Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

lindoke schreef:
Positivo schreef:
lindoke schreef:
Positivo schreef:
Jones schreef:Ik denk dat akpom plan c of d is. Plan b is denkelijk al vliegen. Wie onderhandelt nu een maand met El kaabi.
Stupids !!!
En hoe zou jij dat dan aanpakken ?
Ik denk dat alle tips welkom zijn..
Zouden betere spelers staan te springen om bij stvv te tekenen ?
Zou Akpom voor stvv kiezen of voor Gent bij een zelfde loon ?
Allemaal juist. Maar leg nu iedereen hier eens uit hoe dat zoveel spelers voor hetzelfde loon liever naar een andere Belgische club zouden gaan die net zoals ons geen Europees voetbal spelen.

Ik heb wel Gent als vb genomen. Er zullen toch verschillende criteria een rol spelen voor een speler. Loon, Tekengeld (?), extra voordelen, ploegpalmares, Resultaten van de laatste jaren,Project van de club, Uitstraling van de club, Speelkansen, Europese competitie ....Misschien zijn er nog andere waaraan ik niet denk.
Logisch toch dat stvv, zelfs met een betere verloning, het onderspit moeten delven tegen bepaalde ploegen. Ik herinner me dat stvv aan Thomas Meunier dezelfde financiële voorwaarden bood als Club Brugge.
Ok dan. Andere club als voorbeeld dan. KV Kortrijk. Toch geen ploeg met meer uitstraling als STVV. Niet? Integendeel zelfs. Waarom gaan dan spelers als Kanu, Mboyo en Ezekhiel daar spelen? Ik zeg niet dat dit wereldvoetballers zijn maar toch ronkende namen die ik hier dit seizoen niet heb zien tekenen. Hoe verklaar je dan dit?
Omdat wij niet mikken op spelers die al 2 jaar geen deuk in een pakje boter meer trappen? :)
Ezekiel heeft nog het voordeel van zijn leeftijd, maar Kanu en Mboyo, dat is toch echt niks meer. VDAB zou hier afgemaakt worden, moest hij met die 2 afkomen.
Laatst gewijzigd door Jacques op 16 jul 2018, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

Er zijn nog een hoop vraagtekens.

We pakten vorig seizoen vooral veel punten in het begin om daarna toch een zeer matig terugronde te spelen. Je kan dus niet zomaar stellen dat de kern van vorig jaar voldoende is. Sowieso niet om mee te doen voor PO1, maar dat was toch een meerjaren doelstelling.

Legear viel vorig seizoen goed mee, maar kan hij dat nog een seizoen opbrengen? Bij De Petter leek het vet twee seizoenen geleden al van de soep, maar vorig jaar werd hij (onterecht weliswaar maar wel verdienstelijk) verkozen tot speler van het seizoen. Welke Steven zien we dit jaar, die van vorig seizoen of die van het seizoen ervoor? Centraal in de defensie was Teixeira de man. Blijft hij of vertrekt hij? Hij is onze leider en voor mij was hij veruit de beste speler vorig seizoen. Kotysch is alweer gekwetst, komt dat ooit nog goed? De Norre deed het uitstekend op links en kan hopelijk op rechts die lijn doortrekken. Met Charisis vertrok je beste middenvelder. Welke Bezus krijgen we te zien? In PO2 kreeg hij zeeën van ruimte maar speelde hij uitstekend. We hebben een goede Bezus nodig maar krijgen we die nog te zien? Offensief dachten we veel weelde te hebben vorig seizoen maar dat bleek niet bepaald het geval...

Dat zijn allemaal zaken die veel zullen bepalen. Verder bouwen op vorig seizoen is oké maar dan moet die centrale as behouden blijven en bij voorkeur nog versterkt worden. Ook Ceballos kan belangrijk worden.

Bekende spelers zijn voor mij geen noodzaak, die zijn ook geen garantie op succes. Maar je moet wel zorgen voor een kwaliteitsinjectie. Ze zijn daar nog mee bezig maar hadden nooit mogen communiceren dat de kern compleet ging zijn bij de start van de voorbereiding.

Voorlopig geef ik ze nog tijd, het is te vroeg om een balans op te maken. Het kan nog alle kanten uit. Een paar meevallers en je kan een uitstekend seizoen draaien, zit het tegen dan vecht je tegen degradatie. Dat is voor ons zo en doorgaans bij heel wat teams uit de JPL.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Tompie maakt in mijn ogen een zeer goede analyse. Alleen wat De Norre betreft zou ik zeggen dat hij een meevaller was, maar ook regelmatig positionele fouten maakte door verkeerd in te stappen. Hij is eigenlijk geen linksachter en dat speelde hem soms parten. Op rechts zou het beter moeten gaan, omdat hij dan niet tegen zijn voet staat.
Mits wat geluk zou Ceballos eigenlijk de beste transfer kunnen worden. Ook hij was bij zijn komst erg zwak, maar die maakte een geweldige progressie door. Helaas viel hij vorig seizoen de eerste match zwaar geblesseerd uit. Hem mag je daardoor zelfs bij de transfers rekenen.
Acolatse en Bezus zijn vraagtekens op competitievlak. In PO II waren ze beiden subliem. Ze kunnen wel veel beter dan ze in de competitie hebben getoond. Het zou bij die jongens wel eens mentaal kunnen zijn dat ze te broos zijn.

Van de nieuwkomers die tot hiertoe werden aangeworven heb ik nog niet veel goede dingen gehoord van in de voorbereiding. Tegen de zwakke ploegen, die nog niet eens getraind hadden liep het nog wel en ontpopte Wolke Janssens zich als een killer, maar die gaf toe dat er weinig of geen tegenstand was en dat hij vaak de bal er maar moest inleggen. Zijn eigen woorden op STVV TV.
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat die 22-jarige middenvelder Sankhon niet komt, want om één of andere reden kreeg ik daar een beter gevoel bij. Die speelde daar bij de kampioen van Guinee en speelde toch ook goed in de Afrikaanse Champions League heb ik vernomen.

Het probleem is dat er teveel spelers zijn die al lang niet meer speelden, of op een te laag niveau hun matchen afwerkten. Dit kan problemen geven, zeker wat overbelasting betreft. Nazon en de nieuwe Japanner zijn hier al een voorbeeld van, ze kenden al blessures in de voorbereiding die ze niet hadden gehad als ze wat meer wedstrijden in de benen hadden gehad.

Op grote namen moet je niet noodzakelijk zitten te wachten, want dit is geen garantie op succes. Wel moet je een goede mix hebben in je ploeg. Spelers uit tweede klasse halen is geen probleem, maar dan moeten die mannen wel ritme in de benen hebben.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Kotysch traint volgende week met de groep mee

Blessure van Sekine valt mee (@voetballiefhebber,als ze u ne stamp tegen uw knie geven, moogt gij zoveel matchen gespeeld hebben als ge wilt hoor, dan raak je geblesseerd. Nazon zijn blessures is van het hebben van een conditionele achterstand), zal relatief snel terugaansluiten nornaal

Blessure van Boli is afwachten op de scan, men gelooft dat het niet al te ernstig is.

Sankhon zou, naar wat ik hoorde, einde deze week (donderdag normaal) overvliegen van Guinée

Alles zou in orde zijn met Bezus zijn vrouw
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door nippy »

Bezus gisteren zien lopen in het speelhof. Zat toch serieus tempoke op.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Krisaias »

nippy schreef:Bezus gisteren zien lopen in het speelhof. Zat toch serieus tempoke op.
Hij ziet er in alle geval scherper uit dan ooit tevoren.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jack »

Boli is toch wel een grap.
Tijd om afscheid van te nemen.
Mag het dan intrinsiek wel in zich hebben...komt er toch nooit uit!
Een gemiddeld seizoen van Boli: 60% geblesseerd, 20% in opbouw na blessure struikelen over de bal, 20% meerwaarde.
Geen gestel voor het hoogste niveau of onze medische staf zijn krabbers!?
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

We hebben volgens mij nog een paar versterkingen nodig. Ik zou bijvoorbeeld eens gaan kijken naar de Oekraïner Artem Besiedin. Hij ligt nog maar één jaar onder contract bij Dinamo Kiev, is nog jong, maar heeft toch al de nodige ervaring opgedaan als international, in de Champions League, de Europe League... Dankzij Bezus (en de contacten die ons indertijd toestonden om Bezus te kopen) misschien eens kijken of we die niet kunnen kopen ook al moet daar dan wat geld voor uitgegeven worden.

Dan heeft Bezus er ook ineens een landgenoot bij, waardoor hij misschien wat blijer op het veld/in het leven staat... Dankzij zijn leeftijd en profiel (22 jaar en toch wel als een talent bestempeld, met indertijd interesse vanuit Italië...) heeft DMM er dan ineens een interessante, jonge speler met groeimarge bij en ik denk niet dat ze erop gaan verliezen als die zich hier in de kijker kan spelen.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door miel »

vdl schreef:
KNRI schreef:Te weinig kwaliteit? Voor wat? Kampioen spelen? Leggen sommigen de lat niet een beetje te hoog?
Ik zie ons probleemloos meedraaien in eerste! De fundamenten van de ploeg zijn er nog steeds, aangevuld met een goede coach!! De laatste jaren moest er bijna van nul terug een kern opgebouwd worden, dit is nu absoluut niet meer het geval en vind ik zowieso al een krachtig signaal van het nieuwe bestuur en een grote stap richting de toekomstige PO1 ambities. Als er van de nieuwkomers enkelen kunnen doorbreken zit het wel snor. Aan het spitsprobleem wordt nog gewerkt. Dus heb nu eens wat geduld en vertrouwen in een goede afloop. Men vergeet blijkbaar soms dat er in onze huidige kern al een aantal spelers met enorme meerwaarde rondlopen.

Moest Legear zijn contract niet verlengd hebben was het kot hier te klein. Moest Bezus ons verlaten idem dito, enz...
Maar how, ze spelen nog voor ons. Sportieve stabiliteit noemen ze zoiets.
Op Legaer zat ik echt niet te wachten hoor,hopen dat hij fit is om toch 45 min te kunnen spelen.
Bezus heeft buiten P.O2 ook niet veel laten zien.
De echte sterkhouders ,mannen die vuur in de ploeg brachten zijn weg,de Grieken en niet waardig vervangen.
Achteraan zijn we serieus verzwakt,zeker als Kotych out is.
Maar hoop doet leven,maar niet ieder seizoen ga je een start hebben zoals vorig seizoen.
Dit jaar word een veel moeilijker seizoen een start thuis tegen kleinere ploegen ,waar we vorig seizoen de toppers kregen die nog niet klaar waren.
Legear was voor ons een schot in de roos . Op 45 min bewees hij ons meer diensten dan onze spitsen in 5 matchen :)
Het kan zijn dat Bezus buiten PO2 niet veel laten zien heeft , maar velen hebben wel zijn potentieel gezien
De echte sterkhouders zijn weg ?? De grieken ?? Charissis had van mij mogen blijven zijn potentieel was duidelijk maar een sterkhouder kon je hem moeilijk noemen , daarvoor heeft hij te weinig matchen gespeeld
Kitsiou bracht inderdaad vuur , en ik denk dat elke stvv supporter hem wel in het hart gesloten heeft omwille van zijn tomeloze inzet en overgave, maar het is en blijft een beperkte voetballer ,de transfer som die werd gevraagd was veel te hoog
Ik denk niet dat wij achteraan verzwakt zullen zijn .
Als we nog een goede spits kunnen halen ( voor mij mag dat gerust Akpom zijn) zullen wij ver van de degradatie zone blijven
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door stvvilvoorde »

Charisis, geen sterkhouder?
Bekijk dan eens de wedstrijden van afgelopen seizoen waarin hij NIET meedeed. Veel meer dan verliezen of gelijkspelen zat er dan niet in.

Ok de aankoopoptie lag misschien wat hoog, maar dat betekent niet dat er niet onderhandeld kon worden over een andere prijs.
En zelfs dan nog, misschien was hij de aankoopoptie gewoon zelfs waard.
Wat betreft Kitsiou geef ik je gelijk.
Veel strijd, technisch meer dan voldoende, groot volume, maar ook nonchalance en gewoon domme dingen doen.
Voor hem was de optie veel te hoog en in principe zou je zo'n back elders ook kunnen vinden.
Maar Charisis, dat betwijfel ik, dat was volgens mij echt de missing link afgelopen seizoen.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Antismurf »

Akpom lijkt op weg naar Fenerbahçe https://turkish-football.com/arsenals-u ... bahce-move
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Brusselmans »

RD draait zich om in zijn graf !
:yes:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jones »

Geen Akpom dus. En nu ? Hopelijk was Akpom niet plan b en gist de krant maar wat. Het worden weer spannende dagen en weken op Stayen.
Volgt nu de paniek Japanse aankoop ?
Waarom kunnen we niet eens eerst spitsen kopen en dan de rest ? Onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Halenaar »

Jones schreef:Geen Akpom dus. En nu ? Hopelijk was Akpom niet plan b en gist de krant maar wat. Het worden weer spannende dagen en weken op Stayen.
Volgt nu de paniek Japanse aankoop ?
Waarom kunnen we niet eens eerst spitsen kopen en dan de rest ? Onbegrijpelijk.
Ja, al een geluk dat niemand anders op zoek is naar een goede spits :roll:

Dat is de moeilijkste positie om in te vullen, voor elke club. En denk je nu echt dat goede spitsen meteen toehappen bij een bod van clubs zoals STVV? Nee, die wachten nog even. De transfermarkt is nog anderhalve maand open, dus ze hebben tijd genoeg om een voorstel van een betere club af te wachten. En ik gok dat Chuba momenteel ook zo denkt, en deels terecht ook.
Plaats reactie