Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Trunekson »

Jones schreef:Geen Akpom dus. En nu ? Hopelijk was Akpom niet plan b en gist de krant maar wat. Het worden weer spannende dagen en weken op Stayen.
Volgt nu de paniek Japanse aankoop ?
Waarom kunnen we niet eens eerst spitsen kopen en dan de rest ? Onbegrijpelijk.
Als ze u hadden bij Stvv zouden ze al veel verder staan! :heil:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

STimVV schreef:Als er 2 spelers zijn waarvoor ze van mij hun zelfopgelegd regeltje mochten breken, zijnde "geen huurspelers" meer, dan was dat voor Charisis en Akpom. Zij hebben geen aanpassingsperiode meer nodig, meteen inzetbaar, en normaal gezien weer wat beter geworden dan vorig seizoen. Zouden 2 basis-spelers zijn. Dit zou veel logischer geweest zijn dan Sekine te gaan huren. Waarvan we nog niet kunnen inschatten wat de meerwaarde van die jongen zal zijn.
Grotendeels akkoord. Charisis staat voor mij nog wel enkele trappen boven Akpom.

Charisis overtuigde in de reguliere competitie, wanneer het echt om de knikkers gaat. Akpom deed dit vooral in PO2. In de reguliere competitie deed Akpom maar in 6 wedstrijden mee waarin hij 1 doelpuntje maakte (thuis tegen Anderlecht).
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Trunekson »

Tompie schreef:
STimVV schreef:Als er 2 spelers zijn waarvoor ze van mij hun zelfopgelegd regeltje mochten breken, zijnde "geen huurspelers" meer, dan was dat voor Charisis en Akpom. Zij hebben geen aanpassingsperiode meer nodig, meteen inzetbaar, en normaal gezien weer wat beter geworden dan vorig seizoen. Zouden 2 basis-spelers zijn. Dit zou veel logischer geweest zijn dan Sekine te gaan huren. Waarvan we nog niet kunnen inschatten wat de meerwaarde van die jongen zal zijn.
Grotendeels akkoord. Charisis staat voor mij nog wel enkele trappen boven Akpom.

Charisis overtuigde in de reguliere competitie, wanneer het echt om de knikkers gaat. Akpom deed dit vooral in PO2. In de reguliere competitie deed Akpom maar in 6 wedstrijden mee waarin hij 1 doelpuntje maakte (thuis tegen Anderlecht).
We zullen weten wat de toekomt van Charisis is bij PAOK als hij al dan niet in de selectie zit op 24 juli in de CL kwalificatie.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Dreke »

Tompie schreef:Charisis overtuigde in de reguliere competitie, wanneer het echt om de knikkers gaat. Akpom deed dit vooral in PO2. In de reguliere competitie deed Akpom maar in 6 wedstrijden mee waarin hij 1 doelpuntje maakte (thuis tegen Anderlecht).
Akpom is veel meer dan doelpunten maken. Bij hem kon je de bal kwijt als je onder druk stond. Sinds Sidibé is er geen spits meer geweest die zo'n goed aanspeelpunt was van vanachteruit als Akpom.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Dreke schreef:
Tompie schreef:Charisis overtuigde in de reguliere competitie, wanneer het echt om de knikkers gaat. Akpom deed dit vooral in PO2. In de reguliere competitie deed Akpom maar in 6 wedstrijden mee waarin hij 1 doelpuntje maakte (thuis tegen Anderlecht).
Akpom is veel meer dan doelpunten maken. Bij hem kon je de bal kwijt als je onder druk stond. Sinds Sidibé is er geen spits meer geweest die zo'n goed aanspeelpunt was van vanachteruit als Akpom.
Een fitte Boli kan dat ook
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

Dreke schreef:
Tompie schreef:Charisis overtuigde in de reguliere competitie, wanneer het echt om de knikkers gaat. Akpom deed dit vooral in PO2. In de reguliere competitie deed Akpom maar in 6 wedstrijden mee waarin hij 1 doelpuntje maakte (thuis tegen Anderlecht).
Akpom is veel meer dan doelpunten maken. Bij hem kon je de bal kwijt als je onder druk stond. Sinds Sidibé is er geen spits meer geweest die zo'n goed aanspeelpunt was van vanachteruit als Akpom.
Goh, ik ben precies minder overtuigd van wat hij bij ons liet zien dan de meeste hier. Pas op, ik heb hem er graag bij in onze kern, dat wel. Maar ik hoop eigenlijk op (nog) beter als basispion.

Meer dan doelpunten maken, misschien. Maar het is ook niet dat hij anderen liet scoren in de reguliere competitie. Hij is zelfs behoorlijk egoïstisch. STVV scoorde trouwens maar 1 doelpunt in alle wedstrijden in de reguliere competitie waarin Akpom startte, hijzelf in de 1-0 zege tegen Anderlecht, een houdbare bal dan nog. In de vijf andere wedstrijden scoorde STVV niet en werden er vier verloren. Enkel nog een 0-0 tegen de uitgebluste zebra's. Dat ligt natuurlijk niet aan Akpom alleen, voor alle duidelijkheid. Onze terugronde was hoe dan ook dramatisch.

In PO2 kan hij met 5 doelpunten in 10 wedstrijden wel uitstekende cijfers voorleggen. En één assist. Maar dat is dan weer niet meer dan een veredelde oefencampagne tegen clubs die er duidelijk geen zin meer in hadden (Antwerp, Beerschot ...). Anderzijds, je moet ze er wel nog steeds intrappen en dat deed hij toen dus wel degelijk. Toch deed ook een zekere Abrahams het uitstekend in PO2 2 seizoenen geleden. We weten allemaal hoe het hem vorig jaar verging. Gerkens versierde dan weer een transfer naar Anderlecht met zijn PO2-campagne. Moeilijk om in te schatten wat die cijfers werkelijk waard zijn dus.

Kortom, hij is zeker opnieuw welkom maar ik zie in hem zeker niet de rol van "belangrijkste spits" weggelegd. Daarvoor hoop ik op beter. Maar geen idee wat de alternatieven zijn die STVV in gedachten heeft...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Als STVV met El Kaabi kan afkomen, zullen ze ook met een goed alternatief afkomen, daar ben ik nu echt van overtuigd.

Morioka zou Anderslecht definitief mogen verlaten. Voor hoeveel heeft Anderslecht hem bij Beveren weggehaald?
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

2,5 M
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door vdl »

enrique schreef:2,5 M
maar das gene spits he
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef:
enrique schreef:2,5 M
maar das gene spits he
Maar wel iets dat men een "buitenkans" noemt....
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: RE: Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door geelblauw »

Afhankelijk wat het kost
STVV-fan schreef:
vdl schreef:
enrique schreef:2,5 M
maar das gene spits he
Maar wel iets dat men een "buitenkans" noemt....
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

geelblauw schreef:Afhankelijk wat het kost
STVV-fan schreef:
vdl schreef:
enrique schreef:2,5 M
maar das gene spits he
Maar wel iets dat men een "buitenkans" noemt....
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI NMO-L31 met Tapatalk
Bwaaa, commercieel gezien is een Morioka voor de Japanners zeer interessant.

In ieder geval beter dan die "brol die ze op een ander niet moeten hebben" :grappig:

Nee nee, Morioka bewees zich in Beveren en had in Amderslecht ook nog statistieken, maar ja, Morioka was maar gekocht om te kopen.
Laatst gewijzigd door STVV-fan op 17 jul 2018, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

STVV-fan schreef:
vdl schreef:
enrique schreef:2,5 M
maar das gene spits he
Maar wel iets dat men een "buitenkans" noemt....
Vind ik wel
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Willy Roelands »

:blauw: :geel: ok, we gaan er voor.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door tesneusdoek »

Hopelijk liggen er nog verschillende dossiers op de bureau van de VDAB, want vooral vooraan vrees ik dat we tekort gaan komen en dat we weeral één van de minst scorende ploegen dreigen te worden.

Omdat het in deze topic toch draait om (mogelijke) transfers, ga ik een paar namen droppen van jonge spelers die toch precies iets in hun mars hebben en die nog geen contract hebben voor volgend seizoen... Ik geef toe dat ik enkel Juan MUÑOZ al bezig heb gezien, vooraleer er kritiek wordt gegeven omdat je een speler niet op basis van enkele video's en statistieken kan beoordelen... Dat is natuurlijk waar en daarom bestaat er zoiets als professionele scouts...Hopelijk kunnen zo een scouts dus dit soort jonge spelers eens gaan bekijken en zien of het de moeite waard is.

Juan MUÑOZ: een jonge Spaanse aanvaller die vrij is na zijn contract met Sevilla te hebben ontbonden om elders meer speelgelegenheid te krijgen; hij scoorde redelijk vlot in Spaanse twwede klasse, speelde voor Sevilla Atlético (de B-ploeg van Sevilla), viel ook verschillende keren in bij de A-ploeg, speelde ook voor Levante en is een ex- jeugdinternational; cf. http://www.transfermarkt.nl/juan-munoz/ ... ler/268958
http://www.youtube.com/watch?v=sVXHIMXxITE
http://www.youtube.com/watch?v=FMXZVAxW7Bo
http://www.youtube.com/watch?v=PzDxbe9jmUU
http://www.youtube.com/watch?v=XmLS8xUCapo
http://www.youtube.com/watch?v=f-uja4abhpo&vl=en

Chris LONG: een jonge Engelse aanvaller die ook contractvrij is. www.transfermarkt.nl/chris-long/profil/spieler/183298 Hij speelde vooral in de Championship en League One en vond regelmatig de netten
http://www.youtube.com/watch?v=BMruFmpTZzg

Nicolás ORELLANA: een jonge Chileense aanvaller, zonder contract. http://www.transfermarkt.nl/nicolas-ore ... ler/319473 die ook regelmatig scoort.
http://www.youtube.com/watch?v=oi_bApCx5Qk
Plaats reactie