Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door miel »

STVV-fan schreef:Ik ga hier toch zeeeeeeeeeeeeeer voorzichtig zeggen dat VDAB bij deze toch wel verdomd zeker mag zijn van zijn zaak.

Flopt deze transfer (en de mensen weten nu dat ongeveer 2 miljoen werd gegeven aan die speler), dan zal de Tiense (weliswaar niet zo dik) bezaaid liggen met kapotgeknipte abonnementen.
Vertel jij mij eens welke spits u zou zijn gaan halen voor veel minder
Nu heb je de kans om een vergelijk te vormen om verdomd zeker te zijn van je zaak
Vergeet daarbij niet dat er ook nog een loon moet betaald worden .
Elke transfer houd een risico in , of dacht je dat die Marokaan of Akpom dat niet zouden zijn .
Noem jij mij nu maar eens enkele risicoloze en valabele spitsen onder de 2 miljoen die zeker niet zullen floppen :onfire:
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Ik heb net z'n instagram eens gecheckt: buyakaturay.19
Daar staan wel een paar mooie goaltjes op van hem, waar je wel kan zien dat hij iets kan. Maar dat kan je ook zeggen als je die van Nazon bekijkt. En al zeker als je een filmpje zou maken van Boli. Dus veel zegt dat niet.

Wat me vooral bijgebleven is van z'n profiel op instagram heeft niks met voetbal te maken. Hij is blijkbaar net papa geworden... en hij maakt dat wereldkundig door een foto te posten van , ik veronderstel, zijn zweedse vrouw. Op die foto geeft ze borstvoeding aan de kleine baby... Redelijk open en bloot, nietsverhullend. :grappig: :grappig: :grappig:
SPECIAAL... :D
Ik dacht dat zo'n fotos niet toegestaan waren op facebook en instagram. :lol:
Moesten de mannen hier in Belgie zo een foto posten van hun vrouw zou er meteen een echtscheiding aangevraagd worden denk ik. :lol: :lol:

Hij neemt ook uitgebreid afscheid van z'n club en lijkt inderdaad op weg naar hier.
Lijkt me eerder een spits voor in een 2-spitsensysteem. Hij lijkt me ook op z'n best als er ruimte ligt, in de omschakeling. Lijkt me redelijk snel, heeft een passeerbeweging. Maar dat is allemaal moeilijk in te schatten natuurlijk op die weinige beelden.
Wie weet kan hij ook vanaf de flank spelen. Heeft daar wel het profiel voor lijkt me.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

miel schreef:
STVV-fan schreef:Ik ga hier toch zeeeeeeeeeeeeeer voorzichtig zeggen dat VDAB bij deze toch wel verdomd zeker mag zijn van zijn zaak.

Flopt deze transfer (en de mensen weten nu dat ongeveer 2 miljoen werd gegeven aan die speler), dan zal de Tiense (weliswaar niet zo dik) bezaaid liggen met kapotgeknipte abonnementen.
Vertel jij mij eens welke spits u zou zijn gaan halen voor veel minder
Nu heb je de kans om een vergelijk te vormen om verdomd zeker te zijn van je zaak
Vergeet daarbij niet dat er ook nog een loon moet betaald worden .
Elke transfer houd een risico in , of dacht je dat die Marokaan of Akpom dat niet zouden zijn .
Noem jij mij nu maar eens enkele risicoloze en valabele spitsen onder de 2 miljoen die zeker niet zullen floppen :onfire:
Just ! En die dan ook nog WILLEN komen ....
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

Ik dacht ergens van iemand gelezen te hebben dat we eigenlijk een schaduwspits nodig hebben. Ik kan die persoon alleen maar voor 200% gelijk geven. Dat is volgens mij ook zo. Ik vermoed dat Boli met zo iemand naast hem ook ineens een pak beter zou renderen. Maar dan moet je wel met 2 spitsen willen en durven spelen. Nog meer zelfs. Volgens mij hebben we iemand in onze rangen die dat profiel heeft. Kurt Abrahams kan dat volgens mij perfect invullen. Ik zou niks liever willen dat Brys eens met deze twee vooraan een paar wedstrijden probeert. Al is het maar om mijn gelijk/ongelijk te bewijzen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Waarom ik dat zeg Miel, is omdat die kerel slechts een marktwaarde heeft van 400k.

Als je als club dan ongeveer zijn marktwaarde keer 4 betaald voor zo'n speler, dan is het er beter boenk op.

Aan de andere kant vertrouw ik Tateishi genoeg dat hij VDAB niet zomaar 2 miljoen gata laten spenderen.

Turay kan "statistieken" voorleggen. Als je 9 keer scoort in 13 matchen bij een ploeg waar het vierkant draait, dan kan ne wel iets.

We kunnen daarbij nog geen volledige uitspraak doen over het al dan niet aanwezig zijn, dan wel ontbreken van kwaliteit.

Nazon, Sekine, Sankhon, Endo tot op belaalde hoogte, Turay,.... We moeten ze aan het werk zien om te weten wat ze kunnen in de competitie
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:Waarom ik dat zeg Miel, is omdat die kerel slechts een marktwaarde heeft van 400k.
400k is zo relatief. Op wat baseer je deze uitspraak? Toch niet enkel op basis van Tranfermarket, mag ik hopen?
A loyal football fan only supports the shirt...
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Henri is de man »

Das waar, maar toch:

El Kaabi : 1.75 M€
Akpom: 1.25M€

Buya Turay: 400.000 €

Om er dan 1.9M€ voor te betalen...
Ik hoop dat ze inderdaad zeker zijn van hun zaak en dat dit geen zogenaamde "video" of "youtube" aankoop is...
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Dreke schreef:
STVV-fan schreef:Waarom ik dat zeg Miel, is omdat die kerel slechts een marktwaarde heeft van 400k.
400k is zo relatief. Op wat baseer je deze uitspraak? Toch niet enkel op basis van Tranfermarket, mag ik hopen?
Ik heb gelezen dat zijn huidige club in maart 2018 400k betaalde om hem over te nemen.
Dan is het logisch dat zn marktwaarde gestegen is indien hij sindsdien goed presteerde.
Je gaat ook nooit 1.9 miljoen kunnen vangen als er geen interesse is van andere ploegen voor een vergelijkbare prijs veronderstel ik.

"Mohamed Buya Turay speelt in de Zweedse Allsvenskan. De 23-jarige centrumspits uit Sierra Leone (1m79) trok in maart 2018 van AFC Eskilstuna naar Dalkurd. Daar hoorde een transfersom van 400.000 euro bij. Buya Turay doet het prima, met negen goals in dertien competitiematchen."
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

STimVV schreef:
Ik heb gelezen dat zijn huidige club in maart 2018 400k betaalde om hem over te nemen.
Dan is het logisch dat zn marktwaarde gestegen is indien hij sindsdien goed presteerde.
Je gaat ook nooit 1.9 miljoen kunnen vangen als er geen interesse is van andere ploegen voor een vergelijkbare prijs veronderstel ik.
Nu zijn we er. De tranferprijs wordt door zoveel meer bepaald dan enkel wat er op zo'n website staat...
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Over het algemeen:

10 goals en 8 assists op 32 matchen in de Zweedse tweede klasse.

17 goals en 7 assists op 36 matchen in de Zweedse eerste klasse.

Dat zijn gecombineerde statistieken voor Eskilstuna en Dalkurd.

Blijkbaar nog een "jeugdproduct" van Juventus geweest.

Geschatte Waarde: een half miljoen
Transferprijs STVV : 1,9 miljoen
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Juventus IF he... 3e divisie in Zweden ;)
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Vouch »

STVV-fan schreef:Over het algemeen:

10 goals en 8 assists op 32 matchen in de Zweedse tweede klasse.

17 goals en 7 assists op 36 matchen in de Zweedse eerste klasse.

Dat zijn gecombineerde statistieken voor Eskilstuna en Dalkurd.

Blijkbaar nog een "jeugdproduct" van Juventus geweest.

Geschatte Waarde: een half miljoen
Transferprijs STVV : 1,9 miljoen
Wie schat die waarde? Eén of ander webgazetje dat de speler nog nooit bezig gezien heeft?

Zijn statistieken zijn in ieder geval niet slecht. We zullen zien, zeker ben je nooit. Maar kijk, dit zijn het soort transfers dat normaal een club als Genk doen. Een jong talent uit Scandinavie met een neus voor doelpunten voor 1,9 miljoen euro, dat is normaal niet iets voor ons.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tweety »

onder het motto: " We gaan es zot doen".. :)
Voor dat bedrag, naar onze normen enorm, mag ik hopen dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Nu, zijn statistieken ogen mooi.
Ik weet niet of SCANDIC hier nog komt, maar misschien kan hij ons meer inzicht geven in deze speler ??
scoormachine
Berichten: 174
Lid geworden op: 31 okt 2016, 12:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door scoormachine »

Zot of nie zot......we gaan hem pas kunnen beoordelen op zijn speelminuten. Maar ben benieuwd of je nu ook met 2 spitsen zal spelen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door toyotacorolla »

Je kon het gisteren al in primeur op Voetbalbelgie.be lezen, Mohamed Buya Turay zakt naar STVV af. De 22-jarige Gambiaan komt over van het Zweedse Dalkurd, waar hij dit seizoen aan negen goals in dertien matchen zat. Er zijn wat meer details bekend.

De centrumspits krijgt een contract voor drie seizoenen. STVV zou 1,9 miljoen euro betalen voor Buya Turay, die de geschiedenisboeken induikt als duurste aankoop van de Kanaries.

Buya Turay vertoeft al in België voor de nodige medische testen. Daarna kan zijn transfer officieel bekrachtigd worden.

De competitie in Zweden loopt. Hij kampt dus niet met een conditionele achterstand, al zal het even wennen worden, in een ander land, een nieuwe woonomgeving en een andere competitie.
Plaats reactie