Welkom Marc Brys

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Welkom Marc Brys

Bericht door Hallo-Tokyo »

Marc Brys wordt de opvolger van Jonas De Roeck bij STVV. De Beerschot-Wilrijk-coach tekent volgende week een overeenkomst voor drie seizoenen bij de Kanaries en krijgt de moeilijke opdracht om de Limburgers richting play-off 1 te loodsen. Brys brengt met Issame Charaï (T2), Bram Verbist (keeperstrainer) en Bart Van Lancker (physical coach) bijna zijn volledige staf mee naar Sint-Truiden.

1998-2001 Delta Londerzeel
2001-2003 Berchem Sport
2003-09/2005 Germinal Beerschot
01/2006-05/2006 KMSK Deinze
2006-2007 Germinal Beerschot
2007-dec.07 Excelsior Moeskroen
2008-2009 FC Eindhoven
2009-2010 FC Den Bosch
2010-2012 KV Mechelen
2012-12/2013 Al-Faisaly FC
02/2014-2015 Al Raed Saudi Club
2016- KFCO Beerschot Wilrijk
Laatst gewijzigd door Hallo-Tokyo op 11 mei 2018, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Hallo-Tokyo »

Voordelen :

- kent het Belgisch voetbal
- ervaring op elk niveau
- beroepsernst

Nadelen :
- ........
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Jan Bulder »

Zonder hem op voorhand af te willen schieten, maar ik word er niet wild van. Het zal nu van de transfers moeten komen.
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Hallo-Tokyo »

Wat me wel opvalt is dat er toch een perslek is.
Op stvv.com geen woord erover.
Enfin. Als hij materiaal krijgt kan die man wel iets bouwen.
Dat denk ik wel.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Mikman »

Hij zal zijn kwaliteiten én gebreken hebben, maar het is nu gewoon niet de juiste man op de juiste plaats. Ik heb al vaak aangehaald dat hét probleem van STVV de afhakende en steeds apathischer wordende achterban is, en in dat opzicht is Brys echt geen goeie zet. Je hebt iemand nodig die de taal van de supporters spreekt, die een uithangbord van de club is. Iemand die uitstraalt waar de club voor staat. Brepoels had dat indertijd, maar zet die in Beerschot en hij komt niet over. Ik denk (vrees) dat het omgekeerde met Brys ook waar is. Ongetwijfeld een geschikte trainer voor een club als Beerschot, maar hier is het een dertien-in-een-dozijn-trainer, een toevallige passant. Dat men dat niet aanvoelt is heel frustrerend.

De transfers zullen straks wel héél overtuigend moeten zijn wil men volgend seizoen niet opnieuw voor akelig lege tribunes spelen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door lindoke »

Mikman schreef:Hij zal zijn kwaliteiten én gebreken hebben, maar het is nu gewoon niet de juiste man op de juiste plaats. Ik heb al vaak aangehaald dat hét probleem van STVV de afhakende en steeds apathischer wordende achterban is, en in dat opzicht is Brys echt geen goeie zet. Je hebt iemand nodig die de taal van de supporters spreekt, die een uithangbord van de club is. Iemand die uitstraalt waar de club voor staat. Brepoels had dat indertijd, maar zet die in Beerschot en hij komt niet over. Ik denk (vrees) dat het omgekeerde met Brys ook waar is. Ongetwijfeld een geschikte trainer voor een club als Beerschot, maar hier is het een dertien-in-een-dozijn-trainer, een toevallige passant. Dat men dat niet aanvoelt is heel frustrerend.

De transfers zullen straks wel héél overtuigend moeten zijn wil men volgend seizoen niet opnieuw voor akelig lege tribunes spelen.
Yep, we ruilen de ene Antwerpenaar voor de andere in. Hij is zeker ook niet mijn eerste keuze maar ik wil hem graag het voordeel van de twijfel geven. Dat ze die man dan ook maar deftige spelers geven. Dan gaan we hem in december wel kunnen beoordelen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door FANFOREVER »

Trainer voor lagere Klasse, nog niks bewezen op het hoogste niveau. Onbegrijpelijk :ugeek: ui
:stvv:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door STVV-fan »

FANFOREVER schreef: nog niks bewezen op het hoogste niveau
:gek: :gek: :gek: :gek: :gek:

Meer dan de De Roecks, Vreven en Thijs van deze wereld....
truieneer
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door truieneer »

Mikman schreef:De transfers zullen straks wel héél overtuigend moeten zijn wil men volgend seizoen niet opnieuw voor akelig lege tribunes spelen.
Met eender welke trainer zal dit de enige oplossing zijn.
Ik ben zeer benieuwd wat deze transferzomer zal brengen. Ze gaan uit hun pijp moeten komen!

greetz
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door STVV-fan »

Belgische trainer, kent de Belgische competitie, heeft ervaring op het hoogste niveau.

Kritiek: "hij is van Antwerpen"

:gek: :gek: :gek: :grappig:

Elke trainer moet zich bewijzen. Het is geen trainer met ZO een grote naam, maar toch meer naam dan Vreven en consoorten.

Nu kunnen we ons concentreren op de spelers die zouden kunnen komen.

Slechter dan De Roeck en O' Loughlin kan het niet zijn.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door stvv fan »

Ik had eerder gehoopt op Ferrera of Vreven maar oke Brys. Ik ken hem eerder van horen of zijn passage van KVM en nu Beerschot.

Daarnaast maakt het niet echt zo veel uit welke trainer, je moet het budget en de spelers krijgen anders kan zelf preudhomme hier geen topploeg van maken.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
stvv'er
Berichten: 2431
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door stvv'er »

Ik geef hem de kans. Het is in ieder geval beter dan wat de laatste jaren hebben zien passeren: COL, De Roeck of Leko (bij die laatste weliswaar op het moment dat hij hier begon)...
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Franz »

Heb Brys een aantal jaren geleden gevolgd bij Beerschot en KV Mechelen, in die periode beiden 'de betere middenmoters' in eerste klasse. Ook al waren vele tegenstanders dus in feite de mindere ploeg en ook al werd er thuisgespeeld, Brys ging zeer zelden uit van de eigen sterkte. Hield voortdurend veel volk achter de bal, het doel was meer om de tegenstander te beletten te spelen dan om zelf met drang naar voren veel goals te maken...
Spektakelwaarde 'om te grinsen'. Daar gaat dus volk op afkomen... :roll:
De laatste twee jaar zat hij terug bij Beerschot-Wilrijk: verleden seizoen in 1ste amateur stak de ploeg er kwalitatief bovenuit en werden ze kampioen, dit jaar in 1B ook sterk begonnen en daarna weggezakt. In die laatste jaren bij Beerschot zag je de sterke punten van Brys: focus, mentaliteit, verzorgd voetbal, ... maar voor spektakel - op en naast het veld - moet je niet bij hem zijn.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door Jacques »

Brys draait al 15-20 jaar mee in het wereldje, op verscheidene niveaus, in België, Nederland en ook even in de zandbak. Won in 2005 nog de beker met Beerschot 2.0. Hij komt dus zeker niet onbeslagen op het ijs.
Correcte mens ook, ik kan me geen uitspatting van hem voor de geest halen. Anderzijds misschien te correct, een beetje zoals JDR. Hopelijk beseft hij dat er gerust wat meer pit en passie mag zijn. Het betonvoetbal dat hij in het verleden wel eens bracht, mag hij alvast achterwege laten.
Het is niet de grootste naam. Zeker niet van die aard om mensen terug te lokken. Dat zal dus op een andere manier moeten gebeuren. Anderzijds hebben grotere namen in het verleden zelden de nieuwjaarsreceptie gehaald, dus dat is ook geen garantie op succes.

Ik word er niet dolenthousiast van. Het is anderzijds ook geen tintin. We zullen moeten zien wat het wordt.
Overdrijven is een kunst
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Welkom Marc Brys

Bericht door StellaWADASWAD »

Betonvoetbal heb ik in principe niets tegen, als ik de verhalen van vroeger hoor was STVV toch altijd meer een vechtersploeg dan een voetbalploeg. In die zin zie ik de befaamde STVV Atletico vergelijking nog wel zitten. Een paar shotters, een hoop lopers en een paar rotzakken. Die ploeg kun je nu al opstellen, al is het niet kwalitatief genoeg daarvoor, of heeft het alleszins te weinig eindproduct.

De Italiaanse 352

Kitsiou - Kotysch - Teixeira - Goutas - De Norre
De Petter - Charisis
Bezus
Akpom - Abrahams

Of de Engelse 4231

Kitsiou - Kotysch - Teixeira - De Norre
De Petter - Asamoah
Botaka - Bezus - Ceballos
Akpom

Er zit talent in deze kern, want Asamoah, De Sart Charisis zitten niet 100% gegarandeerd in de basisopstelling, terwijl het allemaal spelers zijn die dat wel zouden moeten. De schifting vooran is wat mij betreft wel te dun. Akpom toont geregeld dat hij het wel kan, maar de aanvoer is soms wat te flets. Boli en Gueye mogen van mij vertrekken. Verder zou ik nog een Centrale verdediger en een backspeler halen. Voor de rest kan je met de huidige kern minstens Top 8 halen.
Gesloten