Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door smol »

vdl schreef:
smol schreef:
Brusselmans schreef:aUb zeg !!!
Ik wil de goede dingen wel zien, maar die kopbal moet ALTIJD binnen.
Hoeveel beter kan je een bal nog aangespeeld krijgen vraag ik me af !
Hoeveel beter kan je nog een vrije trap aangespeeld krijgen zoals Buya ...
Dat was wel heel kort op de keeper en de bal kwam op zijn verkeerde been
Een speler van 2miljoen met een verkeerd been laat me niet lachen !!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Halenaar »

smol schreef:
vdl schreef:
smol schreef:
Brusselmans schreef:aUb zeg !!!
Ik wil de goede dingen wel zien, maar die kopbal moet ALTIJD binnen.
Hoeveel beter kan je een bal nog aangespeeld krijgen vraag ik me af !
Hoeveel beter kan je nog een vrije trap aangespeeld krijgen zoals Buya ...
Dat was wel heel kort op de keeper en de bal kwam op zijn verkeerde been
Een speler van 2miljoen met een verkeerd been laat me niet lachen !!
Lukaku mistte onlangs voor een leeg doel en hoeveel kost die....

Misschien eens de komende maanden de speler eens wat vaker aan het werk zien, en trek dan uw voorlopige conclusies, want jullie zijn hem na 1 match weer aan het afbreken...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door voetballiefhebber »

Ik wil niet te veel kritiek geven. Maar als een spits die bijna 2 miljoen euro kost bij STVV niet de eerste keus is, dan moet je je toch vragen stellen of er niet veel te veel werd betaald voor een degelijke spits die wel in een matige competitie speelt en vooral een echte counterspits is die wat in zijn mars heeft bij snelle tegenstoten. Als je hoort dat Charleroi 700.000 euro betaalt voor een speler die toch in Frankrijk al wat bewees.
Met de beschikbare middelen was in mijn ogen dan toch beter te doen.

Wij halen toch vooral spelers die op een bepaald niveau nog weinig bewezen. Antwerp haalt bijvoorbeeld Baby en Refaelov.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door weekenders »

voetballiefhebber schreef:Ik wil niet te veel kritiek geven. Maar als een spits die bijna 2 miljoen euro kost bij STVV niet de eerste keus is, dan moet je je toch vragen stellen of er niet veel te veel werd betaald voor een degelijke spits die wel in een matige competitie speelt en vooral een echte counterspits is die wat in zijn mars heeft bij snelle tegenstoten. Als je hoort dat Charleroi 700.000 euro betaalt voor een speler die toch in Frankrijk al wat bewees.
Met de beschikbare middelen was in mijn ogen dan toch beter te doen.

Wij halen toch vooral spelers die op een bepaald niveau nog weinig bewezen. Antwerp haalt bijvoorbeeld Baby en Refaelov.
Laat ons afwachten of Baby of Rafaelov het bij Antwerp gaan waarmaken of misschien die speler die ze bij Charleroi in Frankrijk gehaald hebben voor 700.000euro.
Ik vind het eigenaardig dat alles overal altijd beter is dan in de club waar je zogenaamd voor supportert.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

weekenders schreef:
voetballiefhebber schreef:Ik wil niet te veel kritiek geven. Maar als een spits die bijna 2 miljoen euro kost bij STVV niet de eerste keus is, dan moet je je toch vragen stellen of er niet veel te veel werd betaald voor een degelijke spits die wel in een matige competitie speelt en vooral een echte counterspits is die wat in zijn mars heeft bij snelle tegenstoten. Als je hoort dat Charleroi 700.000 euro betaalt voor een speler die toch in Frankrijk al wat bewees.
Met de beschikbare middelen was in mijn ogen dan toch beter te doen.

Wij halen toch vooral spelers die op een bepaald niveau nog weinig bewezen. Antwerp haalt bijvoorbeeld Baby en Refaelov.
Laat ons afwachten of Baby of Rafaelov het bij Antwerp gaan waarmaken of misschien die speler die ze bij Charleroi in Frankrijk gehaald hebben voor 700.000euro.
Ik vind het eigenaardig dat alles overal altijd beter is dan in de club waar je zogenaamd voor supportert.
Komaan hé, ik denk dat we allemaal zien dat Buya tot nu toe heel erg weinig heeft laten zien. Ik begin in ieder geval te vrezen voor een serieuze miskoop. 1,9 miljoen!!! Voor topclubs in ons land is dat al een stevige aankoop. Voor ons een absoluut record. Dan verwacht je toch een speler die boven de rest uitsteekt en "incontournable" is en zeker niet op de bank zit. Ik weet dat Youtube filmpjes niet alles over een speler zeggen, maar toen de eerste berichten over de transfer van Buya in de media kwamen en ik hem op de filmpjes bezig zag had ik echt waar al serieus mijn twijfels en ik denk dat ik niet de enige was. Leek me op die filmpjes eerder een type Boli. Misschien iets beter maar zeker geen 1,9 miljoen waard. Ik denk dat ze bij Dalkurd nog altijd in hun vel aan het knijpen zijn om er zich van te vergewissen dat ze niet aan het dromen zijn. Hij staat op Transfermarkt trouwens vermeld met maar een waarde van 500.000 euro.

Ik hoop dat ik ongelijk krijg in de toekomst, maar mijn gevoel zegt dat dit niet alleen de duurste transfer in onze geschiedenis was maar tevens de duurste blunder in onze geschiedenis.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

Buya speelde in zijn eerste wedstrijd wel goed,maar als je hem dan steeds op de bank zet voor een Boli die ook niet weet te scoren.
Vertrouwen doet enorm veel met een speler,ik blijf erbij dat we de slechtste trainer uit 1 A hebben.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

En hoeveel wou een Engelse club iets meer dan een jaar geleden voor Boli neertellen ?
En wie zegt dat hij niet kan terugkomen op dat niveau..
Al eens gezien hoe Mboyo presteert bij Kortrijk! Wie had dat kunnen voorspellen ?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:En hoeveel wou een Engelse club iets meer dan een jaar geleden voor Boli neertellen ?
En wie zegt dat hij niet kan terugkomen op dat niveau..
Al eens gezien hoe Mboyo presteert bij Kortrijk! Wie had dat kunnen voorspellen ?
ik !
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door miel »

lindoke schreef:
weekenders schreef:
voetballiefhebber schreef:Ik wil niet te veel kritiek geven. Maar als een spits die bijna 2 miljoen euro kost bij STVV niet de eerste keus is, dan moet je je toch vragen stellen of er niet veel te veel werd betaald voor een degelijke spits die wel in een matige competitie speelt en vooral een echte counterspits is die wat in zijn mars heeft bij snelle tegenstoten. Als je hoort dat Charleroi 700.000 euro betaalt voor een speler die toch in Frankrijk al wat bewees.
Met de beschikbare middelen was in mijn ogen dan toch beter te doen.

Wij halen toch vooral spelers die op een bepaald niveau nog weinig bewezen. Antwerp haalt bijvoorbeeld Baby en Refaelov.
Laat ons afwachten of Baby of Rafaelov het bij Antwerp gaan waarmaken of misschien die speler die ze bij Charleroi in Frankrijk gehaald hebben voor 700.000euro.
Ik vind het eigenaardig dat alles overal altijd beter is dan in de club waar je zogenaamd voor supportert.
Komaan hé, ik denk dat we allemaal zien dat Buya tot nu toe heel erg weinig heeft laten zien. Ik begin in ieder geval te vrezen voor een serieuze miskoop. 1,9 miljoen!!! Voor topclubs in ons land is dat al een stevige aankoop. Voor ons een absoluut record. Dan verwacht je toch een speler die boven de rest uitsteekt en "incontournable" is en zeker niet op de bank zit. Ik weet dat Youtube filmpjes niet alles over een speler zeggen, maar toen de eerste berichten over de transfer van Buya in de media kwamen en ik hem op de filmpjes bezig zag had ik echt waar al serieus mijn twijfels en ik denk dat ik niet de enige was. Leek me op die filmpjes eerder een type Boli. Misschien iets beter maar zeker geen 1,9 miljoen waard. Ik denk dat ze bij Dalkurd nog altijd in hun vel aan het knijpen zijn om er zich van te vergewissen dat ze niet aan het dromen zijn. Hij staat op Transfermarkt trouwens vermeld met maar een waarde van 500.000 euro.

Ik hoop dat ik ongelijk krijg in de toekomst, maar mijn gevoel zegt dat dit niet alleen de duurste transfer in onze geschiedenis was maar tevens de duurste blunder in onze geschiedenis.
Dat gij nog nergens manager of technisch directeur bent bij een grote top club verbaasd mij :lol:
Kwestie van een club veel geld te doen besparen , en elke miskoop uit te sluiten
Nu al spreken over een serieuze miskoop , op basis van wat ? Op basis van zijn helft tegen Oostende , waar de hele ploeg geen kans bij elkaar gespeeld kreeg , of om zijn misser ? De grootste der aarde hebben al kansen gemist en zeker spelers van 1,9 miljoen .
Het kan altijd zijn dat een speler tegen valt , maar dat kan jij noch iemand anders nu al beoordelen :end:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door toyotacorolla »

Ik vermoed het ook, wie talent heeft laat dat blijken
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

Buya scoorde bij zijn debuut een fraai doelpunt. Ook in Beveren speelde hij een goede wedstrijd, zeer bedrijvig en zette tot twee x toe iemand alleen voor de goal.

Kortom, zaterdag waren zijn eerste mindere 45 minuten. Toch niet meteen een reden om hem met de grond gelijk te maken. Hij heeft echt wel potentieel, ik ben er zeker van dat we nog plezier aan hem zullen beleven.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door omeloe »

Tompie schreef:Ook in Beveren speelde hij een goede wedstrijd, zeer bedrijvig en zette tot twee x toe iemand alleen voor de goal.
Een jeugdspeler kan die voorzet naar De Sart geven ! Hij was ook niet goed getrapt , De Sart moest zich reppen om die bal nog te halen . Hij was daardoor wat teveel naar rechts en kon de keeper de hoek verkleinen . Het was natuurlijk wel nog een doelkans voor De Sart .
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

omeloe schreef:
Tompie schreef:Ook in Beveren speelde hij een goede wedstrijd, zeer bedrijvig en zette tot twee x toe iemand alleen voor de goal.
Een jeugdspeler kan die voorzet naar De Sart geven ! Hij was ook niet goed getrapt , De Sart moest zich reppen om die bal nog te halen . Hij was daardoor wat teveel naar rechts en kon de keeper de hoek verkleinen . Het was natuurlijk wel nog een doelkans voor De Sart .
Zelfs zonder die fase speelde Buya daar toch gewoon een goede wedstrijd? Steeds aanspeelbaar en gebruik makend van zijn snelheid. Lag ook aan de basis van het afgekeurd doelpunt van Bezus waar hij nipt vanuit buitenspel de actie opzette.

Ook zette hij Ceballos toen alleen voor doel. Ik citeer Sporza: "Geen vertraagde start van de tweede helft, al was Ceballos toch niet meteen bij de pinken. Buya bood hem na amper 5 minuten de 1-2 op een presenteerblaadje aan, maar de Spanjaard liet de kans liggen."

Mijn punt is vooral dat ik niet begrijp waarom hij hier al meteen wordt afgebroken, terwijl hij enkel tegen Oostende 45 mindere minuten speelde.
Hij is naar mijn gevoel ook helemaal geen "type Boli", zoals ik hier ook al heb zien passeren.

Buya is een man die het moet hebben van zijn snelheid en diepgang, een persoonlijke actie kan maken.
Boli is eerder iemand die afhaakt om daarna weer op te duiken in de zestien.

Voorlopig zijn ze niet complementair, maar dat maakt ze nog niet "hetzelfde type".
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Dit vind ik wat bij de haren getrokken. Ik bedoel maar: voor Bezus zouden sommigen al de passes die niet tot een doelkans leiden bij wijze van spreken toch als assists gaan tellen, maar voor Buya gaan we opsommen wat er scheelde met de pass die wel tot een doelkans leidde? :?
Hij heeft de hoge transfersom nog niet ingelost, maar hij loopt hier dan ook nog geen maand rond. Je kan toch moeilijk iemand al na 2,5 match, waarvan 2 degelijk, afserveren? En misschien moeten we wel gewoon ook met z'n allen wat minder focussen op die transfersom? Daar is immers nog nooit iemand beter van gaan spelen.

Idem trouwens met die hele situatie rond Kotysch waar de truineers en andere uitgerangeerde journalisten van deze wereld nu een zaak van trachten te maken. Dat is ook bij de haren getrokken. De verdediging staat momenteel als een huis met 7 tegendoelpunten. Enkel Antwerp (2), Brugge (6) en Standard (6) incasseerden minder doelpunten. Dan is er gewoon geen reden om achterin veel te wijzigen, ook al heeft Kotysch een serieuze staat van verdienste opgebouwd doorheen de jaren. Spijtig voor Sasha maar hij zal geduld moeten oefenen en op training speelkansen zien af te dwingen.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie