Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Tijd voor Matzlipz filmpkes van Kristof Duchateau over STVV op facebook :zot:
Vroeger haalde men Cnops, Kingambo, Cvjetcovic, Van kets, isaïas, Fiers voor miljoenen Belgische franken. Die speelden ook niet voor een habbekrats. Nu bijten ze elke Japanse yen door twee en onder Roland door 3, elke euro.
Roland deed maar 3 goede transfers : Sidibé, Chimedza en Cantaluppi.
Wanneer gaan wij hier eens ene goalgetter kunnen binnenhalen ?
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Jones schreef:Tijd voor Matzlipz filmpkes van Kristof Duchateau over STVV op facebook :zot:
Vroeger haalde men Cnops, Kingambo, Cvjetcovic, Van kets, isaïas, Fiers voor miljoenen Belgische franken. Die speelden ook niet voor een habbekrats. Nu bijten ze elke Japanse yen door twee en onder Roland door 3, elke euro.
Roland deed maar 3 goede transfers : Sidibé, Chimedza en Cantaluppi.
Wanneer gaan wij hier eens ene goalgetter kunnen binnenhalen ?
Sidibé raakte de 1e 6 maand ook geen bal he..
0 goals ook trouwens..

Er zijn nog wel enkele andere goede transfers geweest hoor.. ;)
Laatst gewijzigd door BoemBoem op 08 jul 2018, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Die miljoenen uitgeven heeft u dan precies ook niet geholpen om NIET te degraderen, laat staan gezond te blijven...

Zoveel jaren terug kan je niet vergelijken met nu, maar gemakkelijkheidshalve doe je het toch.

Je vergeet de spelers van de laatste jaren, waar iedereen om geschreeuwd heeft ze hier te houden, die Roland GRATIS is gaan halen.....

Maar bon, het was iets te naïef om te denken dat deze periode, nu :Roland: hier helemaal niets meer te zeggen heeft, we iets minder te maken zouden krijgen met "gefundeerde criticasters". Spijtig dat sommigen bepaalde tradities moeten, ongeacht wat, doorzetten.

Nu moeten de Jappen plots spelers gaan halen die bij topclubs of andere clubs (Waregem, Charleroi) de bank nog eens niet raken, terwijl als er onder Roland een gerucht de ronde deed dat zo'n speler zou tekenen, het "gratis brol dat op een andere nogeens niet speelt" was...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

BoemBoem schreef:
Jones schreef:Tijd voor Matzlipz filmpkes van Kristof Duchateau over STVV op facebook :zot:
Vroeger haalde men Cnops, Kingambo, Cvjetcovic, Van kets, isaïas, Fiers voor miljoenen Belgische franken. Die speelden ook niet voor een habbekrats. Nu bijten ze elke Japanse yen door twee en onder Roland door 3, elke euro.
Roland deed maar 3 goede transfers : Sidibé, Chimedza en Cantaluppi.
Wanneer gaan wij hier eens ene goalgetter kunnen binnenhalen ?
Sidibé raakte de 1e 6 maand ook geen bal he..
0 goals ook trouwens..

Er zijn nog wel enkele andere goede transfers geweest hoor.. ;)
Ge kunt ze op 1 hand tellen mijn vriend. Op al die jaren hebben op uitzondering van Mignolet en misschien Schoofs zich kunnen verbeteren toen ze hier vertrokken. 98 % van de vertrekkers werden nobele onbekenden. Ik vergeet Edmilson nog ja. Die ook nog. 97% dan.

Teixeira en Ceballos wil ik ook nog onder goede transfers onder Roland rekenen die niet blijvend gehuurd werden he. Ik bedoel met goede transfers : mannen die een hoger niveau halen dan de rest wat hier rondloopt. Zowel Ferreira als Brepoels hebben hun tanden stukgebeten op een falend transferbeleid. Behalve dan op die 2 goede jaren onder Brepoels die gesmeed heeft om er te geraken. Hij maakte terug een groep locale vechters, iets waar de modale haspengouwer zich kon mee vereenzelvigen.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

STVV-fan schreef:Die miljoenen uitgeven heeft u dan precies ook niet geholpen om NIET te degraderen, laat staan gezond te blijven...

Zoveel jaren terug kan je niet vergelijken met nu, maar gemakkelijkheidshalve doe je het toch.

Je vergeet de spelers van de laatste jaren, waar iedereen om geschreeuwd heeft ze hier te houden, die Roland GRATIS is gaan halen.....

Maar bon, het was iets te naïef om te denken dat deze periode, nu :Roland: hier helemaal niets meer te zeggen heeft, we iets minder te maken zouden krijgen met "gefundeerde criticasters". Spijtig dat sommigen bepaalde tradities moeten, ongeacht wat, doorzetten.

Nu moeten de Jappen plots spelers gaan halen die bij topclubs of andere clubs (Waregem, Charleroi) de bank nog eens niet raken, terwijl als er onder Roland een gerucht de ronde deed dat zo'n speler zou tekenen, het "gratis brol dat op een andere nogeens niet speelt" was...
En waarom zouden wij niet eens kunnen gaan huren bij Anderlecht zoals Waasland met Thelin, Roef en co. Thelin gaat niet veel spelen bij RSCA. Haal zo eens iemand en verbaas vriend en vijand. Nog beter : Meekers zei dat ze wat geld veil hadden voor een goede spits. Groot, sterk en scorend vermogen. Liever kwaliteit dan kwantiteit
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Een huurspeler kan een goede zaak zijn, indien hij anders onhaalbaar zou zijn. Zo hebben we er enkele gehad, denk maar aan Brandon Mechele en Benito Raman. Die laatste was niet altijd gelukkig omdat hij echt gedwongen werd om te komen.
Ik ben ertegen om 7 spelers te huren, maar 2 of maximum 3 kan toch wel voor een meerwaarde zorgen. Die spelers moeten zich echt bewijzen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Die Sekine speelde enkele jaren bij Urawa red diamonds vooraleer hij afgelopen seizoen naar Duitsland trok.
Die australier vanop het WK die hier genoemd werd, Nabbout, komt momenteel ook uit voor Urawa...
Zal wel geen toeval zijn zeker. Er zal wel een manager zijn die de link is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Cantaluppi, Sidibe, Odoi, Junior, Dompé, Peeters, Gerkens, Djene, Teixeira, Verhulst, Chimedza, Reza...
Er zijn heus wel wat aardige spelers de revue gepasseerd de voorbije jaren, ondanks een duiventil beleid. Het probleem was eerder dat ze vaak te snel en voor te weinig geld alweer weg waren. Van bovenstaand lijstje werd trouwens 75% afgeknald toen ze hier arriveerden, omdat ze op Cantaluppi en Teixeira na veelal nobele onbekenden waren voor het Truiense publiek...net zoals nu. En als je al iemand anders uit dat rijtje kende (Gerkens, Verhulst), dan ging het om een genkie die niet aan de bak kwam en/of eruit zag als een jannet met die diadeem. Wie anders beweert, doet de waarheid geweld aan.

Je kan hier ook nooit (voor iedereen) goed doen. Haal je huurspelers, is het dat die na een jaar voor niks weg zijn en weinig gemotiveerd zijn als we tegen degradatie zouden moeten vechten ("die zijn toch weg"). Haal je spelers die bij andere eersteklassers weg mogen, is het dat we geen ambitie tonen door spelers te halen die bij rechtstreekse concurrenten niet mee kunnen. Halen we spelers uit het buitenland, is het dat niemand die kent of kan inschatten, dat ze een aanpassingsperiode nodig hebben. Het zal altijd wat zijn en in haast alle gevallen te weinig kosten voor sommigen...behalve als we Ronaldo halen, dan is het veel te veel geld voor een 33-jarige speler.
Het kan trouwens best allemaal tegenvallen. Die nobele onbekenden kunnen door de mand vallen, die spelers die bij andere eersteklassers weg mogen, hebben misschien gewoon te weinig niveau voor 1ste klasse en die huurspelers zullen -op een enkele uitzondering na- na 12 maanden alweer weg zijn zonder dat we er ook maar 1 cent aan overhouden. Maar voor hetzelfde geld valt het mee. Dat kan je op dit moment niet zeggen. Je kiest zelf of je wil kijken naar de mogelijk positieve kant, de mogelijk negatieve kant of beide kanten.
Ik denk dat veel ook met nervositeit te maken heeft. Zoals iemand letterlijk zei "ze hebben al 2 weken geen speler gehaald"...en dus is er reden tot ongerustheid? Zo lijkt het haast.

