Wintertransfers 2017-2018

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door stvv fan »

Wat maakt het uit hoeveel een speler kost??
Stanciu was 10 miljoen....
Daerden in den tijd 4 miljoen
Mboyo 4 miljoen

Messi was gratis voor barca
Emre can gratis naar juve volgende zomer
Pogba was gratis voor juve

Ik heb liever een iets goedkopere speler dan een speler' a la stanciu'.

Waarom niet eens polsen in genk voor Benson?
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
STVV-fan
Berichten: 6022
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

Veel ploegen doen nu paniekaankopen omdat ze niet op de plaats staan waar ze hadden verwacht te staan. STVV zijnde moet je daar niet aan mee doen.

De enige spelers die ik hier had willen zien komen waren Milicevic en Morioka.

Dat men nu geen wintertransfers zal doen (geen uitgebreide), heeft niets te maken met "geen ambitie", ik geef ze het voordeel van de twijfel dat ze zich NU aan het voorbereiden zijn voor volgend seizoen. Ze moeten geen half werk leveren.

Wat die Japanse jongeling betreft. Het is een opkomend Japans talent. Deze transfer heeft waarschijnlijk te maken met
- Kijken of ze het niveau verschil goed verteren
- Kijken of/hoe/hoe snel ze zich aanpassen aan België
- Kijken hoe ze zich houden zo ver van huis, zonder familie
- Aanpassingsperiode naar volgend seizoen toe (zeker als we PO II spelen en het al vroeg blijkt dat we uitgeschakeld zijn om mee te doen voor de finaleplaatsen)

Voor de rest ben ik wel akkoord met Lindoke
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Bartman »

lindoke schreef:
Jones schreef:Morgen start oefenkamp La Manga. Het ware natuurlijk goed geweest moesten de nieuwelingen daar hun intrede vinden kwestie integratie. Niet dus.
Als we beredeneerd kopen okee maar wachten op 70 % solden hoeft ook niet.
Het feit dat men niet zegt op welke positie men zoekt geeft misschien blijk van dat ze zeer gedecideerd zijn.
Een flankmiddenvelder en een spits graag voor mij.
Gaan er hier supporters mee op oefenkamp ? Er wordt daar geen reclame meer van gemaakt.
Dat we altijd te laat komen is een eeuwenoud zeer en en kanker dat moeilijk uit deze club weg te snijden is. We herinneren ons allemaal de bombastische uitspraken als "het huiswerk is af" en "er is meer dan kwaliteit genoeg" om er dan al dan niet op het einde van het seizoen met "uw klikken en klakken" eruit te liggen. Dit seizoen en deze wintermercato is het niet anders. Volgens mij is het een combinatie van niet willen en niet kunnen. Maw er is veel en veel te weinig ambitie aanwezig bij de beleidsmakers van deze club. Met Roland hadden we het kopstuk in deze en Bormans is de lakei van hetzelfde kaliber wat dat betreft. Dat is het niet willen, het gebrek aan ambitie. Het niet kunnen is dat je met Bormans iemand hebt die na al die jaren/kansen gekregen heeft in de voetbalwereld bitter, bitter weinig connecties gemaakt heeft. Hij staat er volgens mij niet sterker voor als de eerste dag dat hij bij STVV aangesteld werd. Combineer dit gebrek aan contacten en knowhow aan zijn apathische uitstraling en je hebt Philip Bormans. Iemand die de club met de beste wil van de wereld gene millimeter vooruit krijgt.

Verder blijf ik erbij dat - ondanks we geen fantastische kern hebben - er veel en veel meer uit deze ploeg kan gehaald worden. Nogmaals, - en wie het niet ziet is blind of kent geen jota van voetbal - deze ploeg speelt ZONDER systeem. Ik geef je nu al op en blaadje, als er geen systeem in komt eindigen ze bijlange niet in de eerste kolom. Dan zal 12e-13e plaats ons deel worden. Ik durf zelfs te beweren als JDR 2 naar eigen keuze sterke aanwinsten krijgt deze ploeg nog geen stap verder zal zijn. Maw, transfers zijn niet de oplossing voor deze ploeg op dit moment. Een herkenbaar systeem des te meer.
Volledig akkoord
Positivo
Berichten: 1938
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Positivo »

Wat transfers betreft …. Geduld hé mannen. Trouwens heeft men niet gecommuniceerd… opportuniteiten ?! Die doen zich natuurlijk zelden in het begin van de transferperiode voor. En heeft men ook niet gecommuniceerd : Volgend seizoen ? Trouwens opportuniteiten begrijp ik als : "Het mag geen invloed hebben op het budget. " M.a.w. Als we bvb Acolatse kunnen terugsturen kan er iemand anders komen.

Tja, als je dat weet moet je hier dan zitten klagen ? Dat wordt dan klagen om te klagen hé.

Nog iets, net zoals er nog hier, ben ik er van overtuigd dat héél wat spelers uit de kern nog een grote groeimarge hebben. Ze kunnen geen betere transfers doen, dan uit iedereen het beste te halen. Hier komt de technische staf kijken. Dat zal nu moeten gaan blijken. De voortekenen ogen helaas niet gunstig. De supporters kunnen natuurlijk ook een groot verschil maken: you'll never walk alone” zingen ze in het VK als hun ploeg verliest . Ik denk dat het effect qua motivatie iets groter is dan pakweg “Steppe” te roepen naar Pierard. Kv Mechelen bvb (véél groter budget, beleid ? Resultaten ? ) Daar zaten tegen Club Brugge 17000 toeschouwers in de tribune.

En zoals ik reeds geschreven heb : Verwacht geen beslissingen “halsoverkop” van de Japanners. Ze reageren zelden(nooit bij mijn weten) emotioneel. Hou ook rekening met de hiërarchische structuur binnen hun ondernemingen (lees : Héél heel traag ) Voor dat bepaalde vragen (vertaald) bij Yusuke Muranaka komen kan de competitie voorbij zijn. De vragen hé, heb ik het nog niet over antwoorden en oplossingen. Ik ben benieuwd hoe en of de Japanners (snel) gaan reageren in een crisissituatie.

Voor heimwee naar RD (die misschien wel ooit de "posts" van jack, jacques en andere forumleden las - geloof me Yusuke zal dat nooit doen) die boven het stadion woonde, en zelf beslissingen nam en niet té beroerd was om zijne portemonnee boven te halen bij nieuwjaar en zich misschien soms te veel liet gelden) is het nu echt nog te vroeg mannen. :lollig:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4167
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door lindoke »

Positivo schreef:.......Voor heimwee naar RD (die misschien wel ooit de "posts" van jack, jacques en andere forumleden las - geloof me Yusuke zal dat nooit doen) die boven het stadion woonde, en zelf beslissingen nam en niet té beroerd was om zijne portemonnee boven te halen bij nieuwjaar en zich misschien soms te veel liet gelden) is het nu echt nog te vroeg mannen. :lollig:
Ik hoop echt dat dit ironisch bedoeld is.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Jacques »

omeloe schreef:
vdl schreef:
Jacques schreef:
vdl schreef:
enrique schreef: Slaap verder
Het gaat over transfers
Ja ik herinner mij dat er in de zomer ook werd gezegd dat Zulte goed bezig was.
Het resultaat is echter teleurstellend, maar ja op een ander is het altijd beter he.
1x vice-kampioen, 2 bekers, 4x Europees. Het is daar effectief beter, als je verder wil kijken dan je neus lang is...
Of weet jij nog wanneer we voor het laatst een trofee de hoogte in mochten steken en Lazio hier op bezoek kwam?
Ook veel minder domme supporters in Zulte, die hun eigen spelers niet constant afbreken als het even minder gaat.
Dat is een punt waar we ons eens moeten aan spiegelen.
Spelers de ene week bejubelen en de andere week de grond inboren als ze verloren hebben, daar zijn ze hier vooral sterk in.
Zulte Waregem heeft zoals bekend financiële problemen , dit wordt nog een serieuze uitdaging !
http://sportmagazine.knack.be/sport/mag ... 19697.html
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Jacques »

Positivo schreef: Voor heimwee naar RD (die misschien wel ooit de "posts" van jack, jacques en andere forumleden las - geloof me Yusuke zal dat nooit doen) die boven het stadion woonde, en zelf beslissingen nam en niet té beroerd was om zijne portemonnee boven te halen bij nieuwjaar en zich misschien soms te veel liet gelden) is het nu echt nog te vroeg mannen. :lollig:
:grappig: :grappig: :grappig:
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2965
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door BoemBoem »

Positivo schreef:Wat transfers betreft …. Geduld hé mannen. Trouwens heeft men niet gecommuniceerd… opportuniteiten ?! Die doen zich natuurlijk zelden in het begin van de transferperiode voor.
Wat is Milicevic dan?
Wat was de bock?

Vindt gij nu serieus dat opportuniteiten enkel op het eind van een transferperiode kunnen gebeuren? :roll:

Bekijk het zoals de solden..
Opportuniteiten worden in het begin gedaan ..

Op het eind houdt ge enkel rommel over dat niemand wil
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
moanverke
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door moanverke »

BoemBoem schreef:
Positivo schreef:Wat transfers betreft …. Geduld hé mannen. Trouwens heeft men niet gecommuniceerd… opportuniteiten ?! Die doen zich natuurlijk zelden in het begin van de transferperiode voor.
Wat is Milicevic dan?
Wat was de bock?

Vindt gij nu serieus dat opportuniteiten enkel op het eind van een transferperiode kunnen gebeuren? :roll:

Bekijk het zoals de solden..
Opportuniteiten worden in het begin gedaan ..

Op het eind houdt ge enkel rommel over dat niemand wil
Helemaal mee eens. Met sommige spelers, die nu verhandeld worden, zouden we nu sterker voor de dag komen. We hebben vooral nood aan een spelverdeler. Een schakel tussen de verdedigende middenvelders en je aanval.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
omeloe
Berichten: 1166
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door omeloe »

Jacques schreef:
omeloe schreef:
vdl schreef:
Jacques schreef:
vdl schreef: Ja ik herinner mij dat er in de zomer ook werd gezegd dat Zulte goed bezig was.
Het resultaat is echter teleurstellend, maar ja op een ander is het altijd beter he.
1x vice-kampioen, 2 bekers, 4x Europees. Het is daar effectief beter, als je verder wil kijken dan je neus lang is...
Of weet jij nog wanneer we voor het laatst een trofee de hoogte in mochten steken en Lazio hier op bezoek kwam?
Ook veel minder domme supporters in Zulte, die hun eigen spelers niet constant afbreken als het even minder gaat.
Dat is een punt waar we ons eens moeten aan spiegelen.
Spelers de ene week bejubelen en de andere week de grond inboren als ze verloren hebben, daar zijn ze hier vooral sterk in.
Zulte Waregem heeft zoals bekend financiële problemen , dit wordt nog een serieuze uitdaging !
http://sportmagazine.knack.be/sport/mag ... 19697.html
De uitgaande transfers van Dalsgaard, Meïté en Lerager (12,5 miljoen! in totaal) hebben hun uit de problemen gehaald . Ik denk dat het weer moeilijk wordt als ze een jaar zonder inkomsten van uitgaande transfers vallen . Ik haal dit maar aan omdat er hier regelmatig gerefereerd wordt naar Zulte-Waregem .


"Half oktober legde Zulte Waregem, als eerste eersteklasser, zijn financiële balans neer van het seizoen 2016/17.
Opvallend vroeg, maar de cijfers zijn dan ook veel beter dan het jaar ervoor. Toen moest Essevee 3 miljoen euro verlies opbiechten, maar op één jaar tijd is dat omgezet naar een winst van 2,5 miljoen.
Dat is een positief signaal, zeker gezien de investeringen (22 miljoen) in de stadionrenovatie. De netto schulden zijn, door verschillende leningen, dan ook gestegen van 16,1 naar 17,8 miljoen euro. Daar staat tegenover dat Zulte Waregem flink wat meer geld op de eigen rekening heeft staan (nettokas van -1,9 naar 3 miljoen euro, cashflow van -1,5 naar 4 miljoen euro).
'Alles is nu perfect onder controle', zegt algemeen manager Eddy Cordier. 'En vooral: we zullen door die stadionrenovatie, met onder meer elf skyboxen in onze nieuwe hoektribune, in de toekomst nog meer inkomsten kunnen genereren, ook op niet-wedstrijddagen. En we moeten ook nog 1700 vierkante meter commerciële ruimtes in onze sfeertribune verkopen.'
In 2016/17 stegen de bedrijfsopbrengsten al van 19,2 naar 27 miljoen euro, dankzij 'structurele veranderingen', en vooral de bekerwinst, play-off 1-deelname en uitgaande transfers van Dalsgaard, Meïté en Lerager. Dit seizoen kan Zulte Waregem dan weer rekenen op een extra van vier miljoen euro, door de Europa Leaguecampagne.
'Het is echter de bedoeling', zegt Cordier, 'dat we, om operationeel break-even te draaien of zelfs winst te maken, de komende jaren niet meer afhankelijk zijn van onzekere zaken als bekerwinst, play-off 1, een Europese campagne en/of uitgaande transfers. Geld uit transfers zullen we zelfs meteen weer investeren in nieuwe spelers. Het sportieve is immers onze corebusiness.'
Zulte Waregem spendeerde vorig seizoen al flink meer aan salarissen (van 11,5 naar 14 miljoen euro), maar die stijging heeft volgens Cordier grotendeels te maken met de premies voor de bekerwinst en de play-off 1-campagne."
STVV-fan
Berichten: 6022
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

"Het is echter de bedoeling', zegt Cordier, 'dat we, om operationeel break-even te draaien of zelfs winst te maken, de komende jaren niet meer afhankelijk zijn van onzekere zaken als bekerwinst, play-off 1, een Europese campagne en/of uitgaande transfers."

Dit wil dus zeggen dat, indien Waregem geen PO I haalt, hun huurlingenlegioen het na dit seizoen afbolt en ze blijven zitten met hun spelers (ze zijn al uitgeschakeld voor de beker), de balans vanwege dit voetbalseizoen (dat volgend jaar pas te bekijken zal zijn) een HEEL stuk minder rooskleurig zal zijn.

ONZE balans is zonder transferinkomsten (die zijn niet zo zwaar als die van Waregem), een PO I deelname, bekerwinst, Europese matchen...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Jacques »

@ Omeloe:
Tuurlijk, ik ga ook niet beweren dat alles rozegeur en maneschijn is aan de Gaverbeek, maar ze doen het toch maar. 12,5 miljoen verkopen, daar kunnen ze hier alleen maar van dromen. Dan loopt de kwijl van Stayen tot aan de rotonde. En ondertussen nog een stadion bouwen ook. Terwijl je hier alleen maar hoort "da gaat nie", "da kan nie", "die gaan binnenkort failliet". Wel, verrassing, ze zijn er nog steeds. Dan zeg ik "chapeau". Ook al hebben ze sportief momenteel de nodige zorgen en staan wij (voor de 1ste keer in 5 of 10 jaar) voor hen. Iedere club heeft trouwens transfers nodig. Ik geloof niet in een operationele break-even. Die halen wij ook niet.
Laatst gewijzigd door Jacques op 06 jan 2018, 19:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: ONZE balans is zonder transferinkomsten (die zijn niet zo zwaar als die van Waregem), en PO I deelname, bekerwinst, Europese matchen...
Met andere woorden: zonder sportief resultaat ;)
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 6022
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
STVV-fan schreef: ONZE balans is zonder transferinkomsten (die zijn niet zo zwaar als die van Waregem), en PO I deelname, bekerwinst, Europese matchen...
Met andere woorden: zonder sportief resultaat ;)
Idd :lol:, dus dan moet je al niet vragen ALS we sportief resultaat boeken, dan is onze balans waarschijnlijk een stuk positiever dan die van Waregem nu :D
Gebruikersavatar
Filipoviç
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 okt 2010, 19:51
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Filipoviç »

Sinds enkele weken is STVV in Japanse handen. Die overname laat zich nu ook voelen op de transfermarkt. Takehiro Tomiyasu maakt de oversteek naar ons land en tekent op Stayen.

Officieel is de deal nog niet, maar het is nog slechts een kwestie van tijd alvorens Tomiyasu aan het grote publiek wordt voorgesteld. Tomiyasu is een 19-jarige centrale verdediger van de Japanse tweedeklasser Avispa Fukuoka, waar hij als vaste waarde al veel ervaring heeft opgedaan.

Tomiyasu geldt in eigen land als een talent, want hij maakt al jarenlang deel uit van de nationale jeugdelftallen. Zo kwam de begeerde verdediger in actie voor de U17, U18, U19 en U20 van het Aziatische land. Transfermarkt.com schat zijn waarde momenteel op 90.000 euro, dus STVV hoeft naar verwachting niet diep in de portemonnee te tasten.
"I HAVE A DREAM" (Martin Luther King).

Come on yellow and blue, make my dream come true !
Plaats reactie