Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door geelblauw »

Ik blijf positief maar het moet wel vooruit.gaan

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Antismurf »

Sowieso dus nog max. 1 inkomende transfer (spits). De backs die er zijn, zullen het moeten doen. Genk zal een serieuze test worden :geelblauw:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6728
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Zonde van Abrahams. Ik kan het maar niet begrijpen dat we zo'n talent weggooien. :(
Hopelijk wordt het in zijn geval slechts een uitleenbeurt en komt zijn talent elders opnieuw bovendrijven, want hier krijgt hij vooralsnog toch geen enkele kans meer en dat terwijl we in de aanval op dit moment slechts Boli hebben die met de bal vecht en Wolke die vorig jaar niks gepresteerd heeft bij Lierse. Blijft onbegrijpelijk. De snelle Abrahams op de counter is misschien wel onze beste (enige) optie om Genk zondag pijn te doen.
Overdrijven is een kunst
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Bartman »

Ik begin bij Abrahams stilaan een Caratta gevoel te krijgen ... destijds werd er door het hele forum met onbegrip gereageerd op het gebrek aan speelkansen dat deze speler kreeg. Enkele jaren later, toen hij speelkansen kreeg bij oa Bocholt en Sporting Hasselt, werd duidelijk waarom. Het was om te grinsen ...

Niet gezegd dat het met Abrahams ook zo zal vergaan, maar ik durf er toch vanuit gaan dat indien meerdere opeenvolgende trainers niet voor deze speler kiezen ze hiervoor toch hun redenen hebben. Zij zien de speler elke dag op training en kunnen veel beter dan ons inschatten wat de kwaliteiten van de speler zijn en wat hij de ploeg kan bijbrengen. Als Brys zegt dat hij mag gaan ben ik geneigd om te denken dat hij ofwel te kort komt ofwel niet over de juiste mentaliteit beschikt.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Stan »

Bartman schreef:Ik begin bij Abrahams stilaan een Caratta gevoel te krijgen ... destijds werd er door het hele forum met onbegrip gereageerd op het gebrek aan speelkansen dat deze speler kreeg. Enkele jaren later, toen hij speelkansen kreeg bij oa Bocholt en Sporting Hasselt, werd duidelijk waarom. Het was om te grinsen ...

Niet gezegd dat het met Abrahams ook zo zal vergaan, maar ik durf er toch vanuit gaan dat indien meerdere opeenvolgende trainers niet voor deze speler kiezen ze hiervoor toch hun redenen hebben. Zij zien de speler elke dag op training en kunnen veel beter dan ons inschatten wat de kwaliteiten van de speler zijn en wat hij de ploeg kan bijbrengen. Als Brys zegt dat hij mag gaan ben ik geneigd om te denken dat hij ofwel te kort komt ofwel niet over de juiste mentaliteit beschikt.
Mourinho kon ook De Bruyne niet gebruiken ... Als Mourinho zegt ...
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Bartman »

Stan schreef:
Bartman schreef:Ik begin bij Abrahams stilaan een Caratta gevoel te krijgen ... destijds werd er door het hele forum met onbegrip gereageerd op het gebrek aan speelkansen dat deze speler kreeg. Enkele jaren later, toen hij speelkansen kreeg bij oa Bocholt en Sporting Hasselt, werd duidelijk waarom. Het was om te grinsen ...

