Wintertransfers 2017-2018

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door BoemBoem »

:lollig:

Korreltje zout zou ik zeggen..
Al is het maar om niet teleurgesteld te worden moest het net allemaal iets minder zijn..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

BoemBoem schreef:
:lollig:

Korreltje zout zou ik zeggen..
Al is het maar om niet teleurgesteld te worden moest het net allemaal iets minder zijn..
Don't shoot the messenger :lol:

Altijd eerst zien. Dan pas geloven
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Positivo »

STVV-fan schreef:
BoemBoem schreef:
:lollig:

Korreltje zout zou ik zeggen..
Al is het maar om niet teleurgesteld te worden moest het net allemaal iets minder zijn..
Don't shoot the messenger :lol:

Altijd eerst zien. Dan pas geloven
Nergens een spoor in het Belgisch staatsblad van een kapitaalsverhoging.
Niet dat dit echt noodzakelijk is om het budget te verhogen....maar ja het geld voor extra budget moet uiteindelijk wel op de rekening van stvv komen. Indien dat niet gevolgd wordt door een kapitaalsberhoging..... Tja ik weet niet wat daarvan denken ..... In ieder geval moeten daarvan sporen zijn (rc) in de jaarrekening, maar die is nog niet gepubliceerd door de Japanners.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Jones »

TVL voetbaljaaroverzicht, werd er nog iets gezegd de moeite waard om te vermelden ?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Halenaar »

Mijn conclusie tot nu toe: Onze kern heeft duidelijk een paar hiaten. Met een zesde plaats kan je moeilijk stellen dat het bestuur over de ganse lijn slecht werk heeft geleverd, maar er vallen toch weer een serieus aantal spelers door de mand, waarvan sommigen toch duidelijk te voorspellen waren (buiten de Miel's onder ons). Zo'n Antunes bijvoorbeeld, hoeveel goals heeft die al op zijn kap? Was gisteren alweer rampzalig. Moest De Norre niet zo'n compleet onverwachte meevaller zijn, zat je met een serieus probleem op de back. Enkel De Norre en Kitsiou voldoen hier.

Centraal in de verdediging is het godgeklaagd dat een middelmatige -want dat is hij- verdediger als Kotysch kwalitatief niet vervangen kan worden. Van Goutas kon je het weten want die klungelde al bij KV Kortrijk, en het zou mij verbazen moest Ayala ooit gescout zijn geweest. Want hoe slecht moet die laatste wel niet zijn als je zelfs Goutas er niet kan uitspelen. Moesten we Djene of Fernandes gehouden hebben dan hadden wij nu een enorm goede centrale verdediging maar helaas. Tijdens de winterstop moet er echt nog een oerdegelijke verdediger bij, liefst eentje met wat snelheid.

Centraal op het middenveld lopen er een paar goede spelers voor ons rond, waarvan vooral Charisis toch ook wel onverwacht een goede speler is gebleken. Ook Asamoah en De Sart hebben hun verdienste gehad, ondanks dat het de laatste speeldagen voor hun ook wat minder loopt. En zelfs De Petter haalt een goed niveau. Maar toch mis ik hier wat kracht en gestalte, zeker tegen de fysiekere ploegen zoals Antwerp en Standard. Want iedereen heeft het maar over die Morioka bij W-B, maar die heeft ook de luxe dat hij Seck en Angban achter zich heeft. Wij missen een type Seck of Doumbia.

Op de flank hebben we met Legaer een, voor mij toch alvast, verrassende meerwaarde. Blijkbaar kom je in deze competitie al heel ver met goed positiespel en een uitmuntende traptechniek, maar ik mis toch de diepgang en actie bij hem. Acolatse is een complete teleurstelling, maar die geef ik nog wat respijt omwille van zijn zware blessure, en omdat hij vorig seizoen wel heeft geschitterd bij Westerlo. Botaka is dan alweer terug de middelmatige speler van in de voorbereiding, kon de schijn nog hoog houden in de eerste matchen maar is nu echt wel door de mand gevallen. Bij hem is het vaak alles of niets, Botaka zou voor ons niet meer dan een goede bankzitter mogen zijn. Van Ceballos verwacht ik niet veel meer van dit seizoen. Ik mis echt een flankspeler met snelheid, diepgang en een actie. Is volgens mij misschien wel de grootste hiaat in deze kern. Geen enkele van onze huidige flankspelers kan met een simpele actie het verschil maken, iets wat bijvoorbeeld een Junior of Dompé wel kon.

En de aanvallers, tsja. Op voorhand had ik voorspelt dat dit onze sterkte ging worden, en het blijkt nu onze zwakte te zijn. Gueye, een beest in de voorbereiding en in het begin van het seizoen, word geplaagd door blessures. Vetokele is nog steeds zijn blessuregevoelige zelf en Boli speelt al maanden niet meer op niveau. Het is dan ook verschrikkelijk dat een toptalent als Abrahams geen enkele kans krijgt.

Voor mij mogen volgende spelers zeker vertrekken: Goutas, Antunes, Dussaut, Ayala.

in: centrale verdediger, linksback, fysiek sterke middenvelder en dan nog een flankspeler met diepgang en een actie.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Tompie »

Ik lees en hoor wel vaker dat Gueyé zo goed was in het begin van het seizoen. Dat zal dan toch vooral over de voorbereiding gaan, denk ik, tegen ploegjes uit provinciale.

In de competitie werd Gueyé al op de 1ste speeldag gewisseld in de 2de helft. Ook in Zulte-Waregem (2-0 nederlaag) deed hij het niet fantastisch en de week nadien tegen Standard (1-0 in blessuretijd) was meteen zijn laatste wedstrijd voor zijn blessure.

Het is toch een beetje een verhaal dat een eigen leven is gaan leiden dat Gueyé zo sterk geweest zou zijn toen. Zal wel een beetje samenhangen met het feit dat we toen 6 op 9 pakten en alles van het seizoensbegin zoveel beter leek.

Wat mij betreft renderen onze 3 spitsen geen van allemaal in een systeem met één diepe spits. Boli moet langs Vetokele of Gueye staan. Als je hen als eenzame spits uitspeelt, verliezen ze veel te veel van hun mogelijkheden.

Wat er voor mij zeker bij moet, is een flankspeler met snelheid. Of geef Abrahams gewoon wat meer zijn kans. Als je ziet wat Botaka daar wekelijks op dat veld staat te doen... Sorry, maar daarvoor moet je Abrahams niet op de bank laten zitten. Hopelijk is ook Ceballos snel opnieuw fit...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door stvvilvoorde »

PO1 ambities kunnen nu kracht bijgezet worden.
Ben benieuwd.
Ze staan nog steeds 6de, maar zonder paar versterkingen gaan ze dat niet lang meer volhouden.
Extra spits en aanvallende middenvelder op zen minst nodig.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

Uit een overzicht van hbvl:

"STVV

Een linksvoetige aanvaller. In het begin van het seizoen was die er wel, maar Cristian Ceballos viel al snel uit. Hij hervat in januari, maar de vraag is of hij nog wedstrijdfit ­geraakt voor het einde van de reguliere competitie. Veel bedrijvigheid moet er niet verwacht worden. Nu de Japanners van DMM.com de macht hebben, is er voor hen op korte termijn maar één wens: enkele Japanse jongeren aan de kern toevoegen. In dat opzicht wordt Takehiro Tomiyasu genoemd, een centrale verdediger van 19 jaar van de club Fukuoka. STVV hoopt iedereen aan boord te houden. Alleen voor Sergio Ayala wordt een oplossing gezocht. Elton Alcolatse – gehuurd van Club Brugge – keert mogelijk vervroegd terug naar de leider."
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door toyotacorolla »

Tomiyasu speelt bij Avispa Fukuoka, dat in de tweede J-League speelt, en is 1,88 meter groot. De centrale verdediger kwam vier keer voor de nationale U20-ploeg uit.

Wederom een verdediger, blijkbaar in het aanvallende compartiment weelde genoeg.
:grappig:
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Mobius »

Vandaag gehoord van iemand die iemand kent die het echt kan weten: contract voor Morioka ligt klaar. Don't shoot at the messenger.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

Mobius schreef:Vandaag gehoord van iemand die iemand kent die het echt kan weten: contract voor Morioka ligt klaar. Don't shoot at the messenger.
Dit zou... Wow... dat is...

damn, DAT zou een stunt van jewelste zijn.

Maar DE vraag blijft natuurlijk, zal Morioka tekenen?
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Mobius »

STVV-fan schreef: Dit zou... Wow... dat is...

damn, DAT zou een stunt van jewelste zijn.

Maar DE vraag blijft natuurlijk, zal Morioka tekenen?
Daar zou ook al een overeenkomst mee zijn. Zoals ik zeg: don't shoot de messenger.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door STVV-fan »

Mobius schreef:
STVV-fan schreef: Dit zou... Wow... dat is...

damn, DAT zou een stunt van jewelste zijn.

Maar DE vraag blijft natuurlijk, zal Morioka tekenen?
Daar zou ook al een overeenkomst mee zijn. Zoals ik zeg: don't shoot de messenger.
Ook al zijn er een paar stations tussen uw info en de persoon die er echt iet vanaf kan weten, waarom zouden jij of die tussenpersoon (of zelfs de persoon die er iets van weet) over liegen?

Natuurlijk moet je altijd wachten tot hij effectief tekent, maar een handtekening is snel gezet natuurlijk.

Weten anders insiders op dit forum (stofke onder andere) hier ook iets van?
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door toyotacorolla »

Clement wil Morioka naar Genk halen.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Wintertransfers 2017-2018

Bericht door Mobius »

toyotacorolla schreef:Clement wil Morioka naar Genk halen.
Tussen willen en effectief doen is een verschil he. Nu voor ons zou het natuurlijk een mirakel zijn als dat lukt. We zien wel. Ik heb het ook maar via een tussenstation van een betrouwbare bron.
Plaats reactie