Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door pat@ »

Een vervanger vinden voor minder geld die hetzelfde op de mat legt als De Norre moet mogelijk zijn. Iemand vinden voor minder geld die beter is dat is praktisch onmogelijk. Volgens mij gaan ze een speler (Nastic?) mee betrekken in de deal. Tot nu toe is er nog niets officieel, niet vanwege STVV en niet vanwege Genk.

Als Brys niet van systeem verandert moet je wel iemand wegplukken bij een ploeg die hetzelfde systeem speelt, aangezien er weinig aanpassingstijd is. Buiten Brugge spelen niet veel ploegen knak hetzelfde systeem als ons, dan kom je automatisch bij Cools terecht. Deze gaat zeker geen 3 miljoen kosten.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door smol »

de ideale vervanger is hier al genoemd ... Bjelica !
Geen gemakkelijk karakter maar als onze groep toch zo sterk is moeten ze deze wel kunnen temmen ;)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Halenaar »

smol schreef:de ideale vervanger is hier al genoemd ... Bjelica !
Geen gemakkelijk karakter maar als onze groep toch zo sterk is moeten ze deze wel kunnen temmen ;)
Nu dat wij eens een ploeg hebben met een sterke samenhang en goede groepssfeer: laten we er een rotte appel gooien die al X keer naar het B elftal is gestuurd!

Briljant idee! Wat zou er kunnen misgaan?

:roll:
DJ Amiga
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door DJ Amiga »

ik onthou mij De Norre als speler die te kort kwam en doorgestuurd werd naar Verbroedering Geel.

geraakte bij de voorbereiding van vorig seizoen niet weg en kreeg door een kale Spanjaard een plek in de ploeg die de zijne niet was wegens gebrek aan alternatieven. Deed dat niet onaardig maar stak er ook niet bovenuit

dit seizoen heeft Brys hem wel beter later spelen in het systeem dat Brys voor ogen heeft. Ik hoop dat Clement dat systeem ook ziet want de bank in Genk warm houden zal niet de ambitie van De Norre zijn

ik blaas dus warm noch koud bij zijn transfer. Veel geld wel. Op die positie moet je zeker een waardig alternatief vinden voor 1/4 van de prijs....
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

De Norre gaat niet naar Genk als verdediger.Clement zal hem wel in een andere rol uitspelen.
Als echte verdediger komt hij volgens mij ook te kort.Een meer aanvallende rol zal hem beter passen.
Heeft vroeger ook steeds in het middenveld gespeeld.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Tim, hier verschillen we toch deftig van mening.

Het "Belgenprobleem" is geen probleem. Het wordt een probleem gemaakt.

Steppe, Pirard, Herbots, Wenssens, Kotysch, Maaee, De Petter, De Sart, Asamoah, Boli, Legaer, De Bruyn, Janssens.

Met enkel 2 keepers geteld en het feit dat men Kotysch misschien gaan verlappen nog, komem we aan 10.

Ryckaert, Opdenakker, Balongo, Swers, en ne spits die zijn naam me efkes ontgaat (was genoemd bij Charleroi op begin van het seizoen) zijn dan beloftevolle spelers die een contract bij de A-kern hebben.

Er is met andere woorden GEEN Belgenprobleem, dan dewelke problemen je zelf zoekt.

Dat je Belgen beter moeten zijn dan uw buitenlanders is ook maar perceptie.
Dat moet niet. Dat zou je graag willen, maar dat is een wezenlijk verschil
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

STVV-fan schreef:Tim, hier verschillen we toch deftig van mening.

Het "Belgenprobleem" is geen probleem. Het wordt een probleem gemaakt.

Steppe, Pirard, Herbots, Wenssens, Kotysch, Maaee, De Petter, De Sart, Asamoah, Boli, Legaer, De Bruyn, Janssens.

Met enkel 2 keepers geteld en het feit dat men Kotysch misschien gaan verlappen nog, komem we aan 10.

Ryckaert, Opdenakker, Balongo, Swers, en ne spits die zijn naam me efkes ontgaat (was genoemd bij Charleroi op begin van het seizoen) zijn dan beloftevolle spelers die een contract bij de A-kern hebben.

Er is met andere woorden GEEN Belgenprobleem, dan dewelke problemen je zelf zoekt.

Dat je Belgen beter moeten zijn dan uw buitenlanders is ook maar perceptie.
Dat moet niet. Dat zou je graag willen, maar dat is een wezenlijk verschil
Voor mij mogen ze een Mongool of een Tadjikistaan (of hoe zeg je dat?) gaan halen, als hij maar kan voetballen.

Borkelmans was zo aan het stoefen over zijn nationale ploeg, daar zit misschien nog iets tussen. :lol:
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Anneke »

stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Dus de norre is naar Genk, Voor 3 miljoen. Nooit gedacht dat we er zoveel voor gingen krijgen.

Hier wat vervangers!