Niet gezegd dat het met Abrahams ook zo zal vergaan, maar ik durf er toch vanuit gaan dat indien meerdere opeenvolgende trainers niet voor deze speler kiezen ze hiervoor toch hun redenen hebben. Zij zien de speler elke dag op training en kunnen veel beter dan ons inschatten wat de kwaliteiten van de speler zijn en wat hij de ploeg kan bijbrengen. Als Brys zegt dat hij mag gaan ben ik geneigd om te denken dat hij ofwel te kort komt ofwel niet over de juiste mentaliteit beschikt.
Mourinho kon ook De Bruyne niet gebruiken ... Als Mourinho zegt ...
Voor mij een groot verschil : in het geval Mourinho gaat het om 1 trainer ! Een trainer kan het niet hebben voor een speler, het kan niet klikken enz ... Maar als het de ene trainer na de andere is kan je moeilijk zeggen dat het alleen aan de trainer ligt.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6728
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Hoewel ik de vergelijking best snap, zie ik toch ook wel een zeker verschil. Ik denk dat Caratta vooral populair was bij de fans als lokale (Hasselt), vlotte jongen, terwijl Abrahams dat vooral is o.w.v. hetgeen hij onder Leko in PO2 toonde en we zelf met eigen ogen hebben kunnen zien: snel, technisch vaardig en daardoor een gevaar voor de tegenstander. Het blijft natuurlijk PO2, maar het is gewoon opmerkelijk dat hij sindsdien geen enkele kans meer krijgt, terwijl hij ze bij de beloften wel vlotjes binnenlegt en onze eerste ploeg nu al 1 seizoen + 1 match kampt met een schrijnend gebrek aan scorend vermogen. Een garantie op succes is Abrahams allerminst, maar heil verwachten van Boli en Janssens is dat zo mogelijk nog minder.

(een mentaliteitsprobleem zou me eerlijk gezegd verbazen, dat hoor je dan meestal wel in de wandelgangen)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef:Hoewel ik de vergelijking best snap, zie ik toch ook wel een zeker verschil. Ik denk dat Caratta vooral populair was bij de fans als lokale (Hasselt), vlotte jongen, terwijl Abrahams dat vooral is o.w.v. hetgeen hij onder Leko in PO2 toonde en we zelf met eigen ogen hebben kunnen zien: snel, technisch vaardig en daardoor een gevaar voor de tegenstander. Het blijft natuurlijk PO2, maar het is gewoon opmerkelijk dat hij sindsdien geen enkele kans meer krijgt, terwijl hij ze bij de beloften wel vlotjes binnenlegt en onze eerste ploeg nu al 1 seizoen + 1 match kampt met een schrijnend gebrek aan scorend vermogen. Een garantie op succes is Abrahams allerminst, maar heil verwachten van Boli en Janssens is dat zo mogelijk nog minder.

(een mentaliteitsprobleem zou me eerlijk gezegd verbazen, dat hoor je dan meestal wel in de wandelgangen)
Inderdaad, Jacques. Ik hoorde indertijd persoonlijk van iemand die voor de club werkte dat Abrahams een groot talent was en een voorbeeldige voetballer die hard werkte en ver zou raken. Die persoon vreesde zelfs -ik spreek van de tijd onder Leko- dat indien hij niet meer speelminuten ing krijgen, dat hij dan snel weg zou zijn naar een andere 1A ploeg.

Sindsdien heb ik niets meer vernomen over Abrahams en die persoon werkt ook niet meer op Stayen. Wat is er gebeurd? Geen idee! Vooruitgang gestagneerd? Mentaliteit verslechterd? Contractperikelen? Conflict met zijn manager?
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

tesneusdoek schreef:
Jacques schreef:Hoewel ik de vergelijking best snap, zie ik toch ook wel een zeker verschil. Ik denk dat Caratta vooral populair was bij de fans als lokale (Hasselt), vlotte jongen, terwijl Abrahams dat vooral is o.w.v. hetgeen hij onder Leko in PO2 toonde en we zelf met eigen ogen hebben kunnen zien: snel, technisch vaardig en daardoor een gevaar voor de tegenstander. Het blijft natuurlijk PO2, maar het is gewoon opmerkelijk dat hij sindsdien geen enkele kans meer krijgt, terwijl hij ze bij de beloften wel vlotjes binnenlegt en onze eerste ploeg nu al 1 seizoen + 1 match kampt met een schrijnend gebrek aan scorend vermogen. Een garantie op succes is Abrahams allerminst, maar heil verwachten van Boli en Janssens is dat zo mogelijk nog minder.

(een mentaliteitsprobleem zou me eerlijk gezegd verbazen, dat hoor je dan meestal wel in de wandelgangen)
Inderdaad, Jacques. Ik hoorde indertijd persoonlijk van iemand die voor de club werkte dat Abrahams een groot talent was en een voorbeeldige voetballer die hard werkte en ver zou raken. Die persoon vreesde zelfs -ik spreek van de tijd onder Leko- dat indien hij niet meer speelminuten ging krijgen, dat hij dan snel weg zou zijn naar een andere 1A ploeg.

Sindsdien heb ik niets meer vernomen over Abrahams en die persoon werkt ook niet meer op Stayen. Wat is er gebeurd? Geen idee! Vooruitgang gestagneerd? Mentaliteit verslechterd? Contractperikelen? Conflict met zijn manager?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4172
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Ik denk dat abrahams qua gestalte, type speler en zelfs nationaliteit wel wat te vergelijken valt met een speler die hier een tiental jaren terug in belgie rondliep, nl een zekere Boy-boy Mosia. (jaar of twee terug jammerlijk overleden).
Technisch zeer goede speler, explosief, snelheid,... hij had het allemaal behalve gestalte.
Was ook eerder een 9,5 of 10 qua positie, maar ondanks zijn snelheid en technische bagage was het geen succes op de flank.
Kwam over van Chelsea (werd dr westerlo zels boven boussouffa verkozen dacht ik), maar kon het bij westerlo ook niet waarmaken in eerste klasse, kreeg geen kansen in het eerste team nochthans liet hij steeds een goede indruk bij de beloften en in vriendschappelijke matchen.
Werd het seizoen erna uitgeleend aan OHL (met Brepoels als trainer), waar hij zich onmiddelijk ontpopte als een smaakmaker.
Mr vanuit eerste klasse bleef de interesse uit en hij keerde terug nr zuid-afrika.
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Sacruzsa schreef:Tegen eind Augustus zitten we aan plan 'Z' en zal het wel weer niks worden zekers :end:
Zijt toch tenminste blij dat ze al verder kijken, in een andere vijver willen vissen om een betere spits aan te trekken.

Dat het moeilijk is, is heel duidelijk. Ik ben benieuwd wie ze gaan halen.

Waar ik het vliegend schijt van krijg is dat het blijkbaar gemeen gedachtegoed is dat we kwalitatief slechter zijn dan vorig seizoen, vanwege een mindere match tegen Cercle. Om u ziek mee te lachen.
Buiten de huurlingen is er vooralsnog geen speler vertrokken die vorig seizoen matchen heeft gespeeld.

Van de huurlingen die vertrokken zijn geloof ik dat we blij waren van het merendeel af te zijn.
De enige huurlingen die hier mochten blijven waren.

Kitsiou: Die is vervangen door de meer polyvalente Endo en zal dan ook zijn kans gaan krijgen op de rechtsback wanneer Brys uiteindelijk inziet dat dat ook niet de oplossing is voor Botaka.

Akpom: Als we 100% eerlijk zijn voor onszelf en 100% consequent blijven, moeten we toegeven dat Akpom ontegenzeggenlijk kwaliteiten heeft, maar ook niet die "wereldspits" is. Heeft, net zoals Pieter Gerkens, zijn statistieken gehaald in de veredelde oefenmatchen van PO II en moet dus vooralsnog ook zo beoordeeld worden. We zijn het er ook allemaal overeen dat Akpom geen 2 mil waard is, maar we gewoon blij waren dat de Jappen dat geld willen investeren.
Daar gaan ze nu geld investeren voor een (in hun ogen) goede spits

Charisis: We kunnen stellen dat Sankhon als vervanger gekomen is, maar we kunnen niet zijn niveau inschatten. We kunnen dus niet stellen dat Charisis afdoende vervangen is.

1 speler van vorig seizoen (een huurling begod) die ( moet vooralsnog blijken) kwalitatief niet vervangen is.

We zijn dus kwalitatief NIET (echt) minder dan vorig seizoen. 1 speler op 11
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door smol »

STVV-fan schreef:
Sacruzsa schreef:Tegen eind Augustus zitten we aan plan 'Z' en zal het wel weer niks worden zekers :end:
Zijt toch tenminste blij dat ze al verder kijken, in een andere vijver willen vissen om een betere spits aan te trekken.

Dat het moeilijk is, is heel duidelijk. Ik ben benieuwd wie ze gaan halen.

Waar ik het vliegend schijt van krijg is dat het blijkbaar gemeen gedachtegoed is dat we kwalitatief slechter zijn dan vorig seizoen, vanwege een mindere match tegen Cercle. Om u ziek mee te lachen.
Buiten de huurlingen is er vooralsnog geen speler vertrokken die vorig seizoen matchen heeft gespeeld.

Van de huurlingen die vertrokken zijn geloof ik dat we blij waren van het merendeel af te zijn.
De enige huurlingen die hier mochten blijven waren.

Kitsiou: Die is vervangen door de meer polyvalente Endo en zal dan ook zijn kans gaan krijgen op de rechtsback wanneer Brys uiteindelijk inziet dat dat ook niet de oplossing is voor Botaka.

Akpom: Als we 100% eerlijk zijn voor onszelf en 100% consequent blijven, moeten we toegeven dat Akpom ontegenzeggenlijk kwaliteiten heeft, maar ook niet die "wereldspits" is. Heeft, net zoals Pieter Gerkens, zijn statistieken gehaald in de veredelde oefenmatchen van PO II en moet dus vooralsnog ook zo beoordeeld worden. We zijn het er ook allemaal overeen dat Akpom geen 2 mil waard is, maar we gewoon blij waren dat de Jappen dat geld willen investeren.
Daar gaan ze nu geld investeren voor een (in hun ogen) goede spits

Charisis: We kunnen stellen dat Sankhon als vervanger gekomen is, maar we kunnen niet zijn niveau inschatten. We kunnen dus niet stellen dat Charisis afdoende vervangen is.

1 speler van vorig seizoen (een huurling begod) die ( moet vooralsnog blijken) kwalitatief niet vervangen is.

We zijn dus kwalitatief NIET (echt) minder dan vorig seizoen. 1 speler op 11
De goede start van vorig seizoen heeft veel invloed gehad vorig jaar.
Dit seizoen lijken we op een slechte start af te stevenen.
Bij verlies in Genk moet er gewonnen worden tegen Lokeren zoniet vecht je een gans seizoen tegen de degradatie.

Trouwens net de cijfers van de verkoop gezien van de abo verkoop bij alle profclubs. Veel blijven er niet achter ons. Kortrijk, Lokeren en consoorten verkopen er meer als ons ... een duidelijk signal denk ik van de voetballiefhebbers !!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

smol schreef:
STVV-fan schreef:
Sacruzsa schreef:Tegen eind Augustus zitten we aan plan 'Z' en zal het wel weer niks worden zekers :end:
Zijt toch tenminste blij dat ze al verder kijken, in een andere vijver willen vissen om een betere spits aan te trekken.

Dat het moeilijk is, is heel duidelijk. Ik ben benieuwd wie ze gaan halen.

Waar ik het vliegend schijt van krijg is dat het blijkbaar gemeen gedachtegoed is dat we kwalitatief slechter zijn dan vorig seizoen, vanwege een mindere match tegen Cercle. Om u ziek mee te lachen.
Buiten de huurlingen is er vooralsnog geen speler vertrokken die vorig seizoen matchen heeft gespeeld.

Van de huurlingen die vertrokken zijn geloof ik dat we blij waren van het merendeel af te zijn.
De enige huurlingen die hier mochten blijven waren.

Kitsiou: Die is vervangen door de meer polyvalente Endo en zal dan ook zijn kans gaan krijgen op de rechtsback wanneer Brys uiteindelijk inziet dat dat ook niet de oplossing is voor Botaka.

Akpom: Als we 100% eerlijk zijn voor onszelf en 100% consequent blijven, moeten we toegeven dat Akpom ontegenzeggenlijk kwaliteiten heeft, maar ook niet die "wereldspits" is. Heeft, net zoals Pieter Gerkens, zijn statistieken gehaald in de veredelde oefenmatchen van PO II en moet dus vooralsnog ook zo beoordeeld worden. We zijn het er ook allemaal overeen dat Akpom geen 2 mil waard is, maar we gewoon blij waren dat de Jappen dat geld willen investeren.
Daar gaan ze nu geld investeren voor een (in hun ogen) goede spits

Charisis: We kunnen stellen dat Sankhon als vervanger gekomen is, maar we kunnen niet zijn niveau inschatten. We kunnen dus niet stellen dat Charisis afdoende vervangen is.

