Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door geelblauw »

volgens mij is bjelica zeker een goed alternatief voor de norre en spaar je heel wat geld uit. ik verwacht wel dat er nog het één en ander zal gebeuren en zeker dat er nog wat gaat bijkomen voor iedereen die vertrekt ( de norre, bezus?, ... ) We moeten vooral niet gaan panikeren. De Norre is een goede speler, maar zeker geen 3-4 miljoen waard. Als je die cijfers op papier krijgt, dan moet je ja zeggen ( als stvv en als de norre ).
Gladon mag van mij ook terug naar afzender en de bruyn ook. Ik heb hoegenaamd geen probleem met accolatse op de andere flank, maar voor botaka moet inderdaad ook een back up komen. Een extra goede centrale verdediger is ook geen luxe. Kotysch is niet goed genoeg, de petter is te oud ( al was hij de afgelopen wedstrijden echt wel goed ) en texeira zal af en toe ook moeten afhaken ( blessures ). Neem daarbij de afwezigheid van onze Japanners en ik ben zeker dat er heel wat zal gebeuren. Ik zou wel graag sankon eens meer zien spelen.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

StellaWADASWAD schreef:
Trunekson schreef:
StellaWADASWAD schreef:
Trunekson schreef:
StellaWADASWAD schreef:
Wat vervanging betreft: noem mij 2 flankspelers in België (want ja, je bent toch weer een Belg kwijt) die naar STVV wil/kan komen die minstens even goed is. Want als ik hier de berichten lees staan er meteen 10 spelers klaar om De Norre te vervangen. Maar kom niet klagen als Brys na de winterstop met Acolatse en Botaka als flankverdedigers speelt. Dit smaakt nog zuurder dan toen Edmilson vertrok.
Bjelica, D'haene, een goeie Verboom in mindere mate. Voor de rest gaat het uitkijken zijn naar opties in het buitenland.

Het vertrek van Junior kan je toch niet vergelijken van De Norre, Junior was een speler die op zijn eentje het verschil kon maken, zeker in zijn laatste seizoen.
Bjelica is een halve Nederlander, dus daar win je niks mee. Aan D'haene moet je geen geld uitgeven en Verboom is al 4 jaar geen eerste klasse materiaal meer. Volgens mij zal het de rest van het seizoen ofwel Acolatse-Botaka worden, ons vertrouwen zetten in Koike (en een Belg op een andere positie halen) of Thalyson/Dusaut/Antunes uit de beerput trekken.
Belgen en voetbalbelgen heb je genoeg, Acolatse vult de positie van De Norre beter in (zeker in aanvallend opzicht).
:grappig: :grappig: :grappig: Menne lieve man, denk je nu echt dat Acolatse van enige toegevoegde waarde is ? Steeds datzelfde trucje van hem (de achterlijn proberen halen en dan een corner willen winnen), zijn 'loopstijl' die me doet denken aan mijn grootmoeder met een wandelstok, en complete gebrek aan besef wat zijn defensieve takenpakket betreft. Een back (en zeker een wingback) moet zowel aanvallend ALS verdedigend uit de voeten kunnen. Elton is in geen van beide een positie in de eerste ploeg waard. Mensen kunnen van mij hetzelfde zeggen, maar ik word er tenminste niet voor betaald.
Hmm rolde met zijn eerste actie thuis tegen Kortrijk meteen de hele rechterflank van hun op, maar oke hij kan er helemaal niks van. Trouwens gleed uit op het laatste aan de zijlijn gisteren (Deed Garcia ook trouwens waardoor er bijna een goal uitkwam). Ben er wel mee eens dat hij op rechts er niet veel van kan omdat hij op zijn verkeerde voet naar binnen moet komen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Trunekson schreef:
StellaWADASWAD schreef:
Trunekson schreef:
StellaWADASWAD schreef:
Trunekson schreef:
Bjelica, D'haene, een goeie Verboom in mindere mate. Voor de rest gaat het uitkijken zijn naar opties in het buitenland.

Het vertrek van Junior kan je toch niet vergelijken van De Norre, Junior was een speler die op zijn eentje het verschil kon maken, zeker in zijn laatste seizoen.
Bjelica is een halve Nederlander, dus daar win je niks mee. Aan D'haene moet je geen geld uitgeven en Verboom is al 4 jaar geen eerste klasse materiaal meer. Volgens mij zal het de rest van het seizoen ofwel Acolatse-Botaka worden, ons vertrouwen zetten in Koike (en een Belg op een andere positie halen) of Thalyson/Dusaut/Antunes uit de beerput trekken.
Belgen en voetbalbelgen heb je genoeg, Acolatse vult de positie van De Norre beter in (zeker in aanvallend opzicht).
:grappig: :grappig: :grappig: Menne lieve man, denk je nu echt dat Acolatse van enige toegevoegde waarde is ? Steeds datzelfde trucje van hem (de achterlijn proberen halen en dan een corner willen winnen), zijn 'loopstijl' die me doet denken aan mijn grootmoeder met een wandelstok, en complete gebrek aan besef wat zijn defensieve takenpakket betreft. Een back (en zeker een wingback) moet zowel aanvallend ALS verdedigend uit de voeten kunnen. Elton is in geen van beide een positie in de eerste ploeg waard. Mensen kunnen van mij hetzelfde zeggen, maar ik word er tenminste niet voor betaald.
Hmm rolde met zijn eerste actie thuis tegen Kortrijk meteen de hele rechterflank van hun op, maar oke hij kan er helemaal niks van. Trouwens gleed uit op het laatste aan de zijlijn gisteren (Deed Garcia ook trouwens waardoor er bijna een goal uitkwam). Ben er wel mee eens dat hij op rechts er niet veel van kan omdat hij op zijn verkeerde voet naar binnen moet komen.
Aanvallend, ja, maar de manier waarop hij zich belachelijk liet maken door Dompé in de Beker. Nja, dat heeft De Norre nooit meegemaakt.

Ik mag toch hopen dat er andere backs komen met dit geld. Met 3 miljoen kun je toch wel iets.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

Vouch schreef:
Trunekson schreef:
StellaWADASWAD schreef:
Trunekson schreef:
StellaWADASWAD schreef:
Bjelica is een halve Nederlander, dus daar win je niks mee. Aan D'haene moet je geen geld uitgeven en Verboom is al 4 jaar geen eerste klasse materiaal meer. Volgens mij zal het de rest van het seizoen ofwel Acolatse-Botaka worden, ons vertrouwen zetten in Koike (en een Belg op een andere positie halen) of Thalyson/Dusaut/Antunes uit de beerput trekken.
Belgen en voetbalbelgen heb je genoeg, Acolatse vult de positie van De Norre beter in (zeker in aanvallend opzicht).
:grappig: :grappig: :grappig: Menne lieve man, denk je nu echt dat Acolatse van enige toegevoegde waarde is ? Steeds datzelfde trucje van hem (de achterlijn proberen halen en dan een corner willen winnen), zijn 'loopstijl' die me doet denken aan mijn grootmoeder met een wandelstok, en complete gebrek aan besef wat zijn defensieve takenpakket betreft. Een back (en zeker een wingback) moet zowel aanvallend ALS verdedigend uit de voeten kunnen. Elton is in geen van beide een positie in de eerste ploeg waard. Mensen kunnen van mij hetzelfde zeggen, maar ik word er tenminste niet voor betaald.
Hmm rolde met zijn eerste actie thuis tegen Kortrijk meteen de hele rechterflank van hun op, maar oke hij kan er helemaal niks van. Trouwens gleed uit op het laatste aan de zijlijn gisteren (Deed Garcia ook trouwens waardoor er bijna een goal uitkwam). Ben er wel mee eens dat hij op rechts er niet veel van kan omdat hij op zijn verkeerde voet naar binnen moet komen.
Aanvallend, ja, maar de manier waarop hij zich belachelijk liet maken door Dompé in de Beker. Nja, dat heeft De Norre nooit meegemaakt.

Ik mag toch hopen dat er andere backs komen met dit geld. Met 3 miljoen kun je toch wel iets.
Rechts is helemaal zijn positie niet, was een flater van Brys dat hij hem 1 keer op rechts zette terwijl hij normaal altijd op links speelt. Zeker tegen een goede Dompé die telkens op Acolatse zijn zwakke voet kon komen betaal je dat cash.
Maar er moeten inderdaad nieuwe backs komen.
Geel-Blauw
Berichten: 821
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Geel-Blauw »

StellaWADASWAD schreef: Wat Casper juist bezielde om voor Genk te tekenen, God zal het weten. Met die twee concurrenten van hem zie ik hem niet al te veel spelen, al moet je Clement niet onderschatten en zal hij hem waarschijnlijk laten starten op 18 januari.
Hij zal zijn speelminuten daar zeker wel krijgen hoor. En als je kan naar de ploeg die dit jaar waarschijnlijk kampioen zal spelen en daar het dubbele kan verdienen lijk je me eerder gek om het niet te doen maar bon. Ook zijn de meeste vrienden van hem voor Genk dus dat zal zijn keuze ook wel een beetje beïnvloed hebben.
Nie zievere, speile!
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door metser »

:mierenneuker:
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Hallo-Tokyo »

En de grootvader is ook een geweldige genkie wat die man zijn goed recht is uiteraard.
Laat ze samen naar Fenixstadion gaan.
Iedereen content.
Ander en beter.
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Smurf »

Vertrek van De Norre zou spijtig zijn. Nu al een transfer regelen en tot het eind van het seizoen bij STVV spelen lijkt me toch een betere oplossing. Genk heeft 'm niet onmiddelijk nodig en wij hebben tijd om een waardige vervanger te zoeken. Bovendien zou een vertrek in januari inderdaad niet goed overkomen kwestie van ambitie. Tenzij er versterkingen klaar staan.

Wat de prijs betreft, vind ik 3 (eventueel 4) miljoen terecht. Belgische Jeugdinternational die zich volop aan het ontplooien is. Ik hoop dat er ook een percentage op doorverkoop bedongen wordt. Hiermee wil ik niet beweren dat Genk hem binnen 2 jaar voor een veelvoud verkoopt, maar als hij zich verder blijft ontwikkelen, zou het zomaar kunnen.

Ik zou 'm voor die prijs dus ook wel laten gaan, maar wel pas aan het eind van het seizoen.

Bezus en Boli moet je wat mij betreft houden. Bezus moet je absoluut de optie in z'n contract lichten. Zelfs als hij slecht speelt, werkt hij zich te pletter. Als je de optie licht, verkoop je hem in de zomer voor veel meer, dus financieel kan er geen probleem zijn. En als je 'm niet verkoopt hou je je draaischijf gewoon bij.
Boli is in het systeem van Brys enorm belangrijk en telkens hij er af gaat, merk je meteen dat we moeilijker voorin geraken. Toegegeven, op Antwerp lukte het zonder hem wel goed. Hij moet wel stoppen met de dramaqueen uit te hangen zoals gisteren. Niet zagen en keihard werken. Dan vergeef ik 'm z'n gemiste kansen (ik ben ook niet blind). Eind van het seizoen gaat hij ongetwijfeld weg. Hij voelt dat hij niet goed ligt bij een groot deel van de supporters, geeft zelf aan dat hij hier misschien al te lang is. Vraag er dan nog een correcte prijs voor en er zal wel een ploeg komen aankloppen die ziet op welke manier hij van nut kan zijn voor een elftal.

Ik lees hier ook regelmatig dat we De Sart weg moeten geven. Dat vind ik redelijk kortzichtig. Speelt de laatste tijd inderdaad wat minder, maar ook hij is nog jong, Belgisch en volgens mij zit daar nog veel progressiemarge op. Net zoals De Norre een speler die op termijn veel waard zou kunnen zijn. Niet vergeten dat de positie waarop hij speelt wel wat veeleisender is dan de back. Bovendien zijn de spelers die op jonge leeftijd reeds uitblinken op die positie op 1 hand te tellen. Let op, ik wil van De Sart geen Tielemans maken, maar die jongen heeft een enorm potentieel.

Ik hoop dat die Sekine iets kan bijbrengen op de flank, want dan hebben we daar een halve wintertransfer aan.

