Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:Het is 1 dag stil geweest.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=135857

Storm is coming..... :beer: :onfire: :drunk:
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door StellaWADASWAD »

Opdenakker tekent een pofcontract van 2 jaar, met optie op jaar extra. Telt dat als eerste transfer ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Nee.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

StellaWADASWAD schreef:Opdenakker tekent een pofcontract van 2 jaar, met optie op jaar extra. Telt dat als eerste transfer ?
Als dat telt hebben we met Wenssens al een eerste "transfer" gedaan :D
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Alain »

Jacques schreef:
Jones schreef:Arrreiiii, hbvl pakt vandaag weer uit : Lucas Pirard heeft aanbiedingen uit zowel binnen als buitenland. Gaat de pessimistenshow weer beginnen ? Het is 1 dag stil geweest. Zijn het misschien de makelaars die de kranten zot maken ?
Als dat zo blijft duren zeg ik mijn abonnement van HBVL op.
500 000 euro + 20% op doorverkoop (moest het toch nog ooit wat met hem worden) en ik breng hem desnoods tot in Bulgarije!
Ik ben helemaal akkoord met het feit dat we Pirard kunnen missen. Ik heb hem bij ons nog niet te veel punten weten pakken (iets wat Dutoit ondanks al zijn fratsen op en rond het veld wel regelmatig deed). Ik liep ook niet al te hoog op met Steppe, maar die heeft de voorbije weken wel een positieve indruk gemaakt. Voor mij dus liefst een nieuwe #1 + Steppe.

Waar ik het niet mee eens ben, is jouw waardering. Ik denk dat we anno 2018 best wel wat meer mogen vragen, zeker aangezien quasi alle teams op zoek zijn naar een Belgische reservekeeper ;) .
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jan Bulder »

Alain schreef:
Waar ik het niet mee eens ben, is jouw waardering. Ik denk dat we anno 2018 best wel wat meer mogen vragen, zeker aangezien quasi alle teams op zoek zijn naar een Belgische reservekeeper ;) .
Meer dan 500.000 euro vangen voor ne keeper die ge een paar maanden geleden op de bank hebt gezet en waar ge nu vanaf wilt.

Als de Japanners dat kunnen, zijn het helden.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Louis XIV »

Henri is de man schreef:Georges Leekens genoemd als kandidaat bij STVV :zot:
Als dat mocht zijn ...gedoemd om te mislukken met 90 % zekerheid
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Over (het profiel van de toekomstige) nieuwe trainer:

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=135875


Over de investeringen:

https://www.tvl.be/nieuws/japanners-inv ... stvv-58967


Mijn gedacht:

-over de nieuwe trainer: dat de naam Leekens valt is niet geheel verwonderlijk. Toch niet als men al heeft laten vallen dat men een 'grote naam' zoekt.
Zou het een goeie trainer zijn voor STVV? Zware twijfels, iedereen heeft ondertussen wel door dat hij vooral veel gebakken lucht verkoopt. Anderzijds zit je nu bij STVV in een situatie waar men ook de achterban én de buitenwereld moet overtuigen van de ambities, en dan heb je aan Leekens wel een goeie ambassadeur.
Enthousiast dat hij als Limburgers voor de eerste keer een Limburgse club kan trainen enz... De media pikken dat gretig op.
Heeft ook wel invloed op de arbitrage, voor ons niet onbelangrijk als je de vele nadelige beslissingen dit seizoen zag.
Ik verwacht evenwel niet dat hij het wordt.

Als ik het voor het zeggen had, zou ik kiezen uit het trio Bernd Thijs, Vreven of Ferrera, omdat allen -weliswaar om uiteenlopende redenen- een profiel of band hebben die bij de club past. Maar die drie gaan het -behoudens een verrassing ( wie had vorig jaar gedacht dat Leko naar Brugge zou gaan? ) niet worden.

-Over de jeugdwerking: het positieve is dat er geïnvesteerd wordt. Aan het begin van de week was er nog veel kritiek uit de entourage van de club over de werkwijze, maar dit is gewoon een duidelijke professionalisering en een intentie om de club beter te maken. Merk op dat in tegenstelling tot de entourage en de media, het overgrote deel van de supporters wél het nodige geduld aan de dag leggen over de intenties van de Japanners. Zij lijken het vooralsnog bij het juiste eind te hebben. Laat de Japanners maar doen en beoordeel hun op termijn.

