Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Goed nieuws inderdaad.
Het zou ook spijtig zijn moest Kamada voor de 2e keer op rij de voorbereidingstage onder Brys missen.
Ik ben trouwens wel van mening dat je een spits moet gaan halen die minstens zo goed is als Boli.
Buya, Gladon en Nazon zijn een flop en Brys rekent er niet op. Dat mag nu toch wel gesteld worden. Van die 3 mannen moet je zien af te geraken en een goede spits in de plaats gaan halen.

Ik zag beelden van de beloftematch tegen Standard. Buya scoort zelfs in die matchen nooit. Tegen Standard miste hij nog een open kans.
STVV verloor de match trouwens met 1-2. Terwijl wij toch speelden met oa Acolatse, Buya, Legear, Sankhon, Mmae, Koike, DeBruyn.
Standard speelde wél vooral met beloften en slechts 1 bekende naam: Goreux.
Dat is dan toch niet echt een goed signaal van de jongens die nu naast de kern vallen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Buya houden, Nazon en Gladon omruilen voor een betere.
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jebus4life »

Loopt Owusu z'n contract bij Antwerp niet af na dit seizoen?
Dat zou ik geen verkeerde aanwinst vinden als concurrentie voor Boli en gezien we Kamada na dit seizoen in principe toch kwijt zijn.

Niet de dé spits, maar toch wel een oppurtuniteit om die gratis op te pikken (of in de winter heel goedkoop) als versterking in de breedte
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

Jacques schreef:Buya houden, Nazon en Gladon omruilen voor een betere.
Mee eens.
Ik hoor veel goeie dingen over Thomas Henry van Tubeke, dat lijkt me een profiel voor STVV. Een targetspits ( 1,91 m ) die makkelijk een bal bij houdt, snel is, hard werkt én vlot scoort ( 10 doelpunten in 13 wedstrijden bij het bescheiden Tubize, en dan was hij nog 5 wedstrijden geschorst wegens een elleboog ). Zou wel eens een nieuwe Depoitre kunnen worden.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Je hebt er maar 1 nodig in de winter en dat is een vervanger voor De sart. in mijn ogen één van uw zwakste schakels. Zet daar een asssitenkoning met een goed schot en we spelen met de vingers in de neus play off 1.
Enige goede punten van die gast zijn zijn inzet en loopvermogen en het feit dat hij Belg is. Scoort op die positie veel te weinig en levert geen assits af.
Geef mij maar Morioka, die zal zich hier weer omtoveren tot de oude die we kennen van in Beveren, samen met zijn landgenoten die hier rondlopen.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lakie »

Jones schreef:Je hebt er maar 1 nodig in de winter en dat is een vervanger voor De sart. in mijn ogen één van uw zwakste schakels. Zet daar een asssitenkoning met een goed schot en we spelen met de vingers in de neus play off 1.
Enige goede punten van die gast zijn zijn inzet en loopvermogen en het feit dat hij Belg is. Scoort op die positie veel te weinig en levert geen assits af.
Geef mij maar Morioka, die zal zich hier weer omtoveren tot de oude die we kennen van in Beveren, samen met zijn landgenoten die hier rondlopen.
Dus gij gaat spelen met Morioka en Bezus in de ploeg?
Morioka is ne nummer 10, speelt niet op de plaats van De Sart, maar op de plaats van Bezus...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Franz »

We zouden op de backs versterking kunnen gebruiken (al zou ik daar dan toch zeker Endo en/of Thalysson eens proberen...), en een alternatief voor Boli vooraan (Turay is een counterspits, Gladon en Nazon lijken niet goed genoeg). En voor de Sart hebben we ook niet echt een alternatief dat klopt...
Maar het is zoals Brys zegt: met deze kern zouden we POI kunnen/moeten halen op voorwaarde dat er geen bepalende speler vertrekt (Teix, Tomi, Bezus, Asamoah, Kamada, Boli,...).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door smol »

De Sart zou zeker nog aan zijn trefzekerheid moeten werken, maar om hem daarvoor uit de ploeg te zetten ... dat gaat toch wat ver vrees ik. Nu De Sart is hier duidelijk niet de meest geliefde speler op dit forum dat is duidelijk, maar door zijn loop- en werkkracht heeft hij zeker zijn verdienste in het hele systeem van Brys.

Voor mijn part één back-up die zowel op links als rechtsachter kan depanneren en een spits die het niveau van Boli overstijgt en dan moet PO I mogelijk zijn.
Indien Brys voldoende vertrouwen heeft in Mmaee moet er geen verdediger bijkomen zoniet moet er iemand bij om de afwezigheid van Tomi op te vangen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Morioka en De Sart zijn niet te vergelijken. Noch qua positie (8 vs 10), noch qua spelstijl (box-to-box vs passeur). In de huidige ploeg is het loopvermogen de grootste troef van De Sart (zelfs al is het soms onzichtbaar ertussen lopen). Als je dat gaat vervangen door een passeur, moet heel je speelstijl veranderen. Voor de dynamiek in het spel heb je trouwens vaak een lopende middenvelder nodig, zelfs al is die niet altijd gelukkig in zijn acties. Met 4 spelers die continu in de bal komen, gaat het lang duren eer we aan de overkant zijn.

Centraal achterin moet er wat mij betreft zeker niets extra bij. Daar heb je 6 spelers voor 3 posities, 5 bij afwezigheid van Tomi (1 maand). Er is tot nu toe altijd 1, vaak zelfs 2 spelers van het trio Kotysch, De Petter, Mmaee dat de bank niet haalt. Waarom zouden we dan nog iemand gaan halen voor 1 maand? Voor die vrijgekomen plek op de tribune in te nemen?

Naast een waardige concurrent voor Boli is enkel een polyvalente back wenselijk wat mij betreft. Een minder irritante en verbeterde versie van Dussaut zeg maar. Verder enkel ingrijpen indien er iemand vertrekt.
Overdrijven is een kunst
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door smol »

Jacques schreef:Morioka en De Sart zijn niet te vergelijken. Noch qua positie (8 vs 10), noch qua spelstijl (box-to-box vs passeur). In de huidige ploeg is het loopvermogen de grootste troef van De Sart (zelfs al is het soms onzichtbaar ertussen lopen). Als je dat gaat vervangen door een passeur, moet heel je speelstijl veranderen. Voor de dynamiek in het spel heb je trouwens vaak een lopende middenvelder nodig, zelfs al is die niet altijd gelukkig in zijn acties. Met 4 spelers die continu in de bal komen, gaat het lang duren eer we aan de overkant zijn.

Centraal achterin moet er wat mij betreft zeker niets extra bij. Daar heb je 6 spelers voor 3 posities, 5 bij afwezigheid van Tomi (1 maand). Er is tot nu toe altijd 1, vaak zelfs 2 spelers van het trio Kotysch, De Petter, Mmaee dat de bank niet haalt. Waarom zouden we dan nog iemand gaan halen voor 1 maand? Voor die vrijgekomen plek op de tribune in te nemen?

Naast een waardige concurrent voor Boli is enkel een polyvalente back wenselijk wat mij betreft. Een minder irritante en verbeterde versie van Dussaut zeg maar. Verder enkel ingrijpen indien er iemand vertrekt.
Akkoord met je analyse, al zou ik Kotysch en in mindere mate De Petter proberen te verlappen, en één goede centrale verdediger aantrekken
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door hamster »

De Sart is een heel erg nuttige speler, iemand die vooruit durft te spelen en de bal het werk laat doen. Dergelijke spelers heb je nodig in een systeem dat gebaseerd is om snelle omschakelingen en hoge pressing.

Verder denk ik dat er ook best een topspeler kan vertrekken, genre Bezus, Boli of Tomi. Dit is goed voor de toekomst en biedt ook perspectieven: presteer je bij ons dan krijg je de kans om het op een hoger niveau waar te maken.... De kern is voldoende sterk en er zijn alternatieven. Er zitten nu spelers in de kern die de bank niet halen, genre Legaer, Gladon, Buya... (vul maar aan) Die verkopen of terugsturen. De Petter zeker behouden, net zoals Sascha.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

hamster schreef:De Sart is een heel erg nuttige speler, iemand die vooruit durft te spelen en de bal het werk laat doen. Dergelijke spelers heb je nodig in een systeem dat gebaseerd is om snelle omschakelingen en hoge pressing.

Verder denk ik dat er ook best een topspeler kan vertrekken, genre Bezus, Boli of Tomi. Dit is goed voor de toekomst en biedt ook perspectieven: presteer je bij ons dan krijg je de kans om het op een hoger niveau waar te maken.... De kern is voldoende sterk en er zijn alternatieven. Er zitten nu spelers in de kern die de bank niet halen, genre Legaer, Gladon, Buya... (vul maar aan) Die verkopen of terugsturen. De Petter zeker behouden, net zoals Sascha.
Hamster nog maar een beetje, ge gaat het nodig hebben, want ze gaan u opsluiten !
:gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek:
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door hamster »

Tja, in het hier en nu wordt er niets verkocht, maar misschien binnenkort voor 8,9,10 miljoen wel. Liever nu één grote uitgaande transfer zodoende dat men 2019 - 2020 rustig kan voorbereiden. Volgens mij weten we nu welke spelers we nodig hebben, mits een beetje meer budget kan je die ook aantrekken.
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door hamster »

Een aantal contracten lopen dit en volgend jaar af. Dus moet je wel iets doen...
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Ik hoor hier weer kritiek op Sacha .Is men vergeten welk zeer goed duo hij vormde met Tex in de eerste helft van het vorig seizoen.En hoeveel punten werden nog gehaald nadat hij uitviel door blessure??????
Maar men verkiest de drie jaar oudere middenvelder De Petter als centrale verdediger!!!!!
Plaats reactie