Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Voor iedereen mijn allerbeste wensen.

Racing Genk. Als je 2 keer kampioen van België speelt, de beker meerdere keren wint, nog actief bent in de Europese competitie dan is de waarde van je kern van een ander niveau dan een ploeg die op dit vlak nog niets gepresteerd heeft. En dat vertaalt zich in transfersommen. Dat heeft niks te maken met positivisme maar is de realiteit . Waarom denk je dat de Japanners de Europese competitie als doel hebben ? In iedere geval niet om de vele (sic) supporters van Stvv te plezieren

Dat er geen trendbreuk is met het verleden ? Vergelijk dan de desastreuze uitverkoop van Schoofs, Dompé, Edmilson eens met de situatie nu … (De Norre, Tomiyasu …). Dat is toch wel een héél verschil. De weg van de geleidelijkheid, hé mannen.

De Norre moeten houden ? En als hij niet meer wil ? Tegen zijn goesting dan maar ! En met een gedemotiveerde speler blijven zitten ?
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Bartman »

bert1924 schreef:Terugkomen op de transfert van De Norre: Genk verkoopt Berge of Maele voor 10 mil. maar haalt een evenwaardige speler voor 3 milj.
En Wie is de grote winnaar????????? Stvv had De Norre moeten houden.Is volgend jaar veel meer waard.
Waar blijven de inkomende transferts bij STVV?????
Als we De Norre gaan vergelijken met Berge .... dat is zowat hetzelfde als Boli gaan vergelijken met Salah
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door the fan »

De manager van De Norre liet STVV geen keus.
Wilden niet meer praten!
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door metser »

Diene manager en de norre zelf rieken geld hè, dan zijn ze bij de pinken. Zelfde lot als Peeters, veel tam tam en dan de kranten en voetbalinfos aflopen om toch maar te promoten om nog ergens een ploeg te vinden. DEGOUTANT!
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Tamas »

De Norre naar Genk is een logische stap in zijn carrière, zou ook zo zijn geweest indien het Anderlecht, Brugge of Standard was. Kan hij zich daar bewijzen dan kan hij nog hogerop en zal Genk er allicht aan verdienen maar dat is nu eenmaal de positie waarin zij zich bevinden door hun resultaten. Rechtstreeks van STVV naar een niveau hoger dan genoemde ploegen is vrijwel uitgesloten.
In deze optiek is de transfersom ook juist, zeker indien er nog bonussen bij horen.
In deze treft de STVV-top dan ook geen enkele schuld en het is al meermaals bewezen dat een speler tegen zijn zin houden zelden goed uitdraait.
Identiek hetzelfde verhaal omtrent Bezus.
Maar het belangrijkste moet de volgende dagen/weken, liefst dagen, komen : met deze centen de eigen ploeg versterken met onmiddellijk inzetbare spelers die minstens hetzelfde brengen en liefst nog ietsje meer !!! Daarom is het goed dat dit nu reeds bekend is en niet half januari.
Afwachten dus of hieromtrent nagels met koppen geslagen worden en er met een evenwichtige en evenwaardige kern naar Spanje kan gevlogen worden. Ik heb er wel vertrouwen in.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Halenaar schreef:
fruitboerke schreef:Haal toch gewoon Hairemans als Bezus vertrekt . Mag weg bij Antwerpen en is naast aanvallende middenvelder ook inzetbaar op de flanken.Bovendien Belg en een zeer degelijke voetballer.
Hairemans :lol:

Van een downgrade gesproken.

Als je terug tegen de degradatie wilt vechten moet je vooral zulke voetballers halen.
Euhm , sorry hoor maar tot op het moment dat er ene Rafaelov is aangekomen in Antwerp was Hairemans een onbetwiste titularis en persoonlijk denk ik niet dat er 5 spelers momenteel op STVV rondlopen die evenveel voetballende kwaliteiten hebben dan Hairemans. Dit zou een hele goede aanwinst voor ons zijn.Enfin , ieder zijn mening he.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Ik kan het niet laten.

