Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

voetballiefhebber schreef: Heel wat mensen hebben bedenkingen bij de ambities. Stef Wijnants natuurlijk, ook Jacky Mathijssen had zo zijn bedenkingen bij de uitspraken van Meekers bij TVL.
Mathijssen had volgens mij meer bedenkingen bij de erg beperkte ambitie van Genk dan bij die van ons. Stef Wijnants is een journalist die niet meer aan de pot mag lekken. Zo lopen er nog wel een paar rond bij lokale/regionale media. ;) Na zijn karikaturale preek bij tvl en column in hbvl kan ik die man helaas nog maar moeilijk serieus nemen. Dat had nog maar weinig met journalistiek te maken.
De ambitie is volgens mij gewoon logisch. Vorig jaar klonk ze absurd op dit moment, maar als dan blijkt dat je tot op 2 speeldagen van het einde meedoet voor PO1, kan je toch moeilijk anders dan dat opnieuw naar voren schuiven als ambitie? Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat we die ambitie ook gaan waarmaken, maar dat is altijd zo. Ik had de reacties wel eens willen lezen als ze gezegd hadden dat onze enige ambitie is om er in te blijven...
Iedereen mag natuurlijk zijn twijfels en bedenkingen hebben, het is een vrij land, maar soms vraag je je toch af waar die op gestoeld zijn en waar al die twijfelaars, vooral die in de media dan, de voorbije jaren met ons duiventil-beleid zaten. Anyway, the proof of the pudding is in the eating. Momenteel is onze pudding nog niet klaar, dus moeilijk om er al een oordeel over te vellen.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Hoeveel spelers die zijn aangeworven, ken of kende jij voor ze tekenden?
Bij 99% zijn deze spelers totaal onbekend
En dan vraagt gij u af waarom de mensen twijfelen?
Hebt ge u al eens afgevraagd of het niet een beetje aan u ligt?
Nie overdrijven he
Ik kan mij heel goed inbeelden dat er grote twijfels zijn
Wie dat niet kan, spijtig voor hen
Wat Stef Wijnants betreft, en dat is geen reactie op uw mening over hem, als ge kritiek durft uiten zijt ge overal de slechte
Dat is in heel de wereld zo, in Belgie, waarom dan niet in Sint-Truiden
Geen probleem
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

enrique schreef:Hoeveel spelers die zijn aangeworven, ken of kende jij voor ze tekenden?
Bij 99% zijn deze spelers totaal onbekend
En dan vraagt gij u af waarom de mensen twijfelen?
Hebt ge u al eens afgevraagd of het niet een beetje aan u ligt?
Nie overdrijven he
Ik kan mij heel goed inbeelden dat er grote twijfels zijn
Wie dat niet kan, spijtig voor hen
Wat Stef Wijnants betreft, en dat is geen reactie op uw mening over hem, als ge kritiek durft uiten zijt ge overal de slechte
Dat is in heel de wereld zo, in Belgie, waarom dan niet in Sint-Truiden
Geen probleem
Wie kende de spelers vorig seizoen? en het seizoen daarvoor? en het seizoen daarvoor?

Onze "supporters" twijfelen, omdat ze dat nu eenmaal doen. Jaqcues verwoordt dit mooi in het topic over de Jappen.
Dat is dus geen valabele reden volgens mij. Denk je nu werkelijk dat "Miel en bondgenoten" niet twijfelen? Wij twijfelen ook hoor, maar hetgeen wij niet doen is direct alles en iedereen afbreken. Wij geven ook kritiek maar veranderen daarvoor niet noodzakelijk in de Hulk.
Wij geven ook kritiek zonder elkaar noodzakelijk de loef proberen af te steken in dramatiek.

Het enige waardoor lijkt dat wij "een roze bril hebben", is omdat wij noch zo frequent, noch zo fanatiek "kritiek" leveren op het beleid.

Het ligt echt niet aan ons hoor Enrique. Sommigen van ons zijn zelfs zo oud als Iniesta, zo oud als jij. Zij hebben ook de tijd meegemaakt dat ze de Belgische Franken aan de deur uitsmeten voor spelers te halen (maar er blijkbaar alsnog niet voor konden zorgen dat we niet degradeerden, laat staan gezond bleven).

Over Stef Wijnants: het is echt schrijnend en veelzeggend dat je Stef Wijnants verdedigt door te zeggen dat hij toch maar kritiek levert.

Geen probleem
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Wat zegt dat over mij?
Vertel het maar
De rest mag het ook weten
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door sander0910 »

Mikman schreef:Dilan Nicoletti wordt door de twitteraccount van het makelaarsbureau SQH International gekoppeld aan STVV. ( tweet STVV over oefenmatch tegen Olympiakos)

24-jarige Mexicaanse doelman die het WK -17 won maar nog niet doorbrak op het hoogste niveau en momenteel zonder club zit.

Heeft verleden bij Newell's Old Boys en Tijuana.
Zou wel een heel vreemde transfer zijn, ik denk dat hij gewoon een slechte makelaar heeft die door te reageren op een tweet een club wil zoeken. https://twitter.com/IntSqh/status/1016323006224887808 deze is op de status van stvv en bij Leeds hetzelfde omdat daar de keeper net weg gaat https://twitter.com/IntSqh/status/1014872346233069569
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

enrique schreef:Hoeveel spelers die zijn aangeworven, ken of kende jij voor ze tekenden?
Bij 99% zijn deze spelers totaal onbekend
En dan vraagt gij u af waarom de mensen twijfelen?
Hebt ge u al eens afgevraagd of het niet een beetje aan u ligt?
Nie overdrijven he
Ik kan mij heel goed inbeelden dat er grote twijfels zijn
Wie dat niet kan, spijtig voor hen
Wat Stef Wijnants betreft, en dat is geen reactie op uw mening over hem, als ge kritiek durft uiten zijt ge overal de slechte
Dat is in heel de wereld zo, in Belgie, waarom dan niet in Sint-Truiden
Geen probleem
Ik heb me niet goed uitgedrukt op het einde. Ik begrijp wel dat er twijfels zijn, maar ik zie niet in waarom er meer twijfels moeten zijn dan andere jaren. If anything had ons beleid toen al ruimschoots bewezen de bal meer mis te slaan dan wat anders en was er daarom net meer twijfel bij mij. Kende je de spelers die gehaald werden toen vooraf beter?
Dompé, Angban, Fernandes, Artabe, Pulido, Maradonny, Rossen, Cuevas, Rodriguez, Lazaar, Pirard, Parzysek, Momi, Reza, Andrade, ja zelfs Kitsiou, Charisis en Bezus...Zeg maar wie jij van bovenstaand rijtje kende voor(!) ze tekenden en zonder ze op te zoeken. Ik zie weinig verschil met Mmaee, De Bruyn, Nazon, Sekine... We kunnen ze eens googelen, eens kijken op transfermarkt en YouTube, misschien ons licht eens opsteken bij supporters van hun vorige club en daarmee is zowat alles gezegd.
Hoe je die beperkte informatie dan beoordeelt, is veelal persoonlijk. Ik zag het vorig seizoen helemaal niet zitten met ons bont allegaartje, nadat we (weer) 4 belangrijke spelers (Gerkens, Peeters, maar ook Djene en Fernandes) verloren, onze technische staf ongepland vertrok en vervangen werd door een koppel Spaanse plukkers die geen 5 woorden Engels, Frans of Nederlands spraken. Mijn pronostiek toen was plaats 12-16 en uiteindelijk draaiden we een -naar onze normen- goed seizoen.
De spelers die nu gehaald zijn, ken ik niet veel beter dan die van vorig jaar*, maar er is nu wel meer om op te bouwen en het is niet zo moeilijk om Brys hoger in te schatten dan Tintin, dus ben ik nu wat hoopvoller dan vorig jaar rond deze tijd (maar daarom niet vol vertrouwen). Deels is die iets hoopvollere houding ook een bewuste keuze, omdat ik mij vorig seizoen nodeloos opgejaagd heb en geen zin heb in een herhaling daarvan. Dat is beter voor mijn bloeddruk. ;) Het zal dus zeker ook wel aan mij liggen. Maar omgekeerd kunt ge u ook afvragen of het kwaad kan om iemand een beetje vertrouwen te geven en wat minder te twijfelen.
Of dat zich ook vertaalt in een even goed of nog beter seizoen, is een vraagteken, maar dat geldt ook voor een meer twijfelende houding.

Wat Wijnants betreft vond ik zijn kritiek vooral voorbarig (was het vorige seizoen al wel afgelopen?) en de manier waarop hij de vergelijking met Atletico uit de context rukte en verkrachtte ronduit karikaturaal. Vandaar dat ik Stef momenteel moeilijk serieus kan nemen, maar ieder zijn mening.


* en zij die ik wel beter kende zoals Gueye, Goutas en Acolatse, bleken niet zelden toch een ontgoocheling
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Ik weet wel dat ik voor de meeste mensen hier negatief ben. De spelers die er vorig jaar waren hadden toch meer adelbrieven vind ik. Die Grieken hadden toch wel meer bewezen bij hun vorige club.
De speler die me het meest ontgoocheld was Gueye, want bij Zulte-Waregem deed hij het nochtans vrij goed, zeker als invaller. Goutas deed hij bij Kortrijk ook wel wat beter bij ons, is mijn indruk en Acolatse had moeite met het ritme toen hij terugkwam uit blessure. Speelde een hele sterke PO II. Hopelijk kan hij nu doorzetten.
Van alle transfers is misschien Ceballos de beste, als hij blessurevrij kan blijven.
Een vrij goed gevoel heb ik bij Mmae en Acolatse als versterkingen. De Bruyn schijnt voor een flankspeler erg traag te zijn (heb ik van mensen hier op het forum en iemand die supporter is van Lommel). Op een lager niveau kun je dat met je techniek goed maken, maar op hoger niveau is dat veel moeilijker. Die nieuwe Japanner wordt ook afwachten. Waarom verhuren ze die voor 1 seizoen? Hopen ze op een betere integratie bij ons, omdat er Japanners aan de macht zijn? Als ze bij Ingolstadt oordelen dat ze er niets mee kunnen doen, dan zouden ze hem proberen defintief te verkopen me dunkt. Op dat vlak stemt dit me wel positief.

Met o.a. Kitsiou en Charissis is er toch wel wat talent weg, om dan nog te zwijgen van Akpom, die toch op vrij korte termijn zijn doelpuntjes kon meepikken en de beste van alle spitsen was. Hij werd ook nog niet echt vervangen.

Je zult je misschien verbazen, maar ik zou blij zijn met een probleemoos seizoen, ergens rond plaats 10. Zo kunnen ze extra sponsors zoeken en andere bronnen van inkomsten aanboren om zo wat te kunnen groeien, zodat ze binnen een paar jaar rijp zijn om voor PO I te gaan.
De start niet missen wordt erg cruciaal.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Jacques schreef:
enrique schreef:Hoeveel spelers die zijn aangeworven, ken of kende jij voor ze tekenden?
Bij 99% zijn deze spelers totaal onbekend
En dan vraagt gij u af waarom de mensen twijfelen?
Hebt ge u al eens afgevraagd of het niet een beetje aan u ligt?
Nie overdrijven he
Ik kan mij heel goed inbeelden dat er grote twijfels zijn
Wie dat niet kan, spijtig voor hen
Wat Stef Wijnants betreft, en dat is geen reactie op uw mening over hem, als ge kritiek durft uiten zijt ge overal de slechte
Dat is in heel de wereld zo, in Belgie, waarom dan niet in Sint-Truiden
Geen probleem
Ik heb me niet goed uitgedrukt op het einde. Ik begrijp wel dat er twijfels zijn, maar ik zie niet in waarom er meer twijfels moeten zijn dan andere jaren. If anything had ons beleid toen al ruimschoots bewezen de bal meer mis te slaan dan wat anders en was er daarom net meer twijfel bij mij. Kende je de spelers die gehaald werden toen vooraf beter?
Dompé, Angban, Fernandes, Artabe, Pulido, Maradonny, Rossen, Cuevas, Rodriguez, Lazaar, Pirard, Parzysek, Momi, Reza, Andrade, ja zelfs Kitsiou, Charisis en Bezus...Zeg maar wie jij van bovenstaand rijtje kende voor(!) ze tekenden en zonder ze op te zoeken. Ik zie weinig verschil met Mmaee, De Bruyn, Nazon, Sekine... We kunnen ze eens googelen, eens kijken op transfermarkt en YouTube, misschien ons licht eens opsteken bij supporters van hun vorige club en daarmee is zowat alles gezegd.
Hoe je die beperkte informatie dan beoordeelt, is veelal persoonlijk. Ik zag het vorig seizoen helemaal niet zitten met ons bont allegaartje, nadat we (weer) 4 belangrijke spelers (Gerkens, Peeters, maar ook Djene en Fernandes) verloren, onze technische staf ongepland vertrok en vervangen werd door een koppel Spaanse plukkers die geen 5 woorden Engels, Frans of Nederlands spraken. Mijn pronostiek toen was plaats 12-16 en uiteindelijk draaiden we een -naar onze normen- goed seizoen.
De spelers die nu gehaald zijn, ken ik niet veel beter dan die van vorig jaar*, maar er is nu wel meer om op te bouwen en het is niet zo moeilijk om Brys hoger in te schatten dan Tintin, dus ben ik nu wat hoopvoller dan vorig jaar rond deze tijd (maar daarom niet vol vertrouwen). Deels is die iets hoopvollere houding ook een bewuste keuze, omdat ik mij vorig seizoen nodeloos opgejaagd heb en geen zin heb in een herhaling daarvan. Dat is beter voor mijn bloeddruk. ;) Het zal dus zeker ook wel aan mij liggen. Maar omgekeerd kunt ge u ook afvragen of het kwaad kan om iemand een beetje vertrouwen te geven en wat minder te twijfelen.
Of dat zich ook vertaalt in een even goed of nog beter seizoen, is een vraagteken, maar dat geldt ook voor een meer twijfelende houding.

Wat Wijnants betreft vond ik zijn kritiek vooral voorbarig (was het vorige seizoen al wel afgelopen?) en de manier waarop hij de vergelijking met Atletico uit de context rukte en verkrachtte ronduit karikaturaal. Vandaar dat ik Stef momenteel moeilijk serieus kan nemen, maar ieder zijn mening.


* en zij die ik wel beter kende zoals Gueye, Goutas en Acolatse, bleken niet zelden toch een ontgoocheling
Is wel waar eigenlijk
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef:Ik weet wel dat ik voor de meeste mensen hier negatief ben. De spelers die er vorig jaar waren hadden toch meer adelbrieven vind ik. Die Grieken hadden toch wel meer bewezen bij hun vorige club.
De speler die me het meest ontgoocheld was Gueye, want bij Zulte-Waregem deed hij het nochtans vrij goed, zeker als invaller. Goutas deed hij bij Kortrijk ook wel wat beter bij ons, is mijn indruk en Acolatse had moeite met het ritme toen hij terugkwam uit blessure. Speelde een hele sterke PO II. Hopelijk kan hij nu doorzetten.
Van alle transfers is misschien Ceballos de beste, als hij blessurevrij kan blijven.
Een vrij goed gevoel heb ik bij Mmae en Acolatse als versterkingen. De Bruyn schijnt voor een flankspeler erg traag te zijn (heb ik van mensen hier op het forum en iemand die supporter is van Lommel). Op een lager niveau kun je dat met je techniek goed maken, maar op hoger niveau is dat veel moeilijker. Die nieuwe Japanner wordt ook afwachten. Waarom verhuren ze die voor 1 seizoen? Hopen ze op een betere integratie bij ons, omdat er Japanners aan de macht zijn? Als ze bij Ingolstadt oordelen dat ze er niets mee kunnen doen, dan zouden ze hem proberen defintief te verkopen me dunkt. Op dat vlak stemt dit me wel positief.

Met o.a. Kitsiou en Charissis is er toch wel wat talent weg, om dan nog te zwijgen van Akpom, die toch op vrij korte termijn zijn doelpuntjes kon meepikken en de beste van alle spitsen was. Hij werd ook nog niet echt vervangen.

Je zult je misschien verbazen, maar ik zou blij zijn met een probleemoos seizoen, ergens rond plaats 10. Zo kunnen ze extra sponsors zoeken en andere bronnen van inkomsten aanboren om zo wat te kunnen groeien, zodat ze binnen een paar jaar rijp zijn om voor PO I te gaan.
De start niet missen wordt erg cruciaal.
Is ook mijn gevoel.

en stoor je niet aan die morele superioriteit, dat is nu eenmaal de ziekte van de tijd.

Je hebt mensen die verontwaardigd zijn owv beleid (dat voor mij tot op heden ook maar oude wijn in nieuwe zakken lijkt te zijn)
en je hebt mensen die verontwaardigd zijn omdat anderen verontwaardigd zijn.
Live and let live, ieder zijn mening, niemand is tot iets verplicht.
We hebben allemaal wel ergens wat geel-blauw in ons zitten, anders zouden we niet op dit forum zitten.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

Transfer Sekine definitief ....
Niks wereldschokkends.
Méér dan 7000 keer bekeken op minder dan 5u.
Sympathisanten ? die een abo willen kopen ?
Ben benieuwd op welk aantal afgeklokt wordt nà 24 u.

Vooruit STVV.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Positivo schreef:Transfer Sekine definitief ....
Niks wereldschokkends.
Méér dan 7000 keer bekeken op minder dan 5u.
Sympathisanten ? die een abo willen kopen ?
Ben benieuwd op welk aantal afgeklokt wordt nà 24 u.

Vooruit STVV.
Waarschijnlijk een groot deel Japanners erbij hoor.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

STVV-fan schreef:
Positivo schreef:Transfer Sekine definitief ....
Niks wereldschokkends.
Méér dan 7000 keer bekeken op minder dan 5u.
Sympathisanten ? die een abo willen kopen ?
Ben benieuwd op welk aantal afgeklokt wordt nà 24 u.

Vooruit STVV.
Waarschijnlijk een groot deel Japanners erbij hoor.
Ik denk het ook. Positivo hierboven ziet het te positief.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

Japanners ?
In Belgie zijn er géén duizend.
In Japan ? Slapen ze daar nu niet en gaan die niet kijken op stvv.jp ?
7.6 k ondertussen.
Off topic . Japanners hebben wéér een sponsor binnengehaald - kapitaal 21.000 euro. Erg .
Ik vraag me af hoeveel Dmm daarvoor krijgt en wat ze daarvoor geven ?! Toch geen boarding zeker !?

De manier van aankondigen van een nieuwe transfer vind ik wel top!
Vooruit stvv.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Positivo schreef:Transfer Sekine definitief ....
Niks wereldschokkends.
Méér dan 7000 keer bekeken op minder dan 5u.
Sympathisanten ? die een abo willen kopen ?
Ben benieuwd op welk aantal afgeklokt wordt nà 24 u.

Vooruit STVV.
Kan commercieel zeker een goede zet zijn. Het is al meermaals gebleken dat zij gek zijn van voetbal. Die Japanners volgen hun spelers en dan vooral journalisten. Hopelijk brengt die jongen ook sportief iets bij.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Ge staat op 2 weken van de competitiestart. Ge hebt alleen Boli in de spits die het niet kan en Wolke Janssens. Ga dat eens ergens uitleggen. NAZON 5 kg te zwaar en conditionele achterstand. En dan komen ze met een rechtsbuiten en een Keeper die we niet urgent nodig hebben. Waar blijft die wk spits Vandenabeele ?
Volgende week vertrok Vandenabeele op vakantie.
Wel hij zal nog hard moeten werken want in de spits moet dr mi imum nog 1 bij
Plaats reactie