Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Dat ze nog maar wat aanmodderen ! Er was een degelijke basis om op verder te bouwen!!
De Grieken waren onbetaalbaar! ze hadden al ene kunnen kopen met het geld van spelers die nu de bank niet halen .
Twee gerichte aankopen was voldoende om nog sterker aan het seizoen te beginnen dan vorig jaar ,alweer een ganse bus aankopen,
waarvan 3/4 de basis niet haalt .
En een ploegopstelling met 95% van de spelers die er waren als basisspeler vorigseizoen.
Ik begrijp het allemaal niet hoor :beer:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Week na week blinken de Japanners uit in amateurisme. Een speler als Charissis niet kunnen halen, maar Kortrijk kan hem wel opnieuw huren.

Wat doen die van ons? Spelers uit Haïti halen uit de Engelse vierde klasse, die daar zelfs niet vaak speelden. Een man halen in 1B en dan verwonderd zijn dat hij het niveau niet haalt. Buiten Endo en nu Buya Turay wordt er nauwelijks of geen nieuwkomer opgesteld. Endo speelt dan nog eens niet op zijn beste positie naar verluidt.

Abrahams laten gaan is hopelijk geen vergissing.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door KNRI »

Ik heb er geen probleem mee dat ze een speler laten gaan die de basis niet haalt, of dat ze de griek niet huren wegens doorverkoopwaarde nul. Ik zou het veel erger vinden moest Legaer alsnog vertrekken... maar zelfs al is het zo denk ik dat dit wel kan opgevangen worden.

Voor de rest zijn we weer aan het azijnpissen...over een B-speler, hoe sympathiek of getalenteerd hij ook mocht zijn. Werd ook al weken geleden aangekondigd dat ze voor hem een oplossing zochten...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

En, alweer, blinken (bepaalde) forumgangers uit in het overdramatiseren van bepaalde situaties.

Ze grijpen een, ik ga eerlijk zijn, niet zo fijne situatie aan om de geweren te laden en op alles en nog wat te schieten.

Dit wordt een Johaneske situatie, waarbij er sewes iemand in de Hulk gaat veranderen.
Misschien maakt dit Johan wakker en mogen we sewes een post van hen verwachten met veel hoofdletters en leeghoofdige verwijten naar de Jappen geslingerd
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door AirMontella »

STVV-fan schreef:En, alweer, blinken (bepaalde) forumgangers uit in het overdramatiseren van bepaalde situaties.

Ze grijpen een, ik ga eerlijk zijn, niet zo fijne situatie aan om de geweren te laden en op alles en nog wat te schieten.

Dit wordt een Johaneske situatie, waarbij er sewes iemand in de Hulk gaat veranderen.
Misschien maakt dit Johan wakker en mogen we sewes een post van hen verwachten met veel hoofdletters en leeghoofdige verwijten naar de Jappen geslingerd

Wilt ge aub stoppen met het woord 'Jappen'? Want beetje contradictorisch dat ge in dezelfde zin het hebt over verwijten, maar dan ook wel Japanners zelf aanspreekt als 'Jappen'. ;)
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Wie heeft er in de tijd gezegd dat de 2 Grieken te duur waren in aankoop?
Was het bestuur dat?
Endo en Buya waren ook niet gratis
Als dat als reden opgegeven is, is het dus een drogreden
Liever zaken doen met landgenoten ...
Vind het jammer van Charisis
Mag ik dat zeggen, stvv-fan, of is dat te hevig?
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door toyotacorolla »

STVV heeft een nieuwe aanwinst aangekondigd. De club maakte de komst van Yuta Koike bekend. Hij komt over van de Ryutsu Keizai University.

"STVV bereikte zonet een akkoord met Yuta Koike. Hij komt over van de Ryutsu Keizai University. Yuta zijn carrière is vrij uniek te noemen. Zo speelde hij voor zijn universiteitsteam en voor de Japanse eersteklasser Kashima Antlers", maakte de club bekend.

Deze 21-jarige verdediger speelde ook in de Universiade. Een toernooi waar studenten van over de hele wereld het om de twee jaar tegen elkaar opnemen. Yuta droeg toen bij aan de Japanse gouden medaille in 2017. Japan won toen de finale tegen Frankrijk met 1-0.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

vdl schreef:Geen enkele trainer zag het in Abrahams,zal wel iets tekort komen voor eerste dan zeker,beloften is toch nog een heel ander niveau.
Charisis naar Kortrijk vind ik veel pijnlijker,omdat je weet wat je er aan hebt en niet aan de mannen die je nu gehaald hebt.
Ik heb nooit begrepen waarom Abrahams nooit zijn kans kreeg bij De Roeck, maar als je ziet dat hij nu onder Brys ook niet kon doorbreken, dan moet daar inderdaad toch iets meer aan de hand zijn. Abrahams speelde enkele seizoenen geleden een fantastische PO2 waarna we toch allemaal dachten dat hij snel een basisplaats zou claimen, maar dat is dus niet gelukt. Ik ben benieuwd hoe hij het bij Westerlo er vanaf gaat brengen, maar als hij dat niveau van in PO2 nog maar enigszins kan evenaren, zal hij zeker een meerwaarde zijn voor de Kemphanen.

Charisis is inderdaad een ander verhaal. Het is zonde dat we hem niet zelf hebben gekocht. De Japanners hebben dan wel "uitgehaald" door een Japans international naar hier te halen, maar of hij beter is dan Charisis durf ik voorlopig toch sterk te betwijfelen. Nu, de doelpunten van Endo tegen Genk en Beveren waren wél doelpunten die getuigen van koelbloedigheid en een zeker gevoel voor opportunisme. Iets wat deze kern absoluut kan gebruiken. Alleen zal Endo zijn snelheid van uitvoering en risicobeperking verder moeten opvoeren als we hem als verdedigende middenvelder willen gebruiken. Mij lijkt hij eerlijk gezegd zelfs beter wat hoger te renderen, waar nu Bezus en Ceballos elkaar vaak in de weg lopen. Ceballos is voor mij, als we het systeem van in Beveren willen blijven spelen, de ideale linksachter.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

voetballiefhebber schreef: Wat doen die van ons? Spelers uit Haïti halen uit de Engelse vierde klasse, die daar zelfs niet vaak speelden.
Ik begrijp dat je het niet hebt voor Nazon, maar je bent weer de waarheid geweld aan het aandoen. Hij was zowel in de League Two (4de klasse) als de League One (3de) basisspeler.

https://www.transfermarkt.com/duckens-n ... aison=2017
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

enrique schreef:Wie heeft er in de tijd gezegd dat de 2 Grieken te duur waren in aankoop?
Was het bestuur dat?
Endo en Buya waren ook niet gratis
Als dat als reden opgegeven is, is het dus een drogreden
Liever zaken doen met landgenoten ...
Vind het jammer van Charisis
Mag ik dat zeggen, stvv-fan, of is dat te hevig?
Is een reactie waar ik mee kan leven Enrique. Je bent, terecht, ontgoocheld en kaart dat op een normale manier aan. Niks mis mee.

Ik geloof niet dat het bestuur ooit een reden gaf waarom ze Charisis en Kitsiou noet definitief zijn gaan halen. Ik denk dat het vooral de algemene stemming was op dit forum dat ze te duur zouden geweest zijn. Ik zei dat ook trouwens.

@Airmontella: ik zal mij proberen aan uw links, politiek-correct betoog te houden :D
@ Jacues: Idd, 14 goals en 6 assists op 40 matchen voor die 2 seizoenen is ook niet niks. Akpom had minder statistieken (maar speelde ook hoger dacht ik)
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door AirMontella »

STVV-fan schreef:
@Airmontella: ik zal mij proberen aan uw links, politiek-correct betoog te houden :D
Wat heeft dat met politieke correctheid en/of strekkingen te maken? Sla gewoon uwe Van Dale eens open en face the facts.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Ik werk in een japans multinationaal bedrijf

De helft wat hier rondloopt zijn japanners.
Voor het woord 'jappen' of 'jap' zijn ze inderdaad zeer gevoelig, dat herkennen ze als iets pejoratief en ze herkennen het ook als je zo over hen in het nederlands spreekt.
Met 'geel mannen' of 'spleetogen' hebben we dan geen problemen, want dat herkennen ze niet
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door KNRI »

De japanse invloed in de kleedkamer was toch te verwachten? Het zou mij trouwens niet verbazen dat dit de grootste reden voor hun aanwezigheid hier is; winst maken op het lanceren van Japanse spelers in Europa!
Mogelijk vinden ze hier, via STVV, een gat in de markt. Wanneer dit werkt als hefboom om ook de club naar een hoger niveau te tillen kan je hier weinig op tegen hebben... Zolang ze de lokale verankering maar niet verwaarlozen.

Geen dure grieken dus. Wel (veronderstel ik) dure japanners in de plaats... En uiteraard ambiëren ze een plaats in de top 6, hoe krijg je je landgenoten anders warm voor de grote oversteek.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Le Feyenoord Rotterdam pense à Damien Dussaut (Saint-Trond)
https://www.lequipe.fr/Football/Actuali ... ond/932471

En zo slaagt Damien le magicien er toch in om weer een glimlach op mijn gezicht te toveren. :lol:
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

Een beetje of-topic.
Paok Saloniki heeft zich ten koste van Spartak Moskou geplaatst voor de volgende ronde Champions league ..
Chuba Akpom was 2 x bankzitter en bleef daar zitten ...
Plaats reactie