Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Mikman schreef:
Dit was wat STVV indertijd voor Edmilson kreeg : 1.200.000 + 40% netto doorverkoop (+ dusaut en de Sart ) + voorkooprecht 60% transfersom. (bron: stofke )

Als je 40% neemt van de 5,5 miljoen € die Standard zou vangen, komt je aan 2,2 miljoen €. Precies het bedrag dat STVV op tafel zou leggen voor Akpom. Toeval?


5,5 miljoen € is eigenlijk veel te weinig voor een speler van Junior's kaliber/potentieel, maar hij deed moeilijk en zat in het laatste jaar van zijn contract. Ter vergelijking: Wesley van Club Brugge straks naar Lazio voor 12 miljoen €. Ander type, andere positie en dus moeilijk te vergelijken maar globaal gezien zeker geen betere speler dan Junior.
Waar hebben we dat nog gehoord? :roll:
Soit, laat het manneke maar in de zandbak spelen. Daar horen kindjes thuis. Dat de club er (hopelijk) nog aan verdient, is mooi meegenomen.

Bezus-Morioka: het vervangen van Bezus door Morioka oogt mooi op papier, maar het moet natuurlijk ook nog willen lukken in de praktijk. Wat voor salaris heeft Bezus? Wat voor salaris heeft Morioka? Hoeveel moet die kosten?
Een goede Bezus moet zeker niet weg, is op een andere manier misschien wel even goed als Morioka, maar als het mentaal (weer) niet goed zit en er is een mogelijkheid om hem te vervangen door de (voor DMM commercieel ongetwijfeld interessantere) Morioka moeten we daar niet te lang over twijfelen.

Legaer: eigenlijk bij uitstek de speler die het meest gebaat is met een betere fysieke paraatheid. Zelfs met zijn voorgeschiedenis is het eigenlijk onaanvaardbaar dat hij geen 90 min aankan. Hij is er nog altijd maar 31. Boffin liet op zijn 37ste nog heel België achter zich...Hij zou dus eigenlijk dubbel gemotiveerd moeten zijn om zijn volume op te trekken, zodat hij geen 60 maar 90min aankan.
Als het is om met het koppeke te spelen, moet men D'Onofrio (want dat is de man die vermoedelijk achter de schermen alles orchestreert) er maar op wijzen dat Legaer pas nog bijgetekend heeft en dat er dus boter bij de vis moet. Als ze voldoende betalen, mag Legaer zich in Deurne-Noord gaan beklagen over de Oostblok-methoden van Bölöni.
Laatst gewijzigd door Jacques op 23 jul 2018, 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door kenniksvanvoetbal »

AirMontella schreef:Ik zie Junior er nog toe in staat om binnen 4 jaar als Qatarees deel te nemen aan het WK. :grappig:

Een geldman zeer zeker, het ijzer smeden wanneer het "is". Een afweging die elke speler voor zichzelf moet maken...
Ik zou het wel weten...
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Over de transfersom.

Afgaand op Stofke, die Mikman ons laat herinneren.

40% op netto-verkoop = 5.5 -1.2 = 4.3.

40% van 4.3= 1.720.000.

de Voorkoopwaarde zou zijn dat we voor 2.2 miljoen, Junior zouden kunnen terugkopen.

Over Legaer en de heisa rond Teix: "Diezelfde Brys hoopt intussen dat er snel duidelijkheid volgt rond de toekomst van Jonathan Legear en Jorge Teixeira. Vooral Legear is nog in volle transferonderhandeling. Naast Antwerp zijn nog een aantal andere clubs in de dans gesprongen om de Luikenaar in te lijven. Het blijft afwachten of STVV de flankaanvaller zal laten gaan. Zowel Teixeira als Legear klaagden eerder al over het trainingsregime onder de nieuwe coach. “Onze staf geeft trainingen op maat, geen blinde trainingsarbeid”, reageert Brys. “Als sommige spelers een apart regime nodig hebben, krijgen zij dat. Kijk naar Ceballos, die slechts een keer per dag traint omdat hij door blessure bijna een jaar out was. Teixeira deed 41 procent van de trainingen mee en Legear stapte al in het begin van de voorbereiding naar de kant met een blessure. Hij heeft veel trainingen overgeslagen. Het is dus duidelijk dat het verhaal van die spelers over te hard trainen niet klopt. Bovendien wil Jonathan naar Antwerp, waar véél zwaarder getraind wordt. Ik begrijp perfect dat hij elders wil onderhandelen als hij meer kan en wil verdienen, maar dan moeten de zware trainingen bij STVV niet als excuus gebruikt worden. Dat is niet fair.”

Dit werpt een geheel ander licht op de zaak.
Legaer heeft gewoon transferitis.
Zeer goed, stomme kloot heeft juist bijgetekend ==> Jappen hun prijs of anders niks.
Managers, managers, managers maken de spelers hunne kop te fel zot
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lakie »

Wat zou op dit moment eigenlijk de basisploeg zijn?
Rekening houdend met het feit dat Akpom ook zou komen?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

lakie schreef:Wat zou op dit moment eigenlijk de basisploeg zijn?
Rekening houdend met het feit dat Akpom ook zou komen?
DM: Steppe
RA: De Norre
LA: Thallyson
CV: Teixeira
CV: Tomiyasu
MV: De Petter
MV: De Sart
AMV: Bezus
LV: Acolatse
RV: Ceballos
SP: Akpom

Ik geloof, afgaand dat hij speelt in een 4-3-3 en afgaand op de huidige blessures en dergelijke, afgaand op uw wens, dat dit de basisopstelling tegen Cercle ZOU kunnen zijn.

Kan zijn dat hij op de counter speelt en met 3 vanachter speelt. Dat is allemaal af te wachten nog
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Ik denk toch echt niet dat Tommy de voorkeur zal krijgen op Mmae én Pol én Endo.
Op zowat alle filmpjes van Endo speelt die als centrale verdediger, dus ik verwacht dat hij de vervanger zal zijn van Kotysch tot wanneer die terug fit is. Endo is er nog niet, dus verwacht ik tegen Cercle ofwel Mmae ofwel Pol in de ploeg centraal achteraan.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Afwachten
Er komt wsl nog volk
Kunnen we dit in een andere topic bespreken?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Idd. Opstellingen kunnen beter in wedstrijdtopic besproken worden.
http://www.stvvforum.be/viewtopic.php?f ... 12#p104912
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lakie »

Jacques schreef:Idd. Opstellingen kunnen beter in wedstrijdtopic besproken worden.
http://www.stvvforum.be/viewtopic.php?f ... 12#p104912
Waarom?
Ik heb het niet over de opstelling tegen Cercle he, ik heb het over onze algemene basisopstelling.
Gewoon om te kijken of er op elke positie kwaliteit is en of/waar er nog iets bij moet/kan.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvv fan »

ik denk eerder zoiets

steppe
de norre pol teixeira thallyson
de petter de sart
bezus
legear acolatse
nazon
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Ondertussen is er wel een heel vreemde transfer in de maak: KV Mechelen zou Onur Kaya bij Zulte-Waregem wegplukken... dat is daar toch de draaischijf. Kaya heeft er nog een contract tot 2020, maar toch zouden de onderhandelingen al ver gevorderd zijn. KV haalde eerder al Berrier binnen als nr.10, maar die zou plots hartproblemen hebben...
Straf dat een ploeg uit 1B één van de betere spelers uit 1A kan gaan halen.
Waarom zouden wij Morioka dan niet kunnen strikken...
Antwerp is trouwens bezig om Morioka een jaar te huren van Anderlecht...
Nuja… als Bezus blijft moet je Morioka niet gaan halen natuurlijk. Want die 2 tesamen in een ploeg zal niet werken.
Laatst gewijzigd door STimVV op 23 jul 2018, 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door droopy »

stvv fan schreef:ik denk eerder zoiets

steppe
de norre pol teixeira thallyson
de petter de sart
bezus
legear acolatse
nazon
Op basis van de laatste oefenwedstrijden en de recente krantencommentaren, denk ik dat je er ver naast zit ...

Ik gok op:
Pirard
Botaka-Tomiyashi-Garcia-Antunes
De petter-De sart-Bezus
Ceballos-Nazon-De Bruyn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

lakie schreef:
Jacques schreef:Idd. Opstellingen kunnen beter in wedstrijdtopic besproken worden.
http://www.stvvforum.be/viewtopic.php?f ... 12#p104912
Waarom?
Ik heb het niet over de opstelling tegen Cercle he, ik heb het over onze algemene basisopstelling.
Gewoon om te kijken of er op elke positie kwaliteit is en of/waar er nog iets bij moet/kan.
Goh, kwaliteit is relatief. Als een speler als goed bevonden wordt en hij raakt vijf ballen verkeerd, is hij slecht.
Het hangt ook vaak van de trainer af of een speler al dan niet rendeert, dat hebben we vorig seizoen meegemaakt.

Belangrijkste op dit moment is te kijken waar je goed zit qua "kwantiteit". Met andere woorden, heb ik in mijn kern de spelers om een blessure op te vangen.

We zien dat dit, met de komst van Endo, op slechts 1 plaats nog een probleem is, namelijk de spits.

MOCHT Akpom komen, heb je dat probleem ook opgelost en dan moet je verder kijken.
Hiermee wil ik zeggen waar de zwakke punten liggen.
Dat is dan op de links back. Antunes moet nog bevestigen, voor zover bevestigen nog mogelijk is en Thallyson moet ook nog bevestigen. De kritiek dat hij teveel ruimte in de rug laat is simpel uit te leggen: Die jong is soms meer in de 16 te zien dan sommige spitsen, tuurlijk dat je dan ruimte in je rug laat. Meunier is ook zo een speler. Thallyson is een ideale speler wil je met 3 (of met 5) vanachter spelen.

En dan, ondanks de eventuele komst van Akpom, de spits.
Eerlijk gezegd zou ik, na de komst van Akpom, NOG een spits willen, als is het een Japanner (en omdat we blijkbaar toch een voorliefde hebben voor de Urawa Reds, Shinzo Koroki :D :lol: :grappig: ). Je zit dan wel met 4 volwaardige spitsen (Boli, Nazon, Akpom, X), maar dan kan je een blessure opvangen van Boli en eventueel Nazon.

Voor mij moet er, na Akpom, slechts nog 1 spits bij.

Afhankelijk van wie er vertrekt (Legaer moet je niet vervangen, want dan hebben we alsnog dubbele bezetting op de flanken) haal je dan nog een speler

@ Tim: kwestie van snel te handelen MOCHTEN ze Morioka willen. Ik ga niet teleurgesteld zijn als Antwerp Morioka haalt, want die past daar sowieso niet in het systeem. Dat zou eerder een "prestigetransfer" zijn, dan een transfer waar een fysieke ploeg als Antwerp iets mee kan doen.
Wij daarentegen zouden de visie en de splijtende passes van Morioka kunnen gebruiken, als Bezus vertrekt, om Akpom het straatje in te sturen
@ Droopy: Mijn excuses, maar die opstelling trekt op geen fluit. Vergeet niet dat Brys haast in geen enkel oefenmatch met de sterkste spelers op hun sterkste positie heeft gespeeld, maar eerder bepaalde dingen heeft geprobeerd om te kijken wie compatibel is met wie en welke speler op welke positie allemaal uit de voeten kan. Op basis daarvan zal hij zijn sterkste elf maken.
Laatst gewijzigd door STVV-fan op 23 jul 2018, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

*Had een post getypt, maar in de tijd dat dat gebeurde, zie ik dat veel dingen die ik neertypte ook al in de posts hierboven aan bod gekomen zijn. Ik laat gewoon het origineel staan:


Antwerp ziet wel wat in Morioka, zou wel om een verhuur gaan.

Als Legear vertrekt zou dat geen ramp (meer) zijn, er is toch wel wat keuze op de flanken ( Sekine, Botaka, Acolatse, Ceballos, eventueel Nazon en Abrahams). Hoewel er wel wat spelers tussen zitten die vorig seizoen weinig gespeeld hebben, daar moet men wel rekening mee houden.

Naar mijn gevoel zitten we wel wat krap op de back ( tenzij men met centrale spelers of Botaka gaat schuiven, maar daar ben ik geen voorstander van ) en een kopbalsterke targetman is ook altijd bruikbaar, maar dat is misschien meer iets voor net voor het sluiten van de transfermakrt.
Merk op dat er momenteel geen sprake meer is van een verhuur van Abrahams en dat hij mee op de ploegfoto staat. Ofwel is dat omdat men vooraan voorlopig weinig alternatieven heeft, ofwel ziet Brys wél in hem wat De Roeck er niet in zag. Anderzijds: die jongen heeft echt wel speelminuten nodig.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:*Had een post getypt, maar in de tijd dat dat gebeurde, zie ik dat veel dingen die ik neertypte ook al in de posts hierboven aan bod gekomen zijn. Ik laat gewoon het origineel staan:


Antwerp ziet wel wat in Morioka, zou wel om een verhuur gaan.

Als Legear vertrekt zou dat geen ramp (meer) zijn, er is toch wel wat keuze op de flanken ( Sekine, Botaka, Acolatse, Ceballos, eventueel Nazon en Abrahams). Hoewel er wel wat spelers tussen zitten die vorig seizoen weinig gespeeld hebben, daar moet men wel rekening mee houden.

Naar mijn gevoel zitten we wel wat krap op de back ( tenzij men met centrale spelers of Botaka gaat schuiven, maar daar ben ik geen voorstander van ) en een kopbalsterke targetman is ook altijd bruikbaar, maar dat is misschien meer iets voor net voor het sluiten van de transfermakrt.
Merk op dat er momenteel geen sprake meer is van een verhuur van Abrahams en dat hij mee op de ploegfoto staat. Ofwel is dat omdat men vooraan voorlopig weinig alternatieven heeft, ofwel ziet Brys wél in hem wat De Roeck er niet in zag. Anderzijds: die jongen heeft echt wel speelminuten nodig.
Op de backs hebben we, op dit moment: De Norre, Dussaut, Endo voor de rechtsback en Antunes en Thallyson voor de linksback
Nogmaals, nu is het geen kwestie meer van aantal spelers, want je hebt op elke positie dubbele bezetting of meer.
Maar ik snap wat je wil zeggen Mikkie.
Laatst gewijzigd door STVV-fan op 23 jul 2018, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie