Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Kanariepietje
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jul 2015, 21:15

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Kanariepietje »

KrisP schreef:
Kanariepietje schreef:Is een meerwaarde voor dit STVV! Ik ken Dalkurd door en door en volg ze elke match. Draagt het team alleen en zonder hem zit Dalkurd nu écht in de problemen. Was de laatste enige goede speler die ze nog hadden. Jammer voor Dalkurd maar super voor ons natuurlijk. Goede speler met neusje voor goals en eentje die vecht voor elke bal.
Iemand uit Sint-Truiden die Dalkurd op de voet volgt? Hier wil ik graag meer over weten :D
Ben zelf van Koerdische afkomst en volg Dalkurd, net zoals alle Koerden bijna, allang op de voet. Soort van nationale ploeg voor ons eigenlijk. Is een topper, wees daar maar zeker van! Speelt er niet zo lang maar meerdere clubs uit zowel Zweden en buitenland toonden interesse. :)
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

Ik ben er niet meteen rouwig om... Ik blijf me afvragen hoe het kan dat een prof zo'n moeite heeft om fysiek in orde te zijn.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door AirMontella »

Dreke schreef:
Ik ben er niet meteen rouwig om... Ik blijf me afvragen hoe het kan dat een prof zo'n moeite heeft om fysiek in orde te zijn.
Ik heb ook die indruk. Het valt niet te ontkennen dat hij hier sterk gestart is, maar is daarna teruggevallen en statistisch blijven teren op die eerste paar maanden. Je hebt toch de indruk dat de versnelling (laat staan dribbel) er bijna helemaal uit is en hij bijna volledig terugvalt op zijn traptechniek.

Mogen voor mij in de plaats komen (desnoods als huur): Benson, Coopman, Morioka (als valse buitenspeler) of Luchkevych.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Als we nog een paar 100 000 vangen voor Legaer en hem kunnen vervangen door een jongere, fittere buitenspeler/aanvallende middenvelder moeten we niet twijfelen. Hij heeft een flits, maar momenteel ook niet meer dan dat. Zelfs de zware voorbereiding lijkt zijn volume niet vergroot te hebben. Zijn ervaring zal misschien wel wat gemist worden in de kleedkamer, maar met een speler die amper 60 min aankan en nog weinig gemotiveerd is, zijn we ook niets
Laatst gewijzigd door Jacques op 07 aug 2018, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

Ik was vorig seizoen voorstander van de komst van Legear en hij liet ook zien waarom met enkele belangrijke doelpunten en assists. Was toch vaak een van de enige spelers waar dreiging van uit ging.

Dit seizoen is een ander verhaal. Zijn invalbeurt tegen Cercle en zijn wedstrijd in Genk waren matig, lijkt me momenteel minder scherp dan vorig seizoen en bovendien niet met zijn hoofd bij STVV.

Als je er nog een deftig bedrag voor kan krijgen, zou ik hem niet tegenhouden. Een belangrijke voorwaarde is wel dat je nog een waardige vervanger haalt. En dan heb ik een zware voorkeur voor een flankspeler met snelheid. Samen met de nieuwe (op basis van de filmpjes) snelle spits heb je dan toch weer wat extra troeven. In Genk had je hen met die snelheid bijvoorbeeld nog veel meer pijn kunnen doen op de counter. Nu stokte de counter vaak bij een veel te trage Legear. Misschien dat ook die Sekine een rol van betekenis kan spelen, ken zijn kwaliteiten niet.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Kanariepietje schreef:
KrisP schreef:
Kanariepietje schreef:Is een meerwaarde voor dit STVV! Ik ken Dalkurd door en door en volg ze elke match. Draagt het team alleen en zonder hem zit Dalkurd nu écht in de problemen. Was de laatste enige goede speler die ze nog hadden. Jammer voor Dalkurd maar super voor ons natuurlijk. Goede speler met neusje voor goals en eentje die vecht voor elke bal.
Iemand uit Sint-Truiden die Dalkurd op de voet volgt? Hier wil ik graag meer over weten :D
Ben zelf van Koerdische afkomst en volg Dalkurd, net zoals alle Koerden bijna, allang op de voet. Soort van nationale ploeg voor ons eigenlijk. Is een topper, wees daar maar zeker van! Speelt er niet zo lang maar meerdere clubs uit zowel Zweden en buitenland toonden interesse. :)
Interessant. :)
Dan kan jij ons ook meer vertellen over de manier waarop we hem kunnen gebruiken?
Speelde hij daar als enige diepe spits? Of speelde hij daar rond een soort targetman als 2e spits? Zou hij vanop de flank kunnen spelen?
Blackbird
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 jun 2011, 17:10
Locatie: Boekhout

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Blackbird »

Ik heb ook even de Zweedse commentaren gelezen onder het artikel van zijn vertrek. Ze zijn bijna unaniem dat zijn vertrek een enorm verlies is voor de club en dat hij inderdaad de club droeg.

Als de zweedse supporters even kritisch zijn als de truiense wil dat zeggen dat hij toch iets kan :lol: :lol:
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Smurf »

Los van het feit of hij 1,9 miljoen waard is, want daar kan ik geen zinnig woord over zeggen, stemt het mij hoopvol dat ze dergelijke bedragen kunnen en willen op tafel leggen.
Ik heb het niet nagekeken, maar de cijfers zullen ongetwijfeld ergens te vinden zijn: welke Belgische clubs hebben de laatste jaren inkomende transfers van om en bij de 2 miljoen afgerond? Anderlecht en Club Brugge sowieso. Standard en Gent per uitzondering vermoedelijk. Genk? Dat zal het toch zo ongeveer zijn, vermoed ik.
Hiermee wil ik niet zeggen dat het daarom ook een geslaagde transfer zal zijn, gewoon een bedenking over de mogelijkheden en de wil van de Japanners om er iets van te maken. Bovendien is het ook niet dat ze al hun transferbudget in die ene transfer gestoken hebben. Andere clubs halen misschien liever 4 spelers van 500.000€ in plaats van eentje van 2 miljoen. Maar hier zijn, net zoals bij de andere ploegen van ons niveau, ook wel wat transfers in de orde van 250.000€ tot 500.000€ gedaan.
Iemand enig idee hoeveel er deze zomer in totaal gespendeerd is?

Betreffende Legear: Genk zag ik op tv, Cercle live. Dat stelde toch niet veel voor hoor. Hij lijkt weer veel te zwaar te staan. Krijgt zichzelf nauwelijks in gang getrokken. Als hij bovendien nog steeds met z'n gedachten bij een transfer zou zitten, kan je hem inderdaad beter laten gaan. Zeker als er verschillende clubs interesse tonen en je er nog iets voor krijgt. Als je met dat geld (en hopelijk nog een klein Japans extraatje) dan nog een flankspeler gaat halen, heb je een kern die redelijk uitgebalanceerd is.
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door sander0910 »

Goed, met De Bruyn, Sekine, Acolatse en Botaka hebben we al 4 spelers die daar kunnen spelen
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jan Bulder »

Smurf schreef: Iemand enig idee hoeveel er deze zomer in totaal gespendeerd is?
Niet alle transfersommen zijn bekend. Maar denk dat dat tussen 4 en 5 miljoen euro moet liggen. Dat is ongezien in onze clubgeschiedenis. Hopelijk rendeert die investering ook op het veld.
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Bezus speelde uitstekend zondag, eerste helft zeker op de tegenaanval
Wel het was ne keer 3 tegen 2 en toen heeft Legear er vakkundig het gevaar uitgehaald
Een boulevard voor zich en hij loopt naar het centrum
Je moet niet op 1 actie kijken, maar toen dacht ik...
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

sander0910 schreef:
Goed, met De Bruyn, Sekine, Acolatse en Botaka hebben we al 4 spelers die daar kunnen spelen
Dan vergeet je Ceballos nog. En ook Nazon kan spelen vanop de linkse flank.
Dat zijn dus 6 spelers die als aanvallende flank kunnen spelen. 6 spelers voor 2 posities, dat is meer dan genoeg.
Als Legear vertrekt vind ik dan ook niet dat je nog een flankaanvaller moet gaan halen. Liever een echte linksback dan.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door miel »

Jan Bulder schreef:
Smurf schreef: Iemand enig idee hoeveel er deze zomer in totaal gespendeerd is?
Niet alle transfersommen zijn bekend. Maar denk dat dat tussen 4 en 5 miljoen euro moet liggen. Dat is ongezien in onze clubgeschiedenis. Hopelijk rendeert die investering ook op het veld.
En in de tribunes
De Japanners hebben hun deel gedaan
Nu is het aan ons om de ploeg te onder steunen :toppie:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Henri is de man »

En toch. Morioka is echt wel een opportuniteit
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie