Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Franz »

Tompie schreef:In de huidige kern kan je idd met Endo rechts en Ceballos links aan de slag. Ceballos deed dat inderdaad eens fantastisch tegen Standard.

Endo vind ik centraal te weinig brengen, hij kan wel mee maar een meerwaarde vind ik hem daar niet. Enfin, van een Japans international verwacht ik meer.

Maar goed, afwachten wanneer Ceballos fit is en hoe lang hij dat blijft. En Endo heb ik op rechts ook nog niet aan het werk gezien natuurlijk. Maar zwakker dan Botaka lijkt me moeilijk.

Niet dat Botaka dramatisch was in alle wedstrijden, maar de jongste weken werd het wel pijnlijk. Zijn invalbeurt tegen Gent in de beker was al voldoende om zijn kapiteinsband af te pakken. En wat hij in Oostende deed, tja...
Brys zet Endo centraal omdat die veel dynamiek bijbrengt. Hij is daar in de eerste matchen ook goed begonnen. Maar de laatste matchen was het toch eerder anoniem meedoen, niet meer. Echt beter dan De Sart was hij niet.
Daarom denk ik inderdaad dat hij op de wingback rechts (ipv Botaka) of als rechter centrale man (ipv Tomi) kan spelen. En dan kan Tomi bijv naar links centraal en Pol op de wingback links. Al is Ceballos daar zeker ook een optie, en ook Acolatse. En, ik heb het nog al gepost: Dussaut op de wingback rechts, het zou zomaar kunnen.
Maar Kitsiou op wingback rechts en Charisis ipv De Sart: dat zou pas ferm zijn... Moet kunnen voor 2,5 miljoen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door sander0910 »

Ik vraag me toch af waar Dussaut ondertussen uithangt want hij traint niet mee denk ik en bij de beloften speelt hij toch ook nooit mee?
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jebus4life »

Gezien we hier toch een graag wat (meestal ongefundeerde :D ) namedropping doen:

Waarom niet een nieuwe Japans international halen? Ter vervanging van de Norre.
Op die manier laat je toch ambitie blijken (een Belgische belofte inruilen voor een Japanse A-international) + wordt je commercieel alleen maar interessanter in Japan. Al moet het van mij absoluut geen volledig Japanse enclave worden hier (al vertrekken Kamada en Sekine in principe toch in de zomer).

Sei Muroya (24) speelt voor Tokyo FC op de rechtsachter, is begin de 20 en heeft 4 caps.
Junya Ito (25) speelt bij Kashiwa op de rechtsbuiten en heeft 7 caps

Ik ken de heren hierboven overigens totaal niet, het gaat meer om het idee.
*Een toptalent zoals Doan mogen ze altijd gaan halen bij Groningen voor mijn part, maar dan gaan ze eerder 10 miljoen moeten neerleggen Of als ze gek willen doen mogen ze altijd Okazaki bij Leicester gaan halen, die kan nog wel een paar jaar mee in de Jupkesleague lijkt me :D


sander0910 schreef:Ik vraag me toch af waar Dussaut ondertussen uithangt want hij traint niet mee denk ik en bij de beloften speelt hij toch ook nooit mee?
Zoals het een echte Magicien betaamt, spoorloos verdwenen :toppie: :grappig:
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

De transfersom van DeNorre zal straks wel vergelijkbaar zijn met die van Elias Cobbaut. Belgische 20-jarige linksback die in de zomer van KV Mechelen naar Anderlecht trok voor +- 2,5 miljoen euro.
Daar was toen in de winterstop ook al interesse voor. Maar Kv zei toen dat hij pas weg mocht aan het einde van het seizoen. Ondertussen waren buiten Anderlecht, toen ook o.a. Brugge en Genoa geinteresseerd.

Ik ben ook nog steeds van mening dat STVV hetzelfde mag antwoorden. Allemaal welkom om te bieden aan het einde van het seizoen, maar nu nog niet want er staat nog geen vervanger klaar. Zijn marktwaarde zal heus niet zakken op 4 maanden tijd...integendeel. Als je verschillende clubs tegen elkaar kan laten opbieden...

Morioka staat momenteel trouwens in de basis bij Anderlecht. Dat gegeven + het feit dat er een nieuwe trainer onderweg is zal er voor zorgen dat je daar niet op moet rekenen. In de zomer is dat misschien weer anders.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lindoke »

Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Hoe komt ge eigenlijk bij die Anzai uit?

Ziet er niet zo slecht uit, maar het lijkt uit ijle lucht gegrepen.

Ito en Muroya zijn internationals, Anzai niet.

En hoewel Kashima 1 van de grotere clubs is in Japan, denk ik niet dat iemand de competitie volgt.

Zo kan ik u ook met "duizenden" spelers afkomen.

Nakagawa, Abe, Kubo, Nagasawa, Ota, Morishige, Kobayashi,....
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef:Hoe komt ge eigenlijk bij die Anzai uit?

Ziet er niet zo slecht uit, maar het lijkt uit ijle lucht gegrepen.

Ito en Muroya zijn internationals, Anzai niet.

En hoewel Kashima 1 van de grotere clubs is in Japan, denk ik niet dat iemand de competitie volgt.

Zo kan ik u ook met "duizenden" spelers afkomen.

Nakagawa, Abe, Kubo, Nagasawa, Ota, Morishige, Kobayashi,....
Forumlid Anneke had het erover en ik ben eens gaan kijken op yout ube. Lijkt me wel een leuke speler.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

StellaWADASWAD schreef:
Mikman schreef:Het rechtsachter-probleem zouden we kunnen oplossen door Kitsiou terug te halen, die toch maar op de bank zit bij PAOK. Heeft geen aanpassingsperiode nodig dus dat is een pluspunt. En is natuurlijk stukken beter dan Botaka, dat experiment is mislukt. Zat echt geen progressie is en hééft het ook niet om op die positie te spelen.

De Sart zou ik op winterstage eens als rechtsachter proberen. Hoewel Brys die straks waarschijnlijk weer in de basis centraal op het middenveld gaat zetten wanneer Endo naar de Asia Cup is.
Kitsiou is nog steeds het grootste gemis na vorig seizoen. Wat een fantastische voetballer met een topmatch tegen Genk als exponent. Maar ik betwijfel of het nieuwe bestuur nog spelers wil halen die aan het vorige tijdperk doen denken. Jammer wel want hij heeft wel de do or die filosofie in zich die Botaka mankeert als kapitein. Al was hij ook wel een graag geziene klant wat betreft gele kaarten.
Alléé vooruit er is er al één die heimwee heeft naar het RD tijdperk :lol:
Een klein beetje overdrijven mag , maar stellen dat Kitsiou het grootste gemis is dan scheelt er toch wel iets :gek:
Ok Kitsiou oogde spectaculairder dan Botaka die vaak nonchalant overkomt maar beter was hij zeker niet.
Het punten verlies in Oostende mag Botaka voor zijn rekening nemen , maar ook hij heeft zijn verdienste ( geen reden om hen nu met de grond gelijk te maken )
Onze verdediging met 5 man doet het uitstekend , er zijn amper 3 ploegen die minder goals hebben geslikt .
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Extra sportief leunen we toch al aan tegen Club Bruhhe ...
Arrogantie : Vormer - Botaka.
Gemekker : Vanaeken - Boli.

Moeilijke keuze om hier een winnaar te kiezen !!!
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door StellaWADASWAD »

miel schreef:
StellaWADASWAD schreef:
Mikman schreef:Het rechtsachter-probleem zouden we kunnen oplossen door Kitsiou terug te halen, die toch maar op de bank zit bij PAOK. Heeft geen aanpassingsperiode nodig dus dat is een pluspunt. En is natuurlijk stukken beter dan Botaka, dat experiment is mislukt. Zat echt geen progressie is en hééft het ook niet om op die positie te spelen.

De Sart zou ik op winterstage eens als rechtsachter proberen. Hoewel Brys die straks waarschijnlijk weer in de basis centraal op het middenveld gaat zetten wanneer Endo naar de Asia Cup is.
Kitsiou is nog steeds het grootste gemis na vorig seizoen. Wat een fantastische voetballer met een topmatch tegen Genk als exponent. Maar ik betwijfel of het nieuwe bestuur nog spelers wil halen die aan het vorige tijdperk doen denken. Jammer wel want hij heeft wel de do or die filosofie in zich die Botaka mankeert als kapitein. Al was hij ook wel een graag geziene klant wat betreft gele kaarten.
Alléé vooruit er is er al één die heimwee heeft naar het RD tijdperk :lol:
Een klein beetje overdrijven mag , maar stellen dat Kitsiou het grootste gemis is dan scheelt er toch wel iets :gek:
Ok Kitsiou oogde spectaculairder dan Botaka die vaak nonchalant overkomt maar beter was hij zeker niet.
Het punten verlies in Oostende mag Botaka voor zijn rekening nemen , maar ook hij heeft zijn verdienste ( geen reden om hen nu met de grond gelijk te maken )
Onze verdediging met 5 man doet het uitstekend , er zijn amper 3 ploegen die minder goals hebben geslikt .
Nergens schrijf ik heimwee te hebben naar de tijden van het circus, maar goed. Als je mij kan zeggen wie vorig jaar beter presteerde dan Kitsiou (Charisis misschien, al was die ook wisselvallig te noemen) dan hoor ik het graag. En kom niet af met Akpom, die vele hier bestempelde als de Engelse Boli.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door toyotacorolla »

De Norre al bijna in Genk, als ze een akoord gaan bij Stvv
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Verrekeskop »

Nu Bezus en Boli (alhoewel ze die per direct mogen verpatsen) nog laten gaan en de massa staat weer aan te schuiven om Staaien te bevolken.
Wat zou het verschil met het voorgaande beleid zijn als ze 3 basisspelers tijdens de winterstop verkopen, buiten iets meer geld op de rekening?

Als ze verder op hun elan van de laatste wedstrijden gaan is het wederom een grijs seizoen, en de kans is heel groot als ze hun ploeg overhoop gaan gooien.
POII en 3000 toeschouwers, we komen in de buurt van de Eupens en Moeskroens van deze wereld.
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Anneke »

Overal speculaties.. Kranten moeten hun pagina's ook gevuld krijgen hé.
Bij het minste dat ze iets horen waaien, verschijnt er een kop in de krant e.d.

Ik denk dat we toch vertrouwen moeten hebben in het bestuur. Niets voor niets, boter bij de vis
én ik denk wel dat er degelijke vervanging zal komen. Die 3 miljoen van De Norre kan je ook gebruiken om te investeren..
We draaien zo'n goed seizoen, hebben al veel plezier mogen beleven sinds het begin van de competitie met vaak heel goed voetbal..
Laten we hen nu niet afschieten op de laatste - mindere - matchen.. We gaan de winterstop in als POI-er. Nu even op adem komen en een goede winterstage doen.
Als dan de batterijen opgeladen zijn, de hoofdjes fris zijn en links of rechts een direct inzetbare transfer, dan ben ik er zeker van dat STVV niet te onderschatten is.

Die mannen van het bestuur weten echt wel wat ze doen, die weten ook dat ze niet moeten handelen zoals RD.

Persoonlijk zou ik Gladon, Nazon, Buya van de hand proberen doen.
En waarom niet terug zoeken naar Japanse spelers..?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Tompie »

Boli zou inderdaad beter ook vertrekken. Hij zit in een vicieuze cirkel waar hij onmogelijk uit kan.

Boli speelde eigenlijk een meer dan degelijke heenronde en zelfs een aantal uitstekende wedstrijden. Door zijn gebrek aan efficiëntie heeft hij echter een groot deel van de aanhang tegen zich. Niet volledig onterecht natuurlijk, een spits wordt afgerekend op zijn doelpunten. Anderzijds zijn veel supporters daardoor wel blind voor de manier waarop hij wél belangrijk is voor dit elftal. Maar de zoveelste huizenhoge misser blijft natuurlijk meer bij dan die andere zaken.

Als Boli dan zoals de voorbije wedstrijden en zeker in Oostende gewoon een echt zwakke wedstrijd speelt, is het moment natuurlijk gekomen om opnieuw de hakbijl boven te halen.

Eigenlijk zoek je dan beter andere oorden op, want dat komt nooit meer goed en misschien loopt hij hier gewoon al te lang rond.

Maar laat ons ook niet vergeten dat er met Gladon, Nazon en Turay drie nieuwe spitsen werden gehaald die Boli moesten doen vergeten. Meer nog dan Boli die faalt in de afwerking (want dat wisten we al jaren) zijn die mislukte transfers de oorzaak dat STVV niet een aantal punten meer heeft.

Bezus is dan weer een ander geval. Ik ben er nog altijd niet van overtuigd dat die man veel hoger moet mikken dan STVV. Het is ook altijd wel wat met hem en zijn vormcurve is op zijn minst grillig. Hij was dit seizoen zeker al belangrijk voor ons, maar ik weet niet of je hem tegen zijn zin hier moet houden. Ik heb bij hem ook een beetje dat De Norre gevoel: meer geld dan op dit moment ga je er misschien nooit voor krijgen. Dat blijft een gok natuurlijk, een inschatting die het bestuur moet maken.

Als Boli vertrekt zullen er daar weinig van wakker liggen, bij Bezus zal er veel meer kritiek komen. Maar voor mij hangt alles af van de manier waarop je die spelers dan vervangt. Er zijn al teveel transfers mislukt van de nieuwkomers, de vervangers nu moeten meteen een schot in de roos zijn. Anders zullen de Japanners toch op korte termijn eens de transferverantwoordelijke moeten evalueren.

Maar met wat vers bloed dat er meteen staat, hoeven we niet verzwakt uit de winterstop te komen. Het kan zelfs een nieuwe wind laten waaien in de kleedkamer.

Daarnaast moet Brys zijn kern natuurlijk wel volop benutten. Ik ben ook eens benieuwd wat een Legear bijvoorbeeld zal doen. Die man was hier vorig seizoen wel goed voor heel wat assists en een aantal doelpunten. Hij komt nu niet meer aan de bak, terwijl ik er zeker van ben dat hij in invalbeurten van pakweg 30 minuten van goudwaarde zou kunnen zijn. Maar ik vrees dat zijn mentaliteit niet echt past bij wat Brys wil zien.

Verder ben ik benieuwd wat er gebeurt als Pirard vertrekt. Om Steppe scherp te houden, want dat ontbrak toch wat de laatste tijd, is een degelijke concurrent noodzakelijk.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Seck mag weg bij Genk.

Zou dat niks voor ons zijn?
Plaats reactie