Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tamas »

Positivo schreef:
Vouch schreef:Er komt morgen een Pool bij u plukken die het potentieel heeft om een meer dan degelijke werknemer te zijn. Maar na 2 jaar moet je vaststellen dat hij niet alleen maar af en toe zijn geld waard is, maar dat hij ook nog eens constant zit te melken over heimwee en zijn vrouw die hier niet graag is.
Hmmm.... Wat zou ik doen als hij na 2 jaar toch graag opslag zou willen....
Tja, hij (die Pool) heeft natuurlijk de laatste maanden bewezen dat hij niet alleen de beste plukker is, maar dat hij ook de anderen beter kan laten plukken ..... Ik zou dus zeker naar hem luisteren en zeggen dat ik hem eventueel de gevraagde opslag wil geven onder voorwaarden ......(prestatiegericht) want hij heeft al eerder bewezen dat hij er zijn klak kan naar gooien. Indien niet akkoord mag hij altijd proberen elders te gaan plukken .....als die nieuwe baas mij een schadevergoeding (transfer) betaalt !
Ook ik zou er alles aan doen om Bezus aan boord te houden, prestatiegericht is inderdaad wel wenselijk. Het is een speler die wel degelijk het verschil kan uitmaken en regelmatig boven het niveau van de rest uitstijgt, hetgeen nog meer tot zijn recht zal komen als hij betere spelers rond (voor) zich heeft. Er zijn maar weinig hoog getalenteerde voetballers die dit 90 min. uitstralen, dan komen we al in een categorie die voor STVV allicht nooit haalbaar zal zijn. Komt erbij dat hij ook een harde werker is, ook als het wat minder draait. Een minpunt dan is dat hij er op dat moment al eens "te" onbesuisd invliegt met kaarten/uitsluitngen als gevolg !
Als je steeds opzij of achteruit speelt geef je zelden een verkeerde pas (zie Witsel), dit type speler is nodig in een ploeg maar als je risicovolle passen of deviaties op de mat legt (De Bruyne / Hazard) dan loopt het als eens mis maar … als het wel lukt maak je hiermee wel het verschil !
De match tegen de Grieken afgelopen woensdag stak hij er met kop en schouders boven uit en … aan zijn werkkracht viel heus niet af te leiden dat hij hier ongelukkig zou rondlopen. (Heb al meerdere spelers gezien, niet alleen bij STVVV, die dat wel anders laten blijken)
Mits een loons/premie-verhoging en daarbij horende contractverlenging neem je geen risico want als hij dan weggeplukt wordt brengt hij voldoende euro's in het laatje.
Blijkbaar gaat iedereen ervan uit dat Morioka zoveel beter of minstens gelijkwaardig is aan Bezus maar dat moet ook nog blijken, in het systeem van Anderlecht lijkt het vooralsnog ook niet bijster goed te lukken !
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

Pro of contra.
Chuba Akpom. 2.2 miljoen. Benieuwd voor de duur van zijn contract.
En dan spreek ik nog niet van de andere transfers, (ook de afkoopsom van Marc Brijs) en zeker die laatste (Wataru Endo) zal niet voor niks zijn … . Tel ALLE transfers van stvv (vóór de Japanners) (zolang Stvv bestaat) eens op .... Volgens mij kom je nooit aan die bedragen...

Neem daar de keuze van de coach bij ....ook de professionalisering van de jeugd .....
En dat allemaal op die korte termijn....Dan kan je toch niet anders dan besluiten dan dat er gigantisch werk geleverd werd (én financiële inspanningen - denk ook aan de overname) en dat op nauwelijks enkele maanden én dat de Japanners NU in de laatste rechte lijn hun ambities toch wel kracht bijzetten. Die keuze van de Japanse spelers gaat ook in het thuisland (vanwaar toch ook het geld moet komen) niet onopgemerkt voorbij gaan. Ook in de kwaliteit van de Japanse sponsors is er beterschap waar te nemen.

De mensen die nog kritisch zijn, zullen dit naar alle waarschijnlijkheid voor altijd blijven en zullen moeilijk overtuigd kunnen worden tot het kopen van een abo. Kan dit misgaan ? Ja natuurlijk.... Maar gaan supporteren (en financieel steunen dmv abo) gaat zeker helpen om te lukken ! Tijd voor de supporters om hun steentje bij te dragen.

Dat de transfers van Edmilson, Schoofs, Dompé....Ferreira voor veel supporters de druppel te veel was heb ik altijd begrepen....... maar dan moeten toch vooral de laatste twee transfers van de Japanners de tegenovergestelde beweging stilaan beginnen in te zetten.

Is er dan niks negatiefs ?
De "SCHULD" van stvv gaan er hier sommigen binnenkort weer roepen .... (Je weet wel, die eigenlijk geen schuld is ....) die gaat méér dan de pan uit swingen ....inderdaad, alleen transfers en extra sponsoring kunnen dat oplossen. Daar kunnen we dan volgend jaar over palaberen
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Brusselmans »

da is nogal iets anders dan uw groot idool hè !!!
:Roland: >>> :yes:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Als men nu Morioka nog haalt zie ik het zeer goed zitten voor PO1. Dat moet toch een trigger zijn voor onze Japanners. Commercieel zeer interessant voor hun
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:Als men nu Morioka nog haalt zie ik het zeer goed zitten voor PO1. Dat moet toch een trigger zijn voor onze Japanners. Commercieel zeer interessant voor hun
Wie weet volgen ze zijn situatie wel op, maar ik denk dat dan wel eerst een speler of twee ( Bezus, Legaer?) verkocht moeten of gaan worden.

Als de Jappen DAT nog flikken (Morioka halen zonder een speler te verkopen), dan mag men toch al heel zeer voorzichtig spreken van een geslaagde eerste tranferperiode onder de Japanners
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Since '54 »

STVV-fan schreef:
Jones schreef:Als men nu Morioka nog haalt zie ik het zeer goed zitten voor PO1. Dat moet toch een trigger zijn voor onze Japanners. Commercieel zeer interessant voor hun
Wie weet volgen ze zijn situatie wel op, maar ik denk dat dan wel eerst een speler of twee ( Bezus, Legaer?) verkocht moeten of gaan worden.

Als de Jappen DAT nog flikken (Morioka halen zonder een speler te verkopen), dan mag men toch al heel zeer voorzichtig spreken van een geslaagde eerste tranferperiode onder de Japanners
Als er nog een verpatst moet worden mag dat voor mij Legaer zijn. Geen toekomst meer bij een verjongd STVV. Met dat geld aan maandloon kan je Bezus en Texeira meer geven.
Met Akpom, de Japanners en hun landgenoot Morioka erbij zal STVV voorzeker ambitieus zijn en kan men nu al spreken van een grote kans op PO I.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvv fan »

Hou Legear maar hier, als hij op het eland van vorig jaar door kan doen is dat zeker een meerwaarde.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door pat@ »

stvv fan schreef:Hou Legear maar hier, als hij op het eland van vorig jaar door kan doen is dat zeker een meerwaarde.
Misschien is de Zweedse competitie wel iets voor hem.
KrisP
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jan 2011, 08:58

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door KrisP »

pat@ schreef:
stvv fan schreef:Hou Legear maar hier, als hij op het eland van vorig jaar door kan doen is dat zeker een meerwaarde.
Misschien is de Zweedse competitie wel iets voor hem.
:grappig: :grappig:
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:
Jones schreef:Als men nu Morioka nog haalt zie ik het zeer goed zitten voor PO1. Dat moet toch een trigger zijn voor onze Japanners. Commercieel zeer interessant voor hun
Wie weet volgen ze zijn situatie wel op, maar ik denk dat dan wel eerst een speler of twee ( Bezus, Legaer?) verkocht moeten of gaan worden.

Als de Jappen DAT nog flikken (Morioka halen zonder een speler te verkopen), dan mag men toch al heel zeer voorzichtig spreken van een geslaagde eerste tranferperiode onder de Japanners
Als morioka komt en bezus blijft gaat het wat té worden vrees ik.. is sowiso nefast voor 1 van beide..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

En morgen staat in de gazet, Akpom komt niet...
Nog niet te hard van stapel lopen jongens
Kwestie van niet te hard ontgoocheld te zijn
Ik hoop het met jullie
Maar zolang er niks op de site staat, is er niiiiks
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Edmilson verkocht voor 5.5 miljoen..
Akpom bijna terugverdient :D ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Ondertussen heeft ook iemand bij het belang, Jacky van onder het stof gehaald :roll:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180722_036 ... -nu-al-weg

@ Boem: is Junior nu definitief verkocht door Standard?
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

BoemBoem schreef:Edmilson verkocht voor 5.5 miljoen..
Akpom bijna terugverdient :D ..
20% op 3 miljoen is 600 000 dan zijt ge nog veraf van 2,2 miljoen, en naar wie gaat dat geld.
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Oscar »

Heeft juist met Standard nog meegespeeld tegen Brugge.
Wil wel weg volgens de commentator maar wie wil betalen wat
Standard wil.
Plaats reactie