Wintertransfers 2017-2018

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door weekenders »

TRANSFERUURTJE: 'Sensatietransfer Morioka
De nieuwe Japanse eigenaars van STVV zouden in januari een sensationele transfer plannen. Ze zouden enkele landgenoten van hun in de kern willen opnemen en volgens RTBF richten ze daarvoor hun pijlen op niemand minder dan Ryota Morioka. De sensatie van Waasland-Beveren trok de voorbije maanden ook al de aandacht van Anderlecht en Club Brugge, maar STVV zou die twee topclubs dus op snelheid willen pakken.
http://www.voetbalnieuws.be/news/267623 ... ea-wachten
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Brusselmans »

De Jappies passen meer in mijn kraampje dan de gierige kwibus !
Brusselmans schreef:Ik vind dat onze Jappies ook eens een statement mogen maken kwestie ambitie !
Dus : Morioka naar hier in januari !
Past perfect in ieders kraampje !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Jacques »

De voetbalnieuws-vergaarbak nam het over van RTBF
https://www.rtbf.be/sport/football/belg ... id=9780685

Toch moeilijk te geloven dat we Brugge (bod van 3 miljoen?) en Anderlecht de loef zouden afsteken, DMM of geen DMM. Het zou een heel sterk signaal zijn, maar ik wil het nog zien gebeuren. Ik herinner me dat er in de zomer ook sprake was van interesse in De Pauw, Walsh en nog vele andere degelijke namen.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

Brusselmans schreef:De Jappies passen meer in mijn kraampje dan de gierige kwibus !
Brusselmans schreef:Ik vind dat onze Jappies ook eens een statement mogen maken kwestie ambitie !
Dus : Morioka naar hier in januari !
Past perfect in ieders kraampje !
Mocht dit effectief waar zijn dan kan dit als signaal naar de sups toe tellen.

Natuurlijk nog altijd afwachten of we effectief Brugge en Anderslecht de loef af kunnen steken, of dat het niet gewoon een 1+1= 2 verhaaltje is (STVV is Japans getint ==> Morioka is een Japanner ergo STVV wil Morioka)
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STimVV »

Het was een kwestie van tijd vooraleer dit voorspelbare gerucht de ronde zou beginnen doen.
Maar zelfs als het financieel zou kunnen. Waarom zou Morioka dan STVV verkiezen boven een binnen of buitenlandse topclub.
Voor hem is er tussen Beveren en STVV weinig verschil, dus hij zou dat niet zien als een stap vooruit. Die jongen zal zijn goede periode willen verzilveren en gebruik maken van de situatie om naar een grotere club te trekken.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door BoemBoem »

Bandé voor meer dan 9milj. Naar Ajax..
Niet slecht voor een club die in dezelfde categorie als ons kan ingedeeld worden.

Spijtig voor diegene die maanden verklaren dat deze 'categorie' zo geen spelers kunnen verkopen aan die prijs..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Mikman »

BoemBoem schreef:Bandé voor meer dan 9milj. Naar Ajax..
Niet slecht voor een club die in dezelfde categorie als ons kan ingedeeld worden.

Spijtig voor diegene die maanden verklaren dat deze 'categorie' zo geen spelers kunnen verkopen aan die prijs..
Wat Bandé kan, zou Abrahams eigenlijk ook in zijn mars moeten hebben.

Er is veel te doen geweest over het feit dat STVV zoveel spelers huurde, maar als je ziet hoe Goutas en Gueye nu wat op de sukkel zijn, is het misschien maar goed dat je daar niet meteen grote sommen in investeerde. Huren is niet altijd slecht. Ook in het gewone leven trouwens, het is een fabeltje dat je een auto of een woning beter kan kopen dan kan huren (maar dat heeft andere oorzaken).

Morioka: mooi verhaal, maar ik zie het totaal niet gebeuren. Ik dacht trouwens dat gezegd was dat er tijdens de winterstop niet veel ging gebeuren en de focus vooral op de zomer lag. Waasland-Beveren gaat hem naar eigen zeggen niet voor minder dan 10 miljoen laten gaan ( dat is om er 7 te krijgen ) , hij moet zelf willen komen en zelfs als hij komt ( stel dat DMM hem van hun lange termijnproject kunnen overtuigen ) zit je met één vedette in de kleedkamer die waarschijnlijk veel meer verdient dan de rest wat tot wrijvingen kan leiden.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door BoemBoem »

Okazaki van Leicester City valt momenteel uit de WK selectie..
Voor een kleine 15miljoen mag hij weg!
Kan zich bij ons terug in de kijker spelen!
:roll: :roll: :zot:

Als ge spelers van 4 a 5 miljoen wilt kopen, ga je er eerst enkele voor die prijs moeten verkopen..
Anders ben je ongezond bezig..

Verder dan huren zonder aankoop optie gaan we momenteel dus niet raken
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

We zullen aan de volgende twee transferperiodes zien (vooral de zomer dan) met welke bedoelingen de Jappen naar hier zijn gekomen.
kim
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2011, 13:07

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door kim »

Hopelijk willen ze met STVV oorlog voeren. :devil:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Jan Bulder »

BoemBoem schreef:
Als ge spelers van 4 a 5 miljoen wilt kopen, ga je er eerst enkele voor die prijs moeten verkopen..
Anders ben je ongezond bezig..
Als ge een bedrijf opstart en ge gaat niet investeren in de goederen en/of diensten die ge wilt verkopen, dan gaat er weinig in kas komen.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door BoemBoem »

Jan Bulder schreef:
BoemBoem schreef:
Als ge spelers van 4 a 5 miljoen wilt kopen, ga je er eerst enkele voor die prijs moeten verkopen..
Anders ben je ongezond bezig..
Als ge een bedrijf opstart en ge gaat niet investeren in de goederen en/of diensten die ge wilt verkopen, dan gaat er weinig in kas komen.
Tot nu toe nergens bepaalde cijfers gelezen ivm kapitaalverhoging.

Als STVV morgen verklaart dat de Japanners 10milj. In STVV pompen kan er over investeringen gesproken worden.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door vdl »

Allemaal gazettenklap,als er hier ne Jap arriveert, zal da ne nobele onbekende zijn,net zoals Morioka was als hij bij Beveren lande.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef:Allemaal gazettenklap,als er hier ne Jap arriveert, zal da ne nobele onbekende zijn,net zoals Morioka was als hij bij Beveren lande.
De "zware transfers" zullen inderdaad niet voor deze transferperiode zijn (mochten deze er überhaupt al komen).
Mocht er een Jap volgen, dan zal dat wel die Ideguchi zijn.
Uitgaand verwacht ik eerlijk gezegd niet veel.

Tijd voor onze "inside men" om hun oor eens te luister leggen
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:
BoemBoem schreef:Bandé voor meer dan 9milj. Naar Ajax..
Niet slecht voor een club die in dezelfde categorie als ons kan ingedeeld worden.

Spijtig voor diegene die maanden verklaren dat deze 'categorie' zo geen spelers kunnen verkopen aan die prijs..
Wat Bandé kan, zou Abrahams eigenlijk ook in zijn mars moeten hebben.

Er is veel te doen geweest over het feit dat STVV zoveel spelers huurde, maar als je ziet hoe Goutas en Gueye nu wat op de sukkel zijn, is het misschien maar goed dat je daar niet meteen grote sommen in investeerde. Huren is niet altijd slecht. Ook in het gewone leven trouwens, het is een fabeltje dat je een auto of een woning beter kan kopen dan kan huren (maar dat heeft andere oorzaken).

Morioka: mooi verhaal, maar ik zie het totaal niet gebeuren. Ik dacht trouwens dat gezegd was dat er tijdens de winterstop niet veel ging gebeuren en de focus vooral op de zomer lag. Waasland-Beveren gaat hem naar eigen zeggen niet voor minder dan 10 miljoen laten gaan ( dat is om er 7 te krijgen ) , hij moet zelf willen komen en zelfs als hij komt ( stel dat DMM hem van hun lange termijnproject kunnen overtuigen ) zit je met één vedette in de kleedkamer die waarschijnlijk veel meer verdient dan de rest wat tot wrijvingen kan leiden.
In het voorjaar werd er ook gezegd dat men in de zomer voor stabiliteit ging...De waarde van dat soort uitspraken is quasi nihil bij STVV. Anything can happen. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik ineens geloof in het Morioka verhaal.

Meer algemeen: huren of kopen, beiden hebben voor- en nadelen en de keuze zal vaak ook mee bepaald worden door de financiële slagkracht. Maar dat was -denk ik- niet het punt van BoemBoem. Het ging over de transferprijs. Hier schieten ze al in hun broek van contentement als ze 1 miljoen zien. Nadat KVM eerst al Kosanovic verkocht voor 3 miljoen aan Standard (meer dan Junior, Dompé, Schoofs) doet het nu met Bandé ook de transfersommen voor Gerkens en Peeters verbleken. Waarschijnlijk zullen er wel weer een aantal (drog)redenen aangehaald worden waarom zij 9 miljoen vangen en wij gemiddeld 1-1,5 miljoen, allemaal goed en wel, maar wat telt, zijn de cijfers op de bankrekening. En dat heeft ook zo zijn gevolgen voor inkomende transfers en dus uw sportieve ambities, waarbij je dan ook vaak gedwongen bent te huren of mensen van verbazing/van het lachen net niet van hun stoel vallen, als een naam van het kaliber Morioka valt. Als we sportief willen groeien en mikken op meer gevestigde waardes, zullen we qua uitgaande transfers eerder richting 3-5 miljoen moeten gaan dan nog langer blij te zijn met peanuts van 1 miljoen.
Zoals in de andere topic al gezegd: luchtkastelen bouwen is makkelijk en dan Beerschot achterna, nee merci, dat kan niet de bedoeling zijn. Morioka of gelijkaardig is mooi, maar er moet aan inkomstenzijde wel degelijk iets tegenover staan, hetzij via een investering van de DMM, hetzij via uitgaande transfers, hetzij via commerciële deals, hetzij... Het is hier geen overheid waar ge schulden kunt doorschuiven naar de volgende generatie.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie