulte-Waregem als voorbeeld, hebben ze al een paar keer gezegd.
Leko is hier weg en je moet weer van 0 beginnen. Maar ze krijgen er dit keer wel € 650.000 voor... zeggen ze fier.
Dat is al een vooruitgang tov het vertrek van Ferrera natuurlijk. :?
Als ik dan dit lees:
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.3004251#
Wie deze zomer Dury wil weghalen bij Zulte-Waregem moet 3,3 miljoen euro neerdokken...en bovendien heeft hij een voorzitter die investeert, ambitie heeft en dat ook toont. Dat helpt natuurlijk ook.
Dury is ook niet zomaar een passant natuurlijk. Dury tekende in 2013 wel een contract voor 10 jaar waarbij hij ook uitgebreide sportieve bevoegdheden kreeg, het genoemde bedrag is volgens Dury ook degressief ( dus ieder jaar minder ). Marquez nu meteen voor 10 jaar laten tekenen bij STVV en hem de sleutels van het volledige sportieve beleid in handen geven zou absolute waanzin zijn. Ik denk niet dat dit forum uw voorstel in dank zou afnemen ;)

Een half jaar geleden zag het er niet zo goed uit http://www.hln.be/hln/nl/2739/Zulte-War ... ramp.dhtml Zo'n ambitieus beleid houdt dus ook financiële risico's in. Nu loopt dat goed af omdat ze twee spelers kunnen verkopen en straks Europese inkomsten hebben, maar voor hetzelfde geld werden ze een nieuw Beerschot. Dat ze met Dury een voetbalkenner pur sang in huis hebben helpt natuurlijk wel, dan durf je al eerder zo'n structureel risico nemen. Dat lijkt me ook de reden waarom Dury vond dat hij het niet kon maken om nu te vertrekken: het beleid is op hem afgestemd, zonder hem zou het hele kaartenhuisje ginder mogelijk in elkaar vallen.

Dit is de jaarrekening van Essevee: http://trendstop.knack.be/nl/detail/833 ... gures.aspx

Er zullen in de toekomst dus nogal wat dingen positief moeten blijven evolueren om niet in de problemen te komen ( spelers met winst verkopen, Europese inkomsten) . Ik betwijfel of Zulte-Waregem zonder Dury zo'n risico's zou durven blijven nemen.
Ik had als supporter zelf ook veel liever gezien dat Roland hier zwaar investeerde, laat dat duidelijk zijn, maar het is dus allemaal wel net iets genuanceerder dan dat.

PS: volgens mij kwam die quote van Bormans dat STVV het nieuwe Zulte-Waregem wilde worden nog voordat de jaarrekening uit kwam.
Laatst gewijzigd door Mikman op 17 jun 2017, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door Mikman »

BoemBoem schreef:
Vouch schreef:
Since '54 schreef:
Mikman schreef: Blijkbaar zijn de onderhandelingen in vloeiend Frans verlopen en vreest STVV niet voor een taalprobleem.
Ik vraag me af hoe jij dit kan weten. Zo'n zaken verlopen in het geheim en met het minimum aan deelnemers. tss
't Stond in de gazet.
:roll:
Sportbladzijden Belang Van Limburg.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door Vouch »

BoemBoem schreef:
Vouch schreef:
Since '54 schreef:
Mikman schreef: Blijkbaar zijn de onderhandelingen in vloeiend Frans verlopen en vreest STVV niet voor een taalprobleem.
Ik vraag me af hoe jij dit kan weten. Zo'n zaken verlopen in het geheim en met het minimum aan deelnemers. tss
't Stond in de gazet.
:roll:
Ai, weer verkeerd geschreven? ;)
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door BoemBoem »

Vouch schreef:
BoemBoem schreef:
Vouch schreef:
Since '54 schreef:
Mikman schreef: Blijkbaar zijn de onderhandelingen in vloeiend Frans verlopen en vreest STVV niet voor een taalprobleem.
Ik vraag me af hoe jij dit kan weten. Zo'n zaken verlopen in het geheim en met het minimum aan deelnemers. tss
't Stond in de gazet.
:roll:
Ai, weer verkeerd geschreven? ;)
Nee nee :D
Al moet ik toegeven dat ik het nog altijd een rare spelling vind :lol:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
den ief
Berichten: 1347
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door den ief »

1 jaar, wat een vertrouwen in de man.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door zipke373 »

den ief schreef:
1 jaar, wat een vertrouwen in de man.
Je zou ook kunnen denken dat het vertrouwen van de andere kant ook niet te groot was... Misschien wou hij voor niet meer tekenen?
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door BoemBoem »

zipke373 schreef:
den ief schreef:
1 jaar, wat een vertrouwen in de man.
Je zou ook kunnen denken dat het vertrouwen van de andere kant ook niet te groot was... Misschien wou hij voor niet meer tekenen?
Dan neemt ge iemand anders he..
Hoe kunt ge nu eindelijk beginnen iets opbouwen als uw trainer elke keer maar 1j blijft..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door Since '54 »

Als Marquez een coach is die bij de spelers, het bestuur en de STVV-supporters past zal hij dat na minder dan één jaar wel aantonen en kan zijn contract moeiteloos verlengd worden. Is hij dat niet is één jaar contract niet het einde van de wereld en kan men zich van hem afmaken per 31 mei 2018. Volgens mij een goede oplossing voor STVV met een trainer die voor de Belgische competitie zo goed als onbekend is.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door BoemBoem »

Since '54 schreef:Als Marquez een coach is die bij de spelers, het bestuur en de STVV-supporters past zal hij dat na minder dan één jaar wel aantonen en kan zijn contract moeiteloos verlengd worden. Is hij dat niet is één jaar contract niet het einde van de wereld en kan men zich van hem afmaken per 31 mei 2018. Volgens mij een goede oplossing voor STVV met een trainer die voor de Belgische competitie zo goed als onbekend is.
Natuurlijk een veel betere beslissing dan iemand te nemen die wél bekend is met de Belgische competitie die men wél voor meerdere jaren kan aanwerven..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1083
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Exit Ivan Leko - Wie vervangt hem?

Bericht door weekenders »

BoemBoem schreef:
Since '54 schreef:Als Marquez een coach is die bij de spelers, het bestuur en de STVV-supporters past zal hij dat na minder dan één jaar wel aantonen en kan zijn contract moeiteloos verlengd worden. Is hij dat niet is één jaar contract niet het einde van de wereld en kan men zich van hem afmaken per 31 mei 2018. Volgens mij een goede oplossing voor STVV met een trainer die voor de Belgische competitie zo goed als onbekend is.
Natuurlijk een veel betere beslissing dan iemand te nemen die wél bekend is met de Belgische competitie die men wél voor meerdere jaren kan aanwerven..
Inderdaad en als die met kennis van de Belgische competitie niet slaagt, sta je daar met uw meerjarencontract.
Plaats reactie