2 deftige backs gaan we er toch echt moeten bij krijgen. Botaka wordt echt erger. Los van zijn gemiste penalty en arrogante interview achteraf. Bij het doelpunt staat hij ten eerste aan de verkeerde kant van De Bock en dan loopt hij er letterlijk van weg. De Bock loopt zich niet vrij, Botaka loopt De Bock vrij! 5 minuten later brengt hij zichzelf en de ploeg dan nog eens in de problemen met zijn getaffel. In de tweede helft heb ik er dan op gelet: 1 keer is hij de bal niet kwijt geraakt (laterale pas aan De Norre). Voor het overige liep hij met de bal buiten, gaf hij voorzetten die niet aankwamen en om het af te maken, geeft hij dan nog een totaal overbodig hakje de lucht in. Als er eentje mag beschikken, is hij het wel wat mij betreft.

Ter vervanging van De Norre en Botaka (niet echt realistisch maar kom): Cavanda (ondertussen toch wat ervaring) en Senna Miangue (jong, Belgisch). Beiden spelen nauwelijks bij Standard. Geblesseerd of gewoon niet goed genoeg volgens MPH?

Spelers die op een zijspoor zitten en volgens mij interessant zouden zijn: Owusu en Hairemans. Antwerp lijkt me van zin om nog bij te kopen (nu of in de zomer) dus voor die mannen wordt het daar heel moeilijk.


Japanse trajecten: Toyokawa (klopt dat?) van Eupen. Morioka (indien Anderlecht er niet te veel voor vraagt) zouden ze ook moeten durven. Niet ter vervanging van Bezus, want dan verzuipt ons middenveld. Maar bij Beveren liet hij zien dat hij beslissend kan zijn. Dus eerder ter vervanging van Kamada (systeem beetje wijzigen). Yuya Kubo, aan het verkommeren in Duitsland.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door metser »

Ik heb echt geen probleem met het vertrek van de norre voor die prijs, integendeel. Is gewoon een middelmatige verdediger die aanvallend in dat systeem veel te weinig brengt en verdedigend veel te veel positiefouten maakt en slecht kopspel heeft. Dat Genk hem neemt is ook vooral voor het commerciële ( supporters uit de regio) en ook om het belgenstatuut. Ik zie echt niet in hoe die uronen uit de ploeg zal spelen of op rechts maehle! De vervanging heb je volgens lij al in huis ! Posteer García daar en in die zijn plaats heb je kotych, depetter, mmae. Aanvallend heeft die jongen een goede pas in huis, een infiltratie enz. Daar waar de norre bijna steeds achteruit of breed speelt zal er dan veel meer diepgang zijn. Trouwens gisteren en tegen Gent viel hij zelfs verdedigend goed door de mand ! Er was continue dreiging langs zijne kant. Nu nog botaka verlappen, enkele van onze afvalspelers en een goede spits kopen ( kamada is volgend seizoen toch weg) en je bent gewapend . Indien bezus nog weggaat eventueel een Vandendriessche eens polsen, die speelde gisteren alleen uw middenveld kapot!
STVV-fan
Berichten: 6014
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

(Voetbal) Belgen hebben we genoeg, zoals ik persoonlijk al uitvoerig aangetoond heb en uitvoerig zal aantonen als die discussie (weeral) te gortig wordt.

Over het vertrek van Casper:
Geen schande, indien er genoeg (potentieel) geld op tafel komt.
Initiële prijs + bonussen + doorverkoop.

Dit zal er wel tegen de borst stoten, ongetwijfeld zullen zij weer een massaal thuisblijven eisen.

Enkel Casper en Bezus vertrekken (van de sterkhouders) en de kans is groot dat Morioka komt. Een vervanger voor Casper en zien of ze nog budget hebben voor een spits en men heeft deftig werk gemaakt!
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door StellaWADASWAD »

STVV-fan schreef:(Voetbal) Belgen hebben we genoeg, zoals ik persoonlijk al uitvoerig aangetoond heb en uitvoerig zal aantonen als die discussie (weeral) te gortig wordt.

Over het vertrek van Casper:
Geen schande, indien er genoeg (potentieel) geld op tafel komt.
Initiële prijs + bonussen + doorverkoop.

Dit zal er wel tegen de borst stoten, ongetwijfeld zullen zij weer een massaal thuisblijven eisen.

Enkel Casper en Bezus vertrekken (van de sterkhouders) en de kans is groot dat Morioka komt. Een vervanger voor Casper en zien of ze nog budget hebben voor een spits en men heeft deftig werk gemaakt!
Dat de mensen hier zo zeker zijn van Morioka...
Ik herinner me bijna een jaar geleden dit forum toen iedereen hier 100% zeker was dat hij naar Stayen ging komen, onderhandelingen gingen goed, meetings met het Japanse bestuur etc. Alsof die jongen ook niet wil afwachten wie de nieuwe trainer in het Astridpark gaat worden.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Ik lees hier weer dat de belgenregel geen probleem is. Ik ben daar niet mee akkoord. Je hebt natuurlijk genoeg belgen in de kern om op de bank te zetten. Maar het is wel de bedoeling dat die beter zijn dan hun buitenlandse concurrenten en dus om de juiste reden op de bank zitten. Er moet niet veel gebeuren met blessures om in de problemen te komen waardoor je straks bijvb DeBruyn op de bank moet zetten ten nadele van Sekine.

In die optiek zou ik nu toch vooral investeren in belgen die een meerwaarde zijn. En dan denk ik vooral aan Dion Cools en Rob Schoofs.
Cools als meteen inzetbare aanvallende rechtsback die het huidige systeem kent van bij Leko.
Schoofs die als nr8 beter is dan DeSart.

Ik veronderstel dat Ceballos trouwens als vervanger van DeNorre zal uitgeprobeerd worden. Die speelde zijn beste match voor STVV nog steeds op die plek in een 3-5-2.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door StellaWADASWAD »

STimVV schreef:Ik lees hier weer dat de belgenregel geen probleem is. Ik ben daar niet mee akkoord. Je hebt natuurlijk genoeg belgen in de kern om op de bank te zetten. Maar het is wel de bedoeling dat die beter zijn dan hun buitenlandse concurrenten en dus om de juiste reden op de bank zitten. Er moet niet veel gebeuren met blessures om in de problemen te komen waardoor je straks bijvb DeBruyn op de bank moet zetten ten nadele van Sekine.

In die optiek zou ik nu toch vooral investeren in belgen die een meerwaarde zijn. En dan denk ik vooral aan Dion Cools en Rob Schoofs.
Cools als meteen inzetbare aanvallende rechtsback die het huidige systeem kent van bij Leko.
Schoofs die als nr8 beter is dan DeSart.

Ik veronderstel dat Ceballos trouwens als vervanger van DeNorre zal uitgeprobeerd worden. Die speelde zijn beste match voor STVV nog steeds op die plek in een 3-5-2.
Je denkt toch niet dat Cools naar STVV gaat komen ? Verdient bij Brugge waarschijnlijk meer dan wij hem willen/kunnen geven, en vertrekt aan het einde van het seizoen waarschijnlijk naar het buitenland (Zie De Bock). Ceballos als LVV herinner ik me precies toch niet, in zijn beste match voor STVV (3-2 tegen Gent) speelde hij volgens mij toch CM. Het lijkt me ook sterk dat Mechelen Schoofs wil verpatsen, aangezien die nog volop strijden voor promotie.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef:(Voetbal) Belgen hebben we genoeg,
Help me nog eens... wie zijn weer juist de voetbalbelgen?
Botaka? Boli? Asamoah? Thats it, toch?
Daarbij Steppe, Pirard, DeSart, DePetter als vaste waardes. Dat zijn er 7.
En Legear en DeBruyn in geval van nood. (Want ik verkies Acolatse en Sekine boven hen)
Just? Daar mag toch wat kwaliteit bijkomen vind ik...
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

STimVV schreef:
STVV-fan schreef:(Voetbal) Belgen hebben we genoeg,
Help me nog eens... wie zijn weer juist de voetbalbelgen?
Botaka? Boli? Asamoah? Thats it, toch?
Daarbij Steppe, Pirard, DeSart, DePetter als vaste waardes. Dat zijn er 7.
En Legear en DeBruyn in geval van nood.
Just? Daar mag toch wat kwaliteit bijkomen vind ik...
Mmaee, Kotysch als hij blijft.
Plaats reactie