Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Onder andere stvv-fan roept hier nu om Gladon.
Heeft iemand die man al zien spelen? Is dit niet wishfull thinking ?
Heeft die al iets getoond ? Bij de beloften ?

Trouwens waar is mijn vriend Duckens Nazon ?
Geen spoor van hem in de oefenwedstrijd tegen Westerlo
Is die terug een interland aan het spelen ? Of is die gekwetst teruggekomen ? Hij heeft daar wel gespeeld.
Iemand van de “trainingwatchers” die daar zicht op heeft ?

Zou het uiteindelijk zijn dat we maar 1 valabele inzetbare spits hebben van de 4 ?
Uiteindelijk zie ik Brijs nog Acolatse in de spits brengen...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Nazon heeft totnogtoe alleen maar getoond dat hij het niveau niet aankan, ik denk dat hij best tijdens de winterstop andere oorden opzoekt.

Gladon heeft zelfs die kans nog niet gehad.
Zat vorig seizoen ook een heel seizoen op de bank bij heracles, dus ik vermoed dat het daar nog erger gesteld is.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Ik heb 2 redenen waarom ik voor Gladon opteer om Boli te vervangen.

Reden 1: Gladon is een stevigere kerel dan een Buya of een Nazon en kan wat tegengewicht leggen tegen het Antwerps middenveld en het centrale verdedigingsduo.

Reden 2: Boli heeft meermaals als bliksemgeleider gewerkt voor Kamada, de bal bijhouden, de verdedigers bezighouden. Ik zie Gladon daar voorlopig meer toe in staat dan enige andere spits op Boli na.

@ Positivo: Nazon speelde al een volledige match mee in de beloftenmatch tegen Kortrijk maandag, logisch dat hij niet in de oefenmatch tegen Westerlo in de selectie zat.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

@ stvv-fan. Dank je wel voor de reactie.
Maar het is toch wel erg dat noch Nazon, noch Turay, noch Gladon, echt valable vervangers zijn voor Boli.
Ik verwacht dat de Japanners dat ook zien en bij de winterstop ingrijpen.
Je hebt er beter ene die inzetbaar is, dan drie ........ en met het loon van die 3 moet je toch iets kunnen doen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Positivo schreef:@ stvv-fan. Dank je wel voor de reactie.
Maar het is toch wel erg dat noch Nazon, noch Turay, noch Gladon, echt valable vervangers zijn voor Boli.
Ik verwacht dat de Japanners dat ook zien en bij de winterstop ingrijpen.
Je hebt er beter ene die inzetbaar is, dan drie ........ en met het loon van die 3 moet je toch iets kunnen doen.
Ik ijver al van het begin van de transferperiode voor kwaliteit ipv kwantiteit. Liever 1 Akpom dan Buya+Nazon+Gladon.
Maar je kan moeilijk zeggen dat het geen valabele vervangers zijn als ze nog niet de kans kregen om dat te tonen. Je bent die jongens toch gaan halen omdat ze dingen toonden waarvan je dacht dat ze goed genoeg waren...
Als geen van die 3 aan de aftrap staat tegen Antwerp is het duidelijk dat er echt geen vertrouwen is in die jongens en dan moet je ze in de winterstop zien kwijt te raken.
Maar Gladon kreeg nog maar 1 minuut... en een training of een match bij de beloften is toch niet te vergelijken qua intensiteit dan eentje mét belang.
Als ze nu de kans niet zullen krijgen, zal die niet meer komen. Dat weten ze zelf ook.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Akkoord ivm Chuba Akpom. Ik ben hem eens even gaan opzoeken. Hij haalt meestal de bank. Valt een zeldzame keer eens in en heeft onlangs zelfs gescoord bij een invalbeurt. Hij is daar toch maar derde in de pikorde. Of hij een goede keuze gemaakt heeft ? Bij Stvv zou hij in de weegschaal gelegen hebben met Boli.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:Akkoord ivm Chuba Akpom. Ik ben hem eens even gaan opzoeken. Hij haalt meestal de bank. Valt een zeldzame keer eens in en heeft onlangs zelfs gescoord bij een invalbeurt. Hij is daar toch maar derde in de pikorde. Of hij een goede keuze gemaakt heeft ? Bij Stvv zou hij in de weegschaal gelegen hebben met Boli.
Dan hadden we nooit kunnen kennis maken met Kamada !!!
Goede keuze dus van Akpom !
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Toch wel.
Buya Turay was de vervanger van Akpom.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Brusselmans schreef:
Brusselmans schreef:Na het vierluik And-Antw-Sta-Genk gaan we al iets meer weten !
Hier opteer ik voor een 12 op 12, met 4 assists van Bezus voor Kamada, een vrije trap in de winkelhaak, een truukje zoals in Beveren, en een corner rechtstreeks binnen.
3 punten tegen Anderlecht : done, nog 9 te gaan
Assist voor Kamada : done, nog 3 te gaan.
Goal : done (zal deze tellen ipv de corner).

