Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Volgende toptransfer
De Bruyn van ... Lommel SK
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door the fan »

Je merkt goed genoeg waar ze (weer) naartoe willen...
Paar ervaren gasten en voor de rest jonge potentieel jeugdspelers waar aan te verdienen valt.
Zorgen dat ze er net inlijven maar dat de iets grotere clubs de talentjes zien, een paar euro's opstrijken en volgend jaar opnieuw zoeken naar de talentjes.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Louis XIV »

the fan schreef:Je merkt goed genoeg waar ze (weer) naartoe willen...
Paar ervaren gasten en voor de rest jonge potentieel jeugdspelers waar aan te verdienen valt.
Zorgen dat ze er net inlijven maar dat de iets grotere clubs de talentjes zien, een paar euro's opstrijken en volgend jaar opnieuw zoeken naar de talentjes.
Hier is toch niks mis mee, je moet als club kunnen groeien dit kan alleen door op wel-doordachte manier een mix van ervaring en jong talent in uw ploeg te stoppen. Talent in gelijk welke ploeg wil hogerop. Dit kan je dan op termijn verzilveren hetgeen extra inkomsten geeft waarmee je dan langzamerhand kan groeien. Het enige waarmee men moet rekening houden is om niet te vlug te willen cashen !! Dat hangt dan oa weer af van de financiële sterkte van de club die zich langer uitstel van termijn transfers kan permitteren maar ook van het talent zelf en alle makelaars daarrond die zelf maar al te graag 'de winkel' 24/24 laten draaien...
Maw gezonde politiek van te investeren in opkomend talent alleen moet het handelen in transfers afgestemd worden op een doordacht sportief beleid dat parallel met inkomende geldstromen moet groeien.
Al de rest is gezever want ge maakt mij niks wijs dat er gelijk welke zot gewoon zijn centen in een club wil steken zonder daar op termijn een deftige ROI op te hebben.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door weekenders »

STVV WIL MIDDENVELDER VAN LOMMEL SK
ziet een pak huurspelers de club verlaten en de club heeft dus heel wat werk om een sterke en competitieve kern samen te stellen voor komend seizoen.

Ibrahima Sankon en Duckens Moses Nazon zullen wellicht snel worden voorgesteld, maar de Kanaries gaan nog meer spelers naar Stayen halen.

Het Belang van Limburg weet dat de 24-jarige middenvelder Alexander De Bruyn een serieuze piste is. De speler van Lommel SK kende vorig jaar een sterk jaar met Lommel en wist in 29 wedstrijden 16 keer de weg naar de netten te vinden.

De Bruyn speelde in de jeugd van Anderlecht en stond te boek als een groot talent, maar een blessure gooide toen roet in het eten. Bij STVV kan hij proberen in de voetsporen van jongens als Pieter Gerkens en Stef Peeters te treden.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=137427
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

lindoke schreef:
weekenders schreef:
lindoke schreef:
BoemBoem schreef:
lindoke schreef: Mijn frans is niet van het hoogste niveau, maar ze vernoemen daar een paar keer de club "Berscht"?!?! Geen idee wat ze daar mee bedoelen maar dat lijkt toch op geen kanten op STVV.

Soit, als het zo ene moeilijke vogel om te strikken is, dat ze hem dan maar laten waar hij is.
Sankhon stond vorig jaar in de belangstelling van Beerschot..
Ah ok, dat trekt er al meer op. Het is in ieder geval weer zo e specialleke met een hoog "Dompé gehalte".
Lindoke met alle respect, maar gij kent hem precies, of ga jij ook alleen maar af op gazettenpraat ?
Natuurlijk ken ik hem niet en ik heb het ook niet over de persoon maar over de transfer op zich. Bij Dompé ging de transfer naar STVV ook niet op de conventionele manier zoals dat meestal het geval is. Na het lezen van het artikel en het feit dat zijn transfer nog steeds niet officieel is, lijkt het erop dat de afhandeling van de transfer niet zonder horten of stoten zal gaan. Als ik me niet vergis deed de voormalige club van Dompé ook moeilijk bij zijn overgang en in dat artikel lees ik dan iets als: "Moi, j’ai dit au président du club belge que le Horoya AC est en champions League africaine. Les dirigeants ne vont pas le laisser, même si vous donnez des millions. Ce n’est pas une question d’argent .c’est une question de principe. Mr Souaré est très ambitieux et surtout pour la champions League, il a besoin de son meilleur joueur pour sortir de la phase des groupes. Après ça, il va le laisser."
Dan krijg ik een "deja vu" gevoel.
Hmm, dat déjà-vu gevoel krijg ik niet echt.
Een Belgische makelaar waar nog nooit iemand van gehoord heeft die op een Afrikaanse website jammert dat hij geen geld heeft kunnen verdienen aan een speler die hij pas een paar maanden kent en klaagt dat een andere makelaar er zich mee gaat bemoeien (Numuké, van landgenoot en collega-international Diawara). Ik kan hier moeilijk medelijden mee hebben of een mening op baseren. Als ik in Afrika deals ga sluiten, zou ik er al bij voorbaat vanuit gaan dat niets zal lopen zoals je hoopt of plant en dat deze petite histoire dus eerder regel dan uitzondering is.

Overigens mag bij Standard enfant terrible Dompé gratis weg na opnieuw een mislukt seizoen bij Angers. De trainer die Dompé mee krijgt in zijn verhaal, heeft goud in handen, al de rest lood. Zou de harde hand van Brys Dompé in het gareel kunnen laten lopen of is dat een hopeloos geval?

De Bruyn heeft er een zeer goed seizoen op zitten bij Lommel en dus is het normaal dat hij interesse opwekt van andere clubs. Hij heeft een hoog Gerkens- en Peeters-gehalte die ook maar via een omweg langs Stayen wisten door te breken. Voor De Bruyn geldt, net als voor Nazon, evenwel de vraag wat hij op een hoger niveau kan brengen. Afwachten wat het geeft.
De Bruyn stond vorig seizoen al even op de radar van Gent en Mechelen na de degradatie van Lommel en trainde na een misverstand vorige zomer even mee bij Cercle. Hadden één van die drie hem toen gehaald, spraken we waarschijnlijk van een gemiste kans. Halen wij hem nu, is het dat het weer niks mag kosten. Het zal altijd wel wat zijn.
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... teklassers
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180427_03487157
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

weekenders schreef:STVV WIL MIDDENVELDER VAN LOMMEL SK
ziet een pak huurspelers de club verlaten en de club heeft dus heel wat werk om een sterke en competitieve kern samen te stellen voor komend seizoen.

Ibrahima Sankon en Duckens Moses Nazon zullen wellicht snel worden voorgesteld, maar de Kanaries gaan nog meer spelers naar Stayen halen.

Het Belang van Limburg weet dat de 24-jarige middenvelder Alexander De Bruyn een serieuze piste is. De speler van Lommel SK kende vorig jaar een sterk jaar met Lommel en wist in 29 wedstrijden 16 keer de weg naar de netten te vinden.

De Bruyn speelde in de jeugd van Anderlecht en stond te boek als een groot talent, maar een blessure gooide toen roet in het eten. Bij STVV kan hij proberen in de voetsporen van jongens als Pieter Gerkens en Stef Peeters te treden.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=137427
Goh..
Heb hem in 1B enkele keren aan het werk gezien..
Ik vergeleek hem met Azevedo, en vond het al vrij raar dat die dit seizoen bij Lommel bleef..
Ale Azevedo.. het is te zeggen,
Technisch denk ik dat hij sterker is dan Azevedo..
Qua snelheid zal het ongeveer hetzelfde geweest zijn..

Om te zeggen dat deBruyn een speler is voor de startende 11 bij ons zou ik nee zeggen.. nòg niet meteen.. op termijn moet dat er zeker wel inzitten.. of het zat er in iedere geval wel in ;) ..
Als ge hem kunt halen zou ik het zeker doen, miljoenen gaat ge er niet aan verliezen en ge hebt er in principe een leuke speler bij waar wel iets inzit..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Smurf »

De Bruyn: aardige cijfers, maar inderdaad wel in 3e klasse (of hoe heet dat tegenwoordig). Moest hij die cijfers in 1B (enorm zware reeks) kunnen voorleggen, zou ik er heel enthousiast van geworden zijn. Nu is het voorlopig gewoon eentje erbij waarvan we zullen zien of het iets wordt.

Dompé gaan oppikken: waarom niet. Als er echt niks mee aan te vangen is, gewoon contract ontbinden. Als je hem (terug) op de rails krijgt, is het quasi de perfecte speler voor ons. Flank (daar ontbreekt het toch aan kwaliteit) met snelheid, actie, schot. Speler waarvoor mensen (ik althans) naar het stadion komen.

Duckens Nazon: Overal waar hij speelt, maakt hij zijn doelpunten. 10 doelpunten op 24 wedstrijden voor Haïti is erg knap. Maar als we dan gaan kijken tegen welke ploegen dat gebeurt, moeten we wel relativeren (Nicaragua, St Kitss en toestanden...). Ook bij Coventry en Oldham vond hij dit seizoen vlot de weg naar doel. Maar we hebben het dan over 4e en 3e klasse in Engeland. Beetje dezelfde bedenking als bij De Bruyn eigenlijk. Prima cijfers, maar kan hij dit ook een niveau hoger? Als hij dit in The Championship gepresteerd zou hebben...

Zowel Nazon en De Bruyn zijn ook al 24. Echt jong aanstormend talent met enorme progressiemarge, kan je dat niet meer noemen. Maar er zijn nog laatbloeiers genoeg. Dus wederom, wie weet...

Sankhon: Vorig seizoen was niemand enthousiast over onze beide Griekse huurlingen. Maar die jongens hadden bij PAOK al wel wat Europese ervaring (met deftige uitslagen) opgedaan. Bleek vervolgens ook dat zowel Charisis als Kitsiou een meerwaarde betekenden voor STVV. Sankhon speelt in Guinée al een tijdje bij de 'topclub' van het land en heeft dus ook al wat ervaring in de Afrikaanse versie van de CL en dergelijke. Ondertussen heeft hij ook al wat wedstrijden op de teller voor het nationaal elftal. Nu is Guinée uiteraard geen grootmacht, maar de uitslagen die ze behalen in kwalificatiewedstrijden zijn al bij al redelijk (daarom de vergelijking met PAOK). Nu schat ik voor alle duidelijkheid het niveau van PAOK hoger in dan het niveau van Guinée. Maar een ongelofelijke prutser kan het normaal gezien niet zijn. Ik vrees evenwel voor vliegende Afrikaanse tackles met de nodige kaarten als gevolg. Ook hier zal het afwachten zijn, maar deze jongen lijkt me wel wat potentieel te hebben.

In het algemeen had ik op dit moment, net zoals iedereen, al op wat meer gehoopt. Maar het is half juni. Om nu al verregaande conclusies te trekken, lijkt me nog wel wat vroeg. Coucke en Devroe zijn bij Anderlecht ook als een speer vertrokken, maar lijken nu ook volledig stilgevallen. Als we binnen een maand nog steeds even ver staan, kunnen we ons inderdaad zorgen beginnen maken. Nu is toch nog wat te vroeg, me dunkt.

Ik lees hier ook regelmatig iets over het aantrekken van een nieuwe keeper en wat kritiek op Pirard. Maar als zowel Steppe als Pirard blijven, is dat toch voldoende. Pirard is geen wereldkeeper, maar minstens een deftige doublure. Als je bekijkt wat er bij andere eersteklassers tussen de palen moet staan, zitten we op dat vlak wel goed, wat mij betreft. Maar ieder zijn mening natuurlijk.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

Jeugd wordt, zoals wat verwacht, de strategie van de Japanners
Dat betekent jeugdwerking ten top. En daar er alles aan doen( oa professionele trainers) om door te schuiven naar de eerste ploeg. Iedere keer je daar in slaagt, realiseer je een soort van transfer....Op ieder moment van de competitie kan dan een jongere doorbreken.

Dat betekent OOK lokale spelers met potentieel aantrekken .... Waarschijnlijk wordt Alexander Debruyn (Lommel) de volgende transfer nà Gregory Gilbert (Standard) .... er zullen er ongetwijfeld (ook beloftevolle Japanners)nog volgen ... Dat zorgt voor verankering bij publiek, daar trek je ook betere jongeren mee aan. Is dat niet het systeem van Ajax ?

De supporters die verwachtten dat de Japanners een ploeg met namen zouden kopen zullen (opnieuw ) ontgoocheld zijn. Ze moeten NU toch wel begrijpen dat dit bij Stvv ...NOOIT zal(kan) gebeuren.

Maar oogt het alternatief zo slecht ? Integendeel ! Alleen het zal tijd vragen en er zijn risico's aan verbonden .... EN het zal wat moeten meezitten. Toen Racing Genk de laatste keer kampioen speelde... Was dat niet met veel spelers uit de jeugdwerking ? ... Casteels, De Bruyne, Vossen, Hubert ... Courtois...

Wat ik zelf wél belangrijk vind is dat men de as van de ploeg van vorig jaar behoudt ....(Boli, Bezus, Desart, Assamoah, Teixeira .. ) Voor Bezus zal zelfs een verbeterd contract nodig zijn om hem gemotiveerd hier te houden. Kwestie van stabiliteit te behouden in het team en vertrouwen bij het publiek.

Vroeger werd er terecht geklaagd dat RD zich weinig of niet bekommerde om de jeugd, vanwege economisch niet interessant. Wel hier heb je het tegenovergestelde. Dàt is toch een zéér positieve evolutie ! En dat op die korte tijd. Alles ineens kan niet !

Vooruit stvv.
(PO1 binnen de 3 jaar en tribunes die voller en voller worden ipv leger en leger. )
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Positivo schreef:Jeugd wordt, zoals wat verwacht, de strategie van de Japanners
Dat betekent jeugdwerking ten top. En daar er alles aan doen( oa professionele trainers) om door te schuiven naar de eerste ploeg. Iedere keer je daar in slaagt, realiseer je een soort van transfer....Op ieder moment van de competitie kan dan een jongere doorbreken.

Dat betekent OOK lokale spelers met potentieel aantrekken .... Waarschijnlijk wordt Alexander Debruyn (Lommel) de volgende transfer nà Gregory Gilbert (Standard) .... er zullen er ongetwijfeld (ook beloftevolle Japanners)nog volgen ... Dat zorgt voor verankering bij publiek, daar trek je ook betere jongeren mee aan. Is dat niet het systeem van Ajax ?

...
Akkoord, er is niks verkeerd mee om talentvolle belgische jongeren aan te trekken, integendeel.
Maar je kan DeBruyn niet vergelijken met Bodart. Bodart is 17 jaar. DeBruyn is er al 24... Die is het stadium van "belofte" toch al wel ontgroeid.
Ter vergelijking: DeBruyn is een jaar ouder dan Charisis. En even oud als Kitsiou en Dussaut. Aan het begin van afgelopen seizoen waren die dus een jaar jonger dan DeBruyn vandaag is.
Als je talentvolle jongeren wil aantrekken kan je het ook doen zoals Oostende. Die met Gert Verheyen een coach hebben die de talentvolle belgische jongeren goed kent. Zo gaan ze nu Indi Boonen weghalen bij Manchester United. 19 jarige belg die onder Mourinho regelmatig met de 1e ploeg mocht meetrainen.
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... v-oostende
Daar zie ik dan toch meer toekomst in dan in een speler die je op z'n 24e moet weghalen uit de amateurklasse. Gaat die ons meer bijbrengen dan pakweg Bourard (22j) of Wolke Janssens (23j)? Zet die jongens in dezelfde reeks als DeBruyn vorig jaar en ze zullen daar ook uitblinken.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Volledig inzetten op jeugdwerking?
Nobele gedachte, maar als er iets van uwe jeugd iets of wat boven het gemiddelde zit, zit hij op zen 16de al bij Anderlecht, Genk, Standard of Gent.
Daar kunnen wij momenteel, zelfs met de jappen, niks aan veranderen.

Inzetten op rebut van de jeugd van de topclubs (bvb edmilson en gerkens in het verleden), dat kunnen we wel, kost doorgaans niks en kan relatief veel opbrengen op korte termijn. Maar dan moet het wel over definitieve transfers gaan. Derde knoopsgat huurlingen van topclubs, dat is enkel interessant voor die andere club, daar zijn we op lange termijn niks mee.

ps: bourard nog niet te snel afschrijven. Echt een meeloper was dat niet bij de jeugd van Anderlecht. Was één van hun uitblinbkers in de junior Champions League campagne van een jaar of twee terug.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door weekenders »

OFFICIEEL: INTERNATIONAL HAÏTI TEKENT BIJ STVV
De kogel is door de kerk. Duckens Nazon gaat zijn kans bij STVV. De offensieve kracht komt over vvan Wolverhampton Wanderers en tekende een contract voor drie jaar.
Nazon werd geboren in Parijs en doorliep de jeugdreeksen bij Vannes en Lorient. Hierna volgden passages bij Roye-Noyon, Olympique Saint-Quentin en Stade Laval. Daarna koos hij voor een avontuur bij het Indische Kerala Blasters FC. Vervolgens tekende hij een contract bij het Engelse Wolverhampton Wanderers. Hieruit volgende uitleenbeurten, van telkens een half jaar, aan Coventry City en Oldham Athletic.
Bij Coventry scoorde hij 6 keer in 21 wedstrijden. Bij Oldham 6 keer in 16 wedstrijden.
Nazon speelt het liefst als diepe spits, maar hij kan ook als hangende spits of als linksbuiten uit de voeten.
In maart 2014 debuteerde hij bij de nationale elf van Haïti. Hier zit hij ondertussen aan 23 interlands en 10 doelpunten.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=137440
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door metser »

Als ik dit zo allemaal lees denk ik dat er velen van een kale reis gaan thuiskomen. Denken jullie nu echt dat vedetten zoals een renaldo of een hazard in een regionale ploeg met bovendien een klein budget zouden willen spelen ? Tenzij dat je euro millions wint is het onmogelijk om vedetten te strikken. Ik kan mij best vinden in de aankoop van beloftevolle jongeren of spelers die juist tekortkomen voor de G5 ( denk aan Peeters,gerkens,edmilson,dompe etc). Valt dat tegen dan zit je in de puree, valt het mee dan kan je stappen vooruit zetten. Zulke spelers lopen er zeker rond, zelfs Belgen . Je moet die jongens begeleiden en op het juiste pad brengen en ik denk dat Marc Brys dat kan ! :beer: :party: :stvv:
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door BoemBoem »

metser schreef:Als ik dit zo allemaal lees denk ik dat er velen van een kale reis gaan thuiskomen. Denken jullie nu echt dat vedetten zoals een renaldo of een hazard in een regionale ploeg met bovendien een klein budget zouden willen spelen ? Tenzij dat je euro millions wint is het onmogelijk om vedetten te strikken. Ik kan mij best vinden in de aankoop van beloftevolle jongeren of spelers die juist tekortkomen voor de G5 ( denk aan Peeters,gerkens,edmilson,dompe etc). Valt dat tegen dan zit je in de puree, valt het mee dan kan je stappen vooruit zetten. Zulke spelers lopen er zeker rond, zelfs Belgen . Je moet die jongens begeleiden en op het juiste pad brengen en ik denk dat Marc Brys dat kan ! :beer: :party: :stvv:
Ik denk niet dat iemand hier spelers van dat kaliber verwacht :roll: ..

Spelers zoals een derijck, ampomah,... zijn de hoopvolle gedachten van sommige..
Of dat realistisch is laat ik in het midden ;) ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef:Volledig inzetten op jeugdwerking?
Nobele gedachte, maar als er iets van uwe jeugd iets of wat boven het gemiddelde zit, zit hij op zen 16de al bij Anderlecht, Genk, Standard of Gent.
Daar kunnen wij momenteel, zelfs met de jappen, niks aan veranderen.

Inzetten op rebut van de jeugd van de topclubs (bvb edmilson en gerkens in het verleden), dat kunnen we wel, kost doorgaans niks en kan relatief veel opbrengen op korte termijn. Maar dan moet het wel over definitieve transfers gaan. Derde knoopsgat huurlingen van topclubs, dat is enkel interessant voor die andere club, daar zijn we op lange termijn niks mee.

ps: bourard nog niet te snel afschrijven. Echt een meeloper was dat niet bij de jeugd van Anderlecht. Was één van hun uitblinbkers in de junior Champions League campagne van een jaar of twee terug.
stvvilvoorde schreef:Volledig inzetten op jeugdwerking?
Nobele gedachte, maar als er iets van uwe jeugd iets of wat boven het gemiddelde zit, zit hij op zen 16de al bij Anderlecht, Genk, Standard of Gent.
Daar kunnen wij momenteel, zelfs met de jappen, niks aan veranderen.

Inzetten op rebut van de jeugd van de topclubs (bvb edmilson en gerkens in het verleden), dat kunnen we wel, kost doorgaans niks en kan relatief veel opbrengen op korte termijn. Maar dan moet het wel over definitieve transfers gaan. Derde knoopsgat huurlingen van topclubs, dat is enkel interessant voor die andere club, daar zijn we op lange termijn niks mee.
Ik kan me hier volledig in vinden.

Om nog maar een beetje te kunnen concurreren met de academies van Genk of Standard, moet het totale plaatje (structuur, infrastructuur, financieel, uitstraling, stabiliteit, doorgroeimogelijkheid) kloppen. De doorgroeimogelijkheden zijn hier sowieso en de plannen voor de structuur worden momenteel uitgerold, maar op alle andere vlakken is er nog veel werk aan de winkel om te kunnen concurreren met onze naaste buren. Er moet ooit mee gestart worden, dus de huidige aanzet is zeker wel positief, maar we spreken hier over een volgehouden inspanning van meerdere jaren waarbij de echte resultaten misschien nog eens een paar jaar later volgen en waarbij de aanvoer zeker ook niet continu is.

(ter zijde: Het verschil met het verleden is in deze wel duidelijk. Als het van Roland af hing, was een jeugdspeler van STVV gewoon iemand die op zijn 16de bij Standard was doorgestuurd of werd uitgeleend en dan bij ons terechtkwam. Roland vond jeugdwerking veelal weggegooid geld, zeker de onderbouw. Economisch valt daar misschien wat voor te zagen, maar sociaal-maatschappelijk kan je dat niet maken.)


In tussentijd moet er wel gevoetbald en gepresteerd worden op een deftig niveau of er schiet niks meer over van de uitstraling, de (sowieso al erg beperkte) stabiliteit en het volk op de tribunes (om nog maar te zwijgen over de traditionele plundering van de jeugdreeksen bij een degradatie). Die opbouw/tussenperiode (zowel qua tijd als kwaliteit) moet je opvullen met spelers met al wat meer ervaring, met buitenlands talent, spelers die bij Anderlecht en co. net uit de boot vallen etc. Als we even naar de buren van Genk kijken, spreekt men vaak over Courtois en De Bruyne, maar dat is ook al 5-6 jaar seizoenen terug. De grote transfers in tussentijd waren Milinkovic-Savic, Ndidi en Bailey. Daar heeft de Jos Vaesen Academy geen verdienste aan.

Het is sowieso een utopie om te denken dat je mee kan doen voor PO1 met goed voetbal en met een ploeg die voor de helft uit eigen jeugdspelers bestaat. Dat is zowat dezelfde utopie als men in Genk heeft, maar op een ietsje lager niveau en met veel kleinere budgetten. Iedereen met wat gezond verstand moet dat beseffen.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Ik ben niet bepaald tevreden van het nieuwe transferbeleid. Jeugd binnenhalen, wie is daar nu op tegen? Echter, als die mannen goed zijn worden ze meteen weggeplukt door onze topclubs. Dat gebeurt haast gratis. Denken we o.a. maar aan die Kosovaar die naar Genk is gegaan vorig seizoen. Mocht daar al wat van de eerste ploeg proeven, maar had naar het einde toe een terugval.

Nazon, 6 doelpunten in de Engelse derdeklasser. Vaak geen basisspeler. Bij een tweedeklasser niet verder geraakt dan de B-ploeg daar. Is al 24 jaar. 10 goals bij Haïti tegen Janneke en Mieke. Archie Thompson scoorde er eens 7 in 1 match bij een interland. Daarna contracteerde Lierse hem, maar het was een heel stuk minder. Zoveel goals scoorde hij niet op een heel seizoen.
Die Nazon krijgt een contract voor 3 seizoenen en dat vind ik vreemd. 1 seizoen zou ik hem geven, met optie. Als hij presteert wordt die optie gelicht zou ik zeggen. Ik wil die jongen wel het voordeel van de twijfel geven, maar is echt wel een zwaar twijfelgeval.

De Bruyn van Lommel, daar zit misschien wel wat in. Toch zou ik er geen basisspeler in zien. Niet iedereen kan zomaar de overstap wagen van de 1ste amateurliga. Hij scoorde 16 goals, maar daar is niet zoveel tegenstand. Lommel stak er met kop en schouders bovenuit in die reeks.

Onze Guinese vriend zou voetballend een versterking kunnen zijn. Visumproblemen heb ik gehoord en dan ben je soms ver van huis. Als die mannen iedere keer die problemen hebben, dan ga je hem veel moeten missen.

Iedereen weet dat wereldspelers niet willen komen. Maar volgens mij kun je wel op zoek gaan naar spelers bij ik zeg maar Jong PSV, Jong Ajax die in de Nederlandse tweede klasse spelen, spelers als Berrier die nu naar KV Mechelen gaat. Daar zit toch wel wat talent. KV Mechelen haalde bijvoorbeeld iemand bij Helmond Sport weg en die was wekelijks bij de beteren daar.
Een paar ervaren mannen die de competitie al wat kennen, zou ik aanvullen met wat jonge talenten.

De Japanners mogen wat mij betreft toch wat beter doen. Er werd zelfs aangekondigd dat geld niet meer langer een probleem is op Stayen met hun komst. Daar heb ik nog maar weinig van gezien.
Plaats reactie