1 speler van vorig seizoen (een huurling begod) die ( moet vooralsnog blijken) kwalitatief niet vervangen is.

We zijn dus kwalitatief NIET (echt) minder dan vorig seizoen. 1 speler op 11
De goede start van vorig seizoen heeft veel invloed gehad vorig jaar.
Dit seizoen lijken we op een slechte start af te stevenen.
Bij verlies in Genk moet er gewonnen worden tegen Lokeren zoniet vecht je een gans seizoen tegen de degradatie.

Trouwens net de cijfers van de verkoop gezien van de abo verkoop bij alle profclubs. Veel blijven er niet achter ons. Kortrijk, Lokeren en consoorten verkopen er meer als ons ... een duidelijk signal denk ik van de voetballiefhebbers !!
Ter info (volgens het Nieuwsblad):
Club Brugge 23.940
Standard 23.410
Anderlecht 20.000
AA Gent 17.000
Racing Genk 15.000
Antwerp 12.750
KV Mechelen 10.000
Zulte Waregem 6.000
Beerschot Wilrijk 5.700
Charleroi 5.700
Cercle Brugge 4.900
KV Oostende 4.300
KV Kortrijk 3.907
Lokeren 3.504
OH Leuven 3.500
STVV 3.400
Waasland-Beveren 2.741
Moeskroen 1.945
Westerlo 1.896
Lommel 950
Roeselare 650
Eupen 600
Tubeke 500
Union 500
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door FANFOREVER »

STVV-fan schreef:
Sacruzsa schreef:Tegen eind Augustus zitten we aan plan 'Z' en zal het wel weer niks worden zekers :end:
Zijt toch tenminste blij dat ze al verder kijken, in een andere vijver willen vissen om een betere spits aan te trekken.

Dat het moeilijk is, is heel duidelijk. Ik ben benieuwd wie ze gaan halen.

Waar ik het vliegend schijt van krijg is dat het blijkbaar gemeen gedachtegoed is dat we kwalitatief slechter zijn dan vorig seizoen, vanwege een mindere match tegen Cercle. Om u ziek mee te lachen.
Buiten de huurlingen is er vooralsnog geen speler vertrokken die vorig seizoen matchen heeft gespeeld.

Van de huurlingen die vertrokken zijn geloof ik dat we blij waren van het merendeel af te zijn.
De enige huurlingen die hier mochten blijven waren.

Kitsiou: Die is vervangen door de meer polyvalente Endo en zal dan ook zijn kans gaan krijgen op de rechtsback wanneer Brys uiteindelijk inziet dat dat ook niet de oplossing is voor Botaka.

Akpom: Als we 100% eerlijk zijn voor onszelf en 100% consequent blijven, moeten we toegeven dat Akpom ontegenzeggenlijk kwaliteiten heeft, maar ook niet die "wereldspits" is. Heeft, net zoals Pieter Gerkens, zijn statistieken gehaald in de veredelde oefenmatchen van PO II en moet dus vooralsnog ook zo beoordeeld worden. We zijn het er ook allemaal overeen dat Akpom geen 2 mil waard is, maar we gewoon blij waren dat de Jappen dat geld willen investeren.
Daar gaan ze nu geld investeren voor een (in hun ogen) goede spits

Charisis: We kunnen stellen dat Sankhon als vervanger gekomen is, maar we kunnen niet zijn niveau inschatten. We kunnen dus niet stellen dat Charisis afdoende vervangen is.

1 speler van vorig seizoen (een huurling begod) die ( moet vooralsnog blijken) kwalitatief niet vervangen is.

We zijn dus kwalitatief NIET (echt) minder dan vorig seizoen. 1 speler op 11
We zijn ook niet verbeterd, dat is gewoon een feit. Breys selecteert slecht 1 van de nieuwkomers ???
Er staat ons een moeilijk seizoen te wachten. Ik nu VT
:stvv:
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tweety »

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a1be8a0b/

Ik zie vooral bij de grote clubs toch een aantal spelers aan de poort staan die voor ons interessant kunnen zijn.

Enkel een goede spits erbij zal voor ons onvoldoende zijn, vrees ik.
Plaats reactie