Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

Positivo schreef:
Honi soit qui mal y pense
Nee, hoor...
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

“We zullen zeker beter doen dan vorig seizoen”
CEO Takayuki Tateishi acht STVV helemaal klaar voor de competitiestart


Hij lijkt wel een geest die ronddwaalt op Stayen, want je ziet de man nauwelijks, maar CEO Takayuki Tateishi heeft de touwtjes wel degelijk strak in handen bij STVV. “Ik sta niet graag in de belangstelling”, glimlacht de Japanner aan de vooravond van de competitiestart tegen Cercle. “Of we klaar zijn? De ploeg zal nog moeten groeien, maar we zullen beter doen dan vorig seizoen.”
STVV trapt zaterdag af tegen promovendus Cercle.

“Niet simpel”, zo is Takayuki Tateishi op zijn hoede. “Cercle heeft een groter budget dan STVV, want het wordt gesteund door Monaco. Zelf betalen ze nauwelijks een cent aan Japans international Ueda”, beweert Takayuki Tateishi, de man die je nauwelijks ziet in de wandelgangen bij STVV, maar wel degelijk de eindbeslissingen neemt. “Misschien moet STVV op termijn ook die toer op. Ik heb hier en daar contacten met de megaclubs in Europa.”

We spraken Tateishi aan de vooravond van de start in het Truiense Grand Café. De strenge Japanse blik ruimde plaats voor een ontspannen smile, een aimabel gesprek.

Meteen dé hamvraag van dit moment, mijnheer Tateishi. Is STVV klaar?

“Dat zou je aan Marc Brys moeten vragen. Hij heeft de touwtjes stevig in handen. Maar: ja, ik heb er vertrouwen in dat we klaar zijn.”

Hoe ver zijn jullie klaar met transfers? Wie of wat komt er nog bij?

“Er kan nog zoveel gebeuren tot 1 september, daar durf ik nu geen voorspellingen over doen. Het is geweten dat we ons in de spits nog willen versterken. Met één of twee pionnen.”

Jullie zitten ook met een probleem qua flankverdedigers. Buiten Casper De Norre hebben jullie nauwelijks iemand.

“Ik zie daar niet meteen een probleem. Te meer omdat Marc heeft aangegeven dat Botaka hét profiel heeft om de ideale rechtsback te zijn. En we hebben nog een aantal polyvalente jongens zoals Endo en Garcia.”

Tom Van Den Abbeele beweerde twee maanden geleden dat hij de kern wilde klaar hebben op 18 juni. Dat was mooi mis.

“We zullen zeker beter doen dan vorig seizoen”
Foto: JEFFREY GAENS
“Ik wist niet dat Tom dat zou zeggen. Vergeef hem die uitspraak. Dat was gewoon niet mogelijk. Omdat het lang geduurd heeft vooraleer we Marc Brys konden vastleggen. Pas dan konden we echt aan de slag.”

Jullie gingen voluit voor El Kaabi en Akpom in de spits. Waar ging het mis? Financiële zaken?

“Toch wel. Zeker in het geval van El Kaabi. Last minute bood China 7 miljoen voor zijn transfer. Neen, daar konden wij niet tegen op. Bovendien zou zelfs Anderlecht zijn loon niet hebben kunnen betalen. Akpom is nog niet helemaal van de baan, maar hij wil blijkbaar dolgraag naar een club die in de Europa League aan de slag kan.”

En dus gaat de zoektocht verder…

“We willen niet zomaar een spits. Dan hadden we er al lang twee gehad. We willen iemand die echt een meerwaarde voor STVV kan zijn. Iemand die binnen het DNA past. Ach, we laten ons niet opjagen. De halve wereld is nog op zoek naar een spits.”

Jullie spreken over play-off 1-ambities. Is dat wel haalbaar met het STVV-budget? Hoeveel budget is er, overigens?

“We doen daar geen gedetailleerde uitspraken over. Ik weet ook niet hoeveel budget er nodig is om play-off 1 te halen. (lacht) Kan jij het mij vertellen? Wat ik wel weet is dat DMM.com genoeg middelen ter beschikking stelt om STVV stapsgewijs te laten groeien. Binnen de drie jaar willen we wel degelijk play-off 1 halen.”

Dit seizoen dus nog niet?

“We zullen alleszins beter doen dan vorig seizoen. Daar ga ik van uit.”

Wat vond je zelf van de voorbereiding? Goed?

“Ik sprak deze week nog met Peter Delorge. Die zei dat het de beste voorbereiding was die hij de laatste tien, vijftien jaar gezien had. Dat zegt veel, toch? We hebben geïnvesteerd in een goeie teambuilding, in een stage. We hebben Marc middelen gegeven om zijn groep te smeden.”

Vorige week kwam er een kink in de kabel. Spelers begonnen te klagen over het zware trainingsregime.

“Wie ben ik om daar iets over te zeggen? (lacht) Ik was als speler zelf absoluut geen trainingsbeest. Maar ik was wel zo slim om er niet over te zagen tegen de pers.”

Teixeira en Legear dachten zelfs luidop aan vertrekken. Ook Bezus was ontevreden.

“We zullen zeker beter doen dan vorig seizoen”
Foto: JEFFREY GAENS
“Ik had gisteren nog een goed gesprek met Teixeira op mijn kantoor. Er zijn nieuwe bazen gekomen, nieuwe trainers, nieuwe spelers, de anciens werden wat onzeker door die veranderingen. Maar ik denk dat ze intussen op hun gemak zijn gesteld. Teixeira wil gewoon wat meer zekerheid over zijn toekomst. Bezus heeft me op mijn kantoor dan weer gezworen dat er geen probleem is. Ik begrijp het dus niet goed. We hebben hem trouwens een nieuw voorstel gedaan. Wordt vervolgd. Legear heb ik zelf nog niet gesproken.”

Wie wordt voor jou dé sleutelpion dit seizoen? Welke speler?

“Geen specifieke speler. Wel Marc Brys. Ik heb heel veel vertrouwen in zijn aanpak en visie.”

Hoe willen jullie eindelijk weer meer volk naar Stayen lokken?

“Eerst en vooral door resultaten te boeken. Verder stoorde het me hier in mijn eerste maanden dat je in de stad nauwelijks een geelblauwe vlag ziet. We plannen daar een actie rond. Sint-Truiden moet geel en blauw kleuren in de toekomst. En we zetten ook in op meer beleving. Zaterdag kunnen de supporters genieten van een spelletje Hado (virtuele game, nvdr) in het stadion. Ik heb het zelf een keer gedaan. Fantastisch.”

Allemaal goed en wel, mijnheer Tateishi. Maar willen de STVV-fans niet gewoon een grote naam zien in de spits bij STVV?

“(fel) Wat is een grote naam? Messi? Ik denk helemaal niet dat de fans willen dat we een grote naam halen. Wel dat we een grote naam máken. Dát past bij het DNA van STVV.”

Wat is uw pronostiek voor de match tegen Cercle?

“Daar waag ik me niet aan. Het zal niet simpel zijn. Cercle heeft een groter budget dan STVV, want zij worden gesteund door Monaco. Maar ik heb er vertrouwen in. En de ploeg zal nog groeien. Stap voor stap.”
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door panter »

STVV-fan schreef:“We zullen zeker beter doen dan vorig seizoen”
CEO Takayuki Tateishi acht STVV helemaal klaar voor de competitiestart


Hij lijkt wel een geest die ronddwaalt op Stayen, want je ziet de man nauwelijks, maar CEO Takayuki Tateishi heeft de touwtjes wel degelijk strak in handen bij STVV. “Ik sta niet graag in de belangstelling”, glimlacht de Japanner aan de vooravond van de competitiestart tegen Cercle. “Of we klaar zijn? De ploeg zal nog moeten groeien, maar we zullen beter doen dan vorig seizoen.”
STVV trapt zaterdag af tegen promovendus Cercle.

