Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Henri is de man »

Jacques schreef:Le Feyenoord Rotterdam pense à Damien Dussaut (Saint-Trond)
https://www.lequipe.fr/Football/Actuali ... ond/932471

En zo slaagt Damien le magicien er toch in om weer een glimlach op mijn gezicht te toveren. :lol:
Tsja, erg geslaagd was zijn passage niet maar hij heeft toch potentieel in een 3-5-2 vind ik. Als hij moet meeverdedigen is het een ramp zoals voldoende bewezen, maar als flankspeler in een 3-5-2 (en enkel op die positie in dat systeem) heeft hij wel zijn plaats in 1e klasse vind ik
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door AirMontella »

Henri is de man schreef:
Jacques schreef:Le Feyenoord Rotterdam pense à Damien Dussaut (Saint-Trond)
https://www.lequipe.fr/Football/Actuali ... ond/932471

En zo slaagt Damien le magicien er toch in om weer een glimlach op mijn gezicht te toveren. :lol:
Tsja, erg geslaagd was zijn passage niet maar hij heeft toch potentieel in een 3-5-2 vind ik. Als hij moet meeverdedigen is het een ramp zoals voldoende bewezen, maar als flankspeler in een 3-5-2 (en enkel op die positie in dat systeem) heeft hij wel zijn plaats in 1e klasse vind ik
Die manager is alleszins goud waard.

Feyenoord speelt meestal in een 4-3-3, het systeem waarin Dussaut geen plaats heeft. Maar ze doen maar... :zot: :lol:
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tweety »

Positivo schreef:Een beetje of-topic.
Paok Saloniki heeft zich ten koste van Spartak Moskou geplaatst voor de volgende ronde Champions league ..
Chuba Akpom was 2 x bankzitter en bleef daar zitten ...
Het steekt precies dat hij niet heeft willen tekenen ..
xtimx
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2018, 17:43

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door xtimx »

AirMontella schreef:
STVV-fan schreef:En, alweer, blinken (bepaalde) forumgangers uit in het overdramatiseren van bepaalde situaties.

Ze grijpen een, ik ga eerlijk zijn, niet zo fijne situatie aan om de geweren te laden en op alles en nog wat te schieten.

Dit wordt een Johaneske situatie, waarbij er sewes iemand in de Hulk gaat veranderen.
Misschien maakt dit Johan wakker en mogen we sewes een post van hen verwachten met veel hoofdletters en leeghoofdige verwijten naar de Jappen geslingerd

Wilt ge aub stoppen met het woord 'Jappen'? Want beetje contradictorisch dat ge in dezelfde zin het hebt over verwijten, maar dan ook wel Japanners zelf aanspreekt als 'Jappen'. ;)
Je bent niet de enige die zich hieraan stoort. En dat heeft inderdaad niets te maken met enige politieke voorkeur. Kotysch is ook geen "mof".

Zowel het vertrek van Abrahams als het niet halen van Charissis vind ik jammer...maar er valt iets voor te zeggen. Abrahams raakte onder verschillende trainers maar niet in de ploeg (omwille van welke reden dan ook...) en Charissis was blijkbaar te duur/blessuregevoelig in vgl. met de commercieel interessantere Endo. Tja... Zolang wij enkel bij Football Manager en FIFA de baas zijn over STVV, gaan we hier toch weinig aan veranderen, vrees ik. Het belangrijkste blijft om alle spelers die het geel-blauwe truitje aantrekken 100% te steunen. Er kan veel gezegd/geschreven worden over de gebrekkige communicatie door de club, het transferbeleid, de commerciële initiatieven,... Maar als supporters schieten we toch ook zwaar tekort de laatste jaren. We zijn al lang niet meer die bevreesde Hel.
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Underdog »

xtimx schreef:
AirMontella schreef:
STVV-fan schreef:En, alweer, blinken (bepaalde) forumgangers uit in het overdramatiseren van bepaalde situaties.

Ze grijpen een, ik ga eerlijk zijn, niet zo fijne situatie aan om de geweren te laden en op alles en nog wat te schieten.

Dit wordt een Johaneske situatie, waarbij er sewes iemand in de Hulk gaat veranderen.
Misschien maakt dit Johan wakker en mogen we sewes een post van hen verwachten met veel hoofdletters en leeghoofdige verwijten naar de Jappen geslingerd

Wilt ge aub stoppen met het woord 'Jappen'? Want beetje contradictorisch dat ge in dezelfde zin het hebt over verwijten, maar dan ook wel Japanners zelf aanspreekt als 'Jappen'. ;)
Je bent niet de enige die zich hieraan stoort. En dat heeft inderdaad niets te maken met enige politieke voorkeur. Kotysch is ook geen "mof".

Er kan veel gezegd/geschreven worden over de gebrekkige communicatie door de club, het transferbeleid, de commerciële initiatieven,... Maar als supporters schieten we toch ook zwaar tekort de laatste jaren. We zijn al lang niet meer die bevreesde Hel.
Dit is jammer genoeg zo juist. Naast het veld doen we het zeker niet beter dan erop en behoren we al enkele jaren tot de grijze middenmoot. Ten eerste zijn er de supportersaantallen. De lege zitjes bij elke thuiswedstrijd doen pijn aan de ogen. Ten tweede is de gelatenheid bij zij die het wel opbrengen om te kijken gigantisch. De sfeermakers achter de goal doen hun stinkende best, maar die vlam slaat jammer genoeg te zelden over naar de rest van het stadion.

Het contrast met het verleden is enorm. Als fans van de tegenstander 'waar is die hel naartoe?' scanderen, hebben ze jammer genoeg gelijk. Hier zouden we met z'n allen (supporters, bestuur, spelers,) toch echt iets aan moeten veranderen
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Er waren hier 2 namen die ik een tijd geleden dropte om ons te versterken op de linksback: Bjelica en De Bock.
Bjelica had ondertussen terug een basisplaats bij KVO en was ook matchwinnaar dankzij een geweldige goal. Maar toch halen ze daar nu nog een nieuwe linksback. Namelijk... Laurens De Bock. :roll:
Bjelica én De Bock bij KVO terwijl ik graag 1 van de 2 hier had gezien. Dit zouden beiden meerwaardes zijn voor ons, op een positie waar het niet goed zit. Maar hier steken ze liever energie in kwantiteit die van de andere kant van de wereld moet komen ipv in kwaliteit...
Misschien zijn ze bij KVO nu toch weer geneigd om Bjelica te laten vertrekken... ik kan maar hopen.

https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... aar-belgie
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Underdog »

STimVV schreef:Er waren hier 2 namen die ik een tijd geleden dropte om ons te versterken op de linksback: Bjelica en De Bock.
Bjelica had ondertussen terug een basisplaats bij KVO en was ook matchwinnaar dankzij een geweldige goal. Maar toch halen ze daar nu nog een nieuwe linksback. Namelijk... Laurens De Bock. :roll:
Bjelica én De Bock bij KVO terwijl ik graag 1 van de 2 hier had gezien. Dit zouden beiden meerwaardes zijn voor ons, op een positie waar het niet goed zit. Maar hier steken ze liever energie in kwantiteit die van de andere kant van de wereld moet komen ipv in kwaliteit...
Misschien zijn ze bij KVO nu toch weer geneigd om Bjelica te laten vertrekken... ik kan maar hopen.

https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... aar-belgie
Het heeft weinig zin om nu nog een linksback te gaan halen. Met De Norre, Thallyson en Koike hebben we er al drie. En in geval van nood kan je zelfs Ceballos nog op die positie laten depanneren. Toegegeven: Bjelica en De Bock zijn allicht van een ander kaliber dan Thallyson en Koike (die twee moeten we nog altijd aan het werk zien), maar voor je nog een nieuwe linksback haalt, moet er toch minstens iemand vertrekken.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Louis XIV »

AirMontella schreef:
Henri is de man schreef:
Jacques schreef:Le Feyenoord Rotterdam pense à Damien Dussaut (Saint-Trond)
https://www.lequipe.fr/Football/Actuali ... ond/932471

En zo slaagt Damien le magicien er toch in om weer een glimlach op mijn gezicht te toveren. :lol:
Tsja, erg geslaagd was zijn passage niet maar hij heeft toch potentieel in een 3-5-2 vind ik. Als hij moet meeverdedigen is het een ramp zoals voldoende bewezen, maar als flankspeler in een 3-5-2 (en enkel op die positie in dat systeem) heeft hij wel zijn plaats in 1e klasse vind ik
Die manager is alleszins goud waard.

Feyenoord speelt meestal in een 4-3-3, het systeem waarin Dussaut geen plaats heeft. Maar ze doen maar... :zot: :lol:
Ssst stillekes of den transfer gaat straks misschien niet door als ze dat hier lezen ...
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Louis XIV »

stvvilvoorde schreef:Ik werk in een japans multinationaal bedrijf

De helft wat hier rondloopt zijn japanners.
Voor het woord 'jappen' of 'jap' zijn ze inderdaad zeer gevoelig, dat herkennen ze als iets pejoratief en ze herkennen het ook als je zo over hen in het nederlands spreekt.
Met 'geel mannen' of 'spleetogen' hebben we dan geen problemen, want dat herkennen ze niet
En rijstkakkers, herkennen ze dat ?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Louis XIV schreef:
stvvilvoorde schreef:Ik werk in een japans multinationaal bedrijf

De helft wat hier rondloopt zijn japanners.
Voor het woord 'jappen' of 'jap' zijn ze inderdaad zeer gevoelig, dat herkennen ze als iets pejoratief en ze herkennen het ook als je zo over hen in het nederlands spreekt.
Met 'geel mannen' of 'spleetogen' hebben we dan geen problemen, want dat herkennen ze niet
En rijstkakkers, herkennen ze dat ?
Lol nog ni geprobeerd
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door KNRI »

Underdog schreef:
xtimx schreef:
AirMontella schreef:
STVV-fan schreef:
Er kan veel gezegd/geschreven worden over de gebrekkige communicatie door de club, het transferbeleid, de commerciële initiatieven,... Maar als supporters schieten we toch ook zwaar tekort de laatste jaren. We zijn al lang niet meer die bevreesde Hel.
Dit is jammer genoeg zo juist. Naast het veld doen we het zeker niet beter dan erop en behoren we al enkele jaren tot de grijze middenmoot. Ten eerste zijn er de supportersaantallen. De lege zitjes bij elke thuiswedstrijd doen pijn aan de ogen. Ten tweede is de gelatenheid bij zij die het wel opbrengen om te kijken gigantisch. De sfeermakers achter de goal doen hun stinkende best, maar die vlam slaat jammer genoeg te zelden over naar de rest van het stadion.

Het contrast met het verleden is enorm. Als fans van de tegenstander 'waar is die hel naartoe?' scanderen, hebben ze jammer genoeg gelijk. Hier zouden we met z'n allen (supporters, bestuur, spelers,) toch echt iets aan moeten veranderen
Dit lijkt me interessant voer voor een nieuwe topic...?
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door toyotacorolla »

21/08 Feyenoord onderhandelt met speler van STVV.
Er staat een zeer verrassende transfer te gebeuren. Het Franse L'Equipe weet te melden dat de Nederlandse topclub Feyenoord zijn zinnen heeft gezet op Damien Dussaut van STVV.

Betreft Dussaut
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jebus4life »

Als Damien daar echt in slaagt, dan is hij echt een magicien :geelblauw:
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Jebus4life schreef:Als Damien daar echt in slaagt, dan is hij echt een magicien :geelblauw:
Managerpraat..
Zal wel eerder naar een ploeg uit 2e klasse gaan in Nederland..

Anders zou hij idd een hele straffe magicien zijn :D
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

BoemBoem schreef:
Jebus4life schreef:Als Damien daar echt in slaagt, dan is hij echt een magicien :geelblauw:
Managerpraat..
Zal wel eerder naar een ploeg uit 2e klasse gaan in Nederland..

Anders zou hij idd een hele straffe magicien zijn :D
Het Nederlandse voetbal is hem op het lijf geschreven, veel die hier in België mislukt zijn hebben een mooie carrière in Nederland gemaakt.
Plaats reactie