Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Tompie »

Laat ons ook niet vergeten dat Turay bij zijn debuut tegen Lokeren niet onaardig inviel en ook meteen deed waarvoor hij gehaald werd: scoren.
Ik vond hem in Beveren daarna ook lang niet slecht. Ik heb eerder de indruk dat het daarna verkeerd is gegaan op één of andere manier.

Hij kreeg geen kansen meer en in de beker tegen Duffel was hij verschrikkelijk zwak. Hij werd toen ook terecht gewisseld bij de rust. Zowel tegen Brugge als gisteren viel hij ook eerder ongelukkig in. Gisteren vond ik wel dat hij goede wil toonde, maar het was allemaal vrij onbeholpen.

Ik denk dat er wel meer inzit dan wat hij voorlopig laat zien, en hoewel ik Boli gewoon een goede spits vind (die weliswaar efficiëntie mist), mag Turay van mij af en toe wel eens sneller worden gebracht.

Ik las wel dat hij na de wedstrijd ruzie gehad zou hebben met Kamada?
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Ik ben vooral benieuwd wat de Japanners gaan doen komende transferperiode.
Zij zien ook dat we op de rechter(/linker, als je Casper op rechts zet) flankpositie iemand te kort komen.

Brys gaat Botaka echter niet uit de ploeg zetten.

Wat gebeurt er met spelers als:
- Legaer
- Bezus
- Gladon
- Janssens
- De Bruyn
...

Bezus moet je verkopen, is het niet in de winter dan is het in de zomer (na inroepen van zijn optie).

Wat inkomend?
Is Morioka een optie als Bezus vertrekt?

Andere spits halen die wel scoort?
Om het in Japan te houden: ik hoop nog altijd op een type Kobayashi, die er dit seizoen bij Kawasaki weer 15 heeft gemaakt op 31 matchen.
Pluspunt aan een Japanse speler in de winterstop.

Hun competitie is dan gedaan, dus die spelers hebben in principe heen conditionele achterstand
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Mikman »

Jacques schreef:Kleine nuance: volgens Tateishi werd er geen 1,9 miljoen betaalt, wel een " normale marktprijs". Hoeveel dat dan juist mag zijn, is een vraagteken.

Bij de 2-1 maakte Buya gisteren wel een goede loopactie richting eerste paal. Bij het doorkoppen belandt de bal weliswaar met wat geluk bij Acolatse, maar de loopactie en het idee waren niet slecht. Na een paar onherkenbaar zwakke prestaties een klein beetje hoop, hopelijk geen ijdele hoop.
Toen de transfer werd gerealiseerd stond er -weliswaar heel ver verscholen in het artikel- dat die prijs inclusief loon en vergoedingen was. Dus die 1,9 miljoen moet je inderdaad met een korrel zout nemen. Ik denk dat men toen vooral wou uitpakken met die (totale) transfersom om aan te tonen dat men iéts wou doen na het afspringen van verschillende andere transfers.


Van Buya werd onmiddellijk rendement verwacht dus in dat opzicht is het zeker een mislukte transfer. Aan de andere kant is het veel te vroeg om hem af te schrijven: zoals ik in het verleden en vandaag ook Tompie al aanhaalde, heeft hij in het begin zeker al wel staaltjes van zijn kunnen getoond. Vergelijk het met Sidibé die het eerste half jaar ook niks kon om dan alsnog te ontploffen. Of Acolatse, gisteren matchwinnaar maar vorig seizoen tijdens de reguliere competitie vroeg iedereen zich af hoe die ooit op een scheidsrechtersblad in Eerste Klasse kon terecht gekomen zijn. Tomiyashu is er ook pas na een half jaar doorgekomen en kijk wat een klepper dat nu is ( of wat De Roeck bezielde om hem niet op te stellen ).

De situatie is nu wat ze is, het is nu zaak om er toch nog het beste van te maken. Dus rustig blijven en hopen dat hij op termijn toch het gehoopte niveau kan halen.
bink
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2012, 10:38
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door bink »

oke van sidibe zag bij begin dat die kon voetballen en tis erna ook uitgekomen
zoals van vele buitenlandse spelers bij stvv: kimgabo,kalisa,bonacuya,en nog vele andere in het verleden
die er nu gekomen zijn endo,damada,tomi,garcia moest je geen 6 maand wachten
zoals akpom laatste seizoen die moest hem ook ni mmer aanpassen hadden ze die nu nog maar,
buya kan het nu niet en zal het nooit kunnen in tegenstelling wat sommige denken
boli hetzelfde kon het ni en 4jaar later nog altijd ni
wil je een defige ploeg waarbij de mensen terug naar het stadion komen zoals vroeger
waarom zo een grote kern van 33 a 34 spelers waarvan minstens 10 teveel
haal een beetje kwaliteit
mogen weg ,boli,nazon leef die nog,buya zeker,de bruyn,ceballos,thallyson,legear op een raket naar de maan en gladon maar spijtig nog niet zien spelen en ga in de plaats van die dan 4 goeie halen
en stop met die zever ja maar die moeten zich nog aanpassen
ja maar dit
ja dat
ilovesushi
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 aug 2018, 20:52

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door ilovesushi »

Akpom die nauwelijks kansen lijkt te krijgen bij PAOK Saloniki momenteel. Slechts 40 minuten op de teller tot nog toe, drie invalbeurten, als ik correct zie op hun site.
bink
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2012, 10:38
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door bink »

akpom dan terug halen ,pas bij stvv
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

bink schreef:oke van sidibe zag bij begin dat die kon voetballen en tis erna ook uitgekomen
zoals van vele buitenlandse spelers bij stvv: kimgabo,kalisa,bonacuya,en nog vele andere in het verleden
die er nu gekomen zijn endo,damada,tomi,garcia moest je geen 6 maand wachten
zoals akpom laatste seizoen die moest hem ook ni mmer aanpassen hadden ze die nu nog maar,
buya kan het nu niet en zal het nooit kunnen in tegenstelling wat sommige denken
boli hetzelfde kon het ni en 4jaar later nog altijd ni
wil je een defige ploeg waarbij de mensen terug naar het stadion komen zoals vroeger
waarom zo een grote kern van 33 a 34 spelers waarvan minstens 10 teveel
haal een beetje kwaliteit
mogen weg ,boli,nazon leef die nog,buya zeker,de bruyn,ceballos,thallyson,legear op een raket naar de maan en gladon maar spijtig nog niet zien spelen en ga in de plaats van die dan 4 goeie halen
en stop met die zever ja maar die moeten zich nog aanpassen
ja maar dit
ja dat
"Buya kan het nu niet en zal het nooit kunnen".

Raar, vermits je bovengenoemde namen allemaal opnoemt.

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er wel eens iemand bij bovengenoemde namen gedacht heeft: "tja, die gaat het toch nooit kunnen".

Boli? Boli is gewoon geen afwerker.

Ik drop een andere naam: Bezus.
Ondenkbaar in dit STVV, maar 2 seizoenen terug wel weggehoond.

Akpom hetzelfde. Uitermate geestig dat je die naam vernoemt.
Had ik geen kritiek gelezen dat Akpom enkel maar presteerde in het veredelde PO II systeem?
Tijdens de reguliere competitie scoorde hij toch ook enkel maar thuis tegen Anderlecht?

Niet?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jack »

Akpom een lager voorstel doen dan vorige keer.
Hij heeft ons toen afgewezen. Zou niet per se door herstelling tof gaan om hem alsnog binnen te halen. Laat hem nu maar bewijzen dat hij voor STVV wil spelen. Is dat niet het geval...ook goed.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Jacques »

bink schreef:oke van sidibe zag bij begin dat die kon voetballen en tis erna ook uitgekomen
Amai, in mijn herinnering is dat toch net iets anders gelopen. :?
Zelden een speler geweten die in zijn zes maanden zo hard is weggehoond en daarna nog zo belangrijk werd voor de club.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
bink schreef:oke van sidibe zag bij begin dat die kon voetballen en tis erna ook uitgekomen
Amai, in mijn herinnering is dat toch net iets anders gelopen. :?
Zelden een speler geweten die in zijn zes maanden zo hard is weggehoond en daarna nog zo belangrijk werd voor de club.
Het is achteraf makkelijk zeggen dat je "altijd al wist" dat Sidibé wel iets kon.

Sidibé werd uitgescheten.

Van Buya zie je dat hij kan voetballen.
Match thuis tegen Lokeren.
Match op Beveren.

Ik geef Buya nog tot het einde van het seizoen. Volgend jaar loopt dat wel los.
Heb dat altijd gezegd van Bezus. Kijk nu eens.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door enerkey »

Jacques schreef:
bink schreef:oke van sidibe zag bij begin dat die kon voetballen en tis erna ook uitgekomen
Amai, in mijn herinnering is dat toch net iets anders gelopen. :?
Zelden een speler geweten die in zijn zes maanden zo hard is weggehoond en daarna nog zo belangrijk werd voor de club.
Zelf in zijn top periode kon je nog niet zien dat hij kon voetballen. ;) Het was nu ook nie zo dat hij samba voetbal speelde. Maar wel een ongelofelijk nuttige speler natuurlijk is achteraf gebleken.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door zipke373 »

enerkey schreef:
Jacques schreef:
bink schreef:oke van sidibe zag bij begin dat die kon voetballen en tis erna ook uitgekomen
Amai, in mijn herinnering is dat toch net iets anders gelopen. :?
Zelden een speler geweten die in zijn zes maanden zo hard is weggehoond en daarna nog zo belangrijk werd voor de club.
Zelf in zijn top periode kon je nog niet zien dat hij kon voetballen. ;) Het was nu ook nie zo dat hij samba voetbal speelde. Maar wel een ongelofelijk nuttige speler natuurlijk is achteraf gebleken.
Heb toen ooit zijn aantal aangegane duels vs zijn gewonnen duels geteld in een match... was ongelooflijk op dat gebied.
bink
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2012, 10:38
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door bink »

alee stvv-fan, van bezus zag in het begin al de eerste wedstrijden dat ga goed komen
er zijn ook mindere geweest geef ik toe
weet je ook nog die dell ali die deen of fin 4 of 5 jaar geleden

die ging het ook doen, ja nog geen 6 maand later moest die terug al vertrekken
turay die zoveel geld gekost heeft als die iets kon moest niet uit de ploeg weg te denken zijn
nog ene nazon dat wist je ook op voorhand
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door Brusselmans »

Ik zou ook mijnen iever laten hangen als ik nooit mag meedoen ten voordele van ene die open kans na open kans mist !!!!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2018-2019: De eerste Japanse transferzomer

Bericht door STVV-fan »

bink schreef:alee stvv-fan, van bezus zag in het begin al de eerste wedstrijden dat ga goed komen
er zijn ook mindere geweest geef ik toe
weet je ook nog die dell ali die deen of fin 4 of 5 jaar geleden

die ging het ook doen, ja nog geen 6 maand later moest die terug al vertrekken
turay die zoveel geld gekost heeft als die iets kon moest niet uit de ploeg weg te denken zijn
nog ene nazon dat wist je ook op voorhand
Nogmaals, achteraf is het heel makkelijk zeggen:" Ja ik dacht wel dat die ging slagen", "nee, ik heb altijd geweten dat hij niets kon".

Ik heb bij Buya hetzelfde buikgevoel als ik had bij Bezus.

De reden dat je met scherp schiet is omdat de man zoveel gekost heeft. Ik snap dat wel.

De "Deen" is een Fin trouwens. Lauri Dalla Valle. Gehaald op voorspraak van Ferrera. Wilde hem al bij zijn periode in Charleroi.

Ik zeg: Elke speler krijgt van mij 2 seizoenen.

Voor de ene zal het zijn om het tweede seizoen zich te bewijzen.
Voor de andere zal het zijn om zich te herpakken.

P.S: dat buikgevoel heb ik niet bij Nazon. Wel bij Sekine. Gladon is nog iets te vroeg, maar zou ik wel eens meer willen zien van hem in wedstrijdverband.
Plaats reactie