“Niet simpel”, zo is Takayuki Tateishi op zijn hoede. “Cercle heeft een groter budget dan STVV, want het wordt gesteund door Monaco. Zelf betalen ze nauwelijks een cent aan Japans international Ueda”, beweert Takayuki Tateishi, de man die je nauwelijks ziet in de wandelgangen bij STVV, maar wel degelijk de eindbeslissingen neemt. “Misschien moet STVV op termijn ook die toer op. Ik heb hier en daar contacten met de megaclubs in Europa.”

We spraken Tateishi aan de vooravond van de start in het Truiense Grand Café. De strenge Japanse blik ruimde plaats voor een ontspannen smile, een aimabel gesprek.

Meteen dé hamvraag van dit moment, mijnheer Tateishi. Is STVV klaar?

“Dat zou je aan Marc Brys moeten vragen. Hij heeft de touwtjes stevig in handen. Maar: ja, ik heb er vertrouwen in dat we klaar zijn.”

Hoe ver zijn jullie klaar met transfers? Wie of wat komt er nog bij?

“Er kan nog zoveel gebeuren tot 1 september, daar durf ik nu geen voorspellingen over doen. Het is geweten dat we ons in de spits nog willen versterken. Met één of twee pionnen.”

Jullie zitten ook met een probleem qua flankverdedigers. Buiten Casper De Norre hebben jullie nauwelijks iemand.

“Ik zie daar niet meteen een probleem. Te meer omdat Marc heeft aangegeven dat Botaka hét profiel heeft om de ideale rechtsback te zijn. En we hebben nog een aantal polyvalente jongens zoals Endo en Garcia.”

Tom Van Den Abbeele beweerde twee maanden geleden dat hij de kern wilde klaar hebben op 18 juni. Dat was mooi mis.

“We zullen zeker beter doen dan vorig seizoen”
Foto: JEFFREY GAENS
“Ik wist niet dat Tom dat zou zeggen. Vergeef hem die uitspraak. Dat was gewoon niet mogelijk. Omdat het lang geduurd heeft vooraleer we Marc Brys konden vastleggen. Pas dan konden we echt aan de slag.”

Jullie gingen voluit voor El Kaabi en Akpom in de spits. Waar ging het mis? Financiële zaken?

“Toch wel. Zeker in het geval van El Kaabi. Last minute bood China 7 miljoen voor zijn transfer. Neen, daar konden wij niet tegen op. Bovendien zou zelfs Anderlecht zijn loon niet hebben kunnen betalen. Akpom is nog niet helemaal van de baan, maar hij wil blijkbaar dolgraag naar een club die in de Europa League aan de slag kan.”

En dus gaat de zoektocht verder…

“We willen niet zomaar een spits. Dan hadden we er al lang twee gehad. We willen iemand die echt een meerwaarde voor STVV kan zijn. Iemand die binnen het DNA past. Ach, we laten ons niet opjagen. De halve wereld is nog op zoek naar een spits.”

Jullie spreken over play-off 1-ambities. Is dat wel haalbaar met het STVV-budget? Hoeveel budget is er, overigens?

“We doen daar geen gedetailleerde uitspraken over. Ik weet ook niet hoeveel budget er nodig is om play-off 1 te halen. (lacht) Kan jij het mij vertellen? Wat ik wel weet is dat DMM.com genoeg middelen ter beschikking stelt om STVV stapsgewijs te laten groeien. Binnen de drie jaar willen we wel degelijk play-off 1 halen.”

Dit seizoen dus nog niet?

“We zullen alleszins beter doen dan vorig seizoen. Daar ga ik van uit.”

Wat vond je zelf van de voorbereiding? Goed?

“Ik sprak deze week nog met Peter Delorge. Die zei dat het de beste voorbereiding was die hij de laatste tien, vijftien jaar gezien had. Dat zegt veel, toch? We hebben geïnvesteerd in een goeie teambuilding, in een stage. We hebben Marc middelen gegeven om zijn groep te smeden.”

Vorige week kwam er een kink in de kabel. Spelers begonnen te klagen over het zware trainingsregime.

“Wie ben ik om daar iets over te zeggen? (lacht) Ik was als speler zelf absoluut geen trainingsbeest. Maar ik was wel zo slim om er niet over te zagen tegen de pers.”

Teixeira en Legear dachten zelfs luidop aan vertrekken. Ook Bezus was ontevreden.

“We zullen zeker beter doen dan vorig seizoen”
Foto: JEFFREY GAENS
“Ik had gisteren nog een goed gesprek met Teixeira op mijn kantoor. Er zijn nieuwe bazen gekomen, nieuwe trainers, nieuwe spelers, de anciens werden wat onzeker door die veranderingen. Maar ik denk dat ze intussen op hun gemak zijn gesteld. Teixeira wil gewoon wat meer zekerheid over zijn toekomst. Bezus heeft me op mijn kantoor dan weer gezworen dat er geen probleem is. Ik begrijp het dus niet goed. We hebben hem trouwens een nieuw voorstel gedaan. Wordt vervolgd. Legear heb ik zelf nog niet gesproken.”

Wie wordt voor jou dé sleutelpion dit seizoen? Welke speler?

“Geen specifieke speler. Wel Marc Brys. Ik heb heel veel vertrouwen in zijn aanpak en visie.”

Hoe willen jullie eindelijk weer meer volk naar Stayen lokken?

“Eerst en vooral door resultaten te boeken. Verder stoorde het me hier in mijn eerste maanden dat je in de stad nauwelijks een geelblauwe vlag ziet. We plannen daar een actie rond. Sint-Truiden moet geel en blauw kleuren in de toekomst. En we zetten ook in op meer beleving. Zaterdag kunnen de supporters genieten van een spelletje Hado (virtuele game, nvdr) in het stadion. Ik heb het zelf een keer gedaan. Fantastisch.”

Allemaal goed en wel, mijnheer Tateishi. Maar willen de STVV-fans niet gewoon een grote naam zien in de spits bij STVV?

“(fel) Wat is een grote naam? Messi? Ik denk helemaal niet dat de fans willen dat we een grote naam halen. Wel dat we een grote naam máken. Dát past bij het DNA van STVV.”

Wat is uw pronostiek voor de match tegen Cercle?

“Daar waag ik me niet aan. Het zal niet simpel zijn. Cercle heeft een groter budget dan STVV, want zij worden gesteund door Monaco. Maar ik heb er vertrouwen in. En de ploeg zal nog groeien. Stap voor stap.”
wat zegt die nu "we zullen zien" stap voor stap, 1 vooruit 2 achteruit zijn ook stappen!
Als men de supporter echt terug wil dan had men beter de abonnementhouder ieder 2 vrijkaarten vandaag gegeven!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Ik vind het een relatief goed interview, dat aantoont dat de Jappen WEL weten wat er speelt en dat ze heel goed weten wat ze willen.

Hier kunnen tenminste geen woorden en zinnen uit hun context gerukt worden :lol:

Al die voorbarige kritiek van vooral de gazetten, die de mensen met wisselend succes probeerden te beïnvloeden lijkt vooralsnog prut te zijn.

Opvallend: In dit interview geeft Tateishi aan waar het misliep met El Kaabi en waar het waarschijnlijk gaat mislopen met Akpom.

Als Akpom afspringt gewoon de dikste spits (duurste) uit Japan gaan halen.

