Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Elgromi »

Shinji kagawa binnehalen desnoods halfs seizoen huren, kan voor veel commerciele comotie zorge binnen en buiteland
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Dat er spelers vertrekken van de huidige kern tijdens de winterstop is doodnormaal .Dat gebeurt zowat bij elke ploeg.Een ploeg als STVV is dikwijls meer slachtoffer dan winnaar indien de resultaten goed zijn , want het is en blijft tot nader order een ploeg waar spelers zich in de kijker willen spelen om alzo een stap hogerop te zetten.Als we echt eerlijk moeten zijn vind ik dat deze ploeg toch nog tekort komt om een plaats bij de top 6 als doel te stellen en ik denk ook dat er een visie door de nieuwe bazen was vooropgesteld om binnen de 4 jaar een top 6 ploeg te worden.Het zal afwachten worden hoe kapitaalkrachtig en hoeveel centen deze japanse eigenaars echt in de ploeg willen steken om dit doel te realiseren.Voorlopig denk ik echt niet dat de ploeg of beter gezegd het bedrijf STVV zich al kan permitteren om spelers waar men 3 miljoen voor bied of bedragen van deze orde sterk genoeg is op basis van kapitaal en zeker van uitstraling om deze hier te kunnen houden.Wait and see !!
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Bezus en Boli, ze hebben allebei hun sterke kanten en hun zwakke en ze zijn zeker vervangbaar. Ik kan ook goed begrijpen dat de club ze wil verkopen als er genoeg geld op tafel komt. Maar eerlijk gezegd heb ik het er toch wat moeilijk mee dat 3 basisspelers zouden vertrekken in deze transferperiode. De inkomende transfers zouden dan toch wel helemaal boenk erop moeten zijn.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

Perceptie tegen ? wat is dat dan ?
Voor de één is meer dan 3 miljoen voor De Norre niet genoeg
Voor de ander is die 3 miljoen een fortuin .
Maar het zal meteen onze duurste uitgaande transfer ooit zijn .
De Norre had zeker zijn plaats in ons elftal en heeft het al 1,5 seizoenen zeer goed gedaan daar niet van .
Met alle respect voor Casper maar meer dan 3 miljoen plus bonussen op dit ogenblik voor een speler van 22 met maar één voet een omgevormde back dan nog , ik kan het mis hebben , maar volgens mij zijn ze in Genk zot geworden , en zouden ze hier nog zotter zijn om het niet te doen :lol:
Idem voor Bezus niemand weet wat het zal kosten om hem hier te houden , mocht men daarin transparant willen of kunnen zijn , we zouden een beter beeld kunnen krijgen , maar in elk geval zal het veel zijn , misschien wel te veel
Een super Bezus kan het verschil maken PO1 of niet , maar speelt niet altijd even sterk , en op zijn 2,5 opgeteld was het wat mij betreft toch te weinig .
Zowel de Norre als Boli zullen nooit bepalend zijn of STVV al dan niet PO1 zal spelen of er moeten mirakels gebeuren
De Japanners hebben 3 seizoenen gevraagd , ze liggen nu al voor op schema , het zou belachelijk zijn hen af te rekenen de transfer van DeNorre , een meer dan degelijke sper maar ook niet meer dan dat .
Pol Garcia op links en het vertrek van Casper is al opgelost
ilovesushi
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 aug 2018, 20:52

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door ilovesushi »

Volgens redelijk wat Turkse bronnen zou Roman Bezus een princiepsovereenkomst hebben met Adana Demirspor. Internet is natuurlijk niet de meest betrouwbare bron, misschien zijn ze gewoon wat overenthousiast en voorbarig en is het niet meer dan verregaande interesse. Van een akkoord tussen de clubs is nergens sprake en dat is cruciaal natuurlijk want zal wel een flink prijskaartje aan verbonden zijn. Het is tenslotte een buitengewone speler als alles juist zit.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Verrekeskop schreef:
STVV-fan schreef:1) perceptie is de visie van bepaalde personen op een gebeurtenis.
Perceptie ligt dus meer aan u dan aan de club zelf.
Jij bekijkt wat er gebeurt liever in oud licht.
Ik zie dit als een examen voor onze nieuwe bazen, om te kijken hoe ze reageren.

2) en met dat budget staat STVV toch maar schoon op een PO I plaats in een jaar waar geen van de topclubs het laat afweten, terwijl die allemaal een (veel) groter budget hebben. Dus heeft STVV dan niet beter gewerkt met het beschikbare budget dan andere clubs? :mrgreen:

Maarja, het hangt van de perceptie af hoe je bepaalde dingen bekijkt natuurlijk ;) :D
Ik bekijk het in een objectief licht, en zie dat zowel de vroegere als de huidige bazen spelers laten vertrekken.
En over die plaats in POI: het is niet omdat je in het midden van de wedstrijd 1-0 voor staat dat je daar punten voor krijgt. Afspraak op het einde van de reguliere competitie.
Goh ja, dat zie je dan ongelooflijk sec, zonder enige nuance.
Op zich uw goei recht hoor.

Van die punten tellen geef ik u gelijk.
De prijzen worden aan de meet uitgedeeld.

Iemand zei hier: Kagawa.

:grappig:

Keisuke Honda kunnen we ook gaan halen
We kunnen ook ineens Hiroki Sakai gaan huren :grappig:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door vdl »

Met welke ploeg gaan we eigenlijk tegen Genk spelen, Tomiyasu en Endo zijn weg voor de Aziëcup,De Norre naar Genk en Acolatse en Bezus geschorst.
Dat zijn maar effe 5 spelers,vang dat maar eens op.
Elke inkomende transfers moet nu wel een meerwaarde gaan zijn,of Brijs gaat toch eens vertrouwen moeten geven aan andere jongens.
Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat Thallyson en Gladdon zelfs geen enkele kans hebben gekregen en dat Buya zo snel werd afgeschreven.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat een speler die topschutter was in Zweden, niet kan voetballen he,een speler vertrouwen geven doet veel,Brijs heeft hem gewoon gekraakt omdat Boli moest spelen.
De eerste 2 wedstrijden liet die jongen zien dat hij wel degelijk kan voetballen, maar moest daarna de tribune in.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Louis XIV »

vdl schreef:Met welke ploeg gaan we eigenlijk tegen Genk spelen, Tomiyasu en Endo zijn weg voor de Aziëcup,De Norre naar Genk en Acolatse en Bezus geschorst.
Dat zijn maar effe 5 spelers,vang dat maar eens op.
Elke inkomende transfers moet nu wel een meerwaarde gaan zijn,of Brijs gaat toch eens vertrouwen moeten geven aan andere jongens.
Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat Thallyson en Gladdon zelfs geen enkele kans hebben gekregen en dat Buya zo snel werd afgeschreven.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat een speler die topschutter was in Zweden, niet kan voetballen he,een speler vertrouwen geven doet veel,Brijs heeft hem gewoon gekraakt omdat Boli moest spelen.
De eerste 2 wedstrijden liet die jongen zien dat hij wel degelijk kan voetballen, maar moest daarna de tribune in.
Ik weet niet welke match jij gezien hebt waaruit je bovenstaande conclusie trekt...mij is hij alleen in negatieve zin opgevallen ...positiespel een ramp...kan hier echt niks komen doen
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Louis XIV schreef:
vdl schreef:Met welke ploeg gaan we eigenlijk tegen Genk spelen, Tomiyasu en Endo zijn weg voor de Aziëcup,De Norre naar Genk en Acolatse en Bezus geschorst.
Dat zijn maar effe 5 spelers,vang dat maar eens op.
Elke inkomende transfers moet nu wel een meerwaarde gaan zijn,of Brijs gaat toch eens vertrouwen moeten geven aan andere jongens.
Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat Thallyson en Gladdon zelfs geen enkele kans hebben gekregen en dat Buya zo snel werd afgeschreven.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat een speler die topschutter was in Zweden, niet kan voetballen he,een speler vertrouwen geven doet veel,Brijs heeft hem gewoon gekraakt omdat Boli moest spelen.
De eerste 2 wedstrijden liet die jongen zien dat hij wel degelijk kan voetballen, maar moest daarna de tribune in.
Ik weet niet welke match jij gezien hebt waaruit je bovenstaande conclusie trekt...mij is hij alleen in negatieve zin opgevallen ...positiespel een ramp...kan hier echt niks komen doen
Thuis tegen Lokeren

Vooral op Beveren laten zien dat hij kan voetballen.

Daarna hopeloos teruggevallen.

Is in staat om een Sidibé'ke te doen, maar moet dan wel spelen.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Ik denk wel dat Buya iets kan, maar dat er iets in zijn kopke niet mee wil....
ik denk nu aan de match thuis tegen brugge, hij mocht de laatste 15 min invallen.
Ik en nog een paar andere mensen hadden toen het gevoel dat die tegen zijn goesting het plein op ging

Bezus is een geval apart, speelt eens een topmatch dan weer niet te zien voor 1 of 2 matchen dan weer een topmatch.
Kamada is de laatste weken ook uit vorm, op een moment in Oostende was er heel wat geklungel in de defensie bij Oostende en een Kamada in vorm scoort dan altijd. idem dito bij Kortrijk toen hij op de paal en hoog over knalde.

Ik zou zowiezo nog gaan zien voor een spits, nr10 en 2 waardige flanken. want botaka is het ook niet, heeft ons eigenhandig de match in Oostende gekost. door zijn mislukte penalty en zijn slecht positiespel bij de goal van De Bock
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lakie »

Ik ga ook eens aan namedropping doen...

Isaac Kiese Thelin...

Speelt momenteel op huurbasis bij Leverkusen, maar speelt daar niet al te vaak...

Indien we interesse hebben in Morioka zou ik hier roch ook eens polsen...
Samen leuk duo geweest bij Waasland Beveren en kent de competitie...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door voetballiefhebber »

stvv fan schreef:Ik denk wel dat Buya iets kan, maar dat er iets in zijn kopke niet mee wil....
ik denk nu aan de match thuis tegen brugge, hij mocht de laatste 15 min invallen.
Ik en nog een paar andere mensen hadden toen het gevoel dat die tegen zijn goesting het plein op ging

Bezus is een geval apart, speelt eens een topmatch dan weer niet te zien voor 1 of 2 matchen dan weer een topmatch.
Kamada is de laatste weken ook uit vorm, op een moment in Oostende was er heel wat geklungel in de defensie bij Oostende en een Kamada in vorm scoort dan altijd. idem dito bij Kortrijk toen hij op de paal en hoog over knalde.

Ik zou zowiezo nog gaan zien voor een spits, nr10 en 2 waardige flanken. want botaka is het ook niet, heeft ons eigenhandig de match in Oostende gekost. door zijn mislukte penalty en zijn slecht positiespel bij de goal van De Bock
Buya scoorde vaak in Zweden bij de laatste en hij zorgde naar verluidt voor veel snelheid voorin. Het is geen echte topspits volgens mij die in het spel kan wegen op een tegenstander. Misschien dat hij bij een heel defensieve ploeg in de aanval kan wachten op de bal en kan hij daaruit regelmatig zijn doelpunten meepikken. Mentaal zit het ook niet snor denk ik.

Bezus kan in potentie veel beter, maar die wil ook niet altijd. Steekt zich soms weg en als het niet lukt begint hij irritante fouten te maken. Wordt dan al eens op geel of zelfs rood getrakteerd.

Ik geloof niet dat Boli Kamada beter doet spelen. De beste match van het seizoen werd op Antwerp gespeeld en toen was Boli geschorst. Werkelijk iedereen was toen top, inclusief een ijzersterke Kamada. Boli werkte nu ook wel hard voor de ploeg, maar toch was Kamada niet op niveau.
Ik weet niet of het toeval is, maar sinds Kamada wist dat hij niet naar de Azie Cup kan, is zijn niveau ook heel ferm gedaald.

Kamada was echt de missing link bij STVV. Zonder hem moest je nu vechten om erin te blijven, zo belangrijk is een scorende spits dus. Die jongen was een gesel en scoorde zowat iedere match. Voor hij er was kon STVV ook niet winnen hé.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Elgromi schreef:Shinji kagawa binnehalen desnoods halfs seizoen huren, kan voor veel commerciele comotie zorge binnen en buiteland
Sorry hoor maar dit is echt niet realistisch. :zot: Die zal hem eens haasten om even bij STVV te komen sjotten .Ge moogt dromen maar het moet wel een beetje serieus blijven he. :roll:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Seck en Morioka in de plaats van Desart en Bezus ...
Een spits die 5-6 goals per seizoen maakt zal ook nog wel ergens te vinden zijn, als scoren niet lukt dan zeggen we maar dat hij hard werkt kwestie uw eigen te sussen en blij te maken. Dan doe je niet slechter dan wat er nu is.
En nog iemand om Botralalalaka te vervangen.

De rest heb je normalerwijze rondlopen in de kern. Endo - Legear - Desart - De Petter - .....
En een stuk of 7-8 die mogen beschikken, is toch verloren kapitaal.
Hier hoeft geen kern van 30 rond te lopen.

-------------------------------- Steppe -------------------------------

------- Tomi ----------------- Tex -----------------Garcia -----------
-----------------------------Asamoah --------------------------------
--xxxxxxx ---------------------------------------------Acolatse--
------------------Morioka ---------- Seck ----------------------------

---------------- xxxxxxx ----------------- Kamada------------------

Kan je meedoen voor PO1 op deze manier.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV1924 »

Als we voetbalbelgie mogen geloven dan staan op de lijst van mogelijkse vertrekkers Legear, Boli, Bezus, Nazon, Gladon, Pirard, Turay, Thalysson, Kotysh samen met De Norre maakt die tien spelers uitgaand. De derby is op 18/01. Texeira ligt nog in de lappenmand. Endo en Tomiyasu zijn naar Japan. Acolatse heeft zich laten intimideren en staat op geel geschorst. Op 21 dagen een ploeg klaarstomen die de drie punten in eigen huis houdt of nog realisticher gesteld die de huidige herfstkampioen een beetje weerwerk kan bieden. Mission Impossible?

Waar blijft die fameuse lijst van Brys?
Plaats reactie