Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door moanverke »

enrique schreef:En morgen staat in de gazet, Akpom komt niet...
Nog niet te hard van stapel lopen jongens
Kwestie van niet te hard ontgoocheld te zijn
Ik hoop het met jullie
Maar zolang er niks op de site staat, is er niiiiks
Idd. Steeds te vroeg vieren heb ik ondertussen ook afgeleerd. Eerst de grote trom dat ze naar Engeland zijn en daarna geen updates meer.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef:
BoemBoem schreef:Edmilson verkocht voor 5.5 miljoen..
Akpom bijna terugverdient :D ..
20% op 3 miljoen is 600 000 dan zijt ge nog veraf van 2,2 miljoen, en naar wie gaat dat geld.
1) 20% op de winst. Volgens mij is 5,5 - 1,5: 4 miljoen. 20% = 800.000 euro.
1.5 + 800.000 = 2,4 miljoen ==> Akpom + 200.000.

2) ik was aan het wachten tot iemand daar weer over begon.
Jappen hebben alle schulden mee overgenomen. Roland zijn forumbefaamd "wurgend kanscontract" bestaat dus niet meer.
Dat kan dus niet meer zo.

Maar ik weet ook dat de vraag meerdere malen gesteld gaat worden en ik weet ook dat het antwoord op dit forum waarschijnlijk zal zijn dat Roland nog alles in zijn tessen steekt. Hier zou je absoluut geen bewijs voor hebben, maar het past gewoon omdat het zo aanvoelt.

Begrijpelijk.

In ieder geval gaat niemand het u komen zeggen
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door moanverke »

En van waar komt dat gerucht van Morioka? Droom maar verder, jongens...
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

STVV-fan schreef:
vdl schreef:
BoemBoem schreef:Edmilson verkocht voor 5.5 miljoen..
Akpom bijna terugverdient :D ..
20% op 3 miljoen is 600 000 dan zijt ge nog veraf van 2,2 miljoen, en naar wie gaat dat geld.
1) 20% op de winst. Volgens mij is 5,5 - 1,5: 4 miljoen. 20% = 800.000 euro.
1.5 + 800.000 = 2,4 miljoen ==> Akpom + 200.000.

2) ik was aan het wachten tot iemand daar weer over begon.
Jappen hebben alle schulden mee overgenomen. Roland zijn forumbefaamd "wurgend kanscontract" bestaat dus niet meer.
Dat kan dus niet meer zo.

Maar ik weet ook dat de vraag meerdere malen gesteld gaat worden en ik weet ook dat het antwoord op dit forum waarschijnlijk zal zijn dat Roland nog alles in zijn tessen steekt. Hier zou je absoluut geen bewijs voor hebben, maar het past gewoon omdat het zo aanvoelt.

Begrijpelijk.

In ieder geval gaat niemand het u komen zeggen
Waar staat trouwens dat Junior verkocht is?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

moanverke schreef:En van waar komt dat gerucht van Morioka? Droom maar verder, jongens...
Het "gerucht" van Morioka is geen gerucht.

Het is een "wishfull thinking" waar ik mij aan zondig, compleet op niks gebaseerd.

@VDL: Nergens, maar is gewoon een reactie op uw reactie :D
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

STVV-fan schreef:
moanverke schreef:En van waar komt dat gerucht van Morioka? Droom maar verder, jongens...
Het "gerucht" van Morioka is geen gerucht.

Het is een "wishfull thinking" waar ik mij aan zondig, compleet op niks gebaseerd.

@VDL: Nergens, maar is gewoon een reactie op uw reactie :D
Neen Boem Boem zegt dat hij verkocht is.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

vdl schreef:
STVV-fan schreef:
moanverke schreef:En van waar komt dat gerucht van Morioka? Droom maar verder, jongens...
Het "gerucht" van Morioka is geen gerucht.

Het is een "wishfull thinking" waar ik mij aan zondig, compleet op niks gebaseerd.

@VDL: Nergens, maar is gewoon een reactie op uw reactie :D
Neen Boem Boem zegt dat hij verkocht is.
Met een minimum aan inspanning zou je er zelf ook achtergekomen zijn .........
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

STVV-fan schreef:
Jones schreef:Als men nu Morioka nog haalt zie ik het zeer goed zitten voor PO1. Dat moet toch een trigger zijn voor onze Japanners. Commercieel zeer interessant voor hun
Wie weet volgen ze zijn situatie wel op, maar ik denk dat dan wel eerst een speler of twee ( Bezus, Legaer?) verkocht moeten of gaan worden.

Als de Jappen DAT nog flikken (Morioka halen zonder een speler te verkopen), dan mag men toch al heel zeer voorzichtig spreken van een geslaagde eerste tranferperiode onder de Japanners
Legear zou je kunnen laten gaan. Hij kan wel het verschil maken als hij wil, maar hij kan met moeite één helft aan. En met Brys gaat het een moeilijk verhaal worden vrees ik. Legear staat nu niet bekend als een trainingbeest.
Bezus weet ik niet zo goed. Goede voetballer, maar die deemstert al eens helemaal weg of begint enorm domme fouten te maken. Is ook een man die behoorlijk een corner en vrije trap kan nemen en ook dat is belangrijk in het hedendaagse voetbal. Stilstaande fasen zijn zeer belangrijk geworden en vaak worden wedstrijden hierop beslist.

Morioka zou wel kunnen slagen bij STVV. Maar op 'ons' kunstgras raakte hij geen bal als ik het me nog goed herinner. Volgens mij hebben ze hem daarvoor zelfs eens thuis gelaten. Je moet natuurlijk goed je afweging maken. Commercieel zou dat wellicht heel interessant zijn voor de Japanners. Wij kunnen daar een zeer bekende club worden.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Dit was wat STVV indertijd voor Edmilson kreeg : 1.200.000 + 40% netto doorverkoop (+ dusaut en de Sart ) + voorkooprecht 60% transfersom. (bron: stofke )

Als je 40% neemt van de 5,5 miljoen € die Standard zou vangen, komt je aan 2,2 miljoen €. Precies het bedrag dat STVV op tafel zou leggen voor Akpom. Toeval?


5,5 miljoen € is eigenlijk veel te weinig voor een speler van Junior's kaliber/potentieel, maar hij deed moeilijk en zat in het laatste jaar van zijn contract. Ter vergelijking: Wesley van Club Brugge straks naar Lazio voor 12 miljoen €. Ander type, andere positie en dus moeilijk te vergelijken maar globaal gezien zeker geen betere speler dan Junior.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

Mikman schreef:
Dit was wat STVV indertijd voor Edmilson kreeg : 1.200.000 + 40% netto doorverkoop (+ dusaut en de Sart ) + voorkooprecht 60% transfersom. (bron: stofke )

Als je 40% neemt van de 5,5 miljoen € die Standard zou vangen, komt je aan 2,2 miljoen €. Precies het bedrag dat STVV op tafel zou leggen voor Akpom. Toeval?


5,5 miljoen € is eigenlijk veel te weinig voor een speler van Junior's kaliber/potentieel, maar hij deed moeilijk en zat in het laatste jaar van zijn contract. Ter vergelijking: Wesley van Club Brugge straks naar Lazio voor 12 miljoen €. Ander type, andere positie en dus moeilijk te vergelijken maar globaal gezien zeker geen betere speler dan Junior.
5,5 is inderdaad een pak te weinig voor Edmilson. Je weet natuurlijk nooit wat er onder de tafel geschoven wordt. Wees maar zeker dat dit schering en inslag is in de voetbalwereld. Clubs kunnen door deze manier van werken trouwens goed van hun zwart geld af want dat geld wordt gewoon terug vanonder de tafel geschoven bij een inkomende transfer. Je moet niet versteld staan dat hetgeen er onder de tafel geschoven wordt soms meer is dan de publieke prijs (vooral als er nog een serieus percentage van het wit geld moet afgestaan worden). Maw moet je niet verwonderd zijn dat Edmilson 13-14 miljoen kost aan de Qatarese ploeg.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

Mikman schreef:
Dit was wat STVV indertijd voor Edmilson kreeg : 1.200.000 + 40% netto doorverkoop (+ dusaut en de Sart ) + voorkooprecht 60% transfersom. (bron: stofke )

Als je 40% neemt van de 5,5 miljoen € die Standard zou vangen, komt je aan 2,2 miljoen €. Precies het bedrag dat STVV op tafel zou leggen voor Akpom. Toeval?


5,5 miljoen € is eigenlijk veel te weinig voor een speler van Junior's kaliber/potentieel, maar hij deed moeilijk en zat in het laatste jaar van zijn contract. Ter vergelijking: Wesley van Club Brugge straks naar Lazio voor 12 miljoen €. Ander type, andere positie en dus moeilijk te vergelijken maar globaal gezien zeker geen betere speler dan Junior.



Ik begrijp die afspraak iets anders.
De netto doorverkoop bedraagt : 4.300.000 (5.5-1.2)
Dààr 40 % op zou 1.720.000 zijn.
Maar bedoelt men niet gewoon : 40% van de transfersom. Dat zou dan inderdaad 2.200.000 zijn

Dat voorkooprecht (?) is dat gebruikelijk bij transfers (?) Mààr is dat niet gewoon hetzelfde als 40% v.transfersom?
60% van de transfersom van 5.500.000 = 3.300.000 .
5.500.000 - 3.300.000= 2.200.000

Stofke kan daar licht op werpen, maar die is blijkbaar in lucht opgegaan .....dat is nogal licht zo een stofke....
Toch het alter ego van .....?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jack »

Je kan er inderdaad vrij zeker van zijn dat er nog een deel onofficieel geregeld zal worden om het doorverkoop-% wat lager te houden.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

STVV-fan schreef:Ondertussen heeft ook iemand bij het belang, Jacky van onder het stof gehaald :roll:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180722_036 ... -nu-al-weg

@ Boem: is Junior nu definitief verkocht door Standard?
Ja Jacky
De leeftijd begint zijn tol te eisen...
Omdat er achteraan een vervanger of bijkomende speler aangekocht wordt, is de hele voorbereiding voor niks
Er is getraind op tactisch concept
Kan je allemaal in de vuilbak gooien...
Tja
Als Courtois en Hazard in augustus naar Real Madrid verhuizen, is heel hun voorbereiding om zeep
Ook moeten ze dan helemaal van taktiek veranderen
Want de andere spelers gaan echt niet meer weten wat ze moeten doen
Wat een onzin
HBVL doet zijn blauw-wit supportershart alweer spreken
En binnenkort kan TVL weer met zijn KRC-cafe beginnen
Dat moet zowat de conclusie zijn
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door AirMontella »

Ik zie Junior er nog toe in staat om binnen 4 jaar als Qatarees deel te nemen aan het WK. :grappig:
Plaats reactie