Sommigen zullen zeggen: Thelin. Ik weet niet. Ik ben niet voor de volle 100% overtuigd na zijn passage bij Beveren en die gaat een pak kosten, Anderslecht kennende
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

De kern van de zaak is de ongerustheid bij de fans wegnemen. Nooit kwam er zoveel volk kijken als toen we in de jaren 60 topspelers hadden en topspitsen, het jaar dat we promoveerden met een ploeg met overtuiging en 2 topspitsen Agten en Wilmots, het jaar of de jaren met Krohm, De coninck, Vanmarsenille, het trio Vangeel, Mbonabucya, Peireira, de boerenjaren met Chimedza,Cantaluppi en Sidibé.
Wie dat niet inziet dat gevestigde waarden toevoegen aan uw ploeg en of een ploeg smeden, de STVV-natie zekerheid geeft en het vertrouwen van uw achterban geniet.
Mensen haken af als ge uw routiniers laat gaan en niet vervangt. Routiniers behouden en er nog 3 inzetbare bij gaan halen, dan groei je.
Zo heeft veel volk afgehaakt na het vertrek van Edmilson, Dompé en Schoofs.
Stvv met de rug tegen de muur en geen plan.

Nu stelt Tateishi dat hij niet weet welk budget er is en kijkt oogluikend naar godbetert Cercletje met Monaco. Wel ze moesten beschaamd zijn. Met veel bombarie een verdriedubbeling van het budget aankondigen via Höffte en dan blijkt het veel minder te zijn. Met een verdriedubbeling hadden we meer dan Cercletje waar ocharme al jaren hooguit 3500 man komt kijken.

Ik vind dit geen hoopgevend interview, eerder van we zullen wel zien. Die ongerustheid wegnemen kan door te investeren. Investeren kost geld. Uw binden aan een club vind ik gevaarlijk. WIJ gingen dat met Chelsea hebben met Angban en Cuevas. Nadien niks meer van de Chelsea-link gehoord.

Hoelang blijft dat goedgaan met Cercle ?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Er moet niet 1 maar 2 spitsen bijkomen. En dringend !
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: RE: Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door geelblauw »

Jones schreef:Er moet niet 1 maar 2 spitsen bijkomen. En dringend !
Laat antunes, janssens, swers en legear maar vertrekken. Ook dussaut natuurlijk en haal inderdaad 2 goede spitsen. DRINGEND

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: RE: Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

geelblauw schreef:
Jones schreef:Er moet niet 1 maar 2 spitsen bijkomen. En dringend !
Laat antunes, janssens, swers en legear maar vertrekken. Ook dussaut natuurlijk en haal inderdaad 2 goede spitsen. DRINGEND

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
Je vergeet Boli nog
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Sankhon is eindelijk een kanarie! Na alle visumproblemen is hij eindelijk op Stayen geraakt. Zou een goede versterking kunnen zijn. Heeft toch al een palmares opgebouwd en speelde ginder de Champions League.
Hopelijk verloopt zijn aanpassing vlot.

Alleen kun je hem een tijdje kwijt zijn na interlands en dat zou toch een domper kunnen zijn.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Vroeger speelden ze zo'n Brits satirisch feuilleton op TV
Daar komen de schutters
Ik wou dat wij hetzelfde konden zeggen
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

Neeeeeeen
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door geelblauw »

Akpom is geen afgelopen verhaal. Hij zit te wachten op een club die europa league speelt die hem komt halen vóór 9 augustus want dan stopt de transfermarkt in Engeland. Ik denk niet dat hij dan nog een jaar niet wil spelen in Arsenal. Volgens mij is hij geen prioriteit voor die ploeg, anders waren ze hem al gaan halen. Hoe langer het duurt hoe goedkoper hij wordt: aankoopprijs en loon

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Henri is de man »

Koop je nog een (dure) speler die al aangegeven heeft dat hij liever niet naar STVV komt ??
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door moanverke »

geelblauw schreef:Akpom is geen afgelopen verhaal. Hij zit te wachten op een club die europa league speelt die hem komt halen vóór 9 augustus want dan stopt de transfermarkt in Engeland. Ik denk niet dat hij dan nog een jaar niet wil spelen in Arsenal. Volgens mij is hij geen prioriteit voor die ploeg, anders waren ze hem al gaan halen. Hoe langer het duurt hoe goedkoper hij wordt: aankoopprijs en loon

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
Gaat naar PAOK: http://www.goal.com/en/news/arsenals-ak ... wmxtebosgq
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Plaats reactie