Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Dit schrijft Sport/Voetbal Magazine deze week in de special "De Nieuwe Kernen":

analyse
STVV toonde zich nog heel bedrijvig in de laatste weken van de zomermercato en legde nog snel een voorraad spelers aan voor de winter. Na een tussentijdse analyse kwam de technische staf tot de conclusie dat het in het offensieve compartiment nog wat slagkracht kon gebruiken. Op de laatste transferdag haalden de Truienaars vervolgens zwaar uit met de komst van Gladon en Kamada. Aangezien de club zijn transferbudget al voor een groot deel erdoor had gejaagd, kon het niet anders dan Gladon en Kamada voor een seizoen te huren van respectievelijk Wolverhampton en Eintracht Frankfurt. De enorme kapitaalsinjectie van de Japanners zorgde voor een nooit geziene uitgavenpatroon op Stayen.

Begin augustus kwam STVV al aanzetten met Turay, die met een prijskaartje van ruim één miljoen euro met voorsprong de duurste aankoop is uit de clubgeschiedenis. Turay zal straks moeten afrekenen met Nazon, Boli en Gladon voor een van de twee plaatsjes in de spits. Marc Brys heeft het niet liever: hij wil dat de spelers elke dag knokken voor hun plaats.

De sterkhouders van vorig seizoen - De Sart, Texeira en Bezus - bleven de club trouw. Bourard (FC Eindhoven), Antunes (Westerlo) en Abrahams (Westerlo) pasten niet in de plannen van Brys en vonden werk op een lager niveau. Er was een oplossing in de maak voor Dussaut, maar hij weigerde een uitleenbeurt aan De Graafschap. Ook Swers en Janssens gaven aan op Stayen te willen blijven.

STVV
transfers In
Endo (Urawa Red Diamonds, Jpn), Sankhon (Horoya AC, Gui), Buya Turay (Dalkurd FF, Swe), Koike (Ryutsu Keizai University, Jpn), Gladon (Wolverhampton Wanderers, Eng), Kamada (Eintracht Frankfurt, Ger).

Out
Matarrese (ASV Geel), Abrahams & Antunes (KVC Westerlo), Bourard (FC Eindhoven, Ned).

weetjes
STVV bracht tot vorig weekend 3905 abonnementen aan de man. Een lichte daling in vergelijking met vorig seizoen (4101). In 2015/16, het seizoen van de terugkeer naar eerste klasse, klokten ze af op 6152 seizoenkaarthouders.

Cory is niet de naam van de nieuwe mascotte van STVV, maar wel die van het Japanse manusje-van-alles. Hij kwam mee in het zog van CEO Takayuki Tateishi, tolkt voor de Japanse spelers en verzorgt de marketing en communicatie voor de Japanse markt.

STVV kreeg er deze zomer met Takahiro Sekine (69.800 volgers) en Wataru Endo (65.400 volgers) een paar Twitterkampioenen bij. Aanvoerder Botaka (17.800), Nazon (9155), Texeira (6200) en Ceballos (5430), niet toevallig vier spelers die in Engeland hebben gezeten, volgen al op een respectabele afstand. STVV heeft zo'n 12.100 volgers op Twitter.

Samuel Asamoah is de meest religieuze speler van STVV. Hij wordt zelfs smalend de pastoor van de groep genoemd. Hij zit elke zondag in de kerk en heeft al eens een groepsgebed geleid op Stayen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Gaat dit enkel over de wijzigingen in de kern sinds de competitiestart? Anders missen ze een heel pak inkomende transfers.

Verder onthoud ik dat Dussaut na Charleroi met De Graafschap een tweede club op/boven zijn niveau weigert. Begrijpt die niet dat hij hier echt niet langer gewenst is? Denkt hij nog hoger te raken dan een middenmotor in de Eredivise? Of doet hij het gewoon om ons te koeieneren?
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Wat ik vooral onthoud uit dit korte stukje is dat Cory Shibata zowel de tolk is voor de beleidsmensen naar de buitenwereld toe, de tolk is voor de spelers naar de buitenwereld toe EN verantwoordelijk is voor de Japanse site EN de Japanse twitter.
Misschien vergeet ik hier nog een ding of 2 aan toe te voegen.