Wie zegt dat Casper meer waard zou zijn op het einde van het seizoen?
Als we net als vorig seizoen een vrije val inzetten zeggen diezelfde mensen dat onze ploeg geen 5 franc en een half meer waard is. Er zijn er zelfs stemmen die zeiden dat de ploeg op dit moment hoger gerangschikt staat.

Dan ga je echt nooit meer vangen dan 3 miljoen hoor.
Dan krijg je een situatie zoals bij Beveren nu, waar bedragen van 1.5, 1.8 mil circuleren voor hun laatste goede speler (Ampomah).

3 miljoen + bonussen die u en mij onbekend zijn, voor een speler die eigenlijk 1 van de mindere talenten is die je de voorbije 5 jaar verkocht hebt? Dat is + 50% tov de meest recente periode en 1 milj meer dan uw meest getalenteerde, verkochte speler (Mignolet). We hebben waarschijnlijk ook een doorverkoop bij Casper, wat al meer was dan Mignolet, waar we zo miljoenen misgelopen zijn.

Men is van plan om Bezus zijn optie te lichten om hem dan te verkopen. Zo kunnen ze hem alsnog houden tot einde van het seizoen, mocht het zijn, om hem dán te verkopen. In een vorig verleden zou hij al gratis naar Antwerp getrokken zijn (hetzelfde zoals met Dutoit indertijd).

Niet slecht zou ik dan zo zeggen.
Bedenk dan dat onze effectief meest getalenteerde speler (Tomiyasu) hier nog rondloopt, terwijl onze bazen er 50% méér voor konden vangen dan voor Casper (6 miljoen).

Ik geloof dat in een recent verleden, Tomi voor die prijs al lang met een sayonara en arrigato bij Bremen voor de deur stond.
Nu staat hij hier nog altijd en van HEM kan je er zeer zeker van zijn dat hij méér waard wordt, zelfs als wij een vrije val kennen, Tomi is wekelijks 1 van de betere op het veld.
Zeker met de Asia Cup in het vooruitzicht (mocht hij daar spelen) zal zijn waarde dit seizoen enkel maar stijgen.

De Japanners zijn Tomi gaan halen voor om en bij het half miljoen (zéér ruim genomen). Voor het eerst sinds lang hebben ze (véél) geld gespendeerd aan spelers.
Dat er van die spelers ook mislukken kan voorvallen, dat heb ik indertijd ook aangekaart, maar goed.

Maar inderdaad Verreke, het is en blijft gewoon knots hetzelfde als 4 jaar geleden :end:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jan Bulder »

the fan schreef:De manager van De Norre liet STVV geen keus.
Wilden niet meer praten!
Ik vraag me af wat er dan te kiezen of te praten viel. Ik las hier toch ergens dat De Norre nog 2 jaar contract had met optie op nog eens 2 jaar.
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Hoe men het ook draait of keert ,Genk doet een zeer goede zaak en STVV is weer de grote verliezer.
Er viel niets te praten, De Norre had nog een contract van 2+2 .Dus de gevraagde prijs betalen of oprotten.
3milj. plus zogezegde supplementen is niet genoeg voor een zeer goede 21 j. belofteninternationaal.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

bert1924 schreef:Hoe men het ook draait of keert ,Genk doet een zeer goede zaak en STVV is weer de grote verliezer.
Er viel niets te praten, De Norre had nog een contract van 2+2 .Dus de gevraagde prijs betalen of oprotten.
3milj. plus zogezegde supplementen is niet genoeg voor een zeer goede 21 j. belofteninternationaal.
Plak dan eens een concrete transferprijs op Casper?
Het gebodene is volgens u en anderen (veel) te weinig.

Geef dan eens een concreet getal?
Voor welk bedrag zou Casper van jou mogen vertrekken? Dan zullen we eens zien wie de realisten zijn op dit forum
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Om mezelf nog eens te herhalen:
Elias Cobbaut ging in de zomer van kv mechelen naar anderlecht voor een dikke 2,5 miljoen.
Cobbaut: belgische 20-jarige linksback.
DeNorre: belgische 22-jarige links of rechtsback.
De som die ik lees van 2,75 miljoen is dus logisch indien je de parallel trekt met de transfer van Cobbaut.
Cobbaut is wel basis-speler bij Anderlecht. Dat verwacht ik niet meteen van DeNorre.

Punt blijft wel: DeNorre mag je pas laten vertrekken als er een waardige en meteen inzetbare vervanger klaar staat. (Met nog een contract van 2+2j hebben ze daar niet over te zagen, maja... de makelaartjes willen zoveel mogelijk transfers doen he, anders verdienen de mannetjes niks)
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Verrekeskop »

STVV-fan schreef: Maar inderdaad Verreke, het is en blijft gewoon knots hetzelfde als 4 jaar geleden :end:
Leef jij maar in je droomwereld, ze zullen POI niet halen.
En in die optiek is het inderdaad hetzelfde als 3 of 4 jaar geleden: of ze er nu 3 of 5 miljoen voor krijgen, een ploeg met ambitie laat halverwege geen basisspelers vertrekken.
Je moet 'ambitie' een opzoeken in het woordenboek. Ik weet dat het een scheldwoord is op Staaien, maar probeer het toch maar eens.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door toyotacorolla »

Inderdaad
Waar blijft de ambitie die is uitgesproken door de nieuwe bazen?
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Verrekeskop schreef:
STVV-fan schreef: Maar inderdaad Verreke, het is en blijft gewoon knots hetzelfde als 4 jaar geleden :end:
Leef jij maar in je droomwereld, ze zullen POI niet halen.
En in die optiek is het inderdaad hetzelfde als 3 of 4 jaar geleden: of ze er nu 3 of 5 miljoen voor krijgen, een ploeg met ambitie laat halverwege geen basisspelers vertrekken.
Je moet 'ambitie' een opzoeken in het woordenboek. Ik weet dat het een scheldwoord is op Staaien, maar probeer het toch maar eens.
Perceptie Verreke, perceptie.

De plaat van:" ambitieloos omdat je spelers laat vertrekken" is ook kapot gedraaid.

Op zich is die stelling rechtuit en moeilijk te weerleggen.
Het enige wat je daarop kan antwoorden is dat Genk gegeven heeft wat men onder de gegeven omstandigheden wou.
Jij en je kompanen vinden die uitleg niet afdoende en zwaaien met woorden als ambitieloos alsof het een lieve lust is. Ze hadden Casper immers dan maar meer noeten betalen. Maar de gevolgen daarvan, daar denk je niet aan. Maar bon. Die stelling geef ik u nog, omdat het immers logisch is dat je je sterkhouders "moet" houden als je ambitie hebt.

Maar nu.
Plak een prijs op Casper, want dat kan je precies niet goed. Zoals gezegd zullen we dan kijken wie realistisch is.

"Ze zullen PO I niet halen, DUS is het hetzelfde als 3 of 4 jaar geleden". :shock:

Ja Verreke, zo kan je zeggen dat alle jaren dat we GEEN PO I gehaald hebben dezelfde zijn als die van 4 jaar terug.

Zelfs jij moet toch kunnen toegeven dat minstens de feeling anders is, zoniet dan zal dat niet liggen aan mijn roze bril hoor.

@ ons automerk: net zoals er vorig jaar niet echt geluisterd is geweest naar wat de Japanners zeiden (toen waren er ook velen lastig dat ze de portefeuille niet opentrokken in de winter), is dat nu ook gebeurd. Binnen 3 jaar PO I. Vroeger MAG maar MOET niet.

Hier wordt nogal gegoocheld met woorden, stellingen en uitspraken zeg :D :stvv:
Laatst gewijzigd door STVV-fan op 01 jan 2019, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
kedkedet
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:08

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door kedkedet »

We zijn vandaag 1 januari. De Nørre is (vermoedelijk) naar Genk.
De rest tot nader order nog in Sint-Truiden. Transfers nog mogelijk tot 31 januari.
Pas dan zullen we kunnen oordelen over de verdere ambities voor dit seizoen. Geef hen dus nog even de tijd alvorens te oordelen.
Plaats reactie