Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef:In dat opzicht is het dus niet zo ongelooflijk raar dat men Standard noem als potentiële overnemer van Bezus, vermits de naam Standard bij veel mensen de bloeddruk doet stijgen. Het is immers de club die ons het eerste seizoen eerste klasse onder Ferrera volledig leegzoog en waarbij de link met een bepaalde voorzitter nooit veraf bleek.
Bij mij alleszins niet. Mijn bloeddruk stijgt als ik aan RD zijn exploten denk, niet als ik aan Standard denk. Toch niet meer dan bij een andere club.
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

Halenaar schreef:
stvvilvoorde schreef:Zou er alleszins niet van verschrikken, als na de winterstop Bezus op Anderlecht speelt en Morioka bij ons.
Inderdaad. Maar zou wel een verzwakking zijn.
Daar ben ik het niet noodzakelijk mee eens. Bezus heeft hier over een langere periode nog nooit het niveau gehaald dat Morioka haalde in Beveren. En je moet ook naar de gehele situatie, zeker ook op langere termijn, kijken: aflopend contract, Bezus die al enkele keren aangaf hogerop ( en veel meer centen ) te willen, de link met Japan, anderzijds moet Morioka ook willen komen natuurlijk.

Als je toch met Anderlecht praat, zou ik een ruil Pirard-Roef overwegen die dan op het einde van het seizoen ingaat. Roef heeft geen toekomst meer bij Anderlecht en Pirard zit hier ( terecht ) op de bank maar heeft wel de lichaamsbouw om een topkeeper te worden en is jong en Belgisch.

Ik heb geen problemen met Standard omwille van die transferperiode 3 jaar geleden , want dan zou je ook nog altijd kwaad op Brugge moeten zijn dat ze Leko hier weghaalden, dat Anderlecht Gerkens hier weghaalde, dat Genk hier nooit Buvens of Rocky kwam weghalen enz...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Qua spelstijl zijn Morioka en Bezus moeilijk te vergelijken, ondanks dat ze een gelijkaardige positie bekleden. Morioka heb ik nog nooit zo in duel zien gaan als Bezus, dus je verliest wel een stuk duelkracht op het middenveld. Anderzijds zal die dan ook niet snel uitgesloten worden voor een onbesuisde tackle of geschorst raken door een teveel aan gele kaarten.

Timing heeft ook zijn waarde en prijs. Je moet maar naar de voorbije weken kijken om te zien dat Bezus in de strijd om PO1 (en bijhorende centen) een cruciale rol zal spelen voor ons, terwijl Morioka nul matchritme heeft, waardoor we bij een ruil (+ een bom cash) mogelijk/waarschijnlijk een anatal punten zullen verliezen, die extra zwaar kunnen doorwegen in de sportieve en financiële eindafrekening. Zulke dingen moet je ook meenemen in evt. onderhandelingen met geïnteresseerde clubs.
In zulke onderhandelingen is rancune trouwens zelden een goed gegeven. Wat drie jaar geleden betreft ben ik niet zozeer boos dat Standard hier kwam shoppen, wel dat Lammens en andere RD slippendragers er een uitverkoop van maakten die ons ei zo na terug naar 2de klasse bracht i.p.v. spelers aan boord te houden of zwaar te cashen en te herinvesteren in het sportieve. Wat wel eventueel kan meespelen in onderhandelingen met Standard is de deal rond Junior afgelopen zomer. Als je daar als STVV het gevoel hebt dat Standard via allerlei constructies de transfersom (en dus ons bedrag op de doorverkoop) heeft trachten te drukken, mag je dat ook meenemen in de onderhandelingen. Niet om de deur botweg dicht te slaan, wel om de prijs wat op te drijven, genre "Seg Bruno, wij hebben hier nog een klein rekeningske van ne zekere Junior Edmilson liggen, misschien moeten we daar sebiet nog es effen naar kijken ;) ".

Dat van dat destabiliseren was -wat mij betreft- trouwens maar om te lachen hoor. Succes trekt geïnteresseerde clubs aan en wij moeten daar maar mee om kunnen gaan. Als de Japanners hun ambities waarmaken, zullen we nog veel vaker dat soort artikels lezen en zullen nog veel meer clubs gaan flirten met onze spelers. Als je daar niet tegen kan, moet je maar in de kelder van het klassement gaan spelen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

stvvilvoorde schreef:Zou er alleszins niet van verschrikken, als na de winterstop Bezus op Anderlecht speelt en Morioka bij ons.
Als hij daar ook weer 2 jaar moet aanpassen ...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Halenaar »

Mikman schreef:
Halenaar schreef:
stvvilvoorde schreef:Zou er alleszins niet van verschrikken, als na de winterstop Bezus op Anderlecht speelt en Morioka bij ons.
Inderdaad. Maar zou wel een verzwakking zijn.
Daar ben ik het niet noodzakelijk mee eens. Bezus heeft hier over een langere periode nog nooit het niveau gehaald dat Morioka haalde in Beveren. En je moet ook naar de gehele situatie, zeker ook op langere termijn, kijken: aflopend contract, Bezus die al enkele keren aangaf hogerop ( en veel meer centen ) te willen, de link met Japan, anderzijds moet Morioka ook willen komen natuurlijk.
Je moet het ook in zijn context bekijken. Morioka is ondertussen 27 jaar, en de enigste periode waarin hij echt geschitterd heeft is die paar maanden bij Waasland-Beveren. Dan ziet Bezus zijn CV er toch mooier uit.

Bovendien heeft Bezus hier nooit de luxe gehad van Morioka bij W-B: spitsen die met de ogen dicht scoren (Thelin) en twee pijlsnelle beweeglijke flankaanvallers. Dat is wat anders dan voetballen langs een Swers of Botaka, of met een spits vooraan die zelfs voor een leegstaand doel nog durft missen. Bezus zijn statistieken zouden dan ook véél beter zijn, dat merk je nu wel met Kamada.

Begrijp me niet verkeerd, Morioka is een aardige voetballer. Slim, goede traptechniek, ziet het spelletje goed en heeft ook de nodige flair over zich heen. Maar het is ook een verdomd luie speler die geen meter teveel zal maken, met een nog zeer trage handelingssnelheid. Bij W-B maakte dat laatste wat minder uit aangezien hij daar wel de ruimte kreeg om het goed te maken, maar bij RSCA is het toch verdomd pijnlijk om te zien. En wat Jacques zegt is ook helemaal waar. Je gaat een heleboel duelkracht missen met Bezus, zeker met Morioka. Want die vermijd elk fysiek duel (valt echt op als je erop let).

Als ik het voor het zeggen zou hebben ging ik volop voor een nieuw contract van Bezus, want hij is in mijn ogen de betere en ook nuttigere voetballer voor ons. En voor Morioka zou ik niet al teveel geven.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

242 schreef:
Jacques schreef: ... (+ een bom cash) ...
Meer dan 2.000.000 ga je er niet voor krijgen. Dat komt vooral omdat de club KSTVV geen naam en geschiedenis heeft in Europa hetwelk een hoger bedrag zou rechtvaardigen. Maakt niet uit of je nou een Ronaldo of Messi in spe hebt rondlopen. En van onderhandelen heeft KSTVV al helemaal geen boter gegeten, ook dat is ervaring die ontbreekt. Misschien verandert dat met DMM, maar dat gaat niet voor onmiddellijk zijn.

Geen enkele club gaat een meerwaarde betalen op mogelijke punten die KSTVV dreigt te verliezen in de competitie. Dan moet je er maar voor zorgen dat je een bredere kern hebt. In het verleden zijn zo al veel clubs gedegradeert wegens uitverkoop/cashen, en het verlies niet konden opvangen. Kijk maar eens naar Zulte-Waregem, die niet eens zo lang geleden Europees speelde, en thans worstelt met degradatie.

Standard wil Bezus gratis: http://www.voetbalnieuws.be/news/356941 ... s-weghalen

Het zou me niet verbazen mocht Bezus voor een absurd hoog bedrag getransfereerd worden naar de Japanse competitie. Dan weten we ook meteen wat de interesse van DMM was voor het Belgisch voetbal/KSTVV.
Zijn rol in onze strijd om po1 moet meespelen in de waardebepaling. Simpel gezegd, je kan beter po1 halen en Bezus gratis moeten laten gaan dan hem in januari voor 1 miljoen te verlappen en po1 te missen. Dat is de afweging die WIJ moeten maken. Hoe andere clubs daarover denken, zal me worst wezen. Als ze niet bieden wat wij vragen, moeten ze maar op hun kin kloppen. Die afweging (po1 of niet) wordt zeker ook in Luik gemaakt.
Ben er trouwens vrij zeker van dat onze Japanners veel sterkere onderhandelaars zijn dan Roland en co. Dat Teixeira en Legaer nog steeds bij ons en niet bij Antwerp zitten, is daar een goed voorbeeld van.
Overdrijven is een kunst
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:
242 schreef:
Jacques schreef: ... (+ een bom cash) ...
Meer dan 2.000.000 ga je er niet voor krijgen. Dat komt vooral omdat de club KSTVV geen naam en geschiedenis heeft in Europa hetwelk een hoger bedrag zou rechtvaardigen. Maakt niet uit of je nou een Ronaldo of Messi in spe hebt rondlopen. En van onderhandelen heeft KSTVV al helemaal geen boter gegeten, ook dat is ervaring die ontbreekt. Misschien verandert dat met DMM, maar dat gaat niet voor onmiddellijk zijn.

Geen enkele club gaat een meerwaarde betalen op mogelijke punten die KSTVV dreigt te verliezen in de competitie. Dan moet je er maar voor zorgen dat je een bredere kern hebt. In het verleden zijn zo al veel clubs gedegradeert wegens uitverkoop/cashen, en het verlies niet konden opvangen. Kijk maar eens naar Zulte-Waregem, die niet eens zo lang geleden Europees speelde, en thans worstelt met degradatie.

Standard wil Bezus gratis: http://www.voetbalnieuws.be/news/356941 ... s-weghalen

Het zou me niet verbazen mocht Bezus voor een absurd hoog bedrag getransfereerd worden naar de Japanse competitie. Dan weten we ook meteen wat de interesse van DMM was voor het Belgisch voetbal/KSTVV.
Zijn rol in onze strijd om po1 moet meespelen in de waardebepaling. Simpel gezegd, je kan beter po1 halen en Bezus gratis moeten laten gaan dan hem in januari voor 1 miljoen te verlappen en po1 te missen. Dat is de afweging die WIJ moeten maken. Hoe andere clubs daarover denken, zal me worst wezen. Als ze niet bieden wat wij vragen, moeten ze maar op hun kin kloppen. Die afweging (po1 of niet) wordt zeker ook in Luik gemaakt.
Ben er trouwens vrij zeker van dat onze Japanners veel sterkere onderhandelaars zijn dan Roland en co. Dat Teixeira en Legaer nog steeds bij ons en niet bij Antwerp zitten, is daar een goed voorbeeld van.
Ik kan me niet voorstellen dat ze Bezus voor niets laten vertrekken. Wat is dat hoge bedrag dat in zijn contract staat bij een contractverlenging?
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat dat een miljoen euro is? Pak dat dat 250.000 euro is, wat al immens veel is, dan nog kun je hem dat toch beter betalen en hem verkopen voor een miljoen dan hem gratis te laten gaan?

Ik kan me wél voorstellen dat we de optie pas lichten op het moment dat het nodig is (lees: om hem langer aan ons te binden of om de transfersom omhoog te krikken) of om Bezus te belonen / extra te motiveren wanneer vb. PO I binnen is.
Want, wees eerlijk, de eerste 2 jaar was hij zijn geld zeker niet altijd waard, dat ze dat dus niet direct voor aanvang van dit seizoen hebben gedaan, is 100 % te begrijpen.

Enfin, hij is nog niet weg, en als hij niet blijft presteren zal de interesse snel terug verdwijnen, laat ons dus nog maar even van hem genieten.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Ivm Morioka: die is toch al maandenlang aant sukkelen, mede omdat hij niet fit is. Problemen met de knie.
Onze draaischijf vervangen door een speler die niet 100% is en geen wedstrijdritme heeft. Als je daar iets aan zal hebben zal dat niet meer dit seizoen zijn. Aan het einde van dit seizoen is dat misschien een optie. Tot dan moet je Bezus houden. (Optie ging gelicht worden)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Jacques schreef:
242 schreef:
Jacques schreef: ... (+ een bom cash) ...
Meer dan 2.000.000 ga je er niet voor krijgen. Dat komt vooral omdat de club KSTVV geen naam en geschiedenis heeft in Europa hetwelk een hoger bedrag zou rechtvaardigen. Maakt niet uit of je nou een Ronaldo of Messi in spe hebt rondlopen. En van onderhandelen heeft KSTVV al helemaal geen boter gegeten, ook dat is ervaring die ontbreekt. Misschien verandert dat met DMM, maar dat gaat niet voor onmiddellijk zijn.

Geen enkele club gaat een meerwaarde betalen op mogelijke punten die KSTVV dreigt te verliezen in de competitie. Dan moet je er maar voor zorgen dat je een bredere kern hebt. In het verleden zijn zo al veel clubs gedegradeert wegens uitverkoop/cashen, en het verlies niet konden opvangen. Kijk maar eens naar Zulte-Waregem, die niet eens zo lang geleden Europees speelde, en thans worstelt met degradatie.

Standard wil Bezus gratis: http://www.voetbalnieuws.be/news/356941 ... s-weghalen

Het zou me niet verbazen mocht Bezus voor een absurd hoog bedrag getransfereerd worden naar de Japanse competitie. Dan weten we ook meteen wat de interesse van DMM was voor het Belgisch voetbal/KSTVV.
Zijn rol in onze strijd om po1 moet meespelen in de waardebepaling. Simpel gezegd, je kan beter po1 halen en Bezus gratis moeten laten gaan dan hem in januari voor 1 miljoen te verlappen en po1 te missen. Dat is de afweging die WIJ moeten maken. Hoe andere clubs daarover denken, zal me worst wezen. Als ze niet bieden wat wij vragen, moeten ze maar op hun kin kloppen. Die afweging (po1 of niet) wordt zeker ook in Luik gemaakt.
Ben er trouwens vrij zeker van dat onze Japanners veel sterkere onderhandelaars zijn dan Roland en co. Dat Teixeira en Legaer nog steeds bij ons en niet bij Antwerp zitten, is daar een goed voorbeeld van.
Helemaal mee eens.
Als je denkt met hem PO1 te halen en zonder hem niet, moet je durven zeggen 'fuck it, dan maar geen geld in januari'.
Dus zet een mooi bedrag op zijn hoofd. Is er een gek...dan oké, zo niet, alles op PO1 met hem.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

We spreken hier over Bezus in functie van PO1. Maar PO1 1 of een bekerfinale?
Dan kies ik altijd voor die finale...wel effe winnen dan ook. Daar hebben we Bezus ook wel voor nodig.

De beker lijkt dit jaar een buitenkansje, het ideale moment. Voor PO1 was het dat vorig seizoen door de zwakke prestaties van de G5. Dit jaar veel moeilijker.

Als we willen groeien en strijden voor én PO1 én de beker mag je geen van uw beste spelers laten vertrekken tijdens het seizoen.
Cruciaal momentje voor de japanners om te laten zien dat het niet meer is zoals in het verleden en op die manier de supporters weer aan te trekken.

Bezus houden, scorende spits aantrekken in december, bekerfinale winnen. Het kan. En dan zijn we vertrokken...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

even als reactie op Jack:

Absoluut zeker dat als de Japanners zeggen :"fuck it" in de winter en Bezus (gratis) vertrekt in de zomer, dat er geen johaneske uitspraken gaan komen à la: "Ziet, ze laten de sterkhouders alweer gratis vertrekken"...

Afhankelijk van onze situatie aan de winterstop ben ik 100% pro Bezus houden, maar blijf dan wel goed beseffen wat de gevolgen zijn.

Scorende spits: Niakaté gaan ophalen in Union

En als ik mocht kiezen tussen beker of competitie, kies ik voor de beker.
In de competitie laten de grotere clubs het niet afweten en dan wordt het zeer moeilijk om in PO I te geraken.

Op Genk na is elke "grote" club uit de beker en als de eventuele verdere loting meevalt, dan is er eventueel iets mogelijk daar
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Na het vierluik And-Antw-Sta-Genk gaan we al iets meer weten !
Hier opteer ik voor een 12 op 12, met 4 assists van Bezus voor Kamada, een vrije trap in de winkelhaak, een truukje zoals in Beveren, en een corner rechtstreeks binnen.
Da kan ter toch !

Dan zou ik hem hier houden !
Ewa extra centen voor zijn madam en een nieuwe sjakosch, en tegen haar zeggen dat ze elders veel heimwee gaat hebben, en dat de kindjes naar een rare school zullen moeten in Molenbeek of Seraing !
Dan blijft hem, zeker weten !
:onfire: :onfire: :onfire: :onfire:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Tompie »

Met het risico om hier neergesabeld te worden: ik geloof niet dat Bezus een grote rol kan/zal betekenen bij een club als Anderlecht of Standard.

Bezus heeft zelfs bij ons lange tijd (te) weinig laten zien. Nu komt hij er eindelijk wat door en doet hij ons beter spelen. Maar Bezus is een type dat altijd alomtegenwoordig wil zijn op het veld en waar eigenlijk alles MOET om draaien. Bij een club als STVV lukt dat, maar bij Anderlecht of Standard durf ik dat serieus te betwijfelen. Momenteel heeft Anderlecht maar een heel middelmatige kern, dat zou hem nog wat kunnen helpen.

Maar het is niet omdat een speler denkt dat hij hogerop kan en (veel) meer wil verdienen, dat hij dat ook écht kan. Bezus is momenteel in mijn ogen een ideale speler voor een club die in eerste instantie PO1 ambieert, niet voor een club die mikt op de titel. Eigenlijk zit hij dus gewoon goed nu.

Ik ben er wel mee akkoord dat Bezus bij ons duelkracht brengt die we absoluut kunnen gebruiken. Zeker met spelers als Asamoah, De Sart of Endo in zijn buurt, niet meteen krachtpatsers.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Tompie schreef:Met het risico om hier neergesabeld te worden: ik geloof niet dat Bezus een grote rol kan/zal betekenen bij een club als Anderlecht of Standard.

Bezus heeft zelfs bij ons lange tijd (te) weinig laten zien. Nu komt hij er eindelijk wat door en doet hij ons beter spelen. Maar Bezus is een type dat altijd alomtegenwoordig wil zijn op het veld en waar eigenlijk alles MOET om draaien. Bij een club als STVV lukt dat, maar bij Anderlecht of Standard durf ik dat serieus te betwijfelen. Momenteel heeft Anderlecht maar een heel middelmatige kern, dat zou hem nog wat kunnen helpen.

Maar het is niet omdat een speler denkt dat hij hogerop kan en (veel) meer wil verdienen, dat hij dat ook écht kan. Bezus is momenteel in mijn ogen een ideale speler voor een club die in eerste instantie PO1 ambieert, niet voor een club die mikt op de titel. Eigenlijk zit hij dus gewoon goed nu.

Ik ben er wel mee akkoord dat Bezus bij ons duelkracht brengt die we absoluut kunnen gebruiken. Zeker met spelers als Asamoah, De Sart of Endo in zijn buurt, niet meteen krachtpatsers.
Akkoord.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Nu mag die analyse nagels met koppen slaan wat wilt, Bezus zal er daarom niet minder door willen gaan verdienen.

Over de "leegte" die onstaat ben je snel hoor.
De petter heb je op de bank voor duelkracht.

Eventueel nog zien hoe Sankhon zich ontwikkeld.

Aanvallend heb je Ceballos of Acolatse die de rol kunnen overnemen.

De transfermarkt is nog altijd een optie

Om maar te zeggen, de leegte die Bezus zal achterlaten is niet onoverkomelijk. We hebben die ook kunnen vullen de jaren dat hij niet op niveau was
Plaats reactie