Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door geelblauw »

Buiten de norre ( nog altijd niet officieel en wacht maar tot ze over de kommas beginnen te discussieren ) is er nog altijd niemand vertrokken. Ik denk dat bij de beloften er echt niets te rapen valt. Er zijn heel wat mogelijkheden die zich stapsgewijs zullen aandienen. Een linker en rechterflank habben de voorkeur, een stevige, snelle spits mag ook en tot slot nog graag een goede voetballende centrale verdediger. Deze laatste vooral omdat ik hoop dat Garcia kan doorschuiven ( na de asia cup ) naar de plaats van de norre. :headbang:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

geelblauw schreef: Deze laatste vooral omdat ik hoop dat Garcia kan doorschuiven ( na de asia cup ) naar de plaats van de norre. :headbang:
Garcia heeft niet het profiel van een zuivere flankspeler. Tegen meer wendbare tegenstanders of mannen met een grote motor komt hij in de problemen.

Garcia past perfect in het systeem met drie centrale verdedigers. Als echte centrale verdediger komt hij wat gestalte te kort, op de flank wat wendbaarheid. In de driemans-defensie komen zijn spelintelligentie, positiespel en goeie inspeelpass het best tot hun recht. Dus gewoon houden wat goed is en daar niet gaan schuiven.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Geel-Blauw »

De deal was al rond dus het zou me sterk verbazen dat Genk 1/3 van de prijs extra zouden bieden omdat er nu nog een topclub geïnteresseerd is.
We zullen op de winterstage zien of er flankverdedigers van de beloften bijzijn.
Nie zievere, speile!
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Franz »

Voor bedragen als 2,5 miljoen euro, of 3 miljoen euro, of 4 miljoen euro moet je een speler als De Norre al-tijd verkopen, dat heet een prima zaak doen!
Met dat geld kan je dan twee flankspelers kopen die échte wingbacks zijn, in plaats van verder aan te modderen met halve oplossingen.
Of anders moet Marc van systeem veranderen, want puur aanvallende flankspelers hebben we in feite wel voorradig. Tis dat die niet mee kunnen verdedigen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Wat die opleidingsvergoeding betreft, je krijgt 10.000 euro per jaar tussen zijn 12 en 15e en vanaf 16 tot 21 10 tot 90.000 euro afhankelijk van de categorie waarin de clubs ingedeeld zijn.

Eerlijk gezegd, verwaarloosbaar dus, in dit geval.

Volgens Voetbalbelgië krijgt STVV 4 miljoen, awel, dan kunnen wij hem gewoon niet houden én dan is dat grandioos onderhandeld. Als je dan hoort dat het de bedoeling is dat Tomi voor een 10 miljoen vertrekt. Dan krijg je dit jaar 2 keer je budget binnen, hopelijk wordt dat goed geïnvesteerd en kunnen we structureel een stap voorwaarts zetten.
Laatst gewijzigd door Vouch op 02 jan 2019, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Geel-Blauw schreef:De deal was al rond dus het zou me sterk verbazen dat Genk 1/3 van de prijs extra zouden bieden omdat er nu nog een topclub geïnteresseerd is.
We zullen op de winterstage zien of er flankverdedigers van de beloften bijzijn.
It ain't over till the fat lady sings.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Enkel een Vandersmissen.

Vroeger had je nog een Jens Verbeek die eerlijk gezegd een kans had moeten krijgen.

Voor de rest zit daar niet iets speciaals bij hoor.

We zullen zien wat Koike presteert op stage. De Japanners zullen hem nu wel tegen zijn Japanse ballen stampen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Vandaag lees ik in HNB: "Andere clubs kregen uit de entourage van Bezus al te horen dat hij op de markt is."

Dan denk ik: Een bewuste gele kaart in minuut 93 op KVO, zodat je zeker bent dat STVV je niet persé nog even wil houden om de match van het jaar tegen Genk te spelen en kan je al direct met je nieuwe club al op oefenkamp.
Ben ik te cynisch? Of gaat het er zo echt aan toe in het hedendaagse voetbal?
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jan Bulder »

Vouch schreef:Vandaag lees ik in HNB: "Andere clubs kregen uit de entourage van Bezus al te horen dat hij op de markt is."

Dan denk ik: Een bewuste gele kaart in minuut 93 op KVO, zodat je zeker bent dat STVV je niet persé nog even wil houden om de match van het jaar tegen Genk te spelen en kan je al direct met je nieuwe club al op oefenkamp.
Ben ik te cynisch? Of gaat het er zo echt aan toe in het hedendaagse voetbal?
Ik denk dat die gele kaart in het geval van Bezus met een gebrek aan intelligentie te maken heeft.
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Timme »

Vouch schreef:Vandaag lees ik in HNB: "Andere clubs kregen uit de entourage van Bezus al te horen dat hij op de markt is."

Dan denk ik: Een bewuste gele kaart in minuut 93 op KVO, zodat je zeker bent dat STVV je niet persé nog even wil houden om de match van het jaar tegen Genk te spelen en kan je al direct met je nieuwe club al op oefenkamp.
Ben ik te cynisch? Of gaat het er zo echt aan toe in het hedendaagse voetbal?
Oerdom van Bezus. Als hij als volgt denkt: ik wil weg en ik presteer het best in de 'grote' matchen, dan zou ik tegen Genk zeker willen spelen.
Als op dat moment er nog geen transfer geregeld is, is dat het moment om je nog harder in the picture te spelen met nog 2 weken mercato voor de boeg.

Soit wie weet blijft hij gewoon en is hij tevreden met zijn loonsverhoging na het lichten van de optie. In dat scenario extra spijtig dat hij de match tegen Genk weggooit.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Er zitten hier veel exemplaren die dommer zijn dan Bezus. :roll:
Stop toch eens met overal spoken in te zien. Als hij per sé een masterplan had en geel wilde pakken zou hij niet wachten tot een moment waarop de match eigenlijk al had afgefloten kunnen zijn. 15 minuten eerder was er een fase waar hij zich inhoudt om toch maar geen fout te maken, dan had hij het daar wel gedaan.
Indien Oostende op de counter van die fase de 2-1 maakt roepen dezelfde slimmerikken hier dat we een punt meer hadden gehad als iemand de professionele fout had gemaakt op het middenveld.

Bezus is gelukkig hier, wil graag blijven. Heeft een relatief klein contract, terwijl hij wel uw draaischijf is. En hij wil dat hier ook blijven. Maar zolang stvv die optie niet in orde brengt moet hij aan zn toekomst denken. Logisch toch... hoe zou je zelf zijn? Als hij binnen 3 weken z'n been breekt is hij in de zomer "werkloos", zonder inkomen.
Als ik dan ergens een voorstel krijg om het dubbele te verdienen gedurende 2,5j... dan zal ik dat toch ook bekijken. Terwijl ik misschien liever hier gewoon nog wat gelukkig en belangrijk zou blijven.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

HBVL:

Code: Selecteer alles

Wat de transferprijs betreft, gaat het in beide gevallen om een recordbedrag voor de verkopende club. In Sint-Truiden lagen verschillende scenario’s met en zonder bonussen op tafel. Uiteindelijk ging Genk akkoord met een transfersom van 3 miljoen euro all-in. STVV heeft dus geen recht op een bonus bij een eventuele doorverkoop van de 21-jarige Herkenaar. 
Die "all-in", is dat dan ook wel met de aftrek van de opleidingsvergoeding al gedaan?
3 miljoen puur in de handen van de club zou ik net voldoende vinden.
Nu graag al de mislukte transfers buiten en een paar gerichte versterkingen halen.
ide
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 nov 2010, 15:21

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door ide »

Even nog eens wat namen droppen.

Peeters zit op een zijspoor in Frankrijk en mag van mij rechtstreeks terug komen als vervanger van de sart op het middenveld die dan onze o zo geweldige kapitein zijn positie kan innemen.
Derijck geraakt niet in de ploeg bij Gent er is interesse van Zulte die op dit moment zeker niet beter als ons zijn.
Dessers mag van mij zeker komen maar dan zal de Marc met een nieuw systeem moeten beginnen spelen.
Oscar Lewicki Zweeds international die niet weg geraakt bij Malmo en bij ons wel wat extra leepheid/ervaring kan brengen. Een mens mag eens dromen.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

ide schreef:Even nog eens wat namen droppen.

Peeters zit op een zijspoor in Frankrijk en mag van mij rechtstreeks terug komen als vervanger van de sart op het middenveld die dan onze o zo geweldige kapitein zijn positie kan innemen.
Derijck geraakt niet in de ploeg bij Gent er is interesse van Zulte die op dit moment zeker niet beter als ons zijn.
Dessers mag van mij zeker komen maar dan zal de Marc met een nieuw systeem moeten beginnen spelen.
Oscar Lewicki Zweeds international die niet weg geraakt bij Malmo en bij ons wel wat extra leepheid/ervaring kan brengen. Een mens mag eens dromen.
Dessers: Er is eerder een targetspits nodig, aangezien Brys met 1 spits speelt en een Kamada er rond;
Derijck: Aan centrale verdedigers hebben we genoeg met een Mmaee die zelfs nog geen minuten heeft gemaakt;
Lewicki: weer een middenvelder van 1m76, ik zou eerder een type Seck halen.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enrique »

Sidibe, 10 jaar jonger
Plaats reactie