Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

Boli heeft potentieel en heeft intrinsiek veel kwaliteiten. Maar voor mij is dit verhaal ook afgelopen. De blessures stapelen zich op en hij is nooit meer in vorm.

Is het pech, dan is dat spijtig voor hem. Ligt het aan een onprofessionele houding, zo snel mogelijk aan de deur.
A loyal football fan only supports the shirt...
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

Bezus er ook weer niet bij vandaag,er zijn signalen dat het einde verhaal is tussen stvv en Bezus.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Halenaar »

Wil je dit artikel anders kopiëren naar hier? Als niet abonnee lees je maar weinig ;)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Halenaar schreef:

Wil je dit artikel anders kopiëren naar hier? Als niet abonnee lees je maar weinig ;)



STVV hield dan wel schietoefeningen tegen Spouwen-Mopertingen (tweede amateurliga), toch was het nieuws van de dag op Stayen het afketsen van de overgang van de Marokkaanse aanvaller en WK-spits Ayoub El Kaabi. “Ik heb nood aan extra scorend vermogen”, trok coach Marc Brys ondanks de ruime 0-8-overwinning aan de alarmbel. “Liever gisteren dan vandaag.”
De Kanaries waren al weken in onderhandeling met Ayoub El Kaabi, de Marokkaanse spits die op het WK in de basis startte tegen Iran mocht invallen tegen Portugal. El Kaabi had zelfs een persoonlijk akkoord met de Haspengouwers, toch koos hij net voor het sluiten van de Chinese transfermarkt voor een transfer naar Hebei China Fortune. Een streep door de rekening van de Kanaries, die nu voor een plan B moeten gaan. “Als je vorig seizoen een pijnpunt hebt kunnen vaststellen, is het zaak om daar aan te werken”, aldus coach Marc Brys. “Dit is extra zuur voor iedereen, want we hebben veel tijd en energie in dit transferdossier gestoken. We waren er echt heel dichtbij. Het was zeker geen frats, maar op een bepaald moment is het money talks. We hebben altijd wel rekening gehouden met een plan B, we gaan die piste nu noodgedwongen verder intensifiëren. Ik had liever gisteren dan vandaag extra scorend vermogen. Ik wil zo snel mogelijk een complete selectie. Het is nog maar twee weken tot de competitiestart. Uiteraard vind ik dit niet leuk, maar dit is helaas de realiteit.”

Hattrick Janssens

Ondanks die serieuze streep door de rekening waren de Kanaries goed bij schot op het kunstgrasveld van Spouwen-Mopertingen. STVV won met 0-8, Wolke Janssens vond in de tweede helft driemaal de weg naar de touwen. “Het harde werk tot ’s avonds laat werpt zijn vruchten af”, besefte de 22-jarige aanvaller. “Drie doelpunten meepikken is altijd goed voor het vertrouwen, maar ik kijk ook naar de tegenstander. Dit is niet het niveau van de tegenstanders in de competitie. Mijn doelstelling op korte termijn? Ik hoop in de eerste plaats de wedstrijdselecties te halen en dan zien we wel verder.”

Debuut Nazon

De Haïtiaanse aanwinst Duckens Nazon maakte voor het eerst zijn borst nat in een blauw-geel shirt, hij opende de score. “Ik had dit doelpuntje echt nodig”, glom de aanvaller van trots. “Ik wilde de trainer tonen dat hij op mij kan rekenen voor doelpunten. Ik kende een moeilijk begin bij STVV met enkele kleine blessures, maar dat is nu verleden tijd. Met mijn snelheid en kracht hoop ik het nog veel verdedigers lastig te maken. In de toekomst zal ik STVV nog meer doelpunten schenken, daar ben ik van overtuigd.”

STVV EERSTE HELFT: Pirard - Botaka, Texeira, Tomiyasu, Thallyson - Legear, Asamoah, Mmaee, Ceballos - De Bruyn - Nazon.

STVV TWEEDE HELFT: Pirard - De Norre, Tomiyasu (70’ Abrahams), Garcia Tena, Antunes - De Sart, De Petter - Acolatse, Bourard, Sekine - Janssens.

SPOuwen-Mopertingen: Grootaerts, Wijnen, Mombaerts (68’ Rouwet), Timmermans, Bennassar (68’ Amiri), Vandebroek (46’ Coen), Geurts, Otero (50’ Ernens), Choua, Haenen, Brouwers (68’ Koopmans).

DOELPUNTEN: 14’ Nazon 0-1, 37’ Ceballos 0-2, 50’ Janssens 0-3, 58’ Janssens 0-4, 63’ De Sart 0-5, 77’ Antunes 0-6, 80’ Janssens 0-7, 87’ Abrahams 0-8.

TOESCHOUWERS: 300.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

vdl schreef:Bezus er ook weer niet bij vandaag,er zijn signalen dat het einde verhaal is tussen stvv en Bezus.
Hoe jammer dat zou zijn hangt vooral van de hoogte van de transfersom af.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

En van zijn vervanger!
Overdrijven is een kunst
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door bor »

Wie speelde op de plaats van Bezus tegen Spo Mo? Ceballos?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Moest hij weggaan is het op zijn minst merkwaardig te noemen wat betreft Bezus. Hij kreeg hier vorig seizoen terug zijn kans na een non-seizoen, greep die en nu misschien zomaar weg....
Begin nog maar weer eens te zoeken. Ik hoop dat ze rekening hiermee houden want op de 6 hebben we ook al niet teveel spoeling
Laatst gewijzigd door Jones op 13 jul 2018, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
tommy
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 feb 2016, 13:33

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tommy »

Volgens de voorzitter vreest hij voor Bezus. Hij wil blijven maar zijn vrouw niet, heimwee. Dussaut 3j contract geweigerd met Charleroi. Zouden nog 3 versterkingen komen. Gisteren mij persoonlijk verteld op oefenmatch.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

tommy schreef:Volgens de voorzitter vreest hij voor Bezus. Hij wil blijven maar zijn vrouw niet, heimwee. Dussaut 3j contract geweigerd met Charleroi. Zouden nog 3 versterkingen komen. Gisteren mij persoonlijk verteld op oefenmatch.
Dussaut geweigerd? Biedt Charleroi niet genoeg of willen zij hem plots niet meer?

Bezus ook nog eens opvangen wordt er niet eenvoudiger op. Hopelijk komen er nog een paar serieuze versterkingen.
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door sander0910 »

tommy schreef:Volgens de voorzitter vreest hij voor Bezus. Hij wil blijven maar zijn vrouw niet, heimwee.
Pff weeral heimwee. Tijdens de winterstop en na de competitie kan ze toch terug naar Oekraïne en als zijn carrière gedaan is kunnen ze de rest van hun leven in Oekraïne zitten, maarja dat hier zeggen haalt natuurlijk niet veel uit.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

Maar als we eerlijk zijn ,hebben we aan Bezus niet zoveel gehad in de reguliere competitie.
De man kan voetballen heeft soms iets extra maar heeft ook een laksheid die soms op de zenuwen werkt.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

tommy schreef:Volgens de voorzitter vreest hij voor Bezus. Hij wil blijven maar zijn vrouw niet, heimwee. Dussaut 3j contract geweigerd met Charleroi. Zouden nog 3 versterkingen komen. Gisteren mij persoonlijk verteld op oefenmatch.
Dat is het zeer waarschijnlijk.
Bezus is een speler die alleen kan presteren als het totale plaatje klopt. Zo zijn er voetballers.
Het eerste jaar mislukte hij, omdat hij hier alleen was.
Het tweede jaar is hij met grote achterstand toegekomen en heeft het tot POII geduurd voor hij boven water kwam.
Ik voorspelde dit jaar een topjaar voor hem. Maar dat gaat in het water vallen en de club zéér waarschijnlijk héél véél geld kosten.

Een transfer naar een andere ploeg uit Oekraïne (waarschijnlijk wil mevrouw Bezus nog niet eens ver weg van Dnipropetrovsk) gaat niet veel geld in het laatje brengen. Zoek (en betaal) maar een andere van zijn kaliber. Als Bezus hier alleen moet komen zitten, gaat het niet lukken ... Echt een tegenvaller.
@ Tommy. De voorzitter sprak van nog 3 versterkingen ... Denk je dat, dat een vervanging van Bezus ingerekend is ? Heeft hij iets gezegd over welk soort versterkingen ?

Vooruit STVV.
Laatst gewijzigd door Positivo op 13 jul 2018, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Akpom plan B in de spits?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Bezus dreigt op deze manier een heel vervelend dossier en een serieuze streep door de rekening te worden.
Hij moest in theorie de draaischijf worden van deze ploeg. Dit seizoen moest er eindelijk uitkomen wat er al twee jaar in zit, maar met een spelmaker met heimwee is de kans groot dat de ploeg vooral vierkant zal draaien. We weten ondertussen al dat het met Bezus op het veld niets is, als het naast het veld niet goed zit. Moet je daar dan nog op rekenen als ploeg? Ik ben geneigd te denken van niet, daarvoor is zijn positie en rol in de ploeg te belangrijk. Dan zoeken we beter naar een vervanger.
Langs de andere kant is zijn marktwaarde een stuk minder dan wat hij potentieel waard is. Ook al hebben we er volgens mij destijds geen transfersom aan moeten betalen, toch zou het aanvoelen als verkopen met verlies. Bovendien is de vraag aan wie je hem gaat kunnen verkopen voor ene nog iets of wat deftig bedrag. In Oekraïne heb je Shakhtar Donetsk en Dinamo Kiev, maar ik betwijfel of zij op hem zitten te wachten, zelfs met de status van ex-international. De rest komt er niet aan te pas in de eigen competitie en heeft een marktwaarde die nog lager geschat wordt dan die van STVV. Aan Dnipro zullen we hem alvast niet moeten verkopen. Na aanhoudende financiële problemen zijn die teruggezet naar het amateurniveau, waar het nog geeneens zeker is dat ze komend seizoen van start zullen gaan. Om maar te zeggen: sinds de burgeroorlog in Oost-Oekraïne lijkt het vet mij daar serieus van de soep te zijn.

De vraag van 1 miljoen: met welk geld gaan we een waardige vervanger halen? Een groot vraagteken...
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie