Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door toyotacorolla »

Indien je alle gehuurde spelers gaat moeten vervangen, wie gaat dat betalen.
Laatst gewijzigd door toyotacorolla op 06 mei 2018, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door weekenders »

Toyokawa naar STVV halen, volgend seizoen een paar tegengoals minder :onfire: :onfire:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

Transfercarrousel zal toch pas na het WK losbarsten.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

weekenders schreef:Toyokawa naar STVV halen, volgend seizoen een paar tegengoals minder :onfire: :onfire:
Goede zet van Makelele om voor hem te kiezen. Japanse bazen van STVV en een ploeg met een trage, statische verdediging. En zeker als die defensie dan nog eens heel veel ruimte in de rug weggeeft. Als de ruimtes niet zo groot zijn, zie je die Toyokawa niet meer.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef:Transfercarrousel zal toch pas na het WK losbarsten.
Ik denk enkel voor de internationale spelers hoor.
Voor de "gewone" spelers zal dit niets uitmaken denk ik
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door StellaWADASWAD »

STVV neemt Mamadou Diallo (u16 speler) over van KVM.

"Na 2 mooie jaren bij KV Mechelen heb ik besloten om verder te gaan in stvv ik wil de trainers bedanken en mijn teamgenoten"
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Statler en Waldorf hebben Bernd Thijs buiten gegooid
Praten kost niks... ;)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

enrique schreef:Statler en Waldorf hebben Bernd Thijs buiten gegooid
Praten kost niks... ;)
Inderdaad, met Thijs en Vreven heb je twee profielen die niet ieder jaar op de markt komen.

Uiteraard heeft Thijs nog niks bewezen als hoofdtrainer maar de situatie is toch wel anders dan bij De Roeck, die kwam uit de lagere reeksen. Thijs heeft als speler en als trainer met heel wat toptrainers ( naar Belgische normen ) samen gewerkt en kreeg -als je de de verhalen in de media mag geloven- toch heel wat verantwoordelijkheden naar zich toe geschoven. En het is een Haspengouwer natuurlijk, dat is mooi meegenomen.

Past natuurlijk niet in het profiel van ervaren trainer dat de Japanners zoeken. Maar we hebben in het verleden al gezien dat men nogal flexibel durft zijn in die profielen als puntje bij paaltje komt.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Thijs heeft een hoog Clement-gehalte, maar het kan natuurlijk ook gewoon een Vermant, Custovic of 2de De Roeck worden die afgeserveerd wordt. Soit, dat is met alle trainers natuurlijk zo. Het zou als club wel een gemiste kans zijn, moest men niet minstens Thijs en/of Vreven contacteren om te polsen naar hun toekomstplannen. Lokale verankering via de jeugd is mooi, maar via de eerste ploeg is beter, als het vooruit moet gaan (en dat moet, willen we vermijden dat de tribunes helemaal leegbloeden).
Overdrijven is een kunst
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door de Jos »

Toch maar best eerst de reden van dat plotse ontslag afwachten voor er hier weer eentje door de fans met vlag en wimpel - en vooral zonder vragen - zou worden binnengehaald.

Een week of twee verder en Gent zou geen ontslagvergoeding hoeven te hebben neergeteld. Nu vinden ze zijn verwijdering opeens wel dringend genoeg om er toch drie speeldagen van het einde toch noch aardig wat duiten voor neer te tellen.

Van alle genoemde opties hier toch nog steeds een voorkeur voor Vercauteren, vervolgens Vreven.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Halenaar »

Van Bernd Thijs is het laatste nog niet gezegd.

Volgens de geruchten werkt hij samen met het makelaarsbureau van Tom De Mul, en elke beloftevolle jeugdspeler van AA Gent moest daar tekenen, of er kwamen maatregelen tegen die speler (op bank/ tribune, ...). Dit zou ook de reden zijn van zijn directe ontslag.

Maar nogmaals, zijn geruchten. Maar iets lijkt me niet helemaal zuiver, want Thijs heeft heel veel betekend voor AA Gent en zijn positie was nu ook weer niet zo belangrijk voor de A selectie.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Het is een publiek geheim dat bestuurders en trainers hier en daar een commissieke opstrijken via managers.

Ik woon in Mechelen, en weet dat een vergelijkbaar verwijt ook heeft meegespeeld bij het ontslag van Yannick Ferrera.
Hij heeft Rherras bij KV binnengehaald, en die moest spelen van Ferrera. Tot ongenoegen van iedereen, want die bakte er helemaal niks van. Andere spelers, en zijn ploegmaten, waren daar de dupe van en waren niet meer content. Paulussen (zelfde positie als Rherras) werd door Ferrera zelfs naar de B-kern gestuurd. Na het ontslag van Ferrera werd Paulussen door het bestuur meteen weer naar de A-kern gebracht, en Rherras speelde nooit meer. Ferrera heeft blijkbaar goed geld verdiend aan Rherras.

Ferrera T1 en Bernd Thijs als T2 bij STVV. Die begrijpen elkaar misschien dan wel goed op bepaalde vlakken. :shock:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Dat soort geruchten valt moeilijk te bevestigen of ontkrachten (tenzij voor zij die in het wereldje zitten) al heb ik toch mijn twijfels bij de term "elke beloftevolle speler". De eerste naam die bij me opkomt in die categorie is die van Chakvetadze, maar die werd gehaald op aanraden van Roger Henrotay en zit bij Sport Innovation SA, terwijl volgens dit artikel het kantoor van De Mul (en Sharifi) A-group noemt. A-group heeft weliswaar veelal jonge spelers, maar eigenlijk niet zoveel (zeker niet abnormaal veel) AA Gent-spelers in hun portefeuille (idd. wel Bernd Thijs, maar iedere trainer heeft tegenwoordig een makelaar). Een tweede naam die bij me opkomt is Nicolas Raskin die bij zijn debuut tegen ons nog werd aangekondigd als de eerste speler die na 2000 geboren werd. Die zit -volgens zijn instagram- toch gewoon bij Mogi Bayat. Of dat veel beter is, laat ik in het midden. ;)

Het mogelijke belangenconflict doordat een T1/2/3/... bij dezelfde makelaar zit, als een aantal spelers is helaas een steeds vaker opduikend probleem/risico in het voetbal. Geruchten dat bepaalde spelers gepusht worden omdat ze bij makelaar X of Y zitten, zijn bv. ook al bij ons opgedoken en collega's die voor KVM supporteren zeiden me een tijd geleden dat Jankovic gehaald werd op vraag van een aantal spelers die toevallig dezelfde makelaar als Jankovic hadden. Werd die dan aangesteld op basis van zijn kwaliteiten of o.w.v. zijn makelaar? Soit, leg dat naast het Ferrera-Rherras verhaal en je kan je inbeelden dat het een gezellige boel moet geweest zijn in die kleedkamer. Als het lot van KV ons één ding duidelijk mag maken, is het wel dat dit een algemeen aandachtspunt is (moet zijn) bij iedere speler of lid van de technische staf dat men aantrekt.
Overdrijven is een kunst
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Bartman »

Jacques schreef:Dat soort geruchten valt moeilijk te bevestigen of ontkrachten (tenzij voor zij die in het wereldje zitten) al heb ik toch mijn twijfels bij de term "elke beloftevolle speler". De eerste naam die bij me opkomt in die categorie is die van Chakvetadze, maar die werd gehaald op aanraden van Roger Henrotay en zit bij Sport Innovation SA, terwijl volgens dit artikel het kantoor van De Mul (en Sharifi) A-group noemt. A-group heeft weliswaar veelal jonge spelers, maar eigenlijk niet zoveel (zeker niet abnormaal veel) AA Gent-spelers in hun portefeuille (idd. wel Bernd Thijs, maar iedere trainer heeft tegenwoordig een makelaar). Een tweede naam die bij me opkomt is Nicolas Raskin die bij zijn debuut tegen ons nog werd aangekondigd als de eerste speler die na 2000 geboren werd. Die zit -volgens zijn instagram- toch gewoon bij Mogi Bayat. Of dat veel beter is, laat ik in het midden. ;)

Het mogelijke belangenconflict doordat een T1/2/3/... bij dezelfde makelaar zit, als een aantal spelers is helaas een steeds vaker opduikend probleem/risico in het voetbal. Geruchten dat bepaalde spelers gepusht worden omdat ze bij makelaar X of Y zitten, zijn bv. ook al bij ons opgedoken en collega's die voor KVM supporteren zeiden me een tijd geleden dat Jankovic gehaald werd op vraag van een aantal spelers die toevallig dezelfde makelaar als Jankovic hadden. Werd die dan aangesteld op basis van zijn kwaliteiten of o.w.v. zijn makelaar? Soit, leg dat naast het Ferrera-Rherras verhaal en je kan je inbeelden dat het een gezellige boel moet geweest zijn in die kleedkamer. Als het lot van KV ons één ding duidelijk mag maken, is het wel dat dit een algemeen aandachtspunt is (moet zijn) bij iedere speler of lid van de technische staf dat men aantrekt.
Zo is er naar het schijnt ook het Klopp/Karius verhaal, doch dit geheel terzijde en off topic.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

De keeper van Beerschot mag/wil/moet weg ..
Goede doelman, bewijst hij al heel de POII..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie