Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Franz »

Mikman schreef:Naam die je binnenkort mogelijk zal zien verschijnen in de lijstjes: Jan Van Den Bergh. Centrale verdediger bij Beerschot-Wilrijk. Het lijkt me logisch dat Brys kijkt wie hij van het Kiel kan meenemen. VDB staat al een tijdje in de belangstelling van verschillende eersteklassers. De keren dat ik Beerchot-Wilrijk bezig zag in hun finale tegen Cercle en het beetje dat ik zag tegen ons, maakte hij wel geen onvergetelijke indruk. Maar dat was te weinig om er een goed beeld van te vormen, dus zeker niet op voortgaan. Qua profiel past hij perfect, daarom dat ik verwacht dat zijn naam dus zal opduiken: jong, Belgisch en een centrale verdediger, wat we zeker nodig hebben naar volgend seizoen toe.
Op Beerschot tegen STVV enkele weken geleden vond ik Van Den Bergh als linker back de beste man bij de Mannekes... rukte steeds slim op langs zijn flank en bracht onze matige verdediger Kitsiou daarmee flink in de problemen. Met alle respect voor De Norre, maar Van Den Bergh brengt toch meer. Ik vrees zelfs dat Van Den Bergh voor STVV al niet meer haalbaar is, dus als het zou kunnen: direct doen!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Voor Van Hyfte is het 10 jaar te laat om die te gaan halen. Maakte in het kampioenenseizoen onder Brepoels een goeie indruk toen hij nog bij Hamme speelde ( 2-2 aan het begin van de competitie, wie herinnert zich dat nog? ) en heb zijn naam toen meermaals genoemd omdat hij toen ook al opviel. Heeft een mooie carrière gemaakt in Nederland en bij B-W zie je dat hij nog altijd bij te beteren hoort. Maar nu is hij te oud om nog te transfereren, en ook niet dé meerwaarde.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Vandaag in de kranten:
- De Roeck is in beeld bij Cercle
- B-W vraagt duidelijkheid aan STVV en Brys "des te meer omdat Marc Brys, zowel via de pers als aan het bestuur, heeft aangegeven KFCO Beerschot-Wilrijk te zullen verlaten”. Je vraagt je af hoeveel duidelijker je nog kan zijn, als je tegen het bestuur zegt te zullen vertrekken. Daarmee is de kous wat B-W betreft eigenlijk zo goed als af, ma bon, als het op hun trainer aankomt, doen ze op het Kiel nogal raar. Eerder was er ook al een amateuristisch en weinig collegiaal communiqué toen Kortrijk interesse had in Brys, maar Anastasiou nog niet ontslagen had.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door lindoke »

Jacques schreef:Vandaag in de kranten:
- De Roeck is in beeld bij Cercle
- B-W vraagt duidelijkheid aan STVV en Brys "des te meer omdat Marc Brys, zowel via de pers als aan het bestuur, heeft aangegeven KFCO Beerschot-Wilrijk te zullen verlaten”. Je vraagt je af hoeveel duidelijker je nog kan zijn, als je tegen het bestuur zegt te zullen vertrekken. Daarmee is de kous wat B-W betreft eigenlijk zo goed als af, ma bon, als het op hun trainer aankomt, doen ze op het Kiel nogal raar. Eerder was er ook al een amateuristisch en weinig collegiaal communiqué toen Kortrijk interesse had in Brys, maar Anastasiou nog niet ontslagen had.
En toch begrijp ik BW in deze. Er is nog niks concreet en de Japanners hebben nog geen perscommuniqué gegeven.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enrique »

Huurspelers te duur
Jammer
Vooral van Charisis
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

In hbvl van vandaag staat te lezen dat Stvv recht heeft op de helft van de meerwaarde van een transfer van Junior Edmilson.
Stel verkoop is 11.5 milj - 1.5 milj.(verkoopprijs aan standard) = 10 mil of 5 milj. Voor stvv .Zouden de Japanners daar aanspraak op kunnen maken ? Of wordt het RD .... Of toch BL die de transfer deed ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

enrique schreef:Huurspelers te duur
Jammer
Vooral van Charisis
Spijtig maar logisch. Al van in het begin is er sprake van een clausule van 2,5 miljoen. Die gingen wij nooit betalen, tenzij met als doel om hem meteen verder te verkopen voor nog meer. Je kan nog altijd gaan onderhandelen met PAOK over een lagere prijs. Het Griekse voetbal ligt nog steeds op zijn gat. Anderzijds heeft PAOK afgelopen weekend wel de beker gewonnen en hebben Kitsiou en Charissis daardoor uitzicht op EL voetbal als ze terugkeren naar PAOK.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:In hbvl van vandaag staat te lezen dat Stvv recht heeft op de helft van de meerwaarde van een transfer van Junior Edmilson.
Stel verkoop is 11.5 milj - 1.5 milj.(verkoopprijs aan standard) = 10 mil of 5 milj. Voor stvv .Zouden de Japanners daar aanspraak op kunnen maken ? Of wordt het RD .... Of toch BL die de transfer deed ?
Zou ironisch zijn dat Roland, die destijds misnoegd was dat Lammens een contract gaf aan een speler die hij nog maar net voordien had doorgestuurd bij Standard, nu met de centen zou gaan lopen. Zou het anderzijds iemand verbazen?
Enfin, voor ons zou het natuurlijk wel een grote meevaller kunnen zijn, dus laat ons hopen dat het geld naar de club vloeit en niet naar RD of BL. Als de cijfers kloppen, gaan we inderdaad al snel richting 5 miljoen waar STVV (mogelijk) recht op heeft. Voor een club als de onze, maakt dat een wereld van verschil.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Positivo schreef:In hbvl van vandaag staat te lezen dat Stvv recht heeft op de helft van de meerwaarde van een transfer van Junior Edmilson.
Stel verkoop is 11.5 milj - 1.5 milj.(verkoopprijs aan standard) = 10 mil of 5 milj. Voor stvv .Zouden de Japanners daar aanspraak op kunnen maken ? Of wordt het RD .... Of toch BL die de transfer deed ?
Ik denk niet dat je als privé-persoon nog zomaar geld kan opstrijken bij een transfer, de FIFA heeft inmiddels toch strenge regels ingevoerd tegen Third Party Ownership. Als je de jaarrekeningen van STVV bekijkt ( ik heb er tegenwoordig geen toegang meer toe omdat ik geen abo meer het op Trendstop, maar herinner het me nog wel ongeveer ) dan zie je dat STVV toch nog altijd een behoorlijke som inschreef als toekomstig tegoed, dat kan niet anders als voor Junior zijn. Uiteraard is het afwachten wat er precies uit de bus komt. Hij heeft nog maar één jaar contract, dus zijn entourage kan moeilijk doen. Anderzijds blijkt er wel veel interesse te zijn. Misschien zou het niet eens slecht zijn ( voor de portefeuille van STVV ) moest hij eerst bijtekenen en pas volgend seizoen vertrekken. Hoewel het ijzer nu wel heet is natuurlijk.
Ik dacht altijd dat het 40% op de totale transfersom min de onkosten ( makelaars enz ) was waar STVV recht op had, maar bij deze bedragen komt dat bijna op hetzelfde neer. Natuurlijk opletten dat Standard ons niet probeert te vloeren door 'onze' kant van de transfersom zoveel mogelijk te drukken met een spelersruil, of doorverkooppercentage. Hoewel er dan ook wel een deel naar STVV moet gaan waarschijnlijk, geen idee hoe dat precies zit.


Overigens, kleine maar wel relevante zijsprong nu we het over Junior hebben: die moet gewoon mee naar het WK, of toch zeker boven Mirallas en Chadli in de rangorde staan. Als men Limbombe boven hem verkiest zou ik het nog kunnen begrijpen, maar die komt terug uit blessure.
Hij kan die rol alleen of de flank aan ( heeft hij onder Ferrera eens op Gent gedaan tegen loopwonder Foket ) en hij kan op beide flanken uit de voeten.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STimVV »

Mikman,
ik zou Chadli toch altijd meenemen. Voor mij is dat de 1e vervanger van zowel Meunier als Carrasco als aanvallende backs.
Junior zou verdedigend op dat niveau toch te kort komen denk ik. Als Martinez in een 4-3-3 zou spelen had hij meer kansen. Maar in zijn 3-4-3 zie ik niet echt mogelijkheden voor Junior.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Smurf »

Paar miljoen extra voor Jr zou uiteraard mooi meegenomen zijn. Zou me enorm verbazen als die mee mag naar het WK. Limbombe was toch constanter en zelfs voor hem zal het al heel nipt worden. Ik denk dat Martinez niet te veel 'onbekende factoren' in zijn groep wil. Volgens mij gaat hij niemand meenemen die hij nog nooit opgeroepen heeft. Chadli heeft hij vrij hoog zitten trouwens.

On topic: Als we cashen voor Jr, misschien toch eens gaan horen naar Chipciu. Deed het onder Weiler verre van slecht bij Anderlecht en hij mag weg. Ik weet het, kans is bijna onbestaande. Maar het is hier nogal windstil, dus droppen we maar een naam. Flankspeler, redelijke actie, aardige voorzet, pikt z'n goaltje mee.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Positivo »

mikman
Gratis jaarrekeningen raadplegen

https://cri.nbb.be/bc9/web/catalog;jses ... ution=e1s1
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

STimVV schreef:Mikman,
ik zou Chadli toch altijd meenemen. Voor mij is dat de 1e vervanger van zowel Meunier als Carrasco als aanvallende backs.
Junior zou verdedigend op dat niveau toch te kort komen denk ik. Als Martinez in een 4-3-3 zou spelen had hij meer kansen. Maar in zijn 3-4-3 zie ik niet echt mogelijkheden voor Junior.
Ik zal even aparte topic over WK openen, zal de komende weken toch relevant worden.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:In hbvl van vandaag staat te lezen dat Stvv recht heeft op de helft van de meerwaarde van een transfer van Junior Edmilson.
Stel verkoop is 11.5 milj - 1.5 milj.(verkoopprijs aan standard) = 10 mil of 5 milj. Voor stvv .Zouden de Japanners daar aanspraak op kunnen maken ? Of wordt het RD .... Of toch BL die de transfer deed ?
Ola ....dan zitten ze plots op + 2 miljoen.
RD ... vergeet dat maar (lees Positivo zijn berichten maar), want het gaat toch over STVV !
:heil: :heil: :heil:
Nu nog zien hoe het echt gaat aflopen !
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Een klein overzicht voor de transferperiode

Spelers onder contract:

Doelmannen:
- Steppe
- Schevenels
-Pirard
-Wenssens
- Herbots

Verdedigers:
- Tomiyasu
- Antunes
- Dussaut
- Kotysch
- Teixeira
- De Norre

Middenvelders:
- Opdenakker
- De Sart
- De Petter
- Bezus
- Bourard
- Asamoah

Voorspelers:
- Botaka
- Boli
- Ceballos
- Legear
- Abrahams

Spelers uit:
- Kitsiou (aankoopoptie)
- Ayala
- Goutas (aankoopoptie
- Charisis (aankoopoptie)
- Gueye (aankoopoptie)
- Vetokele
- Acolatse
- Akpom
- Damblon

Spelers in:
- Jannsens (terug huur)
- Ryckaert (terug huur)
Plaats reactie