Er zit nog wat in de pijplijn, zoveel is zeker, maar wie of wat en wanneer het uit de pijp komt, is koffiedik kijken op dit moment.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door KNRI »

ik ben er wel gerust in...de basis van vorig jaar staat er trouwens grotendeels nog...
Onder RD waren de Legears en Bezussen van het team al lang verlapt... remember?
De contactverlengingen zijn in die zin al een mooi signaal. Hopelijk vallen de nieuwkomers mee... maar zo is het elk jaar toch?
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

Jacques schreef:Cantaluppi, Sidibe, Odoi, Junior, Dompé, Peeters, Gerkens, Djene, Teixeira, Verhulst, Chimedza, Reza...
Er zijn heus wel wat aardige spelers de revue gepasseerd de voorbije jaren, ondanks een duiventil beleid. Het probleem was eerder dat ze vaak te snel en voor te weinig geld alweer weg waren. Van bovenstaand lijstje werd trouwens 75% afgeknald toen ze hier arriveerden, omdat ze op Cantaluppi en Teixeira na veelal nobele onbekenden waren voor het Truiense publiek...net zoals nu. En als je al iemand anders uit dat rijtje kende (Gerkens, Verhulst), dan ging het om een genkie die niet aan de bak kwam en/of eruit zag als een jannet met die diadeem. Wie anders beweert, doet de waarheid geweld aan.

Je kan hier ook nooit (voor iedereen) goed doen. Haal je huurspelers, is het dat die na een jaar voor niks weg zijn en weinig gemotiveerd zijn als we tegen degradatie zouden moeten vechten ("die zijn toch weg"). Haal je spelers die bij andere eersteklassers weg mogen, is het dat we geen ambitie tonen door spelers te halen die bij rechtstreekse concurrenten niet mee kunnen. Halen we spelers uit het buitenland, is het dat niemand die kent of kan inschatten, dat ze een aanpassingsperiode nodig hebben. Het zal altijd wat zijn en in haast alle gevallen te weinig kosten voor sommigen...behalve als we Ronaldo halen, dan is het veel te veel geld voor een 33-jarige speler.
Het kan trouwens best allemaal tegenvallen. Die nobele onbekenden kunnen door de mand vallen, die spelers die bij andere eersteklassers weg mogen, hebben misschien gewoon te weinig niveau voor 1ste klasse en die huurspelers zullen -op een enkele uitzondering na- na 12 maanden alweer weg zijn zonder dat we er ook maar 1 cent aan overhouden. Maar voor hetzelfde geld valt het mee. Dat kan je op dit moment niet zeggen. Je kiest zelf of je wil kijken naar de mogelijk positieve kant, de mogelijk negatieve kant of beide kanten.
Ik denk dat veel ook met nervositeit te maken heeft. Zoals iemand letterlijk zei "ze hebben al 2 weken geen speler gehaald"...en dus is er reden tot ongerustheid? Zo lijkt het haast.

Er zit nog wat in de pijplijn, zoveel is zeker, maar wie of wat en wanneer het uit de pijp komt, is koffiedik kijken op dit moment.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Maar als ik dat zo lees lijkt het erop alsof een club serieus wat geluk moet hebben met zijn transfers. Dan vraag ik me af het ieder seizoen geluk is als steeds dezelfde clubs hun plaatsje in POI opeisen. Niet toch? Of zie jij dit anders?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

lindoke schreef:
Jacques schreef:Cantaluppi, Sidibe, Odoi, Junior, Dompé, Peeters, Gerkens, Djene, Teixeira, Verhulst, Chimedza, Reza...
Er zijn heus wel wat aardige spelers de revue gepasseerd de voorbije jaren, ondanks een duiventil beleid. Het probleem was eerder dat ze vaak te snel en voor te weinig geld alweer weg waren. Van bovenstaand lijstje werd trouwens 75% afgeknald toen ze hier arriveerden, omdat ze op Cantaluppi en Teixeira na veelal nobele onbekenden waren voor het Truiense publiek...net zoals nu. En als je al iemand anders uit dat rijtje kende (Gerkens, Verhulst), dan ging het om een genkie die niet aan de bak kwam en/of eruit zag als een jannet met die diadeem. Wie anders beweert, doet de waarheid geweld aan.

Je kan hier ook nooit (voor iedereen) goed doen. Haal je huurspelers, is het dat die na een jaar voor niks weg zijn en weinig gemotiveerd zijn als we tegen degradatie zouden moeten vechten ("die zijn toch weg"). Haal je spelers die bij andere eersteklassers weg mogen, is het dat we geen ambitie tonen door spelers te halen die bij rechtstreekse concurrenten niet mee kunnen. Halen we spelers uit het buitenland, is het dat niemand die kent of kan inschatten, dat ze een aanpassingsperiode nodig hebben. Het zal altijd wat zijn en in haast alle gevallen te weinig kosten voor sommigen...behalve als we Ronaldo halen, dan is het veel te veel geld voor een 33-jarige speler.
Het kan trouwens best allemaal tegenvallen. Die nobele onbekenden kunnen door de mand vallen, die spelers die bij andere eersteklassers weg mogen, hebben misschien gewoon te weinig niveau voor 1ste klasse en die huurspelers zullen -op een enkele uitzondering na- na 12 maanden alweer weg zijn zonder dat we er ook maar 1 cent aan overhouden. Maar voor hetzelfde geld valt het mee. Dat kan je op dit moment niet zeggen. Je kiest zelf of je wil kijken naar de mogelijk positieve kant, de mogelijk negatieve kant of beide kanten.
Ik denk dat veel ook met nervositeit te maken heeft. Zoals iemand letterlijk zei "ze hebben al 2 weken geen speler gehaald"...en dus is er reden tot ongerustheid? Zo lijkt het haast.

Er zit nog wat in de pijplijn, zoveel is zeker, maar wie of wat en wanneer het uit de pijp komt, is koffiedik kijken op dit moment.
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt. Maar als ik dat zo lees lijkt het erop alsof een club serieus wat geluk moet hebben met zijn transfers. Dan vraag ik me af het ieder seizoen geluk is als steeds dezelfde clubs hun plaatsje in POI opeisen. Niet toch? Of zie jij dit anders?
Voila !
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

Jones schreef:
BoemBoem schreef:
Jones schreef:Tijd voor Matzlipz filmpkes van Kristof Duchateau over STVV op facebook :zot:
Vroeger haalde men Cnops, Kingambo, Cvjetcovic, Van kets, isaïas, Fiers voor miljoenen Belgische franken. Die speelden ook niet voor een habbekrats. Nu bijten ze elke Japanse yen door twee en onder Roland door 3, elke euro.
Roland deed maar 3 goede transfers : Sidibé, Chimedza en Cantaluppi.
Wanneer gaan wij hier eens ene goalgetter kunnen binnenhalen ?
Sidibé raakte de 1e 6 maand ook geen bal he..
0 goals ook trouwens..

Er zijn nog wel enkele andere goede transfers geweest hoor.. ;)
Ge kunt ze op 1 hand tellen mijn vriend. Op al die jaren hebben op uitzondering van Mignolet en misschien Schoofs zich kunnen verbeteren toen ze hier vertrokken. 98 % van de vertrekkers werden nobele onbekenden. Ik vergeet Edmilson nog ja. Die ook nog. 97% dan.

Teixeira en Ceballos wil ik ook nog onder goede transfers onder Roland rekenen die niet blijvend gehuurd werden he. Ik bedoel met goede transfers : mannen die een hoger niveau halen dan de rest wat hier rondloopt. Zowel Ferreira als Brepoels hebben hun tanden stukgebeten op een falend transferbeleid. Behalve dan op die 2 goede jaren onder Brepoels die gesmeed heeft om er te geraken. Hij maakte terug een groep locale vechters, iets waar de modale haspengouwer zich kon mee vereenzelvigen.
Ik snap wat je wil zeggen Jones..

De man is weg en kan zich hier niet meer verdedigen, dus beschouw ik RD als volledig afgesloten.
Het beleid nu is, voorlopig, niet beter als toen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Het is meer dan geluk alleen, expertise, ervaring, connecties en (vooral) budget zijn minstens even belangrijk, maar er komt zeker ook wat geluk bij kijken. Als je kijkt naar de transfers van vorig jaar zitten daar spelers tussen die de verwachtingen inlosten (Teixeira), meevallers waar vooraf toch wat twijfels rond waren (Legaer, Kitsiou, Charisis) en spelers die door de mand vielen, ondanks dat ze al wat bewezen hadden (Gueye, Goutas, Acolatse, in mindere mate Ayala). Het is vooraf gewoon moeilijk voorspellen met de beperkte info die je als supporter hebt en vooral afwachten en hopen dat de club meer informatie heeft en die goed inschat.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

In verband met de opmerking over het nodige geluk bij uw transferbeleid en (bijna) elk jaar PO 1 spelen, denk ik dat er enkele factoren zijn die een club toestaan om talentvolle spelers aan te trekken, nl.: (i) geld en financiële stabiliteit; (ii) een reële mogelijkheid om u als speler in de kijker te spelen en mee te dingen naar PO 1 en geen degradatievoetbal te moeten spelen; en (iii) de connecties, spelersmakelaars...

Als een club de laatste vijf seizoenen (bijna) steeds PO 1 heeft gehaald, zit het met alle drie die factoren waarschijnlijk goed en zullen ze het minder moeilijk hebben dan een andere club om een speler aan te trekken. Dat zijn clubs waar iedere speler naartoe wil.

Wij behoren (momenteel) niet tot die 6 à 7 ploegen die aan al die voorwaarden voldoen. De factor waar het dus van moeten hebben is voornamelijk de eerste. De Japanners moeten dus de spelers en hun makelaars een interessant financieel aanbod doen en bewijzen dat het verhaaltje van DMM geen ééndagsvlieg is en dat ze de nodige middelen hebben. Dankzij de VDAB, hopen ze dat factor (iii) (connecties, spelersmakelaars...) ook in orde komt. De tweede factor komt er na verloop van tijd...als we enkele jaren in of kortbij de top 6 kunnen eindigen. Dat staat u toe om elk jaar interessantere spelers aan te trekken.

Vanuit dat opzicht is hun drie-jarenplan volgens mij dan ook heel realistisch. Tijdens hun eerste jaar is het moeilijk om vijf à zes spelers met een duidelijk toegevoegde waarde aan te trekken... die mannen (en hun makelaars) kijken liever de kat uit de boom, tenzij er een pak geld tegenaan gesmeten wordt, hetgeen ook de nodige problemen met zich meebrengt (verschil in lonen, ontevredenheid in de kleedkamer, een groeiende schuld..).

Als we het dit jaar beter doen dan vorig jaar en als zesde eindigen zou dat voor mij fantastisch zijn, ook al is het op de laatste speeldag en ook al breken we geen potten in PO 1). Doe daar dan nog een goede bekercampagne bij en we hebben weer een stapje vooruit gezet. Het belangrijkste is dan het seizoen erna (2019-2020) bevestigen, in PO 1 eindigen en bijv. Europees voetbal afdwingen via de beker. Dan wordt het al heel wat makkelijker op de transfermarkt.

:stvv: :stvv: :stvv:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

De Japanner die op komst is presteerde niet naar behoren in Duitsland. Heimwee of gewoon niet goed genoeg of de 2 ? Hij zakte door de mand en werd naar de regionalliga doorgestuurd... derde klasse in Duitsland en dat huurt men hier ?

Ik kan me niet van de mening ontdoen dat we die erbij moeten nemen van zijn manager om een betere te kunnen krijgen uit de portefeuille van dezelfde manager.. waarom ? Omdat we initiëel niet op zoek waren naar een linkerwinger.of ben ik nu toch weer te naïef in deze gedachte ?
Ik hoop het alvast.

Ik zie die man eerder als een versterking in de breedte.
Met wie verrassen ze ons voor de spits en de rechtsbackpositie ? Of blijft de abo-verkoop ver onder de 4000 ? Als men zich niet herpakt in de mercato, zelfs niet boven de 2500
Plaats reactie