Koike (beloften stvv)
Vandersmissen (beloften stvv)
Dussaut (b kern)
Antibes (b kern)
Van roosebeke (beloften)
Cools (club Brugge)
Bjelica (Oostende)
Obradevic (Anderlecht)
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

Het rechtsachter-probleem zouden we kunnen oplossen door Kitsiou terug te halen, die toch maar op de bank zit bij PAOK. Heeft geen aanpassingsperiode nodig dus dat is een pluspunt. En is natuurlijk stukken beter dan Botaka, dat experiment is mislukt. Zat echt geen progressie is en hééft het ook niet om op die positie te spelen.

De Sart zou ik op winterstage eens als rechtsachter proberen. Hoewel Brys die straks waarschijnlijk weer in de basis centraal op het middenveld gaat zetten wanneer Endo naar de Asia Cup is.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

stvv fan schreef:...
Hier wat vervangers!
....
Antibes (b kern)
Of zijne neef: Fréjus.
Juan-les-pins zou ook een optie kunnen zijn.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

stvv fan schreef:
Antibes (b kern)
Een kleine correctie:

Antunes is verhuurd aan Westerlo.

Als Koike de Japanse speler is die Tomi is, werkt hij keihard op stage om aanspraak te maken op een olaats in de kern.

Op basis van prestaties bij de beloften verdient Vandersmissen wel om mee te doen bij de A-kern.


Ik ben super benieuwd wie de Japanners gaan halen :geelblauw:
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door StellaWADASWAD »

Mikman schreef:Het rechtsachter-probleem zouden we kunnen oplossen door Kitsiou terug te halen, die toch maar op de bank zit bij PAOK. Heeft geen aanpassingsperiode nodig dus dat is een pluspunt. En is natuurlijk stukken beter dan Botaka, dat experiment is mislukt. Zat echt geen progressie is en hééft het ook niet om op die positie te spelen.

De Sart zou ik op winterstage eens als rechtsachter proberen. Hoewel Brys die straks waarschijnlijk weer in de basis centraal op het middenveld gaat zetten wanneer Endo naar de Asia Cup is.
Kitsiou is nog steeds het grootste gemis na vorig seizoen. Wat een fantastische voetballer met een topmatch tegen Genk als exponent. Maar ik betwijfel of het nieuwe bestuur nog spelers wil halen die aan het vorige tijdperk doen denken. Jammer wel want hij heeft wel de do or die filosofie in zich die Botaka mankeert als kapitein. Al was hij ook wel een graag geziene klant wat betreft gele kaarten.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Mikman schreef:Het rechtsachter-probleem zouden we kunnen oplossen door Kitsiou terug te halen, die toch maar op de bank zit bij PAOK. Heeft geen aanpassingsperiode nodig dus dat is een pluspunt. En is natuurlijk stukken beter dan Botaka, dat experiment is mislukt. Zat echt geen progressie is en hééft het ook niet om op die positie te spelen.

De Sart zou ik op winterstage eens als rechtsachter proberen. Hoewel Brys die straks waarschijnlijk weer in de basis centraal op het middenveld gaat zetten wanneer Endo naar de Asia Cup is.
Ik was ook voorstander van Kitsiou en Charisis. Hun griekse grinta en kwaliteiten van vorig jaar, gecombineerd met de huidige japanse extratjes had een mooie combinatie kunnen zijn. Zeker op de nr8 zou Charisis zijn plaats hebben ipv DeSart.
Maar in het huidige systeem zou Kitsiou minder tot zn recht komen vrees ik. Aanvallend zou dat niet voldoende zijn vrees ik. Kitsiou heeft een rechtsbuiten nodig voor zich.
Ik roei tegen de stroom in, maar ik vind dat Botaka daar wél de kwaliteiten voor heeft. Toch in deze 3-5-2. Alleen zit die positie tussen z'n oren niet goed. Hij heeft dringend concurrentie nodig zodat hij scherp moet zijn en moet knokken voor zn plek. Dat is nu niet het geval.
Bespaar het me om DeSart op die plek te zetten. Al dat balverlies van hem zou op die positie dramatische gevolgen hebben.
Endo en Ceballos zijn volgens mij goede opties om Botaka en DeNorre te vervangen. Endo speelde daar in japan al vaak. Zelfs bij de nationale ploeg.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Tompie »

In de huidige kern kan je idd met Endo rechts en Ceballos links aan de slag. Ceballos deed dat inderdaad eens fantastisch tegen Standard.

Endo vind ik centraal te weinig brengen, hij kan wel mee maar een meerwaarde vind ik hem daar niet. Enfin, van een Japans international verwacht ik meer.

Maar goed, afwachten wanneer Ceballos fit is en hoe lang hij dat blijft. En Endo heb ik op rechts ook nog niet aan het werk gezien natuurlijk. Maar zwakker dan Botaka lijkt me moeilijk.

Niet dat Botaka dramatisch was in alle wedstrijden, maar de jongste weken werd het wel pijnlijk. Zijn invalbeurt tegen Gent in de beker was al voldoende om zijn kapiteinsband af te pakken. En wat hij in Oostende deed, tja...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie