Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Je bent geen gremel sterker dan de type die er vorig seizoen stond !
Daar drie gerichte versterkingen bij en je was vertrokken.....
Nu ,sta je alweer nergens ,en de grote hoop roept nog dat het wat vroeg is,.....tja voetbalkenners... :mrgreen:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door kenniksvanvoetbal »

kenniksvanvoetbal schreef:Je bent geen gremel sterker dan de type die er vorig seizoen stond !
Daar drie gerichte versterkingen bij en je was vertrokken.....
Nu ,sta je alweer nergens ,en de grote hoop roept nog dat het wat vroeg is,.....tja voetbalkenners... :mrgreen:
typeploeg :yes:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

De keuze voor Boli op het veld en Turay op de bank is tegen Standard de goede keuze geweest in dit systeem.

Boli is steviger dan Turay en die laatste kon het niet halen tegen Luyindama en Laifis. Puur tactische keuze.

Over de gehaalde spelers. Tja, daar kan ik niets tegen zeggen, want ze spelen weinig of nauwelijks.

Ze daarom afdoen als "meelopers" en "derderangsspelers" is mii dan weer een stap te ver.

De enige spelers waar ik een vraagteken bij zet (en dan nog, ze hebben amper gespeeld) zijn Nazon en Thallyson.
Voor de rest zijn er spelers gehaald die wel in de basis kunnen passen, maar die Brys niet opstelt.
Dan zeggen:"Jama, Brys stelt ze niet op, dus er zal wel iets schelen met die spelers". Brys stelt Kotysch ook niet op, terwijl de man al 2 weken fit is. Dus dan moet daar ook meer mee schelen? Of...

Waar vorig seizoen uw wissels à la Goutas en Dussaut zorgden voor kwaliteitsverlies, zie ik niet in hoe dat dit jaar gebeurt met een Acolatse, Turay, Asamoah,...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

De keuze voor Boli i.p.v. Buya was inderdaad gerechtvaardigd. Ik vind niet dat Brys hiermee een signaal gegeven heeft, hij heeft het gewoon tactisch goed gezien. Het lijkt me wel zo dat er tactisch nog het nodige werk is aan Buya, waardoor de keuze voor Boli op verplaatsing bij een sterkere tegenstander nog meer logisch is.
Wat andere spelers betreft die weinig aan bod komen, zijn er minstens drie die al lang bij het groot vuil moesten staan (Dussaut, Pirard, Antunes) en drie die geblokkeerd worden door revelatie Tomi (Kotysch, Mmaee, Garcia). Het zou belachelijk zijn om Tomiyasu uit de ploeg te zetten, ook al loopt er hier minstens ene rond die zot is van Sasha. Dat werpt ene enigszins ander licht op de zaak. Een aantal anderen brengt inderdaad tot nu toe niet wat ervan verwacht werd, maar we moeten ook niet alles op 1 hoop gooien.
Waren ze wel allemaal al aan bod gekomen, zou men trouwens klagen over een gebrek aan automatismen (doet men nu al o.w.v. telkens kleine variaties in het systeem).
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Jacques schreef:De keuze voor Boli i.p.v. Buya was inderdaad gerechtvaardigd. Ik vind niet dat Brys hiermee een signaal gegeven heeft, hij heeft het gewoon tactisch goed gezien. Het lijkt me wel zo dat er tactisch nog het nodige werk is aan Buya, waardoor de keuze voor Boli op verplaatsing bij een sterkere tegenstander nog meer logisch is.
Wat andere spelers betreft die weinig aan bod komen, zijn er minstens drie die al lang bij het groot vuil moesten staan (Dussaut, Pirard, Antunes) en drie die geblokkeerd worden door revelatie Tomi (Kotysch, Mmaee, Garcia). Het zou belachelijk zijn om Tomiyasu uit de ploeg te zetten, ook al loopt er hier minstens ene rond die zot is van Sasha. Dat werpt ene enigszins ander licht op de zaak. Een aantal anderen brengt inderdaad tot nu toe niet wat ervan verwacht werd, maar we moeten ook niet alles op 1 hoop gooien.
Waren ze wel allemaal al aan bod gekomen, zou men trouwens klagen over een gebrek aan automatismen (doet men nu al o.w.v. telkens kleine variaties in het systeem).
Akkoord..
Enkel de Petter zou ik toch overwegen om te wisselen met Kotisch..
Ben nooit de grootste fan geweest van Kotisch, heb het meer voor de spitsen ;), maar Kotisch moet als hij fit is altijd zijn plaats hebben bij ons..
Past beter bij ons dan wie dan ook, complementair met teixera en de norre, heeft bewezen dat hij er staat, ...
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

Jacques schreef:De keuze voor Boli i.p.v. Buya was inderdaad gerechtvaardigd. Ik vind niet dat Brys hiermee een signaal gegeven heeft, hij heeft het gewoon tactisch goed gezien. Het lijkt me wel zo dat er tactisch nog het nodige werk is aan Buya, waardoor de keuze voor Boli op verplaatsing bij een sterkere tegenstander nog meer logisch is.
Wat andere spelers betreft die weinig aan bod komen, zijn er minstens drie die al lang bij het groot vuil moesten staan (Dussaut, Pirard, Antunes) en drie die geblokkeerd worden door revelatie Tomi (Kotysch, Mmaee, Garcia). Het zou belachelijk zijn om Tomiyasu uit de ploeg te zetten, ook al loopt er hier minstens ene rond die zot is van Sasha. Dat werpt ene enigszins ander licht op de zaak. Een aantal anderen brengt inderdaad tot nu toe niet wat ervan verwacht werd, maar we moeten ook niet alles op 1 hoop gooien.
Waren ze wel allemaal al aan bod gekomen, zou men trouwens klagen over een gebrek aan automatismen (doet men nu al o.w.v. telkens kleine variaties in het systeem).
Men kan toch wel twijfels trekken waarom Depetter in de verdediging staat ,daar kan kotych wel staan en Depetter op zijn positie.
Kijk maar eens naar vorig seizoen,toen viel de dip ook samen met het uitvallen van kotych, tis niet de grootste voetballer net als Steven maar zijn alle twee heel belangrijk voor de organisatie net als Texeira.
Dat zijn de mannen met ervaring die heb je nodig in je ploeg.
Endo kan dan wel international zijn maar niet op de positie die hij nu speelt.
Tomiyasu zou ik er nu ook wel niet meer uitzetten ,is wel nog jong ,kan dus nog een vormdip krijgen.
Er zijn gewoon teveel lukraak transfers gedaan en niet met een visie om een bepaald systeem te spelen, zonde nu er eens geld gebruikt werd.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Als je na 5 speler de beste speler zou moeten aanduiden, dan is dat in mijn ogen altijd Tomiyasu. Je hoorde nochtans door veel mensen zeggen dat hij tekort zou komen, want De Roeck gunde hem vorig seizoen amper 1 minuut, terwijl hij zeker in PO II veelvuldig zou worden opgesteld.

Als Tomiyasu en Teixeira fit zijn, dan is dit het logische centrale duo. Hoe erg ik het ook vind voor Kotysch. Beide spelers zijn toch wel beter.
Dat de verdedigende transfers niet doorbreken vind ik daardoor logisch. Het niveau van Mmae en Pol Garcia is daardoor moeilijk in te schatten. Maar toen Teixeira niet fit was, werd De Petter naar achteren geschoven en daarom vraag ik me wel af of die twee nieuwkomers het niveau aan zouden kunnen.

Er zijn toch wel vragen omtrent het niveau van een aantal spelers als Sekine, Sankhon, Nazon, De Bruyn, ... Sankhon zou toch bekwaam moeten zijn om De Petter uit de ploeg te spelen.
Aan Buya is er ongetwijfeld ook nog werk.

Endo heeft al 2 keer gescoord, maar positioneel gaat hij nogal vaak in de fout. Omdat Ceballos lang out was toen hij op de eerste speeldag van vorig seizoen uitviel hadden we met vele gedacht dat dit zo'n beetje een extra goede transfer zou zijn. Tot op heden is het er nog niet echt uitgekomen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Brusselmans »

Om mijn eerder standpunt een beetje te nuanceren ...

Ik besef ook wel dat het niet zo simpel is om de achtergelaten beerput op 1 transferperiode weg te vegen.
Daarom begrijp ik ook de 3 jaar die ze denken nodig te hebben.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Brusselmans schreef:Om mijn eerder standpunt een beetje te nuanceren ...

Ik besef ook wel dat het niet zo simpel is om de achtergelaten beerput op 1 transferperiode weg te vegen.
Daarom begrijp ik ook de 3 jaar die ze denken nodig te hebben.
Inderdaad, dat kan zeker niet ineens. Die tijd krijgen ze ook zeker, maar dan moeten ze weer niet dit type spelers binnenhalen en hen langdurige contracten geven. Eén speler werd gehuurd en die man is niet eens onmiddellijk inzetbaar. Ze bedongen voor hem niet eens een aankoopoptie als ik het goed heb.
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door geelblauw »

om de beerput te ledigen denk ik dat je best nog wat overbodige spelers kunt lozen én als er zich een opportuniteit aandient snel toehappen. de prijzen gaan nu dag per dag en uur per uur naar beneden. doe een speler of 4-5 weg, en haal er 1 in ruil.
dussaut, swers, janssens, legear,...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Offensief gezien heeft men te weinig ingekocht. Hopelijk in de hoop om de komende 3 dagen nog een opportuniteit of hopelijk 2 in te kopen.
Indien niet is het bang afwachten tot in de winter met nog amper een 9-tal wedstrijden om alles goed te trekken. Eer die ingespeeld is, is de reguliere competitie voorbij. Kijk maar naar Akpom.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:Offensief gezien heeft men te weinig ingekocht. Hopelijk in de hoop om de komende 3 dagen nog een opportuniteit of hopelijk 2 in te kopen.
Indien niet is het bang afwachten tot in de winter met nog amper een 9-tal wedstrijden om alles goed te trekken. Eer die ingespeeld is, is de reguliere competitie voorbij. Kijk maar naar Akpom.
1 - hopelijk die targetspits waar Vouch het over had- zou nog gaan.

2 is te veel. Om op de hoop te gooien?
Je moet ook kijken, Jones, naar het feit dat een deel van uw offensieve versterking (Acolatse, Sekine, Turay, Nazon) weinig tot niet gespeeld hebben.

Vanwege blessures of dat ze niet in het systeem passen.

1 targetspits, in de zin dat de speler "minstens" 1meter 90 moet zijn, zou ik nog wel zien zitten. Die heb je niet in de kern (Boli is stevig, maar niet groot) en kan een meerwaarde zijn in elk systeem dat Brys speelt
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

Ik vraag me de laatste tijd serieus af in hoe verre Brys inspraak had in de transfers die gedaan werden en hoeveel inspraak hij zal krijgen in de transfers die misschien nog gedaan zullen worden!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enerkey »

Charleroi staat op het punt een spits aan te trekken die vorig seizoen 8 doelpunten scoorde in Ligue 1. Het seizoen ervoor was hij topschutter in Ligue 2. Ze gaan daarvoor hun transferrecord verbreken door 700 000 euro te betalen.
Als ik dit zo lees stel ik mij toch vragen waarom wij 3 keer zoveel betalen voor een spits die in Zweden speelde en minder goals scoorde...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

enerkey schreef:Charleroi staat op het punt een spits aan te trekken die vorig seizoen 8 doelpunten scoorde in Ligue 1. Het seizoen ervoor was hij topschutter in Ligue 2. Ze gaan daarvoor hun transferrecord verbreken door 700 000 euro te betalen.
Als ik dit zo lees stel ik mij toch vragen waarom wij 3 keer zoveel betalen voor een spits die in Zweden speelde en minder goals scoorde...
Die bedenking maakte ik mij ook. In een moeilijke en zware competitie als de Franse zo vaak scoren bij een simpele middenmotor uit de Ligue 1 is nog altijd iets anders dan de Zweedse competitie op de counter vaak scoren bij een ploeg die laatste staat.
Geeft aan dat hun beleid veel slimmer is. Spelers komen en spelers kopen is 2. De kunst is om goed in te kopen voor niet al te veel geld en dat deed Charleroi de laatste jaren met hun nieuwe beleid voortreffelijk. Bij Abbas Bayat lukte het ook niet.
Plaats reactie