Anderzijds, en daar kunnen de Japanners niks aan doen, is het al veel langer mijn mening dat het voor een club als STVV weinig zinvol is om doorgedreven in de jeugd te investeren. Dit omdat op een boogscheut afstand zowel Genk als Standard twee van de allerbeste jeugdopleidingen van Europa hebben. Zij zullen nog altijd de allerbeste spelers uit de regio aantrekken. En het jeugdlandschap is al enige tijd niet meer regionaal gericht, clubs plukken overal jeugdspelers weg, ook buitenlandse clubs. Voor STVV om zich in die strijd te mengen én een reputatie op te bouwen waarbij jonge spelers voor STVV kiezen ipv voor de grotere clubs, dat wordt heel moeilijk en sowieso een werk van lange adem.

-Pirard: voor een half miljoen moet je die niet laten gaan, situatie is niet vergelijkbaar met Gerkens die einde contract was en tussentijds niet had bijgetekend. Als Mechelen 1,5 miljoen vraagt voor Coosemans, die precies een even lang contract heeft bij Mechelen als Pirard bij STVV (2020) , mag je dat ook vragen. Want Pirard heeft meer potentieel, ook qua fysieke eigenschappen.
En een % op de doorverkoop bedingen natuurlijk.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door toyotacorolla »

Leekens kandidaat? :grappig:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Vandaag stelde General Manager of Sports, Tom van den Abbeele, de nieuwe structuur van de jeugd voor tijdens een persconferentie op Stayen. "Het doel van deze structuur is om de jeugdwerking te professionaliseren en zo op termijn een betere doorstroming naar de jeugd te bekomen", stelt Tom van den Abbeele.

Het idee van deze nieuwe structuur haalde Tom van den Abbeele uit zijn verleden als scout op nationaal en internationaal niveau. "Ik ging op zoek naar de sterkste punten van de jeugdopleiding in onder meer Nederland, Frankrijk en Engeland en bracht dit samen tot één geheel", vertelt Tom van den Abbeele. "Het doel van deze structuur is om de jeugdwerking te professionaliseren en zo op termijn een betere doorstroming naar de jeugd te bekomen. Dit wil zeggen dat alle coaches vanaf de U13 fulltime bezig zijn met de jeugdwerking van STVV".

Tom van den Abbeele stelde de nieuwe structuur gisteren voor aan het jeugdbestuur en aan de huidige coaches van de jeugdwerking. "De vacatures staan open en iedereen die zich geroepen voelt en aan de juiste kwalificaties voldoet, mag zich aanmelden voor een gesprek. De TVJO wordt vanaf volgend seizoen de Acadamy Manager. Deze persoon neemt het voortouw in deze structuur en draagt de nieuwe filosofie van de jeugdwerking met volle goesting uit".

Van den Abbeele deelt de jeugdwerking voortaan op in vier groepen. "Vanaf de U18 tot het eerste team delen we onder in het profplan. De U13 tot en met de U16 komen terecht in het talentplan. Het basisplan is er voor de U10, U11 en de U12. Alles daaronder vinden we terug in het FUNdament plan, in samenwerking met Jong STVV".

Om deze structuur vorm te geven is er natuurlijk ook een budgetverhoging nodig. "Klopt, dit is nodig om de ambities waar te maken. STVV wil jongeren én coaches kansen en doorgroeimogelijkheden bieden met trainingen op het hoogste niveau en om de eigenheid van de club te kunnen blijven garanderen. De structuur duidt aan dat er extra budget nodig is".
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Sacruzsa »

Mikman schreef:Vandaag stelde General Manager of Sports, Tom van den Abbeele, de nieuwe structuur van de jeugd voor tijdens een persconferentie op Stayen. "Het doel van deze structuur is om de jeugdwerking te professionaliseren en zo op termijn een betere doorstroming naar de jeugd te bekomen", stelt Tom van den Abbeele.

Het idee van deze nieuwe structuur haalde Tom van den Abbeele uit zijn verleden als scout op nationaal en internationaal niveau. "Ik ging op zoek naar de sterkste punten van de jeugdopleiding in onder meer Nederland, Frankrijk en Engeland en bracht dit samen tot één geheel", vertelt Tom van den Abbeele. "Het doel van deze structuur is om de jeugdwerking te professionaliseren en zo op termijn een betere doorstroming naar de jeugd te bekomen. Dit wil zeggen dat alle coaches vanaf de U13 fulltime bezig zijn met de jeugdwerking van STVV".

Tom van den Abbeele stelde de nieuwe structuur gisteren voor aan het jeugdbestuur en aan de huidige coaches van de jeugdwerking. "De vacatures staan open en iedereen die zich geroepen voelt en aan de juiste kwalificaties voldoet, mag zich aanmelden voor een gesprek. De TVJO wordt vanaf volgend seizoen de Acadamy Manager. Deze persoon neemt het voortouw in deze structuur en draagt de nieuwe filosofie van de jeugdwerking met volle goesting uit".

Van den Abbeele deelt de jeugdwerking voortaan op in vier groepen. "Vanaf de U18 tot het eerste team delen we onder in het profplan. De U13 tot en met de U16 komen terecht in het talentplan. Het basisplan is er voor de U10, U11 en de U12. Alles daaronder vinden we terug in het FUNdament plan, in samenwerking met Jong STVV".

Om deze structuur vorm te geven is er natuurlijk ook een budgetverhoging nodig. "Klopt, dit is nodig om de ambities waar te maken. STVV wil jongeren én coaches kansen en doorgroeimogelijkheden bieden met trainingen op het hoogste niveau en om de eigenheid van de club te kunnen blijven garanderen. De structuur duidt aan dat er extra budget nodig is".
Dan hoop ik ergens da ze beseffen dat ze een deftige accomodatie moeten zetten want met de huidige zie ik het maar triestig in .
Verkoop dielap grond aan de kliniek en koop ergens een groot stuk grond en ga eens kijken in standard of Genk wavoor accomodatie dat daar staat , want hoe ge gdraait of keert ma elke jonge speler met iets of wat talent worden hier weggehaald door Genk of Standard en door de simpele reden , geen deftige accomodatie
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Lijkt eerder een transfer voor de beloften:

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=135884
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jan Bulder »

Sacruzsa schreef:
Dan hoop ik ergens da ze beseffen dat ze een deftige accomodatie moeten zetten want met de huidige zie ik het maar triestig in .
Verkoop dielap grond aan de kliniek en koop ergens een groot stuk grond en ga eens kijken in standard of Genk wavoor accomodatie dat daar staat , want hoe ge gdraait of keert ma elke jonge speler met iets of wat talent worden hier weggehaald door Genk of Standard en door de simpele reden , geen deftige accomodatie
Dat beseffen ze en daarover zaten ze bv. al samen met de stad Sint-Truiden. Al zijn er in Sint-Truiden zelf op dit moment weinig tot geen vrije zones ingekleurd als recreatie om een dergelijk project te kunnen ontwikkelen.

Een betere accommodatie is één ding, zoals ik in een ander bericht aanhaalde zal er ook de wil moeten zijn om financieel te investeren in die talenten om ze bij STVV te houden. De bedragen die vandaag in België aan 16-jarige talenten betaald worden, daar moet een gewone bediende 5 jaar voor werken.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

"Tom van den Abbeele stelde de nieuwe structuur gisteren voor aan het jeugdbestuur en aan de huidige coaches van de jeugdwerking. "De vacatures staan open en iedereen die zich geroepen voelt en aan de juiste kwalificaties voldoet, mag zich aanmelden voor een gesprek. De TVJO wordt vanaf volgend seizoen de Acadamy Manager. Deze persoon neemt het voortouw in deze structuur en draagt de nieuwe filosofie van de jeugdwerking met volle goesting uit".

Guido Brepoels lijkt mij misschien wel de geknipte man om die post van TVJO te krijgen. (Technisch Verantwoordelijke Jeugd Opleidingen)
Niet?
Zou me verwonderen moest hij zich niet aanmelden om bij de club van z'n hart een rol te gaan spelen in de jeugdopleiding. En als hij daar zelf te trots voor is moeten ze hem vragen vind ik.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Jan Bulder schreef:
Sacruzsa schreef:
Dan hoop ik ergens da ze beseffen dat ze een deftige accomodatie moeten zetten want met de huidige zie ik het maar triestig in .
Verkoop dielap grond aan de kliniek en koop ergens een groot stuk grond en ga eens kijken in standard of Genk wavoor accomodatie dat daar staat , want hoe ge gdraait of keert ma elke jonge speler met iets of wat talent worden hier weggehaald door Genk of Standard en door de simpele reden , geen deftige accomodatie
Dat beseffen ze en daarover zaten ze bv. al samen met de stad Sint-Truiden. Al zijn er in Sint-Truiden zelf op dit moment weinig tot geen vrije zones ingekleurd als recreatie om een dergelijk project te kunnen ontwikkelen.

Een betere accommodatie is één ding, zoals ik in een ander bericht aanhaalde zal er ook de wil moeten zijn om financieel te investeren in die talenten om ze bij STVV te houden. De bedragen die vandaag in België aan 16-jarige talenten betaald worden, daar moet een gewone bediende 5 jaar voor werken.
Het voormalig militair domein van Bevingen...
Plaats reactie