Op schema dus !
:onfire: :onfire: :onfire:
3 punten tegen Antwerp : done, halfweg ...
Geen assist voor Kamada : OK, opgespaard voor de eerste match na nieuwjaar.
Goal : done (deze vervangt het truukje)

Op schema dus !
:onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire:
:onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire:
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lakie »

STVV-fan schreef:
Mikman schreef: Op Antwerp moet je overwegen om zonder echte diepe spits te spelen.
Niet akkoord.

Antwerp zijn vechters. Zullen zaterdag alles wat geel en blauw is tegen de grond stampen.
Op Antwerp zullen hun supporters er achter gaan staan.

Zonder echte diepe spits spelen die wat tegengewicht kan bieden ga je het zaterdag niet halen.
Zonder diepe spits wil zeggen dat je zuiver op de counter gaat spelen waarbij je over de grond gaat (proberen te) combineren.

Met al die duelkracht van Antwerp gaat die ballon echt niet opgaan.

De enige reden waarom ik Gladon opteer voor die positie, is omdat je dan wat lengte hebt, de rest van je spitsen komen niet boven de 1 meter 80 uit en blinken niet uit in duelkracht.
U zei?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jan Bulder »

Ivm met Bezus: http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=142978

Het zal naar volgend seizoen toe een moeilijke oefening worden wat betreft smaakmakers Kamada en Bezus.

Over Kamada moeten we ons denk ik geen illusies maken, die loopt hier volgend seizoen niet meer rond. Als we Bezus willen houden, denk ik dat het openbreken en aanzienlijk verbeteren van zijn huidige contract de enige optie is.

Alleszins, als je beide spelers naar volgend seizoen toe moet gaan vervangen wacht er een heel moeilijke klus. Nieuwe spelers die hetzelfde niveau brengen kosten ook geld. Aan de club(eigenaars) om de komende weken nog eens kleur te bekennen wat betreft de ambities.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jebus4life »

Jan Bulder schreef:Ivm met Bezus: http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=142978

Het zal naar volgend seizoen toe een moeilijke oefening worden wat betreft smaakmakers Kamada en Bezus.

Over Kamada moeten we ons denk ik geen illusies maken, die loopt hier volgend seizoen niet meer rond. Als we Bezus willen houden, denk ik dat het openbreken en aanzienlijk verbeteren van zijn huidige contract de enige optie is.

Alleszins, als je beide spelers naar volgend seizoen toe moet gaan vervangen wacht er een heel moeilijke klus. Nieuwe spelers die hetzelfde niveau brengen kosten ook geld. Aan de club(eigenaars) om de komende weken nog eens kleur te bekennen wat betreft de ambities.
Ik ben het idee optie lichten (of contract openbreken) en verkopen in de zomer nog wel genegen.
Vermoed ook dat min of meer iedereen het hier over eens zal zijn dat we hem moeten houden tot het einde van dit seizoen. Hem in de zomer verkopen is dan zeker een optie.

Laten we realistisch zijn: uiteindelijk gaat het om de poen. Lijkt me geen slecht scenario om dat contract open te breken met een aanzienelijk deel % van de transfersom dat naar hem gaat, met een belofte (of een afkoopsom) hem in de zomer te laten gaan.

Iedereen wint (wij houden een Bezus in vorm tot het einde van het seizoen + krijgen geld binnen in de zomer; Bezus weet dat hij een mooie transfer krijgt in de zomer, als hij bovendien blijft presteren de rest van het jaar wordt zijn bonus van het transfergeld alleen maar hoger).
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Jan Bulder schreef:Ivm met Bezus: http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=142978

Het zal naar volgend seizoen toe een moeilijke oefening worden wat betreft smaakmakers Kamada en Bezus.

Over Kamada moeten we ons denk ik geen illusies maken, die loopt hier volgend seizoen niet meer rond. Als we Bezus willen houden, denk ik dat het openbreken en aanzienlijk verbeteren van zijn huidige contract de enige optie is.

Alleszins, als je beide spelers naar volgend seizoen toe moet gaan vervangen wacht er een heel moeilijke klus. Nieuwe spelers die hetzelfde niveau brengen kosten ook geld. Aan de club(eigenaars) om de komende weken nog eens kleur te bekennen wat betreft de ambities.
Niet zo snel opgeven Bulder.
Misschien moet je het grotere geheel zien.
Er loeren opportuniteiten om de hoek.

Er zou een bod binnen zijn voor Tomiyasu. Goede bron.
5 mil. De Japanners hebben eens minzaam geknikt en Arigato, sayonara.....gezegd. Vanaf 10 mil. wordt het bespreekbaar.
Dit vind ik een statement naar de achterban toe dat kan tellen. En een belangrijke breuk met het verleden. Dat is een stuk meer dan het jaarbudget van stvv. Vergelijk dat met een bedrag van 50 milj. dat Anderlecht voor een speler zou krijgen. En met 10 milj. In de portomonnee kan er dadelijk toch wel iets gebeuren.

We proberen met onze voetjes op de grond te blijven, maar het minst dat we kunnen zeggen is dat we goed bezig zijn..... het is ooit anders geweest.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Tja Jan, ik weet wat je wil zeggen, maar dat is nu eenmaal zo in het moderne voetbal. Als er geen interesse is in je spelers, kom je hooguit 10e uit.
Plaats reactie