Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door sander0910 »

STVV-fan schreef:Seck mag weg bij Genk.

Zou dat niks voor ons zijn?
Ja da's echt wel een beest maar die wordt in mei ook al 30 dus alles wat daar aan uitgegeven wordt zien we niet meer terug.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enerkey »

Haha nen aanvallende middenvelder van 1m55 ;)

Spelers van 29a30 jaar lijken ze mij niet te gaan halen, als je de andere Japanse transfers ziet. Maar niet onwaarschijnlijk dat er meer Japanners gaan komen, aangezien het seizoen daar is afgelopen. Denk dat lukkraak Japanse namen citeren wel wat zinloos is. ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

enerkey schreef: Denk dat lukkraak Japanse namen citeren wel wat zinloos is. ;)
Idd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Since '54
Berichten: 3757
Lid geworden op: 04 okt 2010, 17:59
Supporter van: K. STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Since '54 »

Goede zaak voor De Norre maar niet voor STVV. 3 miljoen is peanuts voir het rijke Racing Genk. Zij lachen met ons. Met deze som.kan je onmogelijk in de wintermerczto een evenwaardige speler vinden en zeker geen Belg. Goed gespeeld van Genk dat als grote triomfator uit deze zaak komt STVV moest laar eerder De Norre langer aan zich hebben gebonden.
Laatst gewijzigd door Since '54 op 28 dec 2018, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

De Norre de duurste uitgaande transfer ooit, dat zijn de feiten.


Is hij de beste speler ooit die bij STVV gespeeld heeft?

Indien neen, staat hij in de top-3?

Top 5?

Top 10?

...
Top 50?
...

Mogelijk niet. Genk wil veel geld voor hem betalen omdat ze een direct inzetbare Belgische vleugelverdediger nodig hebben. Dat maakt hem meer waard dan hij eigenlijk is, maar als Genk straks Champions League haalt winnen ze de jackpot en zijn die pakweg 2 miljoen die ze eigenlijk te veel betaalden peanuts voor hun. De Norre is niet de man die daarbij het verschil gaat maken tussen kampioen spelen of niet, net zoals hij bij STVV niet het verschil zou maken tussen PO1 spelen of niet ( tenzij zijn vervanger echt waardeloos is .
Dit is een unieke kans om meer geld uit een speler te halen dan je anders zou kunnen doen, dat mag je niet laten liggen. Dat heeft het bestuur perfect begrepen, van hun wordt verwacht dat zij doen wat het beste is voor de club, niet wat hun op korte termijn het populairst zou maken bij ( een deel van) de achterban. Met De Norre in de ploeg zat er afgelopen zaterdag ook maar 3.000 man in de tribunes. En zelfs Boli, voor wie men 2 jaar geleden een bod van 3 miljoen weigerde om de supporters niet te agiteren, stond in de ploeg. Afgaande op hun gefluit, was zijn verlengd verblijf geen onverdeeld succes...

Je moet als bestuur tot op zekere hoogte enigszins rekening houden met bepaalde gevoeligheden van je achterban, maar ze nooit het sportieve laten bepalen. Net zoals je korte termijn-doelstellingen nooit de bovenhand mag laten halen op de lange termijn-doelstellingen De Japanners hebben een duidelijk doel voor ogen: binnen 3 jaar PO1 halen. De Norre voor veel geld verkopen past daar perfect in, want het maakt geld vrij dat je elders kan investeren. Was het hun puur om het geld of de uitverkoop te doen, dan hadden ze dat bod van 6 miljoen op Tomyashu wél aanvaard. Maar dat is nu net een speler die wel het verschil kan maken tussen PO1 en PO2. Ik zou ook 'neen' gezegd hebben op dat bod van Tomyashu en "ja" op dat van De Norre, dus kan me perfect vinden in hun verhaal.


Dat je nu plots verhalen hoort over "leegloop" (http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=143771) enz: dat zijn specifieke situaties per speler. De contractsituatie van Bezus is niet nieuw, Legear kreeg een contractaanpassing maar wil meer spelen ( en zou ook wel eens fit mogen geraken ) , Kotysch wil meer spelen, Turay valt (voorlopig?) tegen.... Is dat dan meteen een leegloop? Dat zijn situaties die momenteel bij iedere club voorkomen. Je probeert die spelers te plaatsen waar ze wel speelkansen krijgen of probeert van hun contract af te geraken zodat financiële ruimte vrijkomt en gaat intussen zelf op zoek naar spelers -hopelijk betere- die elders in dezelfde situatie zitten. Een leegloop zou het zijn als tal van basisspelers of een onvervangbare sleutelspeler ( niveau Junior ) zou vertrekken, dat is tot nader order niet het geval.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Geel-Blauw »

Ik heb weinig vertrouwen in de transfers die VDA teweeg gaat brengen. Als we kijken naar de transfers die door hem gedaan werden hebben enkel Garcia en Acolatse kwaliteit genoeg om tot de A kern te behoren.
Thallyson, Mmaee, Buya, de Bruyn, Nazon, Gladon, Sankhon (zie ik nog door de vingers omdat die er vooral kwam op vraag van Brys)
zie ik allemaal als mislukte transfers.
Ik veronderstel dat de Japanse spelers door de Japanse bestuurslui zijn aangekaart. Van de 5 lijkt enkel Koike me te zwak te zijn voor de A kern maar als ik het me goed herinner was het dan ook de bedoeling dat hij vooral bij de B kern ging spelen.
Nie zievere, speile!
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

enerkey schreef:Haha nen aanvallende middenvelder van 1m55 ;)

Spelers van 29a30 jaar lijken ze mij niet te gaan halen, als je de andere Japanse transfers ziet. Maar niet onwaarschijnlijk dat er meer Japanners gaan komen, aangezien het seizoen daar is afgelopen. Denk dat lukkraak Japanse namen citeren wel wat zinloos is. ;)
Aaaawww, ik had gehoopt dat die reactie van Dreke zou komen :lol:

Namen citeren is zinloos idd.
Het is ook een examen voor de Japanners nu.

Er vertrekken spelers. Wat gaan ze doen? Versterking bijhalen? Zoja, wie en wat?

Komen ze vóór de stage aan, enz. Enzoverder.

Spannend

@Mikkie: :heil: :beer:
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Verrekeskop »

Alle relativering hier op dit forum ten spijt: STVV heeft de perceptie wederom tegen.
Ondanks alle beloftes over sportieve ambities, basisspelers tijdens de winterstop laten vertrekken is not done.
Gezien de track record van transfers nog altijd rampzalig is (2 miljoen voor een speler die nooit wordt opgesteld, en ik zou de ware toedracht wel eens willen kennen) zou ik de positivo's aanraden niet te vroeg te juichen bij deze zogenaamde financiële meerwaarde.

Geen enkele garantie dat deze ploeg er sterker uitkomt na de hervatting. Waarschijnlijk dik OK voor de meesten want het was toch een aangekondigd 'sportief overgangsjaar', het twintigste al op rij ongeveer.

Iemand trouwens al eens de budgetten van de ploegen bekeken? STVV bengelt nog steeds achteraan, zelfs Eupen heeft een groter budget.

Schrijf het maar op: POII is het hoogste haalbare.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

1) perceptie is de visie van bepaalde personen op een gebeurtenis.
Perceptie ligt dus meer aan u dan aan de club zelf.
Jij bekijkt wat er gebeurt liever in oud licht.
Ik zie dit als een examen voor onze nieuwe bazen, om te kijken hoe ze reageren.

2) en met dat budget staat STVV toch maar schoon op een PO I plaats in een jaar waar geen van de topclubs het laat afweten, terwijl die allemaal een (veel) groter budget hebben. Dus heeft STVV dan niet beter gewerkt met het beschikbare budget dan andere clubs? :mrgreen:

Maarja, het hangt van de perceptie af hoe je bepaalde dingen bekijkt natuurlijk ;) :D
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Verrekeskop »

STVV-fan schreef:1) perceptie is de visie van bepaalde personen op een gebeurtenis.
Perceptie ligt dus meer aan u dan aan de club zelf.
Jij bekijkt wat er gebeurt liever in oud licht.
Ik zie dit als een examen voor onze nieuwe bazen, om te kijken hoe ze reageren.

2) en met dat budget staat STVV toch maar schoon op een PO I plaats in een jaar waar geen van de topclubs het laat afweten, terwijl die allemaal een (veel) groter budget hebben. Dus heeft STVV dan niet beter gewerkt met het beschikbare budget dan andere clubs? :mrgreen:

Maarja, het hangt van de perceptie af hoe je bepaalde dingen bekijkt natuurlijk ;) :D
Ik bekijk het in een objectief licht, en zie dat zowel de vroegere als de huidige bazen spelers laten vertrekken.
En over die plaats in POI: het is niet omdat je in het midden van de wedstrijd 1-0 voor staat dat je daar punten voor krijgt. Afspraak op het einde van de reguliere competitie.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Verrekeskop schreef:Alle relativering hier op dit forum ten spijt: STVV heeft de perceptie wederom tegen.
Ondanks alle beloftes over sportieve ambities, basisspelers tijdens de winterstop laten vertrekken is not done.
Gezien de track record van transfers nog altijd rampzalig is (2 miljoen voor een speler die nooit wordt opgesteld, en ik zou de ware toedracht wel eens willen kennen) zou ik de positivo's aanraden niet te vroeg te juichen bij deze zogenaamde financiële meerwaarde.

Geen enkele garantie dat deze ploeg er sterker uitkomt na de hervatting. Waarschijnlijk dik OK voor de meesten want het was toch een aangekondigd 'sportief overgangsjaar', het twintigste al op rij ongeveer.

Iemand trouwens al eens de budgetten van de ploegen bekeken? STVV bengelt nog steeds achteraan, zelfs Eupen heeft een groter budget.

Schrijf het maar op: POII is het hoogste haalbare.
Er zijn spelers die meevallen en er zijn er die tegenvallen .
Garcia en Kamada zijn ongetwijfeld meevallers.Van Sekine weten we het nog niet.
Endo zou ik neutraal omschrijven , maar is het nog niet wat vroeg ? Er zijn inderdaad wat tegenvallers.
Wat had jij gedaan om De Norre hier te houden - de man wou weg ! Hoe had jij dat aangepakt ?
Loop jij het risico met een gedemotiveerde speler te zitten ?
POII het hoogst haalbaar ? Zie jij ze dan nog degraderen ? Dat is wel erg pessimistisch.
Garanties zijn er inderdaad niet. Misschien ken jij een ploeg in de Jupiler league waar dat wél het geval is ? Ik ben benieuwd !
Je klaagt dat het budget te klein is .... Waarvan wil je ons overtuigen ?
Als de rangschikking ifv punten EN budget is, spelen we los kampioen !
Wat wil je ? Gewoon niet komen ? Zeg dat dan gewoon, dat is korter.
En ben je niet voorbarig met je besluit ? Het moet nog allemaal beginnen !

Vooruit STVV.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

De supporters (?) die Bezus en Boli graag zien vertrekken ...
Jullie zijn ervan overtuigd dat er betere in de plaats komen ?
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Verrekeskop »

Positivo schreef:
Verrekeskop schreef:Alle relativering hier op dit forum ten spijt: STVV heeft de perceptie wederom tegen.
Ondanks alle beloftes over sportieve ambities, basisspelers tijdens de winterstop laten vertrekken is not done.
Gezien de track record van transfers nog altijd rampzalig is (2 miljoen voor een speler die nooit wordt opgesteld, en ik zou de ware toedracht wel eens willen kennen) zou ik de positivo's aanraden niet te vroeg te juichen bij deze zogenaamde financiële meerwaarde.

Geen enkele garantie dat deze ploeg er sterker uitkomt na de hervatting. Waarschijnlijk dik OK voor de meesten want het was toch een aangekondigd 'sportief overgangsjaar', het twintigste al op rij ongeveer.

Iemand trouwens al eens de budgetten van de ploegen bekeken? STVV bengelt nog steeds achteraan, zelfs Eupen heeft een groter budget.

Schrijf het maar op: POII is het hoogste haalbare.
Er zijn spelers die meevallen en er zijn er die tegenvallen .
Garcia en Kamada zijn ongetwijfeld meevallers.Van Sekine weten we het nog niet.
Endo zou ik neutraal omschrijven , maar is het nog niet wat vroeg ? Er zijn inderdaad wat tegenvallers.
Wat had jij gedaan om De Norre hier te houden - de man wou weg ! Hoe had jij dat aangepakt ?
Loop jij het risico met een gedemotiveerde speler te zitten ?
POII het hoogst haalbaar ? Zie jij ze dan nog degraderen ? Dat is wel erg pessimistisch.
Garanties zijn er inderdaad niet. Misschien ken jij een ploeg in de Jupiler league waar dat wél het geval is ? Ik ben benieuwd !
Je klaagt dat het budget te klein is .... Waarvan wil je ons overtuigen ?
Als de rangschikking ifv punten EN budget is, spelen we los kampioen !
Wat wil je ? Gewoon niet komen ? Zeg dat dan gewoon, dat is korter.
En ben je niet voorbarig met je besluit ? Het moet nog allemaal beginnen !

Vooruit STVV.
Gast, stel es wat minder vragen.
Ga kijken of niet kijken, en laat de mensen die bedenkingen hebben hun mening uiten in plaats van het moreel geweten uit te hangen.
We weten het ondertussen wel: jij bent de perfecte voorbeeldsupporter en iedereen die kritiek heeft op het beleid is geen echte fan.
Plaats reactie