Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

Volgens Voetbalbelgië zouden we 4 miljoen voor De Norre krijgen:
Casper De Norre zou niet voor drie miljoen euro naar KRC Genk trekken. De interesse van een andere Belgische club duwde de prijs omhoog. STVV zou vier miljoen euro ontvangen voor de Belgische belofteninternational.

De 21-jarige Herkenaar brak vorig seizoen door bij de Kanaries en trok die lijn dit seizoen verder. De Norre knokte zich ook in de elf van bondstrainer Johan Walem. Met de Jonge Duivels kwalificeerde De Norre zich voor het EK 2019 in Italië.

De Norre was gedurende acht jaar jeugdspeler bij Racing Genk. Via Standard keerde hij terug naar STVV, waar hij - na een uitleenbeurt aan ASV Geel - speelkansen kreeg en die met beide handen greep.

Met een transferprijs van 4 miljoen euro wordt hij de tweede duurste Belgische transfer bij de Genkies. Ilombé Mboyo kwam voor 4,9 miljoen euro van AA Gent over in 2015.

Casper De Norre tekent een contract voor 4,5 jaar bij KRC Genk
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Vouch schreef:Vandaag lees ik in HNB: "Andere clubs kregen uit de entourage van Bezus al te horen dat hij op de markt is."
In de categorie "trap eens een open deur in": verkondigen dat een speler met nog slechts 6 maanden contact op de markt is. Amai, wa ne primeur. :mrgreen:

Het wordt weer een maand vol misleidende titels, halve waarheden en hele leugens om toch maar voldoende clicks te halen. Mijn advies: doe gerust de gourmet/fondue nog eens aan...en dan nog een keer... en nog een keer...en nog een keer. Veel kans dat je 4 fondues/gourmets later niks gemist hebt. Elk nieuwsbericht moet nu immers minstens twintig keer herkauwd en herverpakt worden. De Norre is een goed voorbeeld.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3682
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

De Norre legt morgen de laatste medische tests af bij Genk, vorige week deed hij er al een deel. Voorts zou het uiteindelijk toch gaan om 3 miljoen all-in. Bron is Roger Cox van HBVL, dus in deze wel een betrouwbare bron:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190102_040 ... ZEuEiWNl2c
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Dreke »

Zeker over het geval Bezus is het onmogelijk te oordelen zonder de details te kennen. Wie kan op al onderstaande vragen antwoorden?
- Wat verdient hij nu?
- Wat zal hij na het lichten van de optie verdienen? Of welke premie hangt er aan die optie vast?
- Hoe staat dat in verhouding met de lonen van de andere spelers?
- Hoe zit het met zijn madam?
- Wat bieden andere clubs zonder de optie te lichten? Wat bieden ze na het lichten van de optie?
Als je op ALLE vragen het antwoord niet weet, kan je beter stoppen met oordelen, want dat oordeel is niet gefundeerd.

Wat De Norre betreft, is de deal top. Hij is een goede speler met nog wat progressiemarge, maar niet voor een waarde die bij een binnenlandse transfer maar één keer overtroffen werd. Als het klopt wat ze schrijven natuurlijk...
A loyal football fan only supports the shirt...
Verrekeskop
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Verrekeskop »

weekenders schreef:
Verrekeskop schreef:
STVV-fan schreef: Maar inderdaad Verreke, het is en blijft gewoon knots hetzelfde als 4 jaar geleden :end:
Leef jij maar in je droomwereld, ze zullen POI niet halen.
En in die optiek is het inderdaad hetzelfde als 3 of 4 jaar geleden: of ze er nu 3 of 5 miljoen voor krijgen, een ploeg met ambitie laat halverwege geen basisspelers vertrekken.
Je moet 'ambitie' een opzoeken in het woordenboek. Ik weet dat het een scheldwoord is op Staaien, maar probeer het toch maar eens.
Man man man wat voor zever blijf jij toch verkopen. Je hebt geen keus van laten gaan, ge kunt uw eigen vrouw niet tegen houden als ze wil vertrekken en ik weet niet of er dan zelfs over duizenden euro's gesproken kan worden.
Achterlijke aap, hij lag hier nog onder contract, ze MOESTEN hem niet laten gaan.
Ik ben me nu al aan het bescheuren met al die namedroppers die denken dat ze bij STVV nu topvervangers gaan binnenhalen.

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, behalve in Sint-Truiden, daar stoten ze zich 10x aan dezelfde steen en laten ze zich nog eens goed in hun kont pakken erbij.
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1083
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door weekenders »

Verrekeskop schreef:
weekenders schreef:
Verrekeskop schreef:
STVV-fan schreef: Maar inderdaad Verreke, het is en blijft gewoon knots hetzelfde als 4 jaar geleden :end:
Leef jij maar in je droomwereld, ze zullen POI niet halen.
En in die optiek is het inderdaad hetzelfde als 3 of 4 jaar geleden: of ze er nu 3 of 5 miljoen voor krijgen, een ploeg met ambitie laat halverwege geen basisspelers vertrekken.
Je moet 'ambitie' een opzoeken in het woordenboek. Ik weet dat het een scheldwoord is op Staaien, maar probeer het toch maar eens.
Man man man wat voor zever blijf jij toch verkopen. Je hebt geen keus van laten gaan, ge kunt uw eigen vrouw niet tegen houden als ze wil vertrekken en ik weet niet of er dan zelfs over duizenden euro's gesproken kan worden.
Achterlijke aap, hij lag hier nog onder contract, ze MOESTEN hem niet laten gaan.
Ik ben me nu al aan het bescheuren met al die namedroppers die denken dat ze bij STVV nu topvervangers gaan binnenhalen.

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, behalve in Sint-Truiden, daar stoten ze zich 10x aan dezelfde steen en laten ze zich nog eens goed in hun kont pakken erbij.
Wel raar, ik zou een achterlijke aap zijn en gij hebt manieren of ge in een bos opgegroeid zijt, proficiat . :toppie: :toppie:
STVV-fan
Berichten: 6021
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Er lagen blijkbaar verschillende voorstellen op tafel.

Genk gaf wat STVV vroeg. Simpel.

Dat kon alleen als Casper niet weg moest.

Maar Verreke, waarom begin je nu te schelden? Heb jij nu geen kruit meer om te blijven schieten tot het einde van deze transferperiode en zelfs verder?
Kan je later niet refereren aan deze periode als "De nieuwe Grote, Ambitieloze Uitverkoop"?

Of besef je ergens toch dat er onder de Japanners een koersverandering plaatsvindt? En durf en/of wil je dat niet toegeven?
bert1924
Berichten: 843
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Er zijn er hier die denken dat je een goede zaak kan doen met genk.Droom maar verder!!
In dit bestuur ontbreekt iemand die het uiterste uit de kan kan halen.En die weet hoe deze belgische voetbalcommerce in elkaar zit.
En dan nog moeten vernemen dat er geen % op de doorverkoop is bedongen.
bert1924
Berichten: 843
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Er zijn er hier die denken dat je een goede zaak kan doen met genk.Droom maar verder!!
In dit bestuur ontbreekt iemand die het uiterste uit de kan kan halen.En die weet hoe deze belgische voetbalcommerce in elkaar zit.
En dan nog moeten vernemen dat er geen % op de doorverkoop is bedongen.
de Jos
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 jul 2015, 02:30

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door de Jos »

bert1924 schreef:Er zijn er hier die denken dat je een goede zaak kan doen met genk.Droom maar verder!!
In dit bestuur ontbreekt iemand die het uiterste uit de kan kan halen.En die weet hoe deze belgische voetbalcommerce in elkaar zit.
En dan nog moeten vernemen dat er geen % op de doorverkoop is bedongen.
Jama..

Als ik me goed herinner, dan werd er u hier naar een acceptabel bedrag voor een uitgaande transfer gevraagd. Niet naar nog meer prietpraat.
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Dreke »

bert1924 schreef: In dit bestuur ontbreekt iemand die het uiterste uit de kan kan halen.En die weet hoe deze belgische voetbalcommerce in elkaar zit.
Geef mij uw analyse van dat bestuur dan eens. Noem ze eens op, samen met elk hun gebreken.
A loyal football fan only supports the shirt...
bert1924
Berichten: 843
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Tomy mocht niet weg onder de 10milj
Dus De Notre is maar 1/3 de waard van Tommy?
Genk had grote interesse dus mijn vraagprijs was 6milj. Te nemen of te laten.Had nog contract van 2+2
Bij Genk zitten keiharde onderhandelaars,eerst de speler zijn kop zot maken,en dan zo weinig mogelijk betalen.
We zullen zien wie het bij het juiste eind had.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Halenaar »

Echte kenner gij :roll:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Halenaar »

Legaer is ook weg, geen groot verlies volgens mij.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190102 ... witterfeed
STVV-fan
Berichten: 6021
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

bert1924 schreef:Tomy mocht niet weg onder de 10milj
Dus De Notre is maar 1/3 de waard van Tommy?
Genk had grote interesse dus mijn vraagprijs was 6milj. Te nemen of te laten.Had nog contract van 2+2
Bij Genk zitten keiharde onderhandelaars,eerst de speler zijn kop zot maken,en dan zo weinig mogelijk betalen.
We zullen zien wie het bij het juiste eind had.
6 miljoen. OK, genoteerd.

Vergeet wel niet dat de "waarde" van een speler en de "vraagprijs" 2 totaal verschillende dingen zijn.

Over het "keihard onderhandelen" van Genk denk ik dat je in deze kort kan zijn. Manager riekt geld, Casper heeft in de jeugd van Genk gezeten. Een deel van de familie supportert voor Genk.
Het ligt, volgens mij, eerder aan de omstandigheid en inhaligheid van managers, dan aan de "keiharde" onddrhandelingscapaciteiten van die van Genk.

Over de vergelijking tussen Tomi en Casper.
Ik durf zelfs verder gaan. Ik geloof dat Tomi minstens het dubbele waard is van Casper.
Op 2 (!) seizoenen het schoppen van een kapitein uit een middenmotor van Japanse tweede klasse, naar een absolute sterkhouder bij een middenmotor uit de Belgische eerste klasse en bovendien blijvend opgeroepen geweest voor de Japanse nationale ploeg en zelfs nu de prestigieuze Asian Cup mee mogen doen.

À propos, over ons bestuur: vergelijk de tranfer (als alle bedragen gekend zijn) van De Norre eens met deze van andere binnenlandse transfers. Bedenk dan dat Casper wel 1 van de mindere (waarbij ik niet wil gezegd hebben dat casper geen talent is) talenten is uit die lijst.
Je zal verbaast zijn hoe ze wel degelijk de kan ingegaan zijn
Plaats reactie