Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

BoemBoem schreef:
vdl schreef:Daniel Arzani ,ingevallen bij Australië 19 jaar winger en nog steeds actief in Australië.
Talentvolle jongen,maar waarschijnlijk geen spek voor onze bek.
Nee,
Zo iemand had je voor het WK moeten halen.. zo een invalbeurt zal die jongen onhaalbaar maken vrees ik..

Maja, wie kende die jongen vòòr het WK? :)
Is al een tijdje bekend hoor. Er zou zelfs een prijskaartje van 30 tot 40 miljoen € rond zijn nek hangen. :o


https://www.news.com.au/sport/football/ ... 81f52c8624


Via https://sofifa.com/ komt een beloftevolle speler altijd vrij snel in beeld bij het grote publiek. Binnen een paar jaar kent iedereen -behoudens ongelukken bij de betrokkenen- spelers als Jan-Fiette Arp, Lautaro Martinez, Rafal Leao of Barco. Maar natuurlijk is het nagenoeg onmogelijk om die jonge talenten binnen te halen voor een club als STVV.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef:
BoemBoem schreef:
STVV-fan schreef:
BoemBoem schreef:
Jacques schreef: Als je zo iemand haalt voor het WK (of gelijkaardig), schieten ze u hier af met "met wa komen ze nu weer af", "waar hebben ze die in godsnaam gevonden", "is waarschijnlijk van de boot/camion gevallen" "waarschijnlijk weer via één of andere makelaar die aan het leuren is met zijn spelers en ons als vitrine gebruikt", "daar gaat nogal volk op afkomen", "die jappen zijn geen haar beter als Roland" en "straks hopelijk nog minder volk op de tribunes" etc. :mrgreen:
Net omdat STVV niet bekend staat om zijn topscouting zou er zo gereageerd worden..
Net omdat STVV geen scouting heeft, worden zo een spelers niet gehaald door ons..
Dan nog, met scouting wordt hier hetzelfde gereageerd hoor Boem.

@ Enrique: idd. Gisteren schreef Kevers over die drie spelers waarvan ene japanner. Door de dag schreef voetbalbelgie dat de spits een japanner zou worden en vandaag schrijft Kevers dat het Osako zal worden? :grappig:
Nee das zever.. ge moet niet elke keer uw gelijk willen halen omdat gij het nut van een goede scouting niet snapt..

Als Gent zo iemand haalt verwacht iedereen dat het een topper is..
Waarom?
Omdat Gent een goede scouting heeft en dat al meermaals bewezen heeft..
Het nut ontgaat mij inderdaad, omdat voor elke "goede speler" die een scout haalt hij er ook minstens een stuk of 3 slechte bijhaalt. Die drie worden dan vergeten als die ene voor 15 miljoen de deur uitgaat.

Waar je 100% gelijk in hebt is de perceptie. Gelijk nu bij Waregem: ook een deel spelers gehaald die niemand iets zeggen, maar zij zullen waarschijnlijk, gelijk ander jaren, de chance hebben dat het rendeert.
Lees uw post misschien eens opnieuw..
Mijn part 1000 keer tot ge het snapt..

Who cares dat ge 3 miljoen uitgeeft aan misschien 4 spelers waar ge er 1 van verkoopt voor 15 miljoen en de 3 anderen floppen?!
Waarbij ik niet zeg dat STVV dit zou kunnen..

Misschien, héél misschien, is elk jaar 'chance" hebben dat een onbekende speler kan renderen het feit van een goede scouting..
Misschien zeg ik wel he :roll: ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Scouting is geen exacte wetenschap. Scouting is het vergroten van uw kansen op het vinden van die witte merel (of gewoon al maar een nuttige speler voor uw ploeg) door gebruik te maken van data, expertise en ervaring. Geen scouting is het equivalent van blind vogelpik spelen. Af en toe zult ge ook wel eens het bord raken, misschien zelfs de roos, maar over het algemeen gaat het toch beter als ge uw ogen opentrekt (scout) en probeert te mikken. Als gij iedere keer los langs het bord smijt en uwe concurrent raakt vaak wel iets, moet ge misschien toch eens gaan kijken hoe die dat doet i.p.v. u te verschuilen achter (mal)chance. Deze "discussie" is feitelijk een open deur intrappen, alleen is er iemand die het nut van een deur niet inziet.
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Dat ze om te beginnen Akpom gaan halen..
Kalu op de flank..
Die Portugees op LB..

Moeilijk is het allemaal niet zegt :lol:
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door geelblauw »

rustig blijven ademen asjeblieft. het is niet omdat een ploeg zegt dat spelers mogen vertrekken dat ze gratis op te halen zijn. het is goed dat daar eens naar gekeken wordt maar gratis is anders. bij sommigen zal het solden zijn, maar het blijft vooral zoeken naar spelers einde contract. volgens mij maakt ferreira grote kans om te worden aangetrokken. ziet er wel een goede uit.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Even off-topic
Hoe spelen die smurfen het klaar om Milinkovic-Savic binnen te halen en hem een half jaar later te verkopen...
Blijkt nu voor 16 miljoen in totaal
Ondertussen Real Madrid interesse, men spreekt over 150M...
En ze verdienen massa's geld met hun transfers
Allemaal chance? Ik denk het toch niet
Alles op chance steken is gewoon belachelijk
Niet alle transfers zullen lukken
De meesten mss zelfs niet
Maar om dan te zeggen, ach we bekijken wat video's en we kijken eens rap op transfermarkt wie einde contract is... zo zal je nooit iets uitbouwen
En het bewijs is er trouwens
Er moet toch iets zijn wat hier nooit geweest is
RD vroeg zich af hoe het mogelijk is dat die mannen spelers verkopen voor 25M
Als je er koopt van 1M is de kans natuurlijk groter
Dat in combinatie met een massa data en hem zelf zien spelen
Hier willen ze alles gratis ...
Ik vraag mij af hoe zo'n speler als M-S in Belgie verzeilt...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

enrique schreef:Even off-topic
Hoe spelen die smurfen het klaar om Milinkovic-Savic binnen te halen en hem een half jaar later te verkopen...
Blijkt nu voor 16 miljoen in totaal
Ondertussen Real Madrid interesse, men spreekt over 150M...
En ze verdienen massa's geld met hun transfers
Allemaal chance? Ik denk het toch niet
Alles op chance steken is gewoon belachelijk
Niet alle transfers zullen lukken
De meesten mss zelfs niet
Maar om dan te zeggen, ach we bekijken wat video's en we kijken eens rap op transfermarkt wie einde contract is... zo zal je nooit iets uitbouwen
En het bewijs is er trouwens
Er moet toch iets zijn wat hier nooit geweest is
RD vroeg zich af hoe het mogelijk is dat die mannen spelers verkopen voor 25M
Als je er koopt van 1M is de kans natuurlijk groter
Dat in combinatie met een massa data en hem zelf zien spelen
Hier willen ze alles gratis ...
Ik vraag mij af hoe zo'n speler als M-S in Belgie verzeilt...
Milinkovic heeft Genk dacht ik wel 3 miljoen gekost..
Niet bepaald een mogelijkheid voor ons denk ik..

Voor ons zou het al een zeer mooi progressie zijn als men spelers van 200 000 a 300 000 kan inhalen en voor 1,5 milj verkopen, zoals ze de laatste 3 jaar wel meer gedaan hebben..
Alleen dat geld gebruiken om grotere talenten te halen en enkele plaatsen hoger in de rangschikking te spelen zit er hier niet in..

Laat het ons op slecht sportief beleid houden..

Hier namen droppen is wel leuk en ik doe er ook gretig aan mee,
Maar eigenlijk is dat toch totaal niet aan ons..
Net zo min dat het aan ons is om onbekende spelers meteen af te schieten trouwens ;) ..
En dan heb ik het over spelers als Nazon, Sakhon of Ferreira..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

De aangekondigde Japanner kan evengoed een linkse winger zijn ipv de diepe spits. Hln gokt maar wat. Het bestuur doet vaag en lost niks.
Men speelt met ons en de media.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:De aangekondigde Japanner kan evengoed een linkse winger zijn ipv de diepe spits. Hln gokt maar wat. Het bestuur doet vaag en lost niks.
Men speelt met ons en de media.
VDAB heeft blijkbaar gezegd dat ze een linksvoor, linksachter en spits willen voor ze op stage gaan. 1 ervan is een Japanner, de spits is een WK-ganger

De japanse spitsen op het WK zijn onhaalbaar, de linksachter wordt misschien die Portugees, dus zal de linksvoor wel een Japanner zijn.

Over dat laatste, daar zit je niet juist. Het bestuur is duidelijk over welke posities ze nog willen. Ze lossen inderdaad niks over de namen.

Dat geeft de gazetten niet de vrijgeleide om zo maar dingen te fantaseren, voetbalbelgie op kop, want het zijn zij die begonnen zijn met te zeggen van de japanse spits.

Dat in combinatie met mensen die de Japanners niet moeten hebben of zich niet met hun beleid kunnen vereenzelvigen, dan krijg je zulke reacties zoals je laatste zinnen. Het is vooral de media die speelt met de supporters, omdat het bestuur idd niks lost en de media dus niks in zijn gazetten kan schrijven doen ze zomaar op.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

In alle geval : hoe langer het duurt, hoe minder heb ik het gevoel dat het goedkomt. Ik denk dat er bij Sankhon stront aan de knikker is. 3 weken en nog geen visum...komaan
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: RE: Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door geelblauw »

Jones schreef:In alle geval : hoe langer het duurt, hoe minder heb ik het gevoel dat het goedkomt. Ik denk dat er bij Sankhon stront aan de knikker is. 3 weken en nog geen visum...komaan
Dat duurt wel maanden soms

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
Branson
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 mei 2013, 22:29
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Branson »

BoemBoem schreef:
enrique schreef:Even off-topic
Hoe spelen die smurfen het klaar om Milinkovic-Savic binnen te halen en hem een half jaar later te verkopen...
Blijkt nu voor 16 miljoen in totaal
Ondertussen Real Madrid interesse, men spreekt over 150M...
En ze verdienen massa's geld met hun transfers
Allemaal chance? Ik denk het toch niet
Alles op chance steken is gewoon belachelijk
Niet alle transfers zullen lukken
De meesten mss zelfs niet
Maar om dan te zeggen, ach we bekijken wat video's en we kijken eens rap op transfermarkt wie einde contract is... zo zal je nooit iets uitbouwen
En het bewijs is er trouwens
Er moet toch iets zijn wat hier nooit geweest is
RD vroeg zich af hoe het mogelijk is dat die mannen spelers verkopen voor 25M
Als je er koopt van 1M is de kans natuurlijk groter
Dat in combinatie met een massa data en hem zelf zien spelen
Hier willen ze alles gratis ...
Ik vraag mij af hoe zo'n speler als M-S in Belgie verzeilt...
Milinkovic heeft Genk dacht ik wel 3 miljoen gekost..
Niet bepaald een mogelijkheid voor ons denk ik..

Voor ons zou het al een zeer mooi progressie zijn als men spelers van 200 000 a 300 000 kan inhalen en voor 1,5 milj verkopen, zoals ze de laatste 3 jaar wel meer gedaan hebben..
Alleen dat geld gebruiken om grotere talenten te halen en enkele plaatsen hoger in de rangschikking te spelen zit er hier niet in..

Laat het ons op slecht sportief beleid houden..

Hier namen droppen is wel leuk en ik doe er ook gretig aan mee,
Maar eigenlijk is dat toch totaal niet aan ons..
Net zo min dat het aan ons is om onbekende spelers meteen af te schieten trouwens ;) ..
En dan heb ik het over spelers als Nazon, Sakhon of Ferreira..

Wel als je eens kijkt naar welke toernooien de jeugd van Genk deelneemt weet je al genoeg.
Jongens van u10 gaan al buitenlandse toernooien spelen, en daar wordt al bij al de tegenpartijen gescreend “of er iets tussen zit”.
Die worden dan opgevolgd en als ze denken dat het de speler is waar iets in zit, proberen ze die te overhalen .
Bij stvv kunnen ze de betere spelertjes van St-Truiden en omstreken er nog niet tussen uit halen.
En dan gaat stvv maar spelertjes halen die voor Genk (en later eerste klas) te kwak zijn.
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Sacruzsa »

Branson schreef:
BoemBoem schreef:
enrique schreef:Even off-topic
Hoe spelen die smurfen het klaar om Milinkovic-Savic binnen te halen en hem een half jaar later te verkopen...
Blijkt nu voor 16 miljoen in totaal
Ondertussen Real Madrid interesse, men spreekt over 150M...
En ze verdienen massa's geld met hun transfers
Allemaal chance? Ik denk het toch niet
Alles op chance steken is gewoon belachelijk
Niet alle transfers zullen lukken
De meesten mss zelfs niet
Maar om dan te zeggen, ach we bekijken wat video's en we kijken eens rap op transfermarkt wie einde contract is... zo zal je nooit iets uitbouwen
En het bewijs is er trouwens
Er moet toch iets zijn wat hier nooit geweest is
RD vroeg zich af hoe het mogelijk is dat die mannen spelers verkopen voor 25M
Als je er koopt van 1M is de kans natuurlijk groter
Dat in combinatie met een massa data en hem zelf zien spelen
Hier willen ze alles gratis ...
Ik vraag mij af hoe zo'n speler als M-S in Belgie verzeilt...
Milinkovic heeft Genk dacht ik wel 3 miljoen gekost..
Niet bepaald een mogelijkheid voor ons denk ik..

Voor ons zou het al een zeer mooi progressie zijn als men spelers van 200 000 a 300 000 kan inhalen en voor 1,5 milj verkopen, zoals ze de laatste 3 jaar wel meer gedaan hebben..
Alleen dat geld gebruiken om grotere talenten te halen en enkele plaatsen hoger in de rangschikking te spelen zit er hier niet in..

Laat het ons op slecht sportief beleid houden..

Hier namen droppen is wel leuk en ik doe er ook gretig aan mee,
Maar eigenlijk is dat toch totaal niet aan ons..
Net zo min dat het aan ons is om onbekende spelers meteen af te schieten trouwens ;) ..
En dan heb ik het over spelers als Nazon, Sakhon of Ferreira..

Wel als je eens kijkt naar welke toernooien de jeugd van Genk deelneemt weet je al genoeg.
Jongens van u10 gaan al buitenlandse toernooien spelen, en daar wordt al bij al de tegenpartijen gescreend “of er iets tussen zit”.
Die worden dan opgevolgd en als ze denken dat het de speler is waar iets in zit, proberen ze die te overhalen .
Bij stvv kunnen ze de betere spelertjes van St-Truiden en omstreken er nog niet tussen uit halen.
En dan gaat stvv maar spelertjes halen die voor Genk (en later eerste klas) te kwak zijn.
Ook al eens stilgestaan bij het feit dat Genk en Standard de 2 clubs die het dichtst bij ons gelegen zijn en beide over een pak betere jeugdwerking en faciliteiten beschikken , wil STVV ooit deftige jeugd voortbrengen en ook behouden wat nu niet lukt , zal er toch serieus moeten worden geïnvesteerd in een training complex voor zowel de jeugd als 1ste ploeg want aan de kliniek das ook nu niet om over te stoefen in vergelijking met andere 1ste klassers , dus aan onze Japanse bazen , zorg dat ge bij de stad een grote lap grond kunt kopen en bouw daar iets deftig op
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: RE: Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

geelblauw schreef:
Jones schreef:In alle geval : hoe langer het duurt, hoe minder heb ik het gevoel dat het goedkomt. Ik denk dat er bij Sankhon stront aan de knikker is. 3 weken en nog geen visum...komaan
Dat duurt wel maanden soms

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
Zoals Momi zeker ? Als je geen blanco strafblad hebt ?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Behoudens de jeugd moet men bij STVV beginnen met gastgezinnen. Via internaten schrik je al mensen af. Een gastgezin geeft warmte en een thuis! Alle grotere clubs doen dat. Ik zeg niet dat wij een grote club zijn maar begin eens me een tweetal gastgezinnen die elk 3 talenten opvangen bij wijze van expertise. Evalueer dit binnen een jaar of 3. Als je dan om de paar jaar die toppers kan laten doorstoten tot de eerste ploeg ben je winnaar.

Wat betreft de eerste ploeg ' 4 inzetbare pionnen bij, aangevuld met jonge, hongerige Belgen die iets in hun mars hebben en we draaien een mooi seizoen. Ik ben er bijna dat ze er nog 2 tranfervrij halen en 2 huurlingen. Het mag en zal niks kosten.
Die Jappen blijven de kat uit de boom kijken.
Ik ben tot nu toe niet overtuigd van hun eventuele meerwaarde. Bij de overname sprak Marieke Höfte over een verdubbeling of verdriedubbeling van het budget...
Waar zijn die ? Als er boter genoeg bij de vis kwam, waren de objectieven al lang hier...
Als men zo verder doet hebben ze nog geen 2000 abo's meer
Plaats reactie