Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

STVV-fan schreef:Er waren er hier toch forumleden die goede en betrouwbare bronnen hadden.

Wat zeggen ze? Weten ze iets? Willen ze niks zeggen?
Het blijft redelijk stil langs die kant.

Thanks voor de info over Cuypers en Dessers.

Cuypers: mmm, voor 300.000 euro kun je niet gekloot zijn.
Dessers: Wij zouden eventueel toch met Twente moeten kunnen concurreren?
Dat mag ik toch hopen, de 6e in de Belgische eerste klasse of de 4e in de Hollandse 2e klasse...
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Seck is ne beul, maar past dat ook op kunstgras? Ik weet niet of hij daar met zijn lengte en stijfheid op past, ik vrees dat het er veeleer knullig uit zal zien. Op verplaatsing kan hij wel wat extra kracht bijbrengen aan ons middenveld.
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... r-in-.html


Dessers mag/moet weg.

Speelde in de jeugd van STVV nog samen met Schoofs

https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... teklasser2



Ivm Seck: STVV wou hem vorig seizoen ook al, maar hij koos toen voor Genk. Hem koppelen aan Morioka ( en daar Asamoah nog bij ) zou natuurlijk mooi zijn, want die kennen elkaar nog van bij Waasland-Beveren.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door vdl »

Mikman schreef:https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... r-in-.html


Dessers mag/moet weg.

Speelde in de jeugd van STVV nog samen met Schoofs

https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... teklasser2



Ivm Seck: STVV wou hem vorig seizoen ook al, maar hij koos toen voor Genk. Hem koppelen aan Morioka ( en daar Asamoah nog bij ) zou natuurlijk mooi zijn, want die kennen elkaar nog van bij Waasland-Beveren.
Vergeet Morioka maar,die komt echt niet naar stvv,die gaat nog steeds zijn kans bij RSCA.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

STVV1924 schreef:Als we voetbalbelgie mogen geloven dan staan op de lijst van mogelijkse vertrekkers Legear, Boli, Bezus, Nazon, Gladon, Pirard, Turay, Thalysson, Kotysh samen met De Norre maakt die tien spelers uitgaand. De derby is op 18/01. Texeira ligt nog in de lappenmand. Endo en Tomiyasu zijn naar Japan. Acolatse heeft zich laten intimideren en staat op geel geschorst. Op 21 dagen een ploeg klaarstomen die de drie punten in eigen huis houdt of nog realisticher gesteld die de huidige herfstkampioen een beetje weerwerk kan bieden. Mission Impossible?

Waar blijft die fameuse lijst van Brys?

allez , tegen Genk krijg je de punten nu toch ... :onfire: :yes:
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lindoke »

Seck op de 6, Asamoah op de 8 en Schoofs/Morioka op de 10 met voor hem Kamada en Dessers.

Zou dat niet kunnen werken?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2869
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enrique »

Ik kan mij vergissen
Boli is een topspits als hij in een 4-3-3 speelt met voorzetten vanop de flank
Met Edmilson en een goeie Dompe was die echt veel beter
Hij zal ze wel binnenschieten
Spitsen worden altijd afgekraakt, maar naar de omstandigheden wordt niet gekeken
Dessers gaat het werk niet leveren dat Boli verzet
En dan?
Het grote probleem van STVV is dat ze geen flanken hebben
Sorry, maar dat is mijne dada
Flankspel en een topschutter die ze maar heeft binnen te duwen
I'm dreaming of a ...
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Dat we geen flanken hebben, valt te wijten aan het systeem.

Met Legaer en Sekine heb je spelers die vanuit een 4-3-3 ballen in de box kunnen droppen.

Je speelt anders.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6728
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Is een beetje een verhaal van de kip of het ei. Op papier hebben we voldoende flankspelers, maar door het gesukkel met de backs (eerst links, na de switch van De Norre rechts) en een gebrek aan fitheid of kwaliteit of transferitis bij de aanvallende flanken hebben we zelden of nooit met deze kern succesvol in een 4-3-3 gespeeld, ook niet in de voorbereiding. Ben nochtans ook eerder fan van dat systeem dan van onze huidige 5-3-2/3-5-2, maar als het materiaal er niet is op het moment dat het spelsysteem er in geslepen wordt, kan je ook niet blijven stilzitten als coach.
En laat ons wel wezen, Junior en Dompé zijn terecht uitgespuwd, maar geen enkele van onze huidige flankspelers mag hun veters binden. Zoals Dompé, zonder veel matchritme, ons pijn deed in de beker heeft Botaka, Sekine, Acolatse, Ceballos, De Bruyn nog geen enkele tegenstander echt pijn gedaan. Zelfs Legaer kan dat nog maar 30 min.
Onze gevaarlijkste flankspelers zijn op dit moment Tomi en Pol. Zonder zeveren.
Overdrijven is een kunst
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Haspengouw »

lindoke schreef:Seck op de 6, Asamoah op de 8 en Schoofs/Morioka op de 10 met voor hem Kamada en Dessers.

Zou dat niet kunnen werken?
Assamoah is week na week bij de beteren... Hij is steeds aanspeelbaar en een echt rustpunt voor de ploeg. Als ik één zak niet zou veranderen is hem op een andere positie zetten of iemand anders op zijn positie. Met bijvoorbeeld een Seck op de 6, zal het voetballen van achteruit een stuk moeilijker worden.

Ik ben wel overtuigd van Bezus op de tien, liefst van al zou ik hem dus houden. Stel dat hij blijft heb je wel een nieuwe 8 nodig. Desart komt (voorlopig) te kort... Maar volgens mij is hij wel het perfecte ‘type’ voor het systeem van Brijs. Hij heeft een enorm loopvermogen en zorgt voor infeltraties (zie 2 kansen tegen Standard). Een nieuwe box-to-box speler dus, die liefst ook sterker in duels is dan Desart.Dus voor mij, indien het systeem niet wijzigt, enkel een nieuwe 8 op het middenveld.

Twee andere flanken zijn een must! Botaka, tja vorig seizoen al geen fan van en dit seizoen is het er niet beter op geworden. Misschien kan je hem vervangen door Endo? Speelde blijkbaar in Japan en voor de Japanse nationale ploeg, al op deze positie. Wanneer Denorre vertrekt is het logisch dat deze vervangen moet worden. In het systeem met vleugelverdedigers, heb je volgens mij, aan iedere kant een type nodig zoals Jukleröd van Antwerp. Iemand die kan verdedigen maar ook technisch en fysisch sterk genoeg is om heel de flank voor zijn rekening te nemen.

Nazon, Gladon en Turay mogen vervangen worden door iemand met scorend vermogen.

Kortom werk genoeg aan de Tiense, hopelijk kunnen ze ons in positieve zin verrassen.
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Seck is geen nr.6
Seck is precies de nr.8 die in het bericht hier boven beschreven werd. Bij Beveren speelde hij met Angban op de 6, Seck was de infiltrerende box-to-box die ook gevaarlijk voor doel op dook. Hij is , wat mij betreft, een profiel dat we goed kunnen gebruiken en wat we op dit moment missen. (En een verbetering tov DeSart)
Asamoah-Seck-Bezus: dat zou een top-driehoek zijn die elkaar perfect zouden aanvullen.
bink
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2012, 10:38
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bink »

laten we eerst uitkijken naar vervanging voor de norre die er al moest zijn
alsook een degelijke spits
kotysch nog houden, is als speler niet minder als botaka,boli ….
mogen weg;thallyson,debruyn,janssens,legaer,nazon,turay,gladon
bijhalen;linkse en rechse back,spits en stevige middenvelder
voila in totaal 8 spelers weg en 4 goeie meerwaardes in de plaats bijhalen
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

De norre is ook nog niet officieel weg, dat kan pas vanaf 1 januari. Dan begint de transferperiode pas, ik denk dat ze koike op de plek van de norre gaan spelen en hopen op hetzelfde al tomiyasu.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lindoke »

Ik ben over het algemeen wel tevreden over het werk van Brys. Wat je wel van hem kan zeggen is dat hij een bepaald systeem voor ogen heeft en daar niet wil van afwijken. Namelijk van achteruit voetballend en vooral aanvallend over de grond infiltrerend door het centrum. Dat is een mooi systeem maar volgens mij makkelijk lam te leggen. Als de tegenstander net voor en in de 16 de ruimte erg klein maakt is dit systeem zeer moeilijk uit te voeren tenzij je over snelle en erg beweeglijke spelers beschikt. Ik merk ook week na week dat het daar is dat de tegenstander op inspeelt. Zeker de kleinere ploegen die onderaan het klassement bengelen. Je merkt ook dat we het moeilijker krijgen om op deze manier te infiltreren. Daarom is het zo belangrijk dat wanneer dit tijdens de wedstrijd gebeurt de bal eens naar de flank moet worden gegeven waarop direct de bal in de box gedropt mag worden. Dat zien we toch erg weinig bij dit STVV. Kwestie van toch wat variatie te hebben en een verdediging met een andere manier van spelen te kunnen ontgrendelen.

Dat is iets waar Brys volgens mij niet of te weinig op oefent en die variatie zou ik graag eens willen zien. Je bent als ploeg aartsgevaarlijk als je die manier van spelen onder de knie kan krijgen.

Maar zoals hier al eerder gezegd worden onze flanken zeer, zeer weinig gebruikt omdat we daar ofwel de spelers niet voor hebben, ofwel ze niet opgesteld worden, ofwel dat Brys het absoluut niet op deze manier wil zien. Ik hoop niet het laatste.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2869
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enrique »

Ik ben dat gezever over Boli grondig beu
Plaats reactie