Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Jacques schreef:Kalisa arriveerde hier als een tester die bij Anderlecht was doorgestuurd, Vanczak kwam destijds over van Ujpest en Cantaluppi van het grote...FC Luzern. Was dat dan zoveel beter dan MVV/Standard? Zou er iemand spontaan naar Staaien gereden zijn voor een abo toen die transfers werden aangekondigd?
Ik vind dit geen slechte transfer om achteraan wat meer spoeling te hebben, ik bekijk hem als de vervanger van Goutas. We moeten zien wat het wordt, maar hij heeft er en goed seizoen op zitten bij MVV en kan hier verder groeien onder de vleugels van Teixeira en Kotysch, ideaal voor een jonge speler.

Voor mijn part bieden ze zijn broer Ryan ook nog een testperiode aan om te zien of we die kunnen gebruiken als aanvallende versterking in de breedte. Na een tegenvallende uitleenbeurt aan W-B mag die ook weg bij Standard.
Neen maar het waren wel internationals die hun sporen al verdiend hadden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Nazon is toch ook international? :P ;)
Overdrijven is een kunst
thegoodlive1980
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mei 2015, 12:24

Re: RE: Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door thegoodlive1980 »

Jacques schreef:Kalisa arriveerde hier als een tester die bij Anderlecht was doorgestuurd, Vanczak kwam destijds over van Ujpest en Cantaluppi van het grote...FC Luzern. Was dat dan zoveel beter dan MVV/Standard? Zou er iemand spontaan naar Staaien gereden zijn voor een abo toen die transfers werden aangekondigd?
Ik vind dit geen slechte transfer om achteraan wat meer spoeling te hebben, ik bekijk hem als de vervanger van Goutas. We moeten zien wat het wordt, maar hij heeft er en goed seizoen op zitten bij MVV en kan hier verder groeien onder de vleugels van Teixeira en Kotysch, ideaal voor een jonge speler.

Voor mijn part bieden ze zijn broer Ryan ook nog een testperiode aan om te zien of we die kunnen gebruiken als aanvallende versterking in de breedte. Na een tegenvallende uitleenbeurt aan W-B mag die ook weg bij Standard.
Zijn broer doet me denken aan de jonge batsman

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: RE: Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door geelblauw »

Jacques schreef:Nazon is toch ook international? :P ;)
Zal er wel staan na het oefenkamp. We hebben in elke linie nog 1 hele goede speler nodig volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Ik denk dat ze juist nog gaan voor een spits en een centrale verdediger en dat dan het huiswerk wel klaar is.

Of er zou zich uiteraard een bepaalde opportuniteit moeten voordoen (zoals blijkbaar Maee dat was).

Of er zou alsnog (wat me zeer sterk lijkt) een speler moeten vertrekken en dan moet er een vervanger gehaald worden natuurlijk.
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Since '54 »

Jacques schreef:Kalisa arriveerde hier als een tester die bij Anderlecht was doorgestuurd, Vanczak kwam destijds over van Ujpest en Cantaluppi van het grote...FC Luzern. Was dat dan zoveel beter dan MVV/Standard? Zou er iemand spontaan naar Staaien gereden zijn voor een abo toen die transfers werden aangekondigd?
Ik vind dit geen slechte transfer om achteraan wat meer spoeling te hebben, ik bekijk hem als de vervanger van Goutas. We moeten zien wat het wordt, maar hij heeft er en goed seizoen op zitten bij MVV en kan hier verder groeien onder de vleugels van Teixeira en Kotysch, ideaal voor een jonge speler.

Voor mijn part bieden ze zijn broer Ryan ook nog een testperiode aan om te zien of we die kunnen gebruiken als aanvallende versterking in de breedte. Na een tegenvallende uitleenbeurt aan W-B mag die ook weg bij Standard.
Beste Jacques met wie vergelijk je nu Mario Cantaluppi? Zijn laatste club was misschien voor één jaar Luzern, kan zijn, maar hij heeft zijn grote jaren gekend met FC Bazel waar hij 21 caps voor Zwitserland behaalde en Champions League speelde en Juventus er uit kieperde. Mario Cantaluppi is de beste CV ooit bij STVV en kan alsnog met niemand anders in Haspengouw vergeleken worden. 't moest me eens van het hart.
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Flavus Caeruleus »

Since '54 schreef:
Jacques schreef:Kalisa arriveerde hier als een tester die bij Anderlecht was doorgestuurd, Vanczak kwam destijds over van Ujpest en Cantaluppi van het grote...FC Luzern. Was dat dan zoveel beter dan MVV/Standard? Zou er iemand spontaan naar Staaien gereden zijn voor een abo toen die transfers werden aangekondigd?
Ik vind dit geen slechte transfer om achteraan wat meer spoeling te hebben, ik bekijk hem als de vervanger van Goutas. We moeten zien wat het wordt, maar hij heeft er en goed seizoen op zitten bij MVV en kan hier verder groeien onder de vleugels van Teixeira en Kotysch, ideaal voor een jonge speler.

Voor mijn part bieden ze zijn broer Ryan ook nog een testperiode aan om te zien of we die kunnen gebruiken als aanvallende versterking in de breedte. Na een tegenvallende uitleenbeurt aan W-B mag die ook weg bij Standard.
Beste Jacques met wie vergelijk je nu Mario Cantaluppi? Zijn laatste club was misschien voor één jaar Luzern, kan zijn, maar hij heeft zijn grote jaren gekend met FC Bazel waar hij 21 caps voor Zwitserland behaalde en Champions League speelde en Juventus er uit kieperde. Mario Cantaluppi is de beste CV ooit bij STVV en kan alsnog met niemand anders in Haspengouw vergeleken worden. 't moest me eens van het hart.
Inderdaad, dat is een totaal absurde vergelijking. Bovenop de opsomming van Since '54 speelde Cantaluppi ook nog 2 seizoenen Bundesliga...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

De kwaliteiten van Cantaluppi staan buiten kijf en dat zo iemand hier tekende en ook nog eens een geweldige transfer bleek, was eerder uitzonderlijk, maar het ging me er om dat niemand naar Staaien gereden is om een abo toen ze Cantaluppi binnenhaalden, al was het maar omdat het in januari was en we 6 maand later in 2de klasse zaten. Idem voor Kalisa (waarschijnlijk de 2de beste die ik ooit zag) of Vanczak (top 10), waar niemand al van gehoord had voor ze hier arriveerden. Voor Teixeira, die voor STVV wel al een serieus CV bijeen gevoetbald heeft, is er vorig jaar eigenlijk ook niemand naar Stayen gereden, dus de waarde van een individuele naam voor de abo-verkoop is relatief. Nu zal er ook niemand voor Mmaee naar Stayen rijden, maar misschien zetten we hem over een jaar of 3 wel mee in dat rijtje met illustere voorgangers?
Ik ga er wel mee akkoord dat het volledige plaatje enige ambitie moet uitstralen en dat dit qua naamsbekendheid nu niet zo is, maar goed, we hebben met Teixeira al onze patron vanachter, daarnaast hebben we met Kotysch een tweede ervaren, betrouwbare kracht. Nu vullen we dat aan met een 21-jarige voormalig belofte-international die met MVV ei zo na naar de Eredivisie promoveerde. Is dat dan zo slecht? Mij lijkt dat eerlijk gezegd een mooi trio op papier. Een bekendere naam hoefde voor mij niet op die positie. Spaar dat dan maar op voor die WK spits.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Met de transfer van Mmaee kun je volgens mij thuiskomen. Gratis opgehaald, ondanks zijn 21 jaar op een vrij degelijk niveau gespeeld. Jongen met mogelijke doorverkoopwaarde. Uit de Nederlandse tweede klasse zijn al wat spelers doorgebroken de laatste jaren. Denken we eerder aan Dries Mertens, Chadli en recenter Stef Peeters, die jongen wiens naam met ontsnapt van Helmond Sport, die bij de betere KV Mechelen-spelers behoorde.

Zo'n spelers zullen wel niet zorgen voor een toeloop naar abonnees, want bijna niemand kent hen goed. Alleen toppers die mensen goed kennen doen de mensen aanschuiven, maar dat kost dan zeer veel geld.
En een bekende Japanner halen zal de mensen in Azië ook wel extra warm maken en kan dus ook commercieel zeer interessant zijn.
STVV-fan
Berichten: 6007
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

De enige dingen die ervoor zorgen dat er volk naar het stadion komt zijn enerzijds resultaten en anderzijds een verandering in de mindset van die mensen die, zelfs als we vorig seizoen zolang op een PO I plek stonden, excuses bleven zoeken om toch maar niet te komen. Ik spreek mij hier niet uit over abonnementen, omdat de factor "prijs" hier ook in meespeelt.

Dit zijn de enige dingen die mensen terug naar het stadion krijgen.

Naam? Laat me niet lachen. Van het moment dat de club effectief een miljoen of meer geeft voor een "naam", en die raakt 5 ballen verkeerd is het een onbekwaam bestuur, nog onbekwamere sportieve cel en zit hier ook geen kat meer.
Wat je moet hebben zijn spelers met de "Truiense mentaliteit". Hunne kop ervoor leggen en tot het gaatje gaan. Verlies je dan een match? Oke, zolang je truitje maar zeiknat is van het zweet en je gevochten hebt voor elk stukje plastiek.

Edmilson, Dutoit, Peeters, Gerkens, Djene, Teixeira, Bezus, De Sart,.... Allemaal gratis.
xtimx
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2018, 17:43

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door xtimx »

Nagels met koppen...
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Men zocht een linksvoetige centrale verdediger. Mmaee is een rechtsvoetige. Dus ik verwacht nog wel iets.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Trouwens voor wat het waard is en voor wie het wil weten,
Op social media lijkt thallyson een zeer goedlachse sociale kerel die blij is om in België te zijn.. iemand die op staaien wel wat harten kan veroveren met zijn lach alleen al imo..
Zal al zeker een pluspunt zijn in zijn aanpassing..

Kent iemand hier die matsumura zijn officiële job?
Lijkt wel weggeplukt als sushi-kok uit een veel te vettige keuken..

Nog klein nieuws,
Heb het hier al gepost maar Gueye blijft rondhangen op STVV..
Liep gisteren in het gezelschap van een iets oudere persoon rond achter de hoofdingang van het stadion..
Kan natuurlijk niks betekenen, maar toch normaal is het niet..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door sander0910 »

BoemBoem schreef:Trouwens voor wat het waard is en voor wie het wil weten,
Op social media lijkt thallyson een zeer goedlachse sociale kerel die blij is om in België te zijn.. iemand die op staaien wel wat harten kan veroveren met zijn lach alleen al imo..
Zal al zeker een pluspunt zijn in zijn aanpassing..
Ja hij vond de grote markt wel fantastisch precies gisteren, tof om te zien :lol:
Plaats reactie