Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Jones schreef: Nu stelt Tateishi dat hij niet weet welk budget er is en kijkt oogluikend naar godbetert Cercletje met Monaco. Wel ze moesten beschaamd zijn. Met veel bombarie een verdriedubbeling van het budget aankondigen via Höffte en dan blijkt het veel minder te zijn. Met een verdriedubbeling hadden we meer dan Cercletje waar ocharme al jaren hooguit 3500 man komt kijken.

Ik vind dit geen hoopgevend interview, eerder van we zullen wel zien. Die ongerustheid wegnemen kan door te investeren. Investeren kost geld. Uw binden aan een club vind ik gevaarlijk. WIJ gingen dat met Chelsea hebben met Angban en Cuevas. Nadien niks meer van de Chelsea-link gehoord.

Hoelang blijft dat goedgaan met Cercle ?
Dit vind ik geen correcte interpretatie. Tateishi ontwijkt de vraag naar het beschikbare budget en stelt dat hij "niet weet welk budget er nodig is voor PO1", in de zin van "je kan niet zomaar een plek kopen in PO1 door er 2 of 3 miljoen tegen aan te smijten". Je gaat me niet wijsmaken dat de grote sportieve baas niet zou weten welk budget hij voorhanden heeft. Dat hij geen bedragen in de krant gaat noemen, is maar normaal. Dat doet niemand. Als andere clubs en makelaars geld geroken hebben, schieten de prijzen ineens omhoog.

Ik ben het er wel mee eens dat we niet de Cercle/Monaco-toer moeten opgaan. Dat ze daardoor (goedkoop) spelers kunnen halen/huren die anders nooit bij Cercle zouden belanden (Cardona, Vitinho) is een feit, maar daarom moeten wij nog niet dezelfde toer opgaan. Het was al triestig genoeg toen we al die brol van de beloften van Standard in onze nek gedraaid kregen en de huurlingen van Chelsea bleken ook geen groot succes te zijn. Ik zit echt niet te wachten op een herhaling van dat scenario.


Wat de namen betreft:
- Akpom: spijtig maar helaas. Ik vermoed dat onze Grieken hem mogelijk wel getipt hebben. Soit, maakt niet uit. We konden er ook niet op blijven wachten. Er moet dringend een goed alternatief komen. Je kan wel zeggen dat je niet voor de eerste de beste wil gaan (en maar goed ook), maar je kan ook niet lopen aanmodderen tot eind augustus met enkel Boli in de spits. Dan riskeer je al zo hard achter de feiten aan te lopen, dat je de rest van het seizoen meer achterom dan vooruit moet kijken.
- De Bock: ik zeg niet bij voorbaat neen. Anderzijds denk ik dat je die mogelijk te veel gaat moeten betalen qua loon dan hij eigenlijk waard is. Een goede linksachter is hoe dan ook welkom nu Thallyson en Antunes niet lijken te voldoen.
Overdrijven is een kunst
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Smurf »

Al bij al vond ik het niet zo slecht tegen Cercle. We kwamen inderdaad wat aanvallende kwaliteit tekort. Boli moet die eerste kans altijd afmaken en dan zijn we vertrokken. Bij de buitenspelfase deed hij het helaas wel proper.
1 deftige spits zal er toch sowieso moeten bijkomen en ik denk dat dit ook wel zal gebeuren. Ik vermoed dat we op niet veel meer moeten hopen. het is wel belangrijk om snel te handelen, anders laat je nu (zoals zaterdag) nodeloos punten liggen. Maar overhaasten is ook nutteloos. Geen idee wie ze uit hun hoed gaan toveren.
Ik tover alvast den deze tevoorschijn: Yu Kobayashi

Wat de linksachter betreft: ik vond De Norre bij de beteren. Begon alvast heel overtuigend (in combinatie met De Bruyn). Na een half uur viel De Bruyn evenwel volledig stil en kreeg ook De Norre het wat moeilijker. Maar die gaat toch gewoon blijven staan, denk ik.
En Botaka zal er toch ook enige tijd blijven staan aangezien Brys hem als RB ziet en 'm kapitein gemaakt heeft. Dat is niet voor twee wedstrijden. Vorig seizoen ergerde ik me enorm aan Botaka. Zaterdag heb ik er speciaal op gelet en vond ik 'm behoorlijk. Teixeira en Tomiyashu deden het ook naar behoren, maar het was uiteraard niet zo dat Cercle sterk stond aan te vallen.
Denk niet dat er nog verdedigers gaan bijkomen. Endo, Kotysch, Antunes, Thallyson, Garcia... Dan heb je 9 verdedigers. Kwalitatief valt het allemaal nog af te wachten, maar kwantiteit voldoende toch.

1 deftige spits en misschien een flankaanvaller (als Antwerp geld wil geven voor Legear tenminste). Acolatse viel redelijk in trouwens. Legear was enigszins lachwekkend. Hopelijk is die Sekine iets, want anders gaat er vanop de flanken weer weinig komen.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Geel-Blauw »

Akpom gaat blijkbaar naar PAOK (de club van Kitsiou en Charisis) voor +- 1 miljoen.
Nie zievere, speile!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Geel-Blauw schreef:Akpom gaat blijkbaar naar PAOK (de club van Kitsiou en Charisis) voor +- 1 miljoen.
Nee, zelfde prijs als wij: "although it is understood that Greek giants PAOK have won the race to sign him in a deal worth around £2 million."
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

Smurf schreef:Al bij al vond ik het niet zo slecht tegen Cercle. We kwamen inderdaad wat aanvallende kwaliteit tekort. Boli moet die eerste kans altijd afmaken en dan zijn we vertrokken. Bij de buitenspelfase deed hij het helaas wel proper.
1 deftige spits zal er toch sowieso moeten bijkomen en ik denk dat dit ook wel zal gebeuren. Ik vermoed dat we op niet veel meer moeten hopen. het is wel belangrijk om snel te handelen, anders laat je nu (zoals zaterdag) nodeloos punten liggen. Maar overhaasten is ook nutteloos. Geen idee wie ze uit hun hoed gaan toveren.
Ik tover alvast den deze tevoorschijn: Yu Kobayashi

Wat de linksachter betreft: ik vond De Norre bij de beteren. Begon alvast heel overtuigend (in combinatie met De Bruyn). Na een half uur viel De Bruyn evenwel volledig stil en kreeg ook De Norre het wat moeilijker. Maar die gaat toch gewoon blijven staan, denk ik.
En Botaka zal er toch ook enige tijd blijven staan aangezien Brys hem als RB ziet en 'm kapitein gemaakt heeft. Dat is niet voor twee wedstrijden. Vorig seizoen ergerde ik me enorm aan Botaka. Zaterdag heb ik er speciaal op gelet en vond ik 'm behoorlijk. Teixeira en Tomiyashu deden het ook naar behoren, maar het was uiteraard niet zo dat Cercle sterk stond aan te vallen.
Denk niet dat er nog verdedigers gaan bijkomen. Endo, Kotysch, Antunes, Thallyson, Garcia... Dan heb je 9 verdedigers. Kwalitatief valt het allemaal nog af te wachten, maar kwantiteit voldoende toch.

1 deftige spits en misschien een flankaanvaller (als Antwerp geld wil geven voor Legear tenminste). Acolatse viel redelijk in trouwens. Legear was enigszins lachwekkend. Hopelijk is die Sekine iets, want anders gaat er vanop de flanken weer weinig komen.
Ik ben (tot nog toe en aan de hand van wat ik zaterdagavond gezien heb) nog altijd van mening dat we over de ganse lijn een gebrek aan voetballende kwaliteit hebben. Waar ik wel heel zeker van ben is dat er wel meer uit deze groep te halen is. Maar dan moet je die spelers een herkenbaar systeem meegeven. Opdrachten waarvan je van elke speler individueel weet dat hij ze aankan en een systeem waarin de spelers geloven dat het werkt en punten zal opleveren.Dit hadden we vorig seizoen NIET en tot op vandaag nog ALTIJD NIET. Dat is heel spijtig. Als je RSCA op dit moment ziet spelen zal je ook merken dat er (nog) geen systeem in zit. Maar die hebben dan spelers die individueel meer talent hebben en op deze manier punten kunnen sprokkelen .Dat hebben wij niet en daarom is een goed systeem super belangrijk voor dit STVV. DIT is de verantwoordelijkheid van de trainer en het is net dat, dat een trainer een goeie trainer maakt. En neen, een goeie spits alleen gaat dat probleem niet oplossen. Je kan wel op een spits botsen die bulkt van het individuele talent en op eigen kracht kansen voor zichzelf kan creëren waardoor je hier en daar punten zal sprokkelen. Maar een gans seizoen daarop teren gaat niet. Laat staan dat je zo'n spits al vind en hij nog betaalbaar is ook nog.

Ik weet dat het voorbarig is en dat er nog enkele nieuwelingen in de ploeg gaan komen. Ik ben dan toch nog hoopvol dat het toch gaat draaien met een 4-tal nieuwe spelers. Ik hoop het echt waar!! In het andere geval is dit STVV alweer Russische roulette aan het spelen. Indien dit mis loopt kan men meer dan ooit zeggen dat de beleidsmensen kapitale fouten hebben gemaakt. Ik weet dat ik ooit ergens gezegd heb dat Japanners een eervol volkje is en dat is ook zo. Maar ook eervolle mensen maken desastreuze fouten en na wat ik afgelopen zaterdag gezien heb vrees ik dat de kapitale fout die ze aan het maken zijn de onderschatting van het niveau van onze competitie is. Het is dat of ze verwachten dat Brys van deze groep een goed geoliede machine kan maken de nooit in de problemen zal geraken. Ook dit is een grote gok, want zoals ik eerder zei zou Brys - als hij dit kan bewerkstelligen - dan bewijzen dat hij een trainer buiten categorie is. Eén naam die me nu spontaan te binnen valt en die van een bende voetballers een goed spelende ploeg kan maken is Frank Vercauteren. Maar ja, die loopt hier niet rond.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Je zag wel dat er grinta was, de wil om er iets van te maken.

Het leek soms echter op een bende ongeleide projectielen.

Zoals Lindo aangeeft, Brys moet hier nu een systeem in smeden.

Wat er bij moet komen?

Duidelijk een spits of twee.

Als je met Ceballos en Acolatse speelt zit je met 2 spelers die naar binnen komen, dan heb je een spits nodig die de diepte durft op te zoeken zodat uw flankspelers die bal kunnen doorsteken. Als Nazon dat kan, goed zo!

Maar wat je nu ECHT mist op dit moment is een targetspits. Een grotere spits waar je de bal kan naar pompen als het moet en die gevaarlijk is met de kop.

Thelin is een optie, maar die ga je echt niet voor 2 miljoen kunnen gaan halen, hoe spijtig sommigen het vinden en meer dan 2 miljoen geven, ik weet het toch niet hoor voor die speler....
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Ceballos groeit hopelijk naar zijn beste vorm toe, want wat hij tegen Cercle liet zien was toch iets te teleurstellend. Ik stoor me trouwens aan de woorden van Brys richting Cercle. Ik vond hen niet zo irritant voetballen, buiten op het einde van de wedstrijd misschien. De man had meer kritiek op zijn eigen spelers mogen hebben. Acolatse is goed ingevallen en hij zorgde voor meer tempo. Die De Bruyn, of hij echt kwaliteiten heeft voor 1A is moeilijk te voorspellen, maar in mijn ogen is het geen flankspeler. Is meer iemand om centraal te spelen. Dat hadden ze in de oefenmatchen moeten uittesten.

Je hebt eigenlijk 3 spitsen die diep zouden kunnen spelen. Boli heeft te weinig vertrouwen, loopt alleen maar te mekkeren en is vaak geblesseerd. Nazon is moelijk in te schatten op dit niveau, maar is ook al enorm blessuregevoelig. Sinds zijn komst deed hij bijna niet mee, ook niet in oefenmatchen door zijn blessuregevoeligheid en zeggen dat ze die ineens een contract van 3 seizoenen voorgeschoteld. 1 seizoen met optie was beter geweest. En dan heb je nog Wolke Janssens, teruggekeerd van Lierse waar hij 1 keer scoorde (heb ik ergens gelezen) in 1B.
Twee nieuwe spitsen dringen zich op en de eerste laat best niet meer te lang op zich wachten! De beste spits van de Japanse competitie moet toch haalbaar zijn voor die mannen, als ze al zo diep wilden gaan om een spits te halen.

Gelukkig zijn er een paar spelers die wat polyvalent zijn, zoals naar verluidt die Endo. Hopelijk kan hij zich aanpassen en is het een meevaller. Die aanpassing aan het niveau, manier van voetballen en de leefomstandigheden in België is ook niet te onderschatten.

Stef Wijnants is alleszins niet enthousiast over het transferbeleid.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:Je zag wel dat er grinta was, de wil om er iets van te maken.

Het leek soms echter op een bende ongeleide projectielen.

Zoals Lindo aangeeft, Brys moet hier nu een systeem in smeden.

Wat er bij moet komen?

Duidelijk een spits of twee.

Als je met Ceballos en Acolatse speelt zit je met 2 spelers die naar binnen komen, dan heb je een spits nodig die de diepte durft op te zoeken zodat uw flankspelers die bal kunnen doorsteken. Als Nazon dat kan, goed zo!

Maar wat je nu ECHT mist op dit moment is een targetspits. Een grotere spits waar je de bal kan naar pompen als het moet en die gevaarlijk is met de kop.

Thelin is een optie, maar die ga je echt niet voor 2 miljoen kunnen gaan halen, hoe spijtig sommigen het vinden en meer dan 2 miljoen geven, ik weet het toch niet hoor voor die speler....
Het is de 1e match van het seizoen, ge speelt thuis tegen een club die ge kunt kloppen, in een seizoen waarin ge beter wat supporters terug kunt halen ..

"ER WAS GRINTA EN DE WIL OM ER IETS VAN TE MAKEN"

Het zou er g*******e nog aan moeten mankeren!
Moeten we nu ook al dankbaar zijn omdat, de goed betaalde profs, een goede instelling hadden?

Niet persoonlijk op u, las het hier gewoon meerdere keren..
Inzet was ok, de rest was slecht.
Met inzet alleen kom je et niet, zoals jezelf aangeeft
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door AirMontella »

Ik ga de wind van voren krijgen....

Maar aangezien Van Damme zich onmogelijk aan het maken is onder Bölöni, zie ik daar nog wel een buitenkans om onze linksachterpositie te versterken. Van mij mag dat zelfs in ruil met Legear.

Woon in de buurt (Sint-Lambrechts Herk) en brengt toch een beetje extra gezonde sportieve agressie en ervaring in de ploeg.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

AirMontella schreef:Ik ga de wind van voren krijgen....

Maar aangezien Van Damme zich onmogelijk aan het maken is onder Bölöni, zie ik daar nog wel een buitenkans om onze linksachterpositie te versterken. Van mij mag dat zelfs in ruil met Legear.

Woon in de buurt (Sint-Lambrechts Herk) en brengt toch een beetje extra gezonde sportieve agressie en ervaring in de ploeg.
Reken daar niet op.
Japanners voeren een beleid van jongeren.
Vandamme is 67.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door metser »

Volledig akkoord montelleke ! Brengt zeker de nodige grinta in de ploeg en is kopbalsterk zowel aanvallend als verdedigend ! Bovendien een kerel met de Limburgse mentaliteit wat het publiek ook raakt. :blauw: :geel:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

Positivo schreef:
AirMontella schreef:Ik ga de wind van voren krijgen....

Maar aangezien Van Damme zich onmogelijk aan het maken is onder Bölöni, zie ik daar nog wel een buitenkans om onze linksachterpositie te versterken. Van mij mag dat zelfs in ruil met Legear.

Woon in de buurt (Sint-Lambrechts Herk) en brengt toch een beetje extra gezonde sportieve agressie en ervaring in de ploeg.
Reken daar niet op.
Japanners voeren een beleid van jongeren.
Vandamme is 67.
Legear is ook geen jong, dartel veulen meer :D :D :D ... als we die twee kunnen omruilen, voor mij perfect! :clap:
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

Ik ben geen fan van Van Damme, vergane glorie. Maar minder vergaan dan Legear. Dus als ze in 't stad zo vriendelijk willen zijn om een goede deal te maken, zou ik niet op voorhand weigerachtig staan over die transfer.
A loyal football fan only supports the shirt...
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door kenniksvanvoetbal »

STVV-fan schreef:Je zag wel dat er grinta was, de wil om er iets van te maken.

Het leek soms echter op een bende ongeleide projectielen.

Zoals Lindo aangeeft, Brys moet hier nu een systeem in smeden.

Wat er bij moet komen?

Duidelijk een spits of twee.

Als je met Ceballos en Acolatse speelt zit je met 2 spelers die naar binnen komen, dan heb je een spits nodig die de diepte durft op te zoeken zodat uw flankspelers die bal kunnen doorsteken. Als Nazon dat kan, goed zo!

Maar wat je nu ECHT mist op dit moment is een targetspits. Een grotere spits waar je de bal kan naar pompen als het moet en die gevaarlijk is met de kop.

Thelin is een optie, maar die ga je echt niet voor 2 miljoen kunnen gaan halen, hoe spijtig sommigen het vinden en meer dan 2 miljoen geven, ik weet het toch niet hoor voor die speler....

Boli is sterk met het hoofd !maar je speelt met flankspelers die naar binnen trekken en alles dichtlopen ! Bovendien had ik de indruk dat vanachteruit
weinig opbouwend over links werd gevoetbald.Precies een gebrek aan vertrouwen in De Bruyn en De Norre. Maar ja, de Bruyn trekt naar binnen en De Norre staat tegen zijn voet te spelen daar dus speelt meestal achteruit of lateraal. Al bij al .....Boli heeft drie kansen gehad ............. 1ste erover,
tweede afgewerkt maar buitenspel, en eigenlijk een strafschop niet gehad.Als je slecht speelt valt dan ook altijd de tweede bal verkeerd en zit er een been tussen..................
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door geelblauw »

Hoe moeilijk moet het zijn? Lokeren snoept een spits af van club brugge en wij.... blijven wachten. Traint het vriendje van sankhon nog mee?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
Plaats reactie