Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Schoofs gaan terughalen, als dat uw eerste transfer is kijken mensen terug wat positief.
Schoofs kan sterkhouder worden op het middenveld. Op 3 jaar kan het niet zijn dat die gast niets meer kan.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door weekenders »

Jongens toch, wil je echt versterken, of wil je ter plaatse blijven trappelen, in het tweede geval moet ge Schoofs terug halen, want dat is echt geen versterking
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

weekenders schreef:Jongens toch, wil je echt versterken, of wil je ter plaatse blijven trappelen, in het tweede geval moet ge Schoofs terug halen, want dat is echt geen versterking
Het is vooral op de flanken dat er versterking nodig is.
Twee goede backs, twee goede flankspelers en een snelle spits.

Schoofs is geen prioriteit maar ik denk wel dat hij hier opnieuw een hoger niveau zou kunnen halen. Vergeet niet dat bijvoorbeeld een De Sart toch vaak mocht starten dit seizoen, Schoofs bracht vaak toch nog meer dan dat.

Mogen van mij sowieso beschikken: Antunes, Botaka (tenzij je hem eens als spits uit probeert maar zeker niet als flank speler), Gueye

Hopelijk zien we ooit nog een fitte Ceballos in een STVV-shirt...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

weekenders schreef:Jongens toch, wil je echt versterken, of wil je ter plaatse blijven trappelen, in het tweede geval moet ge Schoofs terug halen, want dat is echt geen versterking
STVV moet de band met de eigen achterban weer wat aanhalen en daarbij kan een 'populistische' transfer als die van Schoofs geen kwaad. Toch niet als , zoals beweert wordt, de Japanners een budgetverhoging zullen doorvoeren. Hij vertrok indertijd door een gebrek aan ambities ( en centen ) bij de club, hem terughalen zou toch een signaal zijn. Natuurlijk moet je de situatie van Mechelen nu uitspelen ( lees: uitbuiten ) en hem goedkoper proberen te halen dan hij een jaar geleden zou gekost hebben. Eén miljoen is momenteel veel te veel, hoogstens de helft of 1/3 van dat bedrag zou ik er aan spenderen.
Mechelen krijgt wel een pak geld voor Bandé ( 8 of 9 miljoen ) en zal in tweede klasse -excuseer: 1B- niet al te veel supporters verliezen, dus de kans is groot dat ze sleutelspelers zo veel mogelijk gaan trachten te houden om zo meteen terug te keren. Dus mogelijk willen ze hem net niét lossen. Maar zijn loon was toch het grootste uit de clubgeschiedenis en zijn rendement stond niet in verhouding dus misschien zijn ze blij dat ze van zo'n zwaar contract af zijn.

Er zijn bij STVV zeker andere posities waar er een grotere prioriteit is, dat is ook weer waar. Als je zo weinig scoort, moet de aanval hertekend worden. En de flanken moeten kwalitatief beter bezet worden.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Geel-Blauw »

Het zal afhangen of de aankoopoptie van Charisis wordt gelicht, indien niet is een middenvelder wel prioriteit en Schoofs zou hier ideaal voor zijn.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Sacruzsa »

Voor mij part mogen ze naar volgend seizoen de kern eens grondig uitmesten en ineens de technische staf ook
Jonas deplatbroeck mag voor mij beschikken wegens niet goed genoeg
Voorts van de kern :
Pirard = vliegenvanger geworden
Goutas = niet goed genoeg
Dussaut = daar begin ik zelfs niet mee
Ayala = niet gezien
Botaka = geen rendement
Gueye,Boli en vetokele = zet 10 goals opelkaar en 10 langs elkaar en ze krijgen hem er nog niet in
Acolatse = rommel

Dus er gaat mogen ingekocht worden , ma heb mijn twijfels of er ook wel degelijk materiaal gaat gehaald worden , denk dat we met DMM niet veel beter gaan krijgen dan onder :Roland: , kan mij vergissen (laat ons hopen) ma hoelang gaat da nog duren voor da die TD (hopelijk iemand zoals Mathijsen) er is ??
DMM wilt ook jeugd de kans geven maar dan zullen ze toch eerst flink mogen investeren in degelijke trainingsfacaliteiten en dan heb ik het niet over da complexke dat daar nu staat aan de veemarkt , nee ergens een grote degelijk instalatie neerzetten zodat al uw beste jeugd niet naar genk vertrekt
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

weekenders schreef:Jongens toch, wil je echt versterken, of wil je ter plaatse blijven trappelen, in het tweede geval moet ge Schoofs terug halen, want dat is echt geen versterking
Schoofs is toch een niveau of 2 hoger dan De Sart hoor en een stuk constanter dan bv. Bezus. Ik ben er redelijk zeker van dat we met Schoofs op het middenveld wel een stap vooruit zetten.

De prioriteit zijn de flanken, zowel aanvallend als verdedigend, en de aanval, maar als je Schoofs kan halen, moet je niet twijfelen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Brusselmans »

Beginnen met prioriteiten !
Als enige ploeg slaag je er niet in om de kaap van 30 goals te bereiken, dus niet eens een gemiddelde van 1 / 1 !
Geen excuses aUb !
Gefaald en conclusies trekken !
Een vormdip kan, maar niet 25 op 30 matchen !
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lakie »

Tompie schreef:
Mogen van mij sowieso beschikken: Antunes, Botaka (tenzij je hem eens als spits uit probeert maar zeker niet als flank speler), Gueye
Dussaut? Goutas?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Gueye en Goutas zijn gehuurd, dus de kans lijkt me heel klein dat die hier volgend seizoen nog rondlopen. Vetokele zal uit zijn pijp moeten komen in PO2.
Antunes en Dussaut zijn geen spelers voor STVV. Los van het gebrek aan niveau is hun uitstraling/speelstijl ook niet geschikt voor hier. Te veel met de Franse slag.

Pirard moet je proberen te verzilveren. Zoals ik enkele weken al zei: proberen een ruil met Roef op poten te zetten. Dat zou het ideale scenario zijn. Iemand die kan meegroeien met de club.

Odoi lijkt me momenteel helaas quasi onhaalbaar. Staat in de basis bij Fulham ( als centrale verdediger tegenwoordig, toch wel opvallend met al die targetspitsen in de Championship ). Tenzij Fulham promoveert ( ze staan 4e ) en ze veel versterking binnen halen. Heeft een weekloon van naar verluid 35.000€, op jaarbasis zit je dus aan ongeveer 1,8 miljoen Euro. Zelfs als hij heel zwaar inlevert blijft dat financieel een moeilijk brok voor een speler die quasi geen doorverkoopwaarde meer zal hebben nu hij de 30 nadert.
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Sacruzsa »

Alé ze hebben goed geluisterd bij STVV , de nieuwe TD is er al (Tom Van den Abbeele ) al krijg ik het er nog warn nog koud van , weet niet goed wat ik er moet van denken , ma da had ik ook bij het aanstellen van Ferrera
Laat ons hopen op wa nieuw en DEGELIJK spelers materiaal voor volgend seizoen
Hij heeft nu tijd genoeg om een balans op te maken van de huidige kern tijdens Playoff 2
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door miel »

Jacques schreef:
weekenders schreef:Jongens toch, wil je echt versterken, of wil je ter plaatse blijven trappelen, in het tweede geval moet ge Schoofs terug halen, want dat is echt geen versterking
Schoofs is toch een niveau of 2 hoger dan De Sart hoor en een stuk constanter dan bv. Bezus. Ik ben er redelijk zeker van dat we met Schoofs op het middenveld wel een stap vooruit zetten.

De prioriteit zijn de flanken, zowel aanvallend als verdedigend, en de aanval, maar als je Schoofs kan halen, moet je niet twijfelen.
Schoofs is zeker geen slechte speler , maar mij lijkt het dan toch meer aangewezen on Charrisis te houden die is toch ook een niveau of 2 hoger
dan Schoofs .
Het niveau van Schoofs verschilt niet veel met dat van DeSart , hoogstens dat Schoofs misschien constanter is , maar DeSart is completer zelfs een ruil hoeft voor mij niet .
Rob is zeker geen prioriteit , we hebben daar ook nog Asamoah die ik zeker even hoog inschat .
Scorend vermogen is prioriteit nummer één .
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Sacruzsa schreef:Alé ze hebben goed geluisterd bij STVV , de nieuwe TD is er al (Tom Van den Abbeele ) al krijg ik het er nog warn nog koud van , weet niet goed wat ik er moet van denken , ma da had ik ook bij het aanstellen van Ferrera
Laat ons hopen op wa nieuw en DEGELIJK spelers materiaal voor volgend seizoen
Hij heeft nu tijd genoeg om een balans op te maken van de huidige kern tijdens Playoff 2
Iemand die bij de scouting en de jeugd van Brugge gezeten heeft.

Japanners houden woord dus: TD is meer iemand die zich met de jeugd gaat bezig houden.
Dan hebben we ook ineens terug een (nutteloze ;) :)) scoutingscel, of toch een kans om deze uit te bouwen.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Smurf »

Boli en Vetokele worden hier steeds maar opnieuw bij het groot vuil gezet. Ik stel me daar toch vragen bij.
Twee hardwerkende spitsen die inderdaad veel te weinig gescoord hebben in verhouding tot de kansen die ze gekregen hebben. Wel niet vergeten dat het vaak door hun enorme inzet is, dat die kansen er uberhaupt al kwamen. Ik zou ze alletwee proper hier houden. Met twee deftige flanken staan we meteen al een pak verder. Een spits met meer killerinstinct is uiteraard welkom, maar het is toch altijd weer afhankelijk van vertrouwen en een beetje geluk. Kopbal van Boli tegen Brugge was quasi perfect. Vetokele had inderdaad weer kunnen/moeten scoren. Maar weeral (herhaling, zucht), kijk naar Teo. Vorig seizoen topschutter. Dit seizoen weggehoond. Enkele weken geleden door Joos nog bestempeld als een klungel die vorig seizoen puur op basis van geluk (!) meer dan 20 goals gemaakt zou hebben. En plots stampt hij er 6 binnen op 3 wedstrijden. Ondertussen zit hij dus aan een respectabele 10. Als hij er op 10 PO1 wedstrijden toevallig nog een stuk of vijf maakt, is hij één van de weinige spitsen die er in België 2 seizoenen na mekaar 15 of meer binnen lapt.
Vetokele heeft ook een periode gehad dat ze er wel vlot invlogen. Inderdaad, dat is nu niet het geval (heel het seizoen niet). Maar voor STVV is dit een waardevolle spits. Net als Boli (die indien een tijd blessurevrij) normaal gezien alleen maar beter gaat worden. Die speelt echt nog niet lang in 1e klasse hè mannen. Ze komen beide al vaak in de positie om te scoren. Het lijkt mij een kwestie van tijd dat ze er ook regelmatiger gaan invliegen.
Uiteraard moet je niet twijfelen om een scorende spits binnen te halen. Maar nogmaals, noem ze mij! Wie zijn die zogenaamde zekerheden? Perbet? Chevalier? Pollet? Vossen? Thelin? Garantie op succes met die mannen? Misschien wel, maar zeker weten, absoluut niet. Maar bon, dat is een eindeloze discussie.

Dus nogmaals, extra spits, graag. Maar hou Boli en Vetokele ook maar hier.
Ook De Sart krijgt er redelijk vaak van langs. Maar hoe oud is die jongen? Gaetan Hendrickx werd ook doorgestuurd op zijn 19e of zo. Beetje geduld aub. Hoeveel voetballers zijn op hun 19e klaar om een ploeg te dragen?

Focus mag wat mij betreft liggen op flanken met een actie, snelheid en een deftige voorzet.
En onze Japanners kunnen misschien eens gaan horen bij Kubo van Gent. Die ligt daar blijkbaar niet meer in de bovenste schuif. Die zou STVV best wel eens naar een hoger niveau kunnen tillen. Maar zal aardig wat geld kosten. Maar dat moeten ze er toch kunnen uithalen in Japan, zou ik denken. En kom weer niet af dat het een rotte appel is, want dat zeiden ze een half jaar geleden in Kortrijk ook van Chevalier.
Verder enkele belangrijke spelers houden, Texeira op kop. Centraal achterin mag er eentje bijkomen. Kotysch heeft het goed gedaan (ook al ben ik er niet zo'n fan van, maar eerlijk is eerlijk), maar daar is de spoeling toch wat dun. Charisis en Kitsiou zou ik ook graag zien blijven (puur op basis van hun mentaliteit alleen al). Maar willen/kunnen de Japanners de optie lichten, want goedkoop zijn ze niet. Bezus houden. Legear op dieet zetten.
Ik denk echt niet dat we zoveel nieuwe namen nodig hebben. 4 of 5 deftige versterkingen maken een enorm verschil.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Sacruzsa schreef:Acolatse = rommel
Acolatse wordt hier beschreven als "rommel".
De weinige minuten die hij kreeg gaf hij inderdaad een zeer zwakke indruk.
Maar het is toch wel opvallend dat hij het vorige seizoen bij degradant Westerlo 6 keer scoorde. Dat is even "veel" als de topschutter van het huidige STVV. (Boli)
Hij deed dat als flankspeler. Boli als diepe spits.
Ik denk nog altijd dat hij wel de kwaliteiten heeft. Er zijn hier heel wat spelers die wél wekenlang de kans kregen en er ook niet veel van bakten. (Dussaut, Botaka) Acolatse kreeg diezelfde kansen niet en voelt en speelt met 0,0 vertrouwen. Ook door het feit dat die nooit 100% fit is geweest. (idem Geuye)
Plaats reactie