Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Vooral onbegrijpelijk dat zowel hij als Tomeyashu geen kans kregen in PO2. Enerzijds probeert men als club die PO2 af te schilderen als veredelde oefenwedstrijden om er toch maar geen resultaatverbintenis aan te koppelen, anderzijds 'vergaten' ze wel speelgelegenheid te geven aan 2 spelers die momenteel bewijzen dat ze toen minstens die speelgelegenheid verdiend hadden. Want zowel Abrahams als Tommy werden omschreven als superprof, dus aan hun mentaliteit kon het niet liggen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Vouch »

Mikman schreef:Vooral onbegrijpelijk dat zowel hij als Tomeyashu geen kans kregen in PO2. Enerzijds probeert men als club die PO2 af te schilderen als veredelde oefenwedstrijden om er toch maar geen resultaatverbintenis aan te koppelen, anderzijds 'vergaten' ze wel speelgelegenheid te geven aan 2 spelers die momenteel bewijzen dat ze toen minstens die speelgelegenheid verdiend hadden. Want zowel Abrahams als Tommy werden omschreven als superprof, dus aan hun mentaliteit kon het niet liggen.
"Vergat" Deroeck dat, of wou hij de Japanners niets meer gunnen?
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Antismurf »

De Petter is enkele weken out met een spierblessure. Mogelijk nu wel speelkansen voor een van de nieuwkomers?
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

De meest logische keuze om DePetter te vervangen is Kotysch.
Maar gezien de keuzes van Brys de laatste weken is dat allesbehalve logisch.
Hij zou ook kunnen omschakelen naar een 4-mansdefensie en terug met een dubbele bezetting op de flanken gaan spelen waardoor Acolatse en Ceballos hun kans krijgen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

Vouch schreef:
Mikman schreef:Vooral onbegrijpelijk dat zowel hij als Tomeyashu geen kans kregen in PO2. Enerzijds probeert men als club die PO2 af te schilderen als veredelde oefenwedstrijden om er toch maar geen resultaatverbintenis aan te koppelen, anderzijds 'vergaten' ze wel speelgelegenheid te geven aan 2 spelers die momenteel bewijzen dat ze toen minstens die speelgelegenheid verdiend hadden. Want zowel Abrahams als Tommy werden omschreven als superprof, dus aan hun mentaliteit kon het niet liggen.
"Vergat" Deroeck dat, of wou hij de Japanners niets meer gunnen?
Inderdaad, er is iets raars gebeurd met Abrahams. Die werd door de toenmalige technische staf omschreven als een groot talent dat het ver kon schoppen, een voorbeeldige jongen die nooit problemen maakte en dankbaar was voor de speelgelegenheden die de club hem aanbood en die bleef progressie maken. Kortom, het was de man uit onze elite-ploeg die het dichtst bij een doorbraak in eerste klasse stond, op basis van zijn kwaliteiten en mentaliteit. Dit hoorde ik persoonlijk (dus niet via via) en werd me verschillende keren bevestigd. Ik vraag me echt af wat er daar achter de schermen is gebeurd...misschien was die te braaf en had die meer zijn kansen moeten opeisen, misschien werkte hij niet met de juiste manager, of misschien is die ineens gestopt met vooruitgang te boeken en kwam hij net te kort om in eerste klasse potten te breken...maar zo iemand doe je toch niet weg voor een appel en een ei zonder die eerst een serieuze kans te geven. Iets zegt me dat we daar nog spijt van gaan krijgen...en dat Westerlo op alle vlak wint door het aantrekken van Abrahams. Nu maakt hij al de nodige goals en acties en in de toekomst kunnen ze waarschijnlijk een veelvoud van zijn aankoopprijs voor hem krijgen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Afgaande op de selecties van de laatste weken is Kotysch niet per se de logische vervanger. Kotysch heeft door zijn verleden terecht een streepje voor bij de fans, maar voor een coach die pas dit jaar arriveerde en nooit eerder met hem werkte, wil dat niet noodzakelijk veel zeggen. Bij het maken van de selectie is de kwaliteit nu veel belangrijker dan het sentiment of de prestaties uit het verleden. Er valt evenveel te zeggen voor Mmaee en Garcia wat mij betreft. Het zal één van die drie worden. Ik zou nu het systeem niet gaan omgooien. dat had dan bij het begin van de interlandbreak moeten gebeuren zodat er meer tijd was om het in te oefenen. Ik ben -buiten De Norre- ook niet overtuigd van onze kwaliteiten op de backs als we met 4 achteraan zouden spelen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef:Afgaande op de selecties van de laatste weken is Kotysch niet per se de logische vervanger. Kotysch heeft door zijn verleden terecht een streepje voor bij de fans, maar voor een coach die pas dit jaar arriveerde en nooit eerder met hem werkte, wil dat niet noodzakelijk veel zeggen. Bij het maken van de selectie is de kwaliteit nu veel belangrijker dan het sentiment of de prestaties uit het verleden. Er valt evenveel te zeggen voor Mmaee en Garcia wat mij betreft. Het zal één van die drie worden. Ik zou nu het systeem niet gaan omgooien. dat had dan bij het begin van de interlandbreak moeten gebeuren zodat er meer tijd was om het in te oefenen. Ik ben -buiten De Norre- ook niet overtuigd van onze kwaliteiten op de backs als we met 4 achteraan zouden spelen.
Ofschoon ik heel graag Pol Garcia eens zou willen zien spelen in de Jupiler League omdat ik denk dat die heel wat in zijn mars heeft, gok ik toch op Sascha Kotysch omwille van de automismes, centraal vanachter, naast Teixeira. Zoals hierboven aangeduid, nu is het niet het moment om te experimenteren, nu moeten er punten gepakt worden. :stvv:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jan Bulder »

tesneusdoek schreef:
Vouch schreef:
Mikman schreef:Vooral onbegrijpelijk dat zowel hij als Tomeyashu geen kans kregen in PO2. Enerzijds probeert men als club die PO2 af te schilderen als veredelde oefenwedstrijden om er toch maar geen resultaatverbintenis aan te koppelen, anderzijds 'vergaten' ze wel speelgelegenheid te geven aan 2 spelers die momenteel bewijzen dat ze toen minstens die speelgelegenheid verdiend hadden. Want zowel Abrahams als Tommy werden omschreven als superprof, dus aan hun mentaliteit kon het niet liggen.
"Vergat" Deroeck dat, of wou hij de Japanners niets meer gunnen?
Inderdaad, er is iets raars gebeurd met Abrahams. Die werd door de toenmalige technische staf omschreven als een groot talent dat het ver kon schoppen, een voorbeeldige jongen die nooit problemen maakte en dankbaar was voor de speelgelegenheden die de club hem aanbood en die bleef progressie maken. Kortom, het was de man uit onze elite-ploeg die het dichtst bij een doorbraak in eerste klasse stond, op basis van zijn kwaliteiten en mentaliteit. Dit hoorde ik persoonlijk (dus niet via via) en werd me verschillende keren bevestigd. Ik vraag me echt af wat er daar achter de schermen is gebeurd...misschien was die te braaf en had die meer zijn kansen moeten opeisen, misschien werkte hij niet met de juiste manager, of misschien is die ineens gestopt met vooruitgang te boeken en kwam hij net te kort om in eerste klasse potten te breken...maar zo iemand doe je toch niet weg voor een appel en een ei zonder die eerst een serieuze kans te geven. Iets zegt me dat we daar nog spijt van gaan krijgen...en dat Westerlo op alle vlak wint door het aantrekken van Abrahams. Nu maakt hij al de nodige goals en acties en in de toekomst kunnen ze waarschijnlijk een veelvoud van zijn aankoopprijs voor hem krijgen.
Alleszins is het vreemd dat hij zowel 2 verschillende trainers aan de kant geschoven werd. Er moet dus meer aan de hand. Gezien het feit dat Abrahams een speler is die nog gehaald werd onder het RD-regime, denk ik dat er een realistische kans is dat het iets te maken heeft met twisten rond zijn transferrechten. Ik kan me niet voorstellen dat beide trainers zijn talent niet konden gebruiken.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

De zomertransfers zijn nu afgelopen. Er is nog geen topic voor AA Gent-STVV meen ik. De Petter geblesseerd en eigenlijk zijn daar wel heel veel opties voor de trainer.
Je hebt Mmae, Pol Garcia, Kotysch. Je kunt overschakelen naar 4-4-2. Je kunt ook nog Endo die vlak voor de verdediging speelt en het daar positioneel niet zo gemakkelijk heeft, in de plaats van De Petter zetten en Sankhon als verdedigende middenvelder uitspelen.
Voetballend is het daar op heel wat manieren in te vullen, maar het leiderschap van De Petter zul je misschien missen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Jan Bulder schreef:
Alleszins is het vreemd dat hij zowel 2 verschillende trainers aan de kant geschoven werd. Er moet dus meer aan de hand. Gezien het feit dat Abrahams een speler is die nog gehaald werd onder het RD-regime, denk ik dat er een realistische kans is dat het iets te maken heeft met twisten rond zijn transferrechten. Ik kan me niet voorstellen dat beide trainers zijn talent niet konden gebruiken.
Leko gebruikte hem ook enkel in PO2 he, meestal nog als invaller.
Weet ook niet wat er scheelde, doet mij heel fel denken aan het Boyboy Mosia verhaal bij Westerlo een jaar of 10 geleden.
Ik had hem ook graag wat meer aan het werk gezien, maar geeneen van onze laatste drie trainers zag er echt basismateriaal in.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Yellow Feaver »

Licht eens opgestoken over Abrahams. Hij had niemand die achter hem stond (lees niemand die financieel belang erbij had dat hij zijn kans zou krijgen). De anderen in de selectie wel....modern voetbal zeker?
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

Yellow Feaver schreef:niemand die financieel belang erbij had dat hij zijn kans zou krijgen
Dit begrijp ik niet. Er is altijd wel iemand (in regel de club) die er profijt bij heeft dat een speler kansen krijgt, zich ontwikkelt en voor meerwaarde kan verkocht worden.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

Dreke schreef:
Yellow Feaver schreef:niemand die financieel belang erbij had dat hij zijn kans zou krijgen
Dit begrijp ik niet. Er is altijd wel iemand (in regel de club) die er profijt bij heeft dat een speler kansen krijgt, zich ontwikkelt en voor meerwaarde kan verkocht worden.
Dat is inderdaad moeilijk te begrijpen...onafhankelijk van wat de makelaar(s) opstrijken, is de club er toch ook bij gebaat als een speler goed presteert en zijn waarde stijgt. Als er niet in het belang van de club gewerkt wordt, mogen ze eens beginnen met die stal uit te mesten... :shock:
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Yellow Feaver »

Dreke schreef:
Yellow Feaver schreef:niemand die financieel belang erbij had dat hij zijn kans zou krijgen
Dit begrijp ik niet. Er is altijd wel iemand (in regel de club) die er profijt bij heeft dat een speler kansen krijgt, zich ontwikkelt en voor meerwaarde kan verkocht worden.
Sommigen kozen blijkbaar eieren voor hun geld. Naar het schijnt is het zwaar aan het veranderen in de goede richting. Als ik u nog eens zie zal ik u een paar ander voorbeelden aanhalen. Soms is het hallucinant, maar niet alleen bij ons.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Yellow Feaver schreef:Licht eens opgestoken over Abrahams. Hij had niemand die achter hem stond (lees niemand die financieel belang erbij had dat hij zijn kans zou krijgen). De anderen in de selectie wel....modern voetbal zeker?
En STVV zelf dan?
Hebben die er geen belang bij om hun "jonge spelers" zo hoog mogelijk aan te kunnen bieden?
Wil ik wel eens weten wie spelers zoals Swers achter zich staan had..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie