Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door KNRI »

Ik vind niet dat men minder ambitie toont door De Norre te laten vertrekken. Hij is een degelijke basisspeler voor ons, maar niet meer dan dat. Vervangbaar dus. Begrijpelijk dat hijzelf het wil gaan proberen bij een grotere club, maar dat hij er zijn broek maar niet aan scheurt...op de bank bedoel ik dan welteverstaan. Financieël zal hij zich er uiteraard wel door verbeteren, maar persoonlijk lig ik van zijn individueel vertrek niet wakker. Dat dit in combinatie met de Asian-cup bij aanvang van de terugronde voor extra gepuzzel zal zorgen, daar ben ik het uiteraard wel mee eens en dat is dan de keerzijde van de "3M euro" medaille.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door weekenders »

Verrekeskop schreef:
STVV-fan schreef: Maar inderdaad Verreke, het is en blijft gewoon knots hetzelfde als 4 jaar geleden :end:
Leef jij maar in je droomwereld, ze zullen POI niet halen.
En in die optiek is het inderdaad hetzelfde als 3 of 4 jaar geleden: of ze er nu 3 of 5 miljoen voor krijgen, een ploeg met ambitie laat halverwege geen basisspelers vertrekken.
Je moet 'ambitie' een opzoeken in het woordenboek. Ik weet dat het een scheldwoord is op Staaien, maar probeer het toch maar eens.
Man man man wat voor zever blijf jij toch verkopen. Je hebt geen keus van laten gaan, ge kunt uw eigen vrouw niet tegen houden als ze wil vertrekken en ik weet niet of er dan zelfs over duizenden euro's gesproken kan worden.
Laatst gewijzigd door weekenders op 02 jan 2019, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door weekenders »

kedkedet schreef:We zijn vandaag 1 januari. De Nørre is (vermoedelijk) naar Genk.
De rest tot nader order nog in Sint-Truiden. Transfers nog mogelijk tot 31 januari.
Pas dan zullen we kunnen oordelen over de verdere ambities voor dit seizoen. Geef hen dus nog even de tijd alvorens te oordelen.
Die tijd geven is veel gevraagd, hier moeten we direct kunnen beginnen te zeveren, de glazenbol mannen vinden hier wel een reden. :onfire: :onfire: :onfire:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door voetballiefhebber »

De Norre laten gaan, dat kan ik nog begrijpen. Hopelijk gaan de Japanners en die Vandenabeele hun job doen en fatsoenlijke versterkingen binnenhalen.
Er is buiten een paar Japanners en Garcia Tena niemand aangeworven die goed genoeg is om de basisploeg te halen. Het baart me zorgen dat er spelers als Thalysson, Nazon, Buya Turay, De Bruyn, Gladon, ... werden binnengehaald en vaak nog voor zeer veel geld.
Bepaalde spelers als Sekine hebben te lang op een lager niveau meegedraaid, waar ze nauwelijks aan de bak kwamen dat ze nu de tol betalen om altijd geblesseerd te zijn. In Japan speelde die wel op hoog niveau, maar dat is al een hele tijd geleden.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jebus4life »

Volgens enkele online media zou de prijs van De Norre niet rond de 3 miljoen cirkelen, maar 4 miljoen zijn.
Hiermee zou De Norre de 2e duurste binnenlandse transfer ooit zijn (Mboyo staat nog op 1, De Norre zou op gelijk hoogte komen met Vanaken op plek 2)
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Jebus4life schreef:Volgens enkele online media zou de prijs van De Norre niet rond de 3 miljoen cirkelen, maar 4 miljoen zijn.
Hiermee zou De Norre de 2e duurste binnenlandse transfer ooit zijn (Mboyo staat nog op 1, De Norre zou op gelijk hoogte komen met Vanaken op plek 2)
Voor de klagers, benieuwd hoe ze hier op gaan reageren !
https://www.hln.be/sport/voetbal/transf ... ogle.be%2F
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Bartman »

voetballiefhebber schreef:De Norre laten gaan, dat kan ik nog begrijpen. Hopelijk gaan de Japanners en die Vandenabeele hun job doen en fatsoenlijke versterkingen binnenhalen.
Er is buiten een paar Japanners en Garcia Tena niemand aangeworven die goed genoeg is om de basisploeg te halen. Het baart me zorgen dat er spelers als Thalysson, Nazon, Buya Turay, De Bruyn, Gladon, ... werden binnengehaald en vaak nog voor zeer veel geld.
Bepaalde spelers als Sekine hebben te lang op een lager niveau meegedraaid, waar ze nauwelijks aan de bak kwamen dat ze nu de tol betalen om altijd geblesseerd te zijn. In Japan speelde die wel op hoog niveau, maar dat is al een hele tijd geleden.
Ik vind dat we uit erkentelijkheid er gratis Botaka bovenop moeten doen. De solden beginnen toch vandaag ? Is dat niet de tijd dat iedereen van zijn rommel af wil ?
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

voetballiefhebber schreef:De Norre laten gaan, dat kan ik nog begrijpen. Hopelijk gaan de Japanners en die Vandenabeele hun job doen en fatsoenlijke versterkingen binnenhalen.
Er is buiten een paar Japanners en Garcia Tena niemand aangeworven die goed genoeg is om de basisploeg te halen. Het baart me zorgen dat er spelers als Thalysson, Nazon, Buya Turay, De Bruyn, Gladon, ... werden binnengehaald en vaak nog voor zeer veel geld.
Bepaalde spelers als Sekine hebben te lang op een lager niveau meegedraaid, waar ze nauwelijks aan de bak kwamen dat ze nu de tol betalen om altijd geblesseerd te zijn. In Japan speelde die wel op hoog niveau, maar dat is al een hele tijd geleden.
Je hebt gelijk voor een deel.
De geslaagden zijn : Kamada , Garcia, Endo en Tomiyasu (Sekine blijft een vraagteken)
Voor de rest wordt de kans klein dat ze zich nog op korte termijn kunnen doorzetten.
Dat is als rapport voor de transfers te weinig, maar ik heb er alle vertrouwen in dat de Japanners leren uit die “fouten”.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enrique »

Ik zou het % geslaagde transfers wel eens willen weten per club per seizoen
Denk da ge nie ver boven 30% gaat uitkomen...
Vergelijk maar eens
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:
Jebus4life schreef:Volgens enkele online media zou de prijs van De Norre niet rond de 3 miljoen cirkelen, maar 4 miljoen zijn.
Hiermee zou De Norre de 2e duurste binnenlandse transfer ooit zijn (Mboyo staat nog op 1, De Norre zou op gelijk hoogte komen met Vanaken op plek 2)
Voor de klagers, benieuwd hoe ze hier op gaan reageren !
https://www.hln.be/sport/voetbal/transf ... ogle.be%2F
Gokje: de officiële prijs ligt rond de 4 miljoen, maar door de opleidingsvergoeding (die voor een groot stuk terug naar Genk vloeit), commissie voor de makelaar etc. blijft er netto zo'n 3 miljoen over.

Voor ons aankoopbeleid is de boodschap eenvoudig: minder kwantiteit, meer kwaliteit. Het houdt geen steek om een kern van 30 man te hebben, als je 10 van hen nooit gebruikt.
Overdrijven is een kunst
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door nippy »

Hopelijk word ik niet afgeschoten omdat ik dit niet weet.
Maar wie speelt eigenlijk op de LA en RA bij de jeugd/ beloften?
Zit daar toekomst in?
Een paar jaar geleden hadden wij ook nooit verwacht dat Denorre ons 4milj ging opbrengen.
Ik vind het spijtig dat hij weg gaat. Zeker aan G*nk.
Maar 4000000 is gewoon heel veel geld en dat kan een ploeg als stvv nooit langs zich leggen.
Ik had de norre ook al graag gehouden tot de zomer. Dan kon je ook stoefen dat stvv zijn zonen naar de belgische beloften stuurt. Nu gaat genk bij die eer lopen ( we hebben desart nog ik weet het).
Ik ben nieuwsgierig wat er uit de bus gaat komen.
Nog eventjes dit over het transferbeleid.
Er zijn heel veel spelers gehaald die niet gerendeerd hebben.
Maar er zijn in het verleden wel spelers gehaald geweest die niet rendeerde en uit het niet opdoken en toch een goede transfer waren.
Ik blijf vertrouwen houden in dit stvv. Ze hebben in de zomer foutjes gemaakt.
Laat ons hopen dat het goede studenten zijn en dat ze er uit leren.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door AirMontella »

Over De Norre en De Sart gesproken...

Een ballonnetje oplaten, maar volgens mij heeft De Sart een profiel dat best kan dienen als rechterflank in dit systeem. Alleszins niet minder dan Botaka lijkt me. Mochten we PO1 niet halen, zou ik dat eens uitproberen.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Zoals Jacques zegt, en zoals ik zelf al zei in de zomer. Te veel kwantiteit in verhouding tot de kwaliteit. Je moet elke transferperiode proberen om zo weinig mogelijk transfers te doen. Houden wat goed is en dat versterken met 2 a 3 meerwaardes.
Als je, zoals ze nu gedaan hebben, een 11tal nieuwe spelers gaat halen weet je op voorhand dat minstens de helft zal floppen. Het is niet abnormaal dat die de bank niet halen. Meer zelfs: als Nazon, Buya, Gladon, Thalyson, Sankhon, Endo, Tomi, Garcia, Koike, Sekine, Kamada, wekelijks de bank/kern zouden halen, dan zou je zelfs een "belgenprobleem" hebben wegens niet genoeg vrije plekjes.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

4 Miljoen !!!
Da's meer dan Barcelona betaalde voor Maradonna !!! (omgerekend 2.5 miljoen)
:o
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

AirMontella schreef:Over De Norre en De Sart gesproken...

Een ballonnetje oplaten, maar volgens mij heeft De Sart een profiel dat best kan dienen als rechterflank in dit systeem. Alleszins niet minder dan Botaka lijkt me. Mochten we PO1 niet halen, zou ik dat eens uitproberen.
Dat ballonnetje heb ik een week of twee geleden ook al opgelaten. Het proberen waard ( in een vriendschappelijke wedstrijd of PO2 ) want hij heeft het profiel.
Plaats reactie