Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door scoormachine »

Dat is echt de transfer waar Morioka zit op te wachten.....naar stvv !!!!!!
Misschien gaan ze wel contact opnemen......maar zou me niet verwonderen dat alles in orde is.....behalve de handtekening ontbreekt......tja....
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

scoormachine schreef:Dat is echt de transfer waar Morioka zit op te wachten.....naar stvv !!!!!!
Misschien gaan ze wel contact opnemen......maar zou me niet verwonderen dat alles in orde is.....behalve de handtekening ontbreekt......tja....
Die cynische ondertoon :roll: :roll: :roll:
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Johan »

@stvv fan: gij zijt me toch ne rare, stvv had zijn zinnen gezet op El Kaabi, als dat geen ambitie? Maar ze hebben hem niet, of niemand anders ook niet. Ze hebben niks anders dan wat rebut, derderangs amateurkes. En zolang gij dit beleid blijft ,evenals een paar andere kornuiten hier op het forum,
vrees ik dat ge dit seizoen weinig plezier zal beleven op staaien.Soms verdenk ik U ervan dat ge betaald word door stvv voor Uw onnozele tussenkomsten op dit forum en Uw aan het infantiele gedachtengoed dat gij tentoon spreid. STVV wordt geleid door een aantal mensen die geen fluit van het leiden van een club weten. VDAB weet van toeten of van blazen en komt overal te laat. Die Jappen geven geen zier om STVV en vooral :het mag geen geld kosten. Want wat ze tot nu al hebben uitgegeven is om U dood te lachen.NIKS,NIKS en nog eens NIKS. Spelers van het WK ? Waar zijn ze?
Geen huurspelers meer. Wat doen ze ? Juist ja.Als gij stvv-fan niet doorhebt wat er aan het gebeuren is hebt ge het IQ van een dood geboren konijntje.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door kenniksvanvoetbal »

scoormachine schreef:Dat is echt de transfer waar Morioka zit op te wachten.....naar stvv !!!!!!
Misschien gaan ze wel contact opnemen......maar zou me niet verwonderen dat alles in orde is.....behalve de handtekening ontbreekt......tja....

Ik heb alvast 2 abo's afgehaald vandaag , we zullen zien of mijn 500€ iets teweeg brengt :roll:
ps (de c zit zo goed als vol)
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Louis XIV »

Johan schreef:@stvv fan: gij zijt me toch ne rare, stvv had zijn zinnen gezet op El Kaabi, als dat geen ambitie? Maar ze hebben hem niet, of niemand anders ook niet. Ze hebben niks anders dan wat rebut, derderangs amateurkes. En zolang gij dit beleid blijft ,evenals een paar andere kornuiten hier op het forum,
vrees ik dat ge dit seizoen weinig plezier zal beleven op staaien.Soms verdenk ik U ervan dat ge betaald word door stvv voor Uw onnozele tussenkomsten op dit forum en Uw aan het infantiele gedachtengoed dat gij tentoon spreid. STVV wordt geleid door een aantal mensen die geen fluit van het leiden van een club weten. VDAB weet van toeten of van blazen en komt overal te laat. Die Jappen geven geen zier om STVV en vooral :het mag geen geld kosten. Want wat ze tot nu al hebben uitgegeven is om U dood te lachen.NIKS,NIKS en nog eens NIKS. Spelers van het WK ? Waar zijn ze?
Geen huurspelers meer. Wat doen ze ? Juist ja.Als gij stvv-fan niet doorhebt wat er aan het gebeuren is hebt ge het IQ van een dood geboren konijntje.
Beleefd blijven aub, wat heeft dat konijn u misdaan? Aan uw reactie te zien stond ge toch ook niet op de eerste rij toen ze het verstand bedeelden...Stvv fan ik geef u gelijk, cynisme ten top...misschien andere club zoeken of gaat anders biljaren manneke..
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Brusselmans »

wa is da, cynisme ?
:cool:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

tesneusdoek schreef:Hopelijk liggen er nog verschillende dossiers op de bureau van de VDAB, want vooral vooraan vrees ik dat we tekort gaan komen en dat we weeral één van de minst scorende ploegen dreigen te worden.

Omdat het in deze topic toch draait om (mogelijke) transfers, ga ik een paar namen droppen van jonge spelers die toch precies iets in hun mars hebben en die nog geen contract hebben voor volgend seizoen... Ik geef toe dat ik enkel Juan MUÑOZ al bezig heb gezien, vooraleer er kritiek wordt gegeven omdat je een speler niet op basis van enkele video's en statistieken kan beoordelen... Dat is natuurlijk waar en daarom bestaat er zoiets als professionele scouts...Hopelijk kunnen zo een scouts dus dit soort jonge spelers eens gaan bekijken en zien of het de moeite waard is.

Juan MUÑOZ: een jonge Spaanse aanvaller die vrij is na zijn contract met Sevilla te hebben ontbonden om elders meer speelgelegenheid te krijgen; hij scoorde redelijk vlot in Spaanse twwede klasse, speelde voor Sevilla Atlético (de B-ploeg van Sevilla), viel ook verschillende keren in bij de A-ploeg, speelde ook voor Levante en is een ex- jeugdinternational; cf. http://www.transfermarkt.nl/juan-munoz/ ... ler/268958
http://www.youtube.com/watch?v=sVXHIMXxITE
http://www.youtube.com/watch?v=FMXZVAxW7Bo
http://www.youtube.com/watch?v=PzDxbe9jmUU
http://www.youtube.com/watch?v=XmLS8xUCapo
http://www.youtube.com/watch?v=f-uja4abhpo&vl=en

Chris LONG: een jonge Engelse aanvaller die ook contractvrij is. www.transfermarkt.nl/chris-long/profil/spieler/183298 Hij speelde vooral in de Championship en League One en vond regelmatig de netten
http://www.youtube.com/watch?v=BMruFmpTZzg

Nicolás ORELLANA: een jonge Chileense aanvaller, zonder contract. http://www.transfermarkt.nl/nicolas-ore ... ler/319473 die ook regelmatig scoort.
http://www.youtube.com/watch?v=oi_bApCx5Qk
Die Chileen kan lekker ballen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Johan please.
Ik werd verdacht van Bormans te zijn, Roland zelf te zijn. Ik werd er zelfs van verdacht meerdere personen tegelijk te zijn, zo erg zelfs dat een aantal forumleden wouden weten of die personen op hetzelfde adres gemaakt werden.

Het enige wat ik u hoor zeggen is wanbeleid.

VDAB heeft gewerkt voor Anderlecht, Gent, PSV en Norwich.

Yajima is de financieel directeur van een online gigant die van 0 naar een Bol.com x 100 is gegaan.

Tateishi is zelf Profvoetballer geweest en heeft in Tokyo hetzelfde gedaan.

Dit geheel krijgt back-up uit Japan waar er EEN SPECIAAL ONDERDEEL in DMM werd opgericht die speciaal voor de voetbal werd opgericht.

Inderdaad Johan, amateurisme ten top. Die mensen in Japan weten totaal niet wat het is om een organisatie te leiden. Ze hebben inderdaad totaal geen mensen bij STVV geplaatst die iets van voetbal kennen.

Het is zelfs nog erger dan onder Roland!

1 huurspeler. Maar inderdaad werd die belofte gebroken.
Eveneens de belofte verbroken dat de kern compleet zou zijn. Dat geef ik graag toe.

De ALLERLAATSTE waar IEMAND naar moet luisteren, ben jij. Jij bent zo 1 van die typische personen die gewoon "langs de zijlijn" staan en schreeuwen en klagen over alles wat voorbijkomt. De enige twee momenten waarop men uw slag mensen niet hoort is enerzijds wanneer dat waarover ge steen en been hebt geklaagd eigenlijk nog heel goed lukt en wanneer men u vraagt, vermits het blijkbaar toch zo slecht gaat, om maar met 1 klein concreet ding te komen waardoor je iets minder zou klagen.
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: ik had het niet beter kunnen zeggen.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

STVV-fan schreef:Het enige wat ik u hoor zeggen is wanbeleid.

VDAB heeft gewerkt voor Anderlecht, Gent, PSV en Norwich.
Yajima is de financieel directeur van een online gigant die van 0 naar een Bol.com x 100 is gegaan.
Tateishi is zelf Profvoetballer geweest en heeft in Tokyo hetzelfde gedaan.

Dit geheel krijgt back-up uit Japan waar er EEN SPECIAAL ONDERDEEL in DMM werd opgericht die speciaal voor de voetbal werd opgericht.
We moeten allemaal afwachten hoe het allemaal zal verlopen. Brys is een hardwerkende vakman. Stijn Vreven had ik wel nog boven hem verkozen, maar is in mijn ogen geen slechte trainer. Als die man nog op en top gemotiveerd is, kan hij meer uit de ploeg halen dan erin zit. Van een ezel kan niemand een koerspaard maken, dat kan Guardiola ook niet.
De man is slim om een contract van 3 seizoen te eisen. Logisch ergens, want hij lag nog 5 jaar onder contract bij Beerschot. Dat hij carte blanche kreeg door zijn hele staf mee te brengen is positief. Ik hou wel mijn hart vast dat bij een gemiste start de hele staf wordt ontslagen. Dat zijn een pak vergoedingen die ze moeten betalen. De start niet missen is cruciaal, maar ik vrees dat ze nog nauwelijks voor 20 % klaar zijn. Een aantal spelers, waaronder enkele nieuwkomers zitten al met kwaaltjes en ongemakken.

VDAB heeft inderdaad voor die clubs gewerkt, maar dan als scout. Nu heeft hij de leiding van een club in handen en is hij de spreekbuis naar de pers toe. Dat is wel iets heel anders en daarin heb je een grotere verantwoordelijkheid.
Als scout maak je verslagen en beslist de club wat ze ermee doet. Ik weet niet hoe het zit met dat netwerk dat hij bezit. STVV heeft nu de exclusiviteit.

Yajima is een zakenman, die heel veel succes heeft in het zakenleven. Een club leiden is nog altijd iets anders, vraag maar aan de vorige eigenaar.

Klopt wat Tateishi betreft. Heeft wellicht ook wel wat contacten, maar geen idee hoe hij het met Tokyo deed.

Sta me gewoon toe om de twijfel aan het transferbeleid. Met een speler praten kan altijd hé, maar daarom weet je nog niet wat er wordt geboden. Je hebt ook niet het idee dat het veel mag kosten. Neem nu die Nazon, een speler die nauwelijks aan de bak kwam in de Engelse derde klasse, die krijgt een contract voor 3 jaar. Hij sukkelt nu al met overbelasting.
Acolatse speelde zeer sterk in PO II, met weinig tegenstand. Potentieel heeft hij in mijn ogen wel, maar in de competitie toonde hij het niet en verdween al snel naar de bank. Die Sankhon krijgen ze niet hier en dat was normaal de eerste transfer geweest. Stel dat hij toch komt en hij moet weer naar ginder gaan ... hoelang gaat het dan duren voor hij terug is.
Sekine mocht dan wel goed zijn geweest in Japan, maar in de Duitse tweede en derde klasse speelde hij nauwelijks. Ligt dus ook al een jaar stil en kan ook nog even duren voor hij in het ritme komt.

Die spelers die tot hiertoe werden aangeworven, dat zijn toch vaak grote vraagtekens. Ik geef maar argumenten hé. Je kunt toch niet zeggen dat ik uit mijn nek lul. Die Pol Garcia komt van Juventus en speelde op korte tijd al voor 7 clubs uit lagere afdelingen. Hij is blij dat hij eens een contract krijgt. Wat moeten we van hem verwachten? Ik ken hem niet, maar heeft wel meer ritme lijkt me. We hebben al een paar Spanjaarden gehad die werden afgeserveerd. Djene had wel potentieel, want die kwam als sterkhouder van Alcorcon, die 5de eindigde in de Spaanse tweede klasse. Bij STVV duurde het wel een tijdje voor hij bewees van enorme klasse te zijn, door zijn drieste ingrepen en bij momenten nonchalance.

Wij willen allemaal hetzelfde. Ik ben blij met plaats 9 à 10, een zorgeloos seizoen. Op termijn moet je hoger mikken en het beleid moet de tijd krijgen. Hopelijk krijgen ze die tijd en moeten ze niet meteen opnieuw beginnen door een degradatie bijvoorbeeld.

Ik ben alleen erg onzeker met wat er is binnengehaald en vertrok. Het boezemt me toch wat angst in. Het verlies van de Grieken en het feit dat er geen echte spits is, stemmen me redelijk somber. Akpom, onze betere spits heeft de club verlaten hé.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

voetballiefhebber schreef:Neem nu die Nazon, een speler die nauwelijks aan de bak kwam in de Engelse derde klasse, die krijgt een contract voor 3 jaar. Hij sukkelt nu al met overbelasting.
Was daar echt wel basisspeler hoor.
https://www.transfermarkt.com/duckens-n ... aison=2017
Dat van die overbelasting heb ik gemist (misschien achter een paywall?). Wanneer is dat gezegd? Van Sekine zei je ook dat de blessure aan inactiviteit te wijten is, maar dat is gewoon een contactblessure die iedere speler in iedere match kan overkomen. Brys staat wel gekend voor het zware fysieke werk in de voorbereiding, dus ik ben niet verbaasd als er een paar spelers met overbelasting en kleine kwaaltjes zitten in de voorbereiding. Ik maak me daar vooralsnog niet te vele zorgen over.


Je hebt een punt wat de spits betreft. Die positie is cruciaal en het duurt te lang eer ze ingevuld is. Anderzijds is het ook gewoon de moeilijkste positie van allemaal om in te vullen (zowel qua profiel als qua prijs). Er zijn anders wel interessante opties op de (binnenlandse) markt (Sylla, Thelin, in mindere mate Oulare), maar iedereen heeft het raden naar onze financiële slagkracht dus niet in te schatten waar we op moeten/mogen mikken. Als de spits in orde komt en we trekken nog een goede middenvelder aan als opvolger van Charissis (of dat zou Sankhon moeten worden) zie ik het wel goed komen.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door miel »

Johan schreef:@stvv fan: gij zijt me toch ne rare, stvv had zijn zinnen gezet op El Kaabi, als dat geen ambitie? Maar ze hebben hem niet, of niemand anders ook niet. Ze hebben niks anders dan wat rebut, derderangs amateurkes. En zolang gij dit beleid blijft ,evenals een paar andere kornuiten hier op het forum,
vrees ik dat ge dit seizoen weinig plezier zal beleven op staaien.Soms verdenk ik U ervan dat ge betaald word door stvv voor Uw onnozele tussenkomsten op dit forum en Uw aan het infantiele gedachtengoed dat gij tentoon spreid. STVV wordt geleid door een aantal mensen die geen fluit van het leiden van een club weten. VDAB weet van toeten of van blazen en komt overal te laat. Die Jappen geven geen zier om STVV en vooral :het mag geen geld kosten. Want wat ze tot nu al hebben uitgegeven is om U dood te lachen.NIKS,NIKS en nog eens NIKS. Spelers van het WK ? Waar zijn ze?
Geen huurspelers meer. Wat doen ze ? Juist ja.Als gij stvv-fan niet doorhebt wat er aan het gebeuren is hebt ge het IQ van een dood geboren konijntje.
Ik zou wel eens willen weten wat jij , evenals een paar andere kornuiten hier op het forum zelf voorstellen in het dagelijks leven , dat moet heel wat zijn dat jij anderen al op voorhand rebut en derderangs amateurkes noemt .
Van onnozele tussenkomsten en infantiele gedachtengoed gesproken , jij kent hier toch uw meerdere niet wat dat betreft .
Ondanks het hogere IQ dat je u zelf aanmeet ben ik er rotsvast van overtuigd dat jij niet geschikt bent om, om het even wat te leiden , laat staan een voetbal club .
Volgens mij weet jij van toeten of blazen . Transfers doen is één , maar alle spelers moeten ook betaald worden , maar in uw intelligente gedachten gang zijn dat geen uitgaven en dat kost NIKS, NIKS en nog eens NIKS :gek: :gek: :gek:
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Ik volg de transferzomer letterlijk en figuurlijk vanop een afstand en zag nog geen minuut van de nieuwkomers.
Ik kan dus moeilijk oordelen. Vraag voor de volgers: Is er al 1 transfer gedaan die een echte meerwaarde is tov wat we al hadden op die positie en dus volgende week in de basis zal staan? Als iedereen fit zou zijn, hetgeen niet het geval is, lijkt me dat 10 of 11 basisspelers hier vorig seizoen ook al waren. Indien Brys de voorkeur zou geven aan Antunes ipv Thallyson bestaat onze volledige basisploeg uit spelers die hier vorig jaar al waren. Redelijk uniek... :
Steppe, DeNorre, Teixeira, Kotysch, Antunes of Thallyson, DePetter, DeSart, Bezus, Legear of Acolatse, Boli, Botaka of Ceballos.
Ik ben altijd van oordeel geweest dat je vooral moet houden wat goed was (hetgeen eindelijk eens is gebeurd) en dat je dit moet aanvullen met een 3tal meerwaardes.
Maar versterkt zijn we voorlopig toch niet echt lijkt me. Die pakweg 2 basisspelers die een echte meerwaarde gaan geven zie ik vooralsnog niet. Niet vergeten dat we in de terugronde van afgelopen seizoen de slechtste ploeg waren met het minst gescoorde goals. Mede dankzij JDR.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

Leye is een vrije speler,is een mooie kans voor ons.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Bwaaa, uiteindelijk valt het allemaal wel reuze mee hoor.

je hebt eigenlijk het grootste gedeelte van uw kern van vorig jaar bijeen gehouden.

De andere huurlingen waren eigenlijk nooit basisspelers, buiten 3.

Kitsiou, maar ik zie De Norre het op die positie ook goed doen. Met Antunes en Thallyson hebben we op links alternatieven genoeg.
charisis, Dit is 1 van 2 huurlingen die ik het meeste ga missen. Charisis is nog niet degelijk vervangen, misschien wel met Sankhon die normaal morgen zou arriveren
Akpom. Deftige spits zoals we ze hier in lange tijd niet meer gehad hebben. Wat we moeten beseffen is dat Akpom in zijn uitleenbeurten ook niet al teveel de netten deed trillen bij zijn clubs in de lagere afdelingen van engeland. Schrijf Nazon dus ook niet af vooraleer hij een aantal matchen gespeeld heeft.

Over het algemeen hebben we wel wat kwaliteiten in de groep hoor, zeker op de flanken.
Ceballos lijkt er eindelijk terug door te komen, een speler die je vorig jaar gemist hebt het ganse seizoen.
Acolatse kan terug zijn dartele zelf zijn, daar verwacht ik veel van.

Nogmaals, over het algemeen zit het wel snor hoor. Uw basis van vorig jaar heb je. Brys moet dus niet van 0 herbeginnen met een groep te smeden. De automatismes van vorig jaar zitten ook nog grotendeels in deze groep. Het is al erger geweest.

De nieuwkomers doen het zeker niet slecht.

Afwachten wat de competitie brengt.

Buitenkansen: Morioka en Leye
Plaats reactie