1 persoon. Onze Japanse site ziet er mooier uit en is meer up-to-date dan onze Nederlandse site en op de Japanse twitter kun je er soms bepaalde Japanse artikels door google translate jagen
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Jacques schreef:Gaat dit enkel over de wijzigingen in de kern sinds de competitiestart?
Ja, gaat over de spelers die erbij kwamen na de start van de competitie. Dat van Dussaut vond ik ook erg verrassend.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef:Wat ik vooral onthoud uit dit korte stukje is dat Cory Shibata zowel de tolk is voor de beleidsmensen naar de buitenwereld toe, de tolk is voor de spelers naar de buitenwereld toe EN verantwoordelijk is voor de Japanse site EN de Japanse twitter.
Misschien vergeet ik hier nog een ding of 2 aan toe te voegen.

1 persoon. Onze Japanse site ziet er mooier uit en is meer up-to-date dan onze Nederlandse site en op de Japanse twitter kun je er soms bepaalde Japanse artikels door google translate jagen
't Is een dikke schande hoe die buitenlanders hier al onze jobs komen inpikken!! :mrgreen:
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Krisaias »

voetballiefhebber schreef:
Jacques schreef:Gaat dit enkel over de wijzigingen in de kern sinds de competitiestart?
Ja, gaat over de spelers die erbij kwamen na de start van de competitie. Dat van Dussaut vond ik ook erg verrassend.
Naar verluidt zou Dussaut geweigerd hebben om naar De Graafschap te gaan omdat hij geen Nederlands kan (en zoals jullie wellicht weten, eisen de meeste Nederlandse clubs dat men de taal leert).

Enfin we zijn dus voorlopig niet van Damien le Magicien afgeraakt :roll:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Franz »

Pas maar op of ge gaat Le Magicien nog nodig hebben... we hebben werkelijk GEEN backs, enkel omgebouwde middenvelders... toch niet te geloven in een kern van 30 man...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Franz schreef:Pas maar op of ge gaat Le Magicien nog nodig hebben... we hebben werkelijk GEEN backs, enkel omgebouwde middenvelders... toch niet te geloven in een kern van 30 man...
Koike en Thallyson zijn backs.

Nogmaals. In een systeem met 3 vanachter heb je geen backs nodig zoals jij bedoelt.

Vleugelbacks kunnen evengoed aanvallende spelers zijn (Botaka, De Norre, Ceballos, Acolatse) die het vermogen hebben om de volledige flank te doen.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Franz »

STVV-fan schreef:
Franz schreef:Pas maar op of ge gaat Le Magicien nog nodig hebben... we hebben werkelijk GEEN backs, enkel omgebouwde middenvelders... toch niet te geloven in een kern van 30 man...
Koike en Thallyson zijn backs.

Nogmaals. In een systeem met 3 vanachter heb je geen backs nodig zoals jij bedoelt.

Vleugelbacks kunnen evengoed aanvallende spelers zijn (Botaka, De Norre, Ceballos, Acolatse) die het vermogen hebben om de volledige flank te doen.
Koike is eigenlijk een belofte-speler, en Thallyson eigenlijk ook. Volwaardige eersteklassers zijn dat niet...
Die vleugelbacks die de hele flank doen, dat hebben wij dus ook niet.
Ofwel zijn ze aanvallend sterk maar verdedigend belabberd (eigenlijk vleugelspelers dus) zoals Botaka en Acolatse (ik vind dat beiden prima vleugelspelers hoor), ofwel spelen ze verdedigend OK maar brengen ze aanvallend zeer weinig bij (De Norre) ofwel zet de Marc ze centraal (Ceballos). En dan hebben we dus nog een andere speler die heel zijn leven rechts of centraal achteraan heeft gespeeld en die zet de Marc dan centraal op het middenveld. En dan hebben we een centrale middenvelder die al het einde van zijn carrière ziet naderen met daarmee samenhangend snelheidsverlies die de Marc dan op de flank in de verdediging zet, begrijp wie kan!
Eerlijk is eerlijk, ik ben er geen fan van, maar als back die kan opkomen op zijn flank: dat zou den Damien Le Magicien niet slechter doen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Ik hoop Dussaut geen minuut meer te zien in een STVV-shirt.
Maar het is wel een feit dat ALS hij een toekomst heeft in 1e klasse, dat dit dan vooral zal zijn in een systeem zoals we dat nu spelen. Met 3 vanachter en backs die de hele flank doen. Eerder dan in het systeem dat we vorig seizoen speelden. (met 4 achteraan)
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

Ondertussen scoort Abrahams week na week voor Westerlo en is Bob Peeters er laaiend enthousiast over.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door bert1924 »

Misschien terug kopen volgend jaar??? Hoe dom kan men zijn om zo een talent definitief te verpatsen, waarop voor alle zekerheid niet uitlenen??????
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

… terwijl ze wel De Bruyn gaan halen. Waar ik veel minder in zie dan in Abrahams. Kurt is bovendien een paar jaar jonger.
Terwijl Wolke Janssens hier nog steeds rond loopt en meer kansen kreeg dan Kurt. Wolke was bankzitter in 1B op z'n 23e.
Voor mij was Abrahams altijd de vaste stand-in geweest voor Bezus. Liever Abrahams dan Kamada te gaan huren bij Frankfurt.
DeRoeck heeft hem zijn toekomst bij STVV afgenomen. JDR speelde véél te vaak met DeSart op de nummer 10. Terwijl Bezus daar thuis hoorde, en als die niet kon spelen had Abrahams daar z'n kans moeten krijgen. Nooit gebeurd.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tamas »

bert1924 schreef:Misschien terug kopen volgend jaar??? Hoe dom kan men zijn om zo een talent definitief te verpatsen, waarop voor alle zekerheid niet uitlenen??????
Het kan natuurlijk zijn dat die jongen absoluut weg wilde gezien hij door had toch geen kans te krijgen en dan zou ik dat heel goed kunnen begrijpen. Niettemin heel erg spijtig want dat was echt wel iemand waarvoor je naar het stadion komt !
Vorig seizoen hebben ze hem helemaal links laten liggen na zijn prachtige prestaties in de eindronde van het jaar daarvoor, één keer laten invallen zeker voor een 5tal minuten op Oostende toen het kalf verdronken was.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Vouch »

STimVV schreef:… terwijl ze wel De Bruyn gaan halen. Waar ik veel minder in zie dan in Abrahams. Kurt is bovendien een paar jaar jonger.
Terwijl Wolke Janssens hier nog steeds rond loopt en meer kansen kreeg dan Kurt. Wolke was bankzitter in 1B op z'n 23e.
Voor mij was Abrahams altijd de vaste stand-in geweest voor Bezus. Liever Abrahams dan Kamada te gaan huren bij Frankfurt.
DeRoeck heeft hem zijn toekomst bij STVV afgenomen. JDR speelde véél te vaak met DeSart op de nummer 10. Terwijl Bezus daar thuis hoorde, en als die niet kon spelen had Abrahams daar z'n kans moeten krijgen. Nooit gebeurd.
Wolke Janssens moest ook weg, maar men vond geen club voor hem (of geen waar hij ook mee akkoord ging), dat is wel iets anders natuurlijk. Ook uw uitspraak over Kamada is een beetje belachelijk, je hebt de man nog niet zien spelen... Kostte verschillende miljoenen vorig jaar, daar is Abrahams natuurlijk nog zéér ver van verwijderd, al wil dat inderdaad niet altijd iets zeggen.

Maar ik ben akkoord met u! Abrahams had veel meer kansen verdient, zeker na die sterke PO II 2 jaar geleden.
Wel rekening houden dat er écht wel een verschil is tussen 1A en 1B, kijk maar naar de resultaten tussen de clubs in PO II... Het valt ook nog te bezien hoe het hem vergaat eens de tegenstand hem "ontdekt". Maar ik duim voor hem, ik heb altijd een boon voor hem gehad